PolskiBus.com

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4039
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

PolskiBus.com

Post autor: Marcin_558 »

Już 6 czerwca startuje odpowiednik nieistniejącej już firmy Polski Express.

PolskiBus.com
http://polskibus.com/

z forum CKMKM:
Rafał Lamch:
Firma nazywa się Souter Holding, należy do szkockiej firmy Stagecoach. W poniedziałek jest uroczysta inauguracja, a chyba w przyszłą sobotę pierwsze kursy. Będą linie z Warszawy do Gdańska, Szczecina, Katowic przez Kraków, Berlina, Pragi i Wiednia przez Częstochowę i Bratysławę. Tabor - van hoole.

http://ckmkm.inds.pl/forum/viewtopic.php?p=49033#49033
Szykuje się ciekawy przewoźnik :)
Ostatnio zmieniony 2015-09-14, 18:36 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Ciekawe jak z rozkładem jazdy. :retard: Szkoda w sumie że VanHoole kupili... już lepsze Travego albo Irizarka.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Firma z kapitałem, więc może przedstawić ciekawą ofertę. We Wrocławiu już można zobaczyć billboardy z ich reklamami. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29506
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawie się zapowiada, ale ja ciekawy jestem jak długo "przeżyje" ta firma :mruga:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Tak jak już wspominaliście wyżej właścicielem polskibus.com jest firma ze Szkodzi, która jest także włascicielem megabus.com - taniego przewoźnika z
USA, z którym można podróżować za 1,5 USD.

Jeśli idea będzie taka sama, jak w USA (a na stronie już widać że tak) to:
- autobusy będą superluksusowe
- będzie wi-fi
- autobusy będą odjeżdżać z ulic, nie dworców
- A co najciekawsze - tanie bilety, już od 2 złotych za kurs, bez różnicy czy trasa krajowa, czy międzynarodowa.

Także jeżeli przewoźnik faktycznie wejdzie na rynek z takim samym rozmachem jak w USA to szykuje nam się niezła rewolucja, a po kieszeni dostaną zarówno kolejarze, PKSy jak i zapewne busiarze. No to czekamy do 13:30 na więcej szczegółów :)

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Co ciekawe tam nie ma żadnego rozkładu jazdy... to działa na zasadzie TeleBusa?

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Do soboty jeszcze mają czas, bo wg CKMKM w sobotę pierwsze kursy.

Wojtek-MKM pisze:Ciekawe jak z rozkładem jazdy. :retard: Szkoda w sumie że VanHoole kupili... już lepsze Travego albo Irizarka.
Nie uważam by VanHoole ustępowały czymkolwiek Travego i Irizarom, tym bardziej że marka w 2010 z powrotem wchodzi na polski rynek. A jeśli to będzie model TD921 Altano, bo taki jest w postaci grafiki na ich stronie, to nie ma co się obawiać o komfort dwa dobre silniki do wyboru, chociaż wolę MANowski motor. Stylistyka bardzo fajna, niby toporne pudło, ale schludne, a wnętrze bardzo przyjemne. Uwagę zwracają też podwójne drzwi, co może sugerować, że miejsce dla osób niepełnosprawnych na wózkach jest z przodu pojazdu, a sam przód wygląda na bez stopniowy przy wejściu dzięki czemu nie będzie potrzebna winda.
A tu trochę o modelu:
http://www.vanhool.be/Home%20EN/coaches ... ltano.html

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Przydałyby się ekspresowe połączenia z Kielc do Warszawy, Wrocławia i np. Trójmiasta. Mam na myśli takie, które nie zjeżdżają z autostrady/drogi ekspresowej do mniejszych miast, co bardzo spowalnia podróż. Mam nadzieję, że takie będą, wtedy byłaby to dobra alternatywa dla busów i kolei za (oby) rozsądną cenę.

Ziarek

Post autor: Ziarek »

W poprzednim poście skupiłem się nad modelem VanHoola, zapominając o połączeniach.
Otóż, dużym minusem jest brak Rzeszowa w siatce połączeń. Mam nadzieję, że te miasta, do których będzie jeździć Polski Bus nie będą marginalizowane w postaci tej, że te i te miasta będą miały tyle i tyle połączeń a te i te tyle i tyle, tylko każde miasto będą traktować tak samo pod względem ilości połączeń. No i oby było dużo tych połączeń, by móc konkurować z BUSami, PKSem i PKP.

