[Radom] Komunikacja miejska

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Legnica się nauczyła również!

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 »

I o dziwno Poznań :D

A malowanko bardzo przyjemne szczególnie na SU12 się bardzo ładnie prezentuje. IMHO pociągnięcie czerwonego pasa przez zderzak tylko by je zepsuło.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

gornik357 pisze:Ani Kielce, ani Lublin ani nawet Warszawa nie może się tego nauczyć.
Ja bym powiedział, że warszawskie MZA z jakiegoś powodu zrezygnowało z czarnej obwódki przednich świateł. Nie wiem czemu ;)

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

PB pisał kiedyś na Przegubowcu, że MZA na tym oszczędza farbę czarną, że ekonomia:)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Może to po prostu jest kłopotliwe? W Płocku z tego powodu zaczęto malować drzwi starych Jelczy na biało, bądź co bądź lakiernik też człowiek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pmaster może mieć więcej racji, bo co do oszczędności, to raczej nie wydaje mi się. ;)

Chyba jednak faktycznie przeważyły względy praktyczne, nikomu (na początku na zajezdniach, a teraz na ORT) nie chce się bawić w malowanie tych czarnych otoczek. Każdy chce szybko i łatwo. ;)

A w Radomiu jak widać mają inne podejście - i słusznie :)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

J-31 pisze: A w Radomiu jak widać mają inne podejście - i słusznie
W Radomiu to 1/3 pojazdów w MPK trzyma się na farbie. Stąd szanują bo wiedzą że nie mają szans na nowy tabor więc odnawiają stary ;)
EDIT

Hurra :) Radom dostanie 8 nowych przegubowców z Unii :P

Radomskie Echo Dnia http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/ar ... /121108876

Radom ma dostać 10 milionów złotych na nowe autobusy
Nowe autobusy, wiaty przystankowe, zatoki i pętle autobusowe. To wszystko pojawi się w Radomiu. Urzędnicy poinformowali o kolejnych inwestycjach za unijną kasę.

Radom otrzymał dokładnie 10 milionów i 112 tysięcy złotych z kasy Unii Europejskiej. Ze swoich pieniędzy trzeba będzie dołożyć 1,8 miliona złotych. – Nasz wniosek znajduje się na drugim miejscu listy rankingowej. Jego dofinansowanie jest więc pewne – informuje Ryszarda Kitowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Radomiu.

OSIEM AUTOBUSÓW

Najwięcej pieniędzy z projektu pochłonie zakup ośmiu nowoczesnych autobusów przegubowych. Mają być klimatyzowane, napędzane gazem ziemnym, a każdy z nich wyposażony będzie w osiem kamer. – Nowością będą elektroniczne tablice trasowe wewnątrz pojazdów – mówi Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

Lista przystanków nie będzie wydrukowana na tablicach z dykty, a pokazywana na ekranach, razem z ewentualnym opóźnieniem, pozostałym czasem przejazdu, albo możliwością szybkich przesiadek na każdym przystanku.

Przegubowe autobusy są w Radomiu potrzebne. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji kupiło w ciągu ostatnich lat prawie 30 nowych solarisów, ale krótkich, za małych na przykład na linie 7, czy 9. Autobusy przegubowe kupowano używane tak, aby jak najszybciej wymienić stare ikarusy. Teraz także używane many nie są w najlepszym stanie. Pasażerowie narzekają zwłaszcza na duchotę, która panuje w nich latem.

WIATY Z KAMERAMI

Zakup tych pojazdów sprawi, że po Radomiu będą kursowały tylko autobusy niskopodłogowe. – Kiedy wyruszą one w miasto, będziemy mogli wycofać z ruchu kilka ostatnich jelczy ze schodkami – zapewnia Leszek Lach, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji też dwanaście nowych, podświetlanych wiat przystankowych, a przy tych najczęściej dewastowanych założy monitoring. – Chcemy także zbudować nową pętlę przy ulicy Mroza, żeby autobusy mogły zacząć dojeżdżać w pobliże bloków socjalnych – zapowiada Tkaczyk.

Ale mają taktykę :D Jak kupowali solówki to wycinali ikarusy, jak wycinają ostatnie 120M to kupują przeguby ;)

Tylko ciekawe czy 12 milionów starczy na zakup 8 fabrycznie nowych autobusów przegubowych, zasilanych CNG, klimatyzowanych i z elektrodechami ;) Od siebie dodam że na 51% będzie to bolechowszczyzna.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

K4016td pisze:Tylko ciekawe czy 12 milionów starczy na zakup 8 fabrycznie nowych autobusów przegubowych, zasilanych CNG, klimatyzowanych i z elektrodechami
To jo ino dofinansowanie z brukselki. Jeszcze wkład własny miasta.
K4016td pisze:Od siebie dodam że na 51% będzie to bolechowszczyzna.
A na pozostałe 49% - MAN. Kto dostarczał przegubowe zapalniczki Gdyni? :P