Tak apropo strony, pojawił się komunikat "Back in 10 minutes ...", czyli coś przy stronce robią, może wyszukiwarkę połączeń, bo wcześniej nie działała.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Może połączenia dodają bo obecne jak dla mnie są śmieszne. Z Wrocławia mogę się dostać tylko do Łodzi i Warszawy a już np na południe (np Gdańsk) lub wschód (Lublin) połączenia nie ma więc to trochę dziwne.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4039
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Rudy pisze: na południe (np Gdańsk)
Chyba na północ.

PolskiBus.com: szybko, tanio, komfortowo
Nowy, unikalny sposób podróżowania między polskimi miastami.
* Wprowadzenie na polski rynek nowych międzymiastowych i ekspresowych linii autokarowych

* Atrakcyjne ceny za przejazd rozpoczynające się od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację

* 8 nowych krajowych i międzynarodowych połączeń z centrum Warszawy

* Obsługujemy 16 miast w Polsce, oraz 4 europejskie stolice: Berlin, Bratysławę, Pragę i Wiedeń

* Nowoczesne, luksusowe autobusy z klimatyzacją, darmowym internetem przez Wi-Fi oraz uchylnymi, skórzanymi siedzeniami

* Zarezerwuj już teraz lub dowiedz się więcej na www.PolskiBus.com

Do prężnie rozwijających się europejskich przewoźników autokarowych dołączył Souter Holdings Poland, wraz ze swoją innowacyjną usługą międzymiastowych, ekspresowych przewozów autokarowych, świadczoną pod marką PolskiBus.com, oferując klientom możliwość szybkiej i komfortowej podróży w niezwykle niskiej cenie.
Szybkie, nowoczesne i klimatyzowane autokary zabiorą pasażerów w ekspresową podróż po Polsce oraz Europie Środkowej w atrakcyjnych cenach już od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację. Pasażerowie, podróżujący w niezwykle wygodnych uchylnych fotelach, będą mogli skorzystać z darmowej usługi Wi-Fi, a także przewieźć swój bagaż bez dodatkowych opłat.
8 nowych tras obsługiwanych przez PolskiBus.com połączy 16 polskich miast oraz 4 europejskie stolice: Berlin, Bratysławę, Pragę i Wiedeń z hubem zlokalizowanym w Warszawie.
Wierzę, że ludzie różnych zawodów, grup wiekowych i pozycji społecznych będą podróżować autokarami PolskiBus.com – mówi Brian Souter, Prezes Zarządu Souter Holdings Poland – nasze doświadczenia zebrane w Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie pokazują, że również biznesmeni, obok studentów i seniorów, będą naszymi pasażerami. Jestem pewien, że wielu z nich zostawi swoje samochody pod domem i wybierze komfortowy autokar. Nasi pasażerowie po prostu dostrzegą korzyści płynące z wyboru autokarów PolskiBus.com.
Nowe przedsięwzięcie PolskiBus.com stworzy także około 100 nowych miejsc pracy w Warszawie i całej Polsce.
Mierzące 14,5 metra długości, nowe, luksusowe autokary PolskiBus.com, z których każdy może przewieźć 70 pasażerów na miejscach siedzących, zostały wyprodukowane według najwyższych europejskich standardów. Zostały one wyposażone m.in. w uchylne, skórzane siedzenia, dostęp do gniazdek z możliwością ładowania laptopów i telefonów komórkowych, darmowe Wi-Fi, klimatyzację, a także toaletę. Autokary są przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz mają, jedne z najbardziej ekologicznych w Europie, silniki o niskiej emisji dwutlenku węgla.
Korzystanie z usług PolskiBus.com jest bardzo łatwe – mówi Piotr Bezulski, Dyrektor Zarządzający Souter Holdings Poland – nasza strona internetowa jest bezpieczna i prosta w obsłudze. W każdej chwili, nawet nie wychodząc z domu, można w łatwy sposób przez internet wyszukać połączenie i zarezerwować bilet. Dokładnie tak samo, jak przelot samolotem czy wakacje. Co najlepsze, można podróżować w komfortowych warunkach już od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację.
Dzięki niezawodnej ofercie wygodnych podróży międzymiastowych z przystankami zlokalizowanymi w centrum miast, bez ukrytych opłat za bagaż, PolskiBus.com staje się nową, wartościową alternatywą dla podróży samolotami, pociągami, czy samochodami. Już od dziś można dokonać rezerwacji przez stronę www.PolskiBus.com na przejazdy autokarami, które rozpoczną się wraz z dniem 18 czerwca za cenę już od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację.

PolskiBus.com – nowoczesne, unikalne rozwiązania dla transportu publicznego
Klienci idą tam, gdzie czeka ich ciepłe przyjęcie i zostają z tymi, którzy potrafią o nich zadbać. Konsumenci usług transportowych w żaden sposób nie odstają od tej reguły, dlatego PolskiBus.com realizuje filozofię łączenia doskonałej jakości usług i pasji dążenia do zaspokajania potrzeb klientów z wyjątkową, elastyczną ofertą cenową, oferując najwyższej jakości usługę już od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację.
Mechanizm działania PolskiBus.com oparty jest na niezwykle udanym i szybko rozwijającym się biznesowym modelu usług transportowych, który wprowadzono już w Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie. PolskiBus.com jest jednak pierwszym tego typu przedsięwzięciem w Polsce i w całej Europie kontynentalnej.
W innych krajach, szczególnie w USA, zaobserwowaliśmy, że wprowadzenie regularnych, wysokiej jakości międzymiastowych przewozów autokarowych może ożywić rynek transportu publicznego, a także zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza i zagęszczenie ruchu – mówi Roger Bowker, Dyrektor Generalny Souter Holdings Poland. Wspólnie z Brian’em wprowadzaliśmy usługi przewozów pasażerskich pod nazwą Megabus.com w USA, gdzie przedsięwzięcie przyniosło nadzwyczajny sukces. W naszej opinii Polska, w której mieszka ponad 38 milionów coraz bardziej mobilnych osób, jest doskonałym europejskim rynkiem, gotowym do wprowadzenia podobnego biznesu.
PolskiBus.com ma elastyczną tabelę opłat. Bilety można kupić wyłącznie poprzez stronę internetową, www.PolskiBus.com, co oznacza brak konieczności ustawiania się i czekania w kolejkach do kas biletowych. Zamiast tego bilet można zarezerwować w komfortowych warunkach domowego, bądź biurowego zacisza, albo też skorzystać z kafejki internetowej, biblioteki publicznej lub komputera na uczelni.
Ceny biletów na trasy obsługiwane przez PolskiBus.com zaczynają się już od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację bez ukrytych opłat za bagaż czy usługę Wi-Fi. Ogólna zasada mówi, że im wcześniej zakupiony bilet tym większa szansa na prawdziwie okazyjną podróż.
System rezerwacji internetowej jest bardzo wygodny. Wystarczy jedynie komputer z dostępem do Internetu, aby przez 24 godziny na dobę móc wyszukiwać interesujące trasy i rezerwować bilety – mówi Brian Souter, Prezes Zarządu Souter Holdings Poland – takie rozwiązanie pozwala nam utrzymać niskie ceny, oferując jednocześnie niezawodne, wysokiej jakości usługi przewozowe nowoczesnymi i świetnie wyposażonymi autokarami.

PolskiBus.com – Przez całą Polskę i Europę Środkową
8 nowych tras obsługiwanych przez PolskiBus.com, mających swój początek w Warszawie połączy 16 polskich miast oraz 4 europejskie stolice: Berlin, Bratysławę, Pragę i Wiedeń:
1. Warszawa Metro Wilanowska 14, ul. Puławska 145
2. Białystok Dworzec PKS, Boh. Monte Cassino 0-59, ul. Boh. Monte Cassino
3. Bydgoszcz Jagiellońska 81- przystanek komunikacji miejskiej, ul. Jagiellońska 81
4. Częstochowa Dworzec PKS, Aleja Wolności 45
5. Gdańsk Dworzec PKS ul. 3 Maja;
Hala Olivia- Przystanek komunikacji miejskiej, Al. Grunwaldzka;
Oliwa pętla tramwajowa- przystanek komunikacji miejskiej, Al. Grunwaldzka
6. Katowice Dworzec PKS, ul. Piotra Skargi 1
7. Kielce Dworzec PKS, ul. Czarnowska 12
8. Kraków Regionalny Dworzec Autobusowy, ul. Bosacka 18
9. Lublin Dworzec PKS, Al. 1000-lecia 6
10. Łódź Dworzec Autobusowy Łódź Kaliska, ul. Włókniarzy
11. Ostróda Dworzec PKS, ul. Słowackiego 10
12. Piła Dworzec PKS, ul. Kwiatowa 18
13. Poznań Dworzec Komunikacji Miejskiej Górczyn, ul. Zgoda
14. Szczecin Dworcowa- Przystanek komunikacji miejskiej, ul. Nabrzeże Wieleckie
15. Toruń Dworzec Autobusowy, ul. Dąbrowskiego 8-24
16. Wrocław Dworzec POLBUS-PKS, ul. Sucha 1-11
17. Berlin Zentraler Omnibusbahnhof (ZOB), Messedamm 8
18. Bratysława Autobusová stanica, Mlynské Nivy 31
19. Praga Ústøední autobusové nádra¾í (ÚAN) Florenc, Køi¾íkova 345/4
20. Wiedeń ÖBB-Postbus, Südtirolerplatz

PolskiBus.com – szybko, tanio, komfortowo
PolskiBus.com oferuje pasażerom wyjątkowo atrakcyjne ceny zaczynające się już od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację. Nie oznacza to jednak rezygnacji z wysokiej jakości usług, ani komfortu jazdy. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze w Europie pojazdy przyjazne dla środowiska, prowadzone przez doświadczonych kierowców. Każdy z nich wyposażony został w klimatyzację, komfortowe, skórzane siedzenia, pasy bezpieczeństwa, toaletę i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
PolskiBus.com obsługuje ekspresowe trasy między miastami, z docelowymi przystankami w centrum miast. Liczba przystanków po drodze jest ograniczona do minimum. Pasażerowie powinni jedynie wygodnie usiąść, zrelaksować się i cieszyć podróżą w komfortowych warunkach dzięki klimatyzacji, darmowemu dostępowi Wi-Fi i możliwością naładowania laptopów i telefonów komórkowych poprzez darmowe gniazdka elektryczne.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.PolskiBus.com, a także na www.facebook.com/PolskiBus
* Ceny mogą ulec zmianie o 1zł, w zależności od opłat za rezerwację.

Informacji udziela
Piotr Pogonowski
Partner of Promotion, Agencja PR
e.mail: p.pogonowski@partnersi.com.pl
tel: (+48 22) 858 74 58 wew. 101

INFORMACJE DLA REDAKTORÓW
Souter Holdings Polska
Souter Holdings Poland jest nowym przedsięwzięciem transportowym firmy Souter Investments.

Souter Investments
Souter Investments jest prywatnym, rodzinnym funduszem inwestycyjnym należącym do szkockiego przedsiębiorcy transportowego, Briana Soutera. Fundusz posiada szeroki portfel aktywów składający się głównie z akcji spółek, publicznych funduszy inwestycyjnych oraz udziałów w prywatnych firmach.
Portfel inwestycyjny Souter Investments obejmuje firmy związane z transportem, dobrami luksusowymi, usługami, infrastrukturą, finansami, ochroną zdrowia, biopaliwami, energią elektryczną, a także sektorem ochrony środowiska. Łączny obrót tych firm sięga 5, 85 miliarda złotych, a zatrudnienie ok. 7 tysięcy osób na całym świecie.
Inwestycje transportowe obejmują większościowe udziały, a także Auckland - firmy zajmującej się przewozem promowym, należącej do Fullers Group. Wymienione firmy przewożą rocznie ponad 12,5 miliona pasażerów dwóch firm autobusowych oferujących usługi transportu miejskiego w Nowej Zelandii - Howick i Eastern Buses oraz Manna - usługi Autokarowe i obsługują 270 autobusów i 15 promów.
Souter Investments w ostatnim czasie weszło w skład konsorcjum, które nabyło Istanbul Deniz Otobusleri A.S. („IDO”) - turecką firmę zajmującą się transportem morskim. Obsługuje ona 52 promy i przewozi przez Bosfor ponad 50 milionów pasażerów rocznie.

Aktywność w sektorze transportowym obejmuje także inwestycje związane z Argent Energy, firmą, która działa
w Wielkiej Brytanii jako największy zakład przekształcania odpadów i pozostałości na biopaliwa, a także z Alexander Dennis, największym brytyjskim producentem autobusów i autokarów, którego produkty eksploatowane są w 30 krajach. Firma jest także wiodącym w Europie dostawcą autobusów z napędem hybrydowym.
Read phonetically
Inne powszechnie znane inwestycje, które można by wymienić, to firma Sunseeker International budująca luksusowe jachty motorowe, brytyjska firma ubezpieczeniowa Esure oraz portal internetowy służący do porównywania cen gocompare.com. W Polsce, Souter Investments postawił na szybko rozwijające się centra zdrowia i fitness - Pure.

Więcej informacji na stronie: www.souterinvestments.com.
Brian Souter
Brian Souter jest dyrektorem generalnym i współzałożycielem Stagecoach Group plc, jednej z wiodących, międzynarodowych grup operujących w sektorze transportu publicznego w Wielkiej Brytanii, USA i Kanadzie. Firma zatrudnia ponad 35 tysięcy osób i prowadzi przewozy autobusowe, autokarowe, tramwajowe oraz kolejowe.
Ponadto Brian Souter i jego żona Betty Souter założyli organizację charytatywną Souter Trust. Organizacja ta zajmuje się w Wielkiej Brytanii, duchowym wspieraniem osób cierpiących i wymagających pomocy. W ciągu ostatnich trzech lat organizacja przyznała ponad 2700 dotacji o łącznej wartości ponad 20 milionów funtów (ok. 90 milionów zł).
Więcej informacji na stronach www.briansouter.com i www.soutercharitabletrust.org.uk.

PolskiBus.com
Informacja Prasowa
Warszawa, 6 czerwca 2011 r.
Video-Galeria:
http://www.polskibus.com/video-gallery
Galeria:
http://www.polskibus.com/image-gallery
Facebook:
http://www.facebook.com/PolskiBus

Podobno o PolskimBusie mówili też w TVN24? To prawda?

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Tak, mówili na TVN24, tu masz linka do artykuł na ich portalu: http://www.tvn24.pl/-1,1705741,0,1,po-p ... omosc.html

Strona niedostępna ze względu na przeciążony serwer częstymi odwiedzinami, na "fejsie" ta napisali na profilu PolskiBus. dodali też wiele zdjęć (wiele szczegółowych) jednego z autokarów. Teraz jako już autobus, a nie grafika co jest na ich stronie, wygląda jeszcze lepiej. Teraz jeszcze czekam na rozkład, szkoda tylko że gdy chce się dostać z Kielc do choćby np. Pozania, to trzeba jechać najpierw do Warszawy i tracić te 3 godziny, jak można jechać od razu do Poznania.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ziarek pisze:chce się dostać z Kielc do choćby np. Pozania, to trzeba jechać najpierw do Warszawy i tracić te 3 godziny, jak można jechać od razu do Poznania.
Za małe potoki, nie da się przecież zrobić połączeń między miastami typu każdy z każdym [size=0]jak na imprezie Podwórkowego Kółka Różańcowego[/size]

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Nie miałem na myśli łączyć w ten sposób, że np. Kielce - Poznań. Chodziło mi o to żeby nie wszystko opierało się o Warszawę, bo nie zawsze jest ona niezbędna by się dostać do jakiegoś miasta. ¯eby połączyć te przykładowe miasta jakimi są Kielce i Poznań nie musi to być krótka trasa, można stworzyć linię choćby taką: Berlin - Poznań - Łódź - Kielce - Lublin - Warszawa i to było by ciekawe rozwiązanie, łatwy dojazd do Lublina, Łodzi i Poznania patrząc tak jako mieszkaniec Kielc.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale jak widać przewoźnik ma inną koncepcję i zwyczajnie chodzi o to by na tym zarobić pieniądze. Raz, że największe miasto, a dwa - stolica. Tak więc wszyscy chcą jechać do stolicy, a ludzie do stolicy chcą odwiedzać inne duże miasta. Takie połączenia są zapewne najbardziej dochodowe.

Mi już ta oferta się podoba. Pisałbym się na przejazd z Katowic do Bratysławy. mam nadzieję, że cena będzie atrakcyjna.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4039
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Wywiad z TVN CNBC:
Łukasz Kijek (TVN CNBC): Jaki jest najważniejszy powód dla którego wybrał pan Polskę jako miejsce inwestycji? Drogi w Polsce ciągle pozostawiają wiele do życzenia, czas podróży między miastami jest bardzo długi. Dlaczego więc Polska?

Brian Souter, właściciel Stagecoach
: Przeprowadziliśmy szerokie badania rynku zanim rozpoczęliśmy nasz projekt. Uznaliśmy, że inwestycja na rynku autokarowym to dobry wybór. Odkryliśmy, że w Polsce nie ma nowoczesnych, ekspresowych połączeń autokarowych. Podróż przebiega wolno, bo wiele autokarów często się zatrzymuje. Nie ma tu też firmy, której sprzedaż biletów opierałby się na rezerwacjach w internecie. Przy sprzedaży korzystamy z modelu Ryanaira. Uznaliśmy, że rynek jest gotowy na tego rodzaju rozwiązanie.

ŁK: Czy będziecie więc Ryanairem wśród polskich linii autokarowych?

Brian Souter: Tak, w ten sposób chcielibyśmy się określić. Ceny zaczynają się od jednego złotego i w zależności od tego z jakim wyprzedzeniem zerezerwuje się bilet, można liczyć na bardzo tanie połączenia. Nasze autobusy mają 70 miejsc siedzących. Dlatego zużycie paliwa na jednego pasażera jest znacznie niższe niż w tradycyjnych autokarach. Pojazdy są wyposażone w darmowe łącza z internetem przez Wi-Fi, bo wielu pasażerów chce pracować podczas podróży. Jest to więc wysoki standard w atrakcyjnej cenie.

ŁK: Jak można pogodzić wysoką jakość z niską ceną? Jak wygląda prognozowanie kosztów?

Brian Souter: Nasze koszty są znacznie niższe, bo koncentrujemy się wyłącznie na połączeniach długodystansowych. Dzięki inwestycji w nowe autokary koszt paliwa na pasażera jest niższy i koszt kapitału na jedno miejsce jest na całkiem dobrym poziomie dzięki 70 miejscom siedzącym. Nasze autokary są długie na 15 metrów i spełniają standard EURO IV. Zamierzamy przewozić znacznie wyższą liczbę pasażerów. Będziemy więc sprzedawać dodatkową liczbę miejsc, a nasze autokary to atrakcyjna propozycja. Ponieważ zaczynamy od początku nie mamy problemu z restrukturyzacją jakiejś innej firmy.

ŁK: A czy motywacją do rozpoczęcia działalności są mistrzostwa Euro 2012? W przyszłym rok zapewne wielu brytyjskich fanów piłki przyjedzie do Polski. Może skorzystają z państwa oferty?

Brian Souter: Mamy nadzieję, że wiele osób będzie z nich korzystać. Podobną działalność prowadzimy w innych krajach i z naszych obserwacji wynika, że z oferty korzysta szeroki przekrój społeczeństwa. Mamy wielu pasażerów z klasy średniej, bo to tańsza alternatywa od podróży samochodem i nie trzeba szukać miejsc parkingowych. Z oferty korzysta wielu młodych ludzi, oni najczęściej wybierają tanie oferty z dużym wyprzedzeniem. Dzięki rezerwacji w internecie i zarządzaniu rentownością udaje się nam sprzedać miejsca na kursy w terminach poza szczytem. Tak samo robią linie lotnicze.

ŁK
: Na czym polega państwa przewaga konkurencyjna? W jaki sposób sprzedając bilety za jeden złoty można wygrać z konkurencją?

Brian Souter: To ma wiele wspólnego z procesem zarządzania rentownością. Dzięki temu mamy dużo wyższy współczynnik wypełnienia miejsc niż tradycyjni przewoźnicy. Ci ostatni często mają wiele pustych miejsce. System zarządzania rentownością gwarantuje, że autokary są zapełnione średnio w 80 procentach przez cały czas. Ludzie, którzy planują wyjazdy wypoczynkowe rezerwują bilety z dużym wyprzedzeniem. Oni mogą liczyć na najtańsze bilety. Tu obowiązuje ta sama zasada jak w liniach lotniczych. Ryanair jest spółką o wysokiej rentowności, a wszyscy wiedzą, że ma najtańsze bilety. W Polsce próbujemy zastosować tę zasadę do długodystansowych przewozów autokarowych. Myślę, że ludziom spodoba się nasz produkt.

ŁK: A co państwo wiedzą o konkurencji w Polsce?

Brian Souter: Jest wiele dobrych firm. Wiele z nich ciągle wciąż jest państwowych, inne zostały sprywatyzowane. Problem z jakim wiele z nich się zmaga, to brak pieniędzy na inwestycje. Dlatego postanowiliśmy zaoferować nowy styl autokarów. Problemem połączeń autokarowych w Polsce jest też to, że jednego dnia można trafić na bardzo nowoczesny autokar, innym razem na przewoźnika, którego nie stać na inwestycje. Doświadczenie pasażerów z takimi przejazdami może być więc bardzo różne.

ŁK: A jakie są prognozy dla tego rynku?

Brian Souter: Myślę, że prognozy są dobre. Im ludzie będą więcej zarabiali tym więcej będą chcieli podróżować. Jeśli chodzi o drogi, to niektóre teraz nie są najlepsze, w Polsce planuje się budowę nowej infrastruktury. Jeśli chodzi o system kolei to również nie jest za dobry. Komfort podróży naszym autokarem jest znacznie wyższy niż w przypadku wielu pociągów regionalnych. Siedzenie w autokarze jest gwarantowane, można ze sobą zabrać laptopa i korzystać z połączenia z internetem. Ten produkt będzie przekonujący.

ŁK: Jakie są państwa oczekiwania finansowe na polskim rynku?

Brian Souter
: Oczekujemy, że będziemy generować zysk w ciągu 18 miesięcy. Opieramy tę prognozę na doświadczeniach w innych krajach.

ŁK: A kiedy zostanie osiągnięty próg rentowności?

Brian Souter: Wiele zależy od tego, jak będziemy kształtować ceny biletów. Normalnie zabiera nam to 18 miesięcy, aby przekroczyć próg rentowności. Do tego czasu nasze autobusy kursują zabierając bardzo wielu pasażerów. Uważamy, że polski rynek jest ogromny. Mamy możliwość wprowadzić w Polsce nowy produkt, sądzę, że robimy to we właściwym czasie.

ŁK: Ilu pasażerów się pan spodziewa w Polsce?

Brian Souter
: Mam taką wizję, że będziemy mieć w Polsce ponad sto autobusów i będziemy przewozić kilka milionów pasażerów rocznie. Mówi się, że z małych żołędzi wyrastają wielkie dęby.

ŁK: Ile połączeń planują państwo w przyszłości?

Brian Souter: Chcielibyśmy mieć więcej połączeń. Teraz będziemy kursować na 18 trasach. Będziemy chcieli poprawiać nasz rozkład jazdy. Jeśli jakieś połączenie będzie cieszyło się popularnością, to będziemy chcieli aby na tej trasie kursowało więcej autobusów. Myślimy też o połączeniach międzynarodowych. Teraz będziemy kursować do Berlina, Pragi i Wiednia. W przyszłości może być bardzo więcej połączeń międzynarodowych. W Polsce chcemy zacząć od 15 połączeń.

TVN24/TVN CNBC
http://www.tvn24.pl/12692,1705859,0,1,w ... omosc.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ciekawy wywiad i mam ogromną nadzieję, że firma odniesie sukces.
Gwarancja podstawienia komfortowego autobusu, dostęp do internetu i na dodatek zanosi się na atrakcyjne ceny. Chyba skorzystam z ich usług kilka razy w tym sezonie ;)

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon »

Dla mnie byłoby idealne połączenie z GOP-em, ale takowego nie wymyślili ;) A korzystałbym, zwłaszcza z laptopkiem przy darmowym internecie :D

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Miłe zaskoczenie że tym Stagecoach zarządza więc na pewno będzie komfort jazdy.
Brian Souter: Chcielibyśmy mieć więcej połączeń. Teraz będziemy kursować na 18 trasach. Będziemy chcieli poprawiać nasz rozkład jazdy. Jeśli jakieś połączenie będzie cieszyło się popularnością, to będziemy chcieli aby na tej trasie kursowało więcej autobusów. Myślimy też o połączeniach międzynarodowych. Teraz będziemy kursować do Berlina, Pragi i Wiednia. W przyszłości może być bardzo więcej połączeń międzynarodowych. W Polsce chcemy zacząć od 15 połączeń.
Niech dadzą połączenie Anglia-Polska za 50/80 funtów to gdzieś mam samoloty, w takim autobusie mogę spędzić te 24 godziny :D
Fajnie też by było aby autobusy przez noc jeździły, wtedy np rano bym przyjechał do Pragi z Wrocławia pozwiedzał sobie a wieczorem wsiadł z powrotem i pojechał do domu.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Strona zamknięta.
"Z powodu bardzo dużego zainteresowania, próbujemy usprawnić naszą stronę internetową. Będzie ona chwilowo niedostępna. Dziękujemy za cierpliwość i wyrozumiałość. Zapraszamy na naszą stronę we wtorek 7 czerwca."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”