Notabene, jest to chyba pierwszy projekt dot. stricte zbiorkomu w Radomiu, który dostaje dofinansowanie z Unii. Dotychczas wszystko szło z budżetu miasta lub przewoźników.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

TranslatorPS pisze:To jo ino dofinansowanie z brukselki. Jeszcze wkład własny miasta.
Już razem policzyłem ;)
TranslatorPS pisze:A na pozostałe 49% - MAN
Oczywiście że MAN ;) Po ostatniej dostawie Solarek mieli trochę z nimi problemów także liczę że wybiorą MAN-a.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

K4016td pisze:Oczywiście że MAN ;) Po ostatniej dostawie Solarek mieli trochę z nimi problemów także liczę że wybiorą MAN-a.
Każda partia radomskich U12 CNG jest problematyczna.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

K4016td pisze:Już razem policzyłem
Woops.
K4016td pisze:Po ostatniej dostawie Solarek mieli trochę z nimi problemów także liczę że wybiorą MAN-a.
To zależy od SIWZ-u oraz tego, czy MAN będzie w ogólne nami zainteresowany. Interesów w nówkach u nas nigdy nie robił - jedynie jest u nas banda używek...

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Jack the Ripper pisze:Każda partia radomskich U12 CNG jest problematyczna.

No MAN NL313-15 też nie zachwyca swoją awaryjnością, trochę czasu też stał - ale można mu wybaczyć :) Prototyp i demobus.

Prawdę mówiąc napęd gdyńskich zapalniczek to nic innego jak udoskonalony zespół napędowy naszego #1015 ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

K4016td pisze:No MAN NL313-15 też nie zachwyca swoją awaryjnością, trochę czasu też stał - ale można mu wybaczyć :) Prototyp i demobus.
Z czapy to wyjęte. Wiadomo, że takie porównanie nie będzie miarodajne.
K4016td pisze:Prawdę mówiąc napęd gdyńskich zapalniczek to nic innego jak udoskonalony zespół napędowy naszego #1015 ;)
A na czym dokładnie to udoskonalenie polega... ? Bo z tego co wiem, to różnią się tylko normą emisji spalin...

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Jack the Ripper pisze:Z czapy to wyjęte. Wiadomo, że takie porównanie nie będzie miarodajne.
No to do czego w Radomiu można porównać SU12CNG?
Jack the Ripper pisze:A na czym dokładnie to udoskonalenie polega... ? Bo z tego co wiem, to różnią się tylko normą emisji spalin...
Nie wiem dokładnie jakie ale tak przeczytałem ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

K4016td pisze:No to do czego w Radomiu można porównać SU12CNG?
To chyba nie jest trudne. Do niczego.
K4016td pisze:Nie wiem dokładnie jakie ale tak przeczytałem ;)
Też czytałem. Ale bajkopisarstwo pewnych źródeł czasami poraża.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Jack the Ripper pisze:To chyba nie jest trudne. Do niczego.
ITS ma gazową solówkę, #82, przecie, ale to tyż odbudowa popożarowa...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Ponadto 82 ma starego E28.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

No i jest dużo starsza niż nawet najstarsze U12CNG

(1999 vs 2006)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Technicznie to jeszcze NL/NGxx2 CNG w budzie z A21.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Właściciel ITS idzie do sądu. Chce więcej za przewozy.



Adam Michalczewski wystąpił z pozwem przeciwko miastu. Uważa, że powinien dostać korzystniejszą stawkę za tzw. wozokilometr, skoro podniesiono ją znacznie MPK, gdy przekształcano firmę w podmiot wewnętrzny. - Nie będę miał pretensji, jeśli pan Michalczewski wystąpi do sądu - komentuje Igor Marszałkiewicz

Spór o cenę wozokilometra już trafił do sądu. - Myślałem, że dojdzie do ugody, ale miasto jej nie chce. Na rozprawę nikt z miasta nie przyszedł, był tylko prawnik - opowiada Adam Michalczewski.

I zapowiada teraz skierowanie pozwu przeciwko miastu. Uważa, że skoro podniesiono MPK stawki od 1 lipca, gdy przekształcono je wpodmiot wewnętrzny , to i jego firmie się należy podwyżka. W końcu działają w takiej samej sytuacji na rynku.

Jak informuje Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, obecnie stawka wozokilometra dla MPK w przypadku autobusów przegubowych wynosi 6,90 zł netto, a krótszych - 5,40 zł.

- Ceny wozokilometrów dla ITS Michalczewski są waloryzowane o wyliczany kwartalnie wskaźnik inflacji. Obecnie dla linii 3, 8 i 13 stawka wozokilometra wynosi 5,44 zł netto w przypadku autobusów przegubowych i 4,91 zł dla krótszych. Dla autobusów kursujących na liniach 1, 2, 5, 6 i 26 cena wozokilometra wynosi aktualnie 5,50 zł. Do powyższych stawek należy doliczyć VAT w wysokości 8 proc. - dodaje Dębski.

Majątek publiczny

Gdy rozmawialiśmy w czerwcu br. z prezesem MPK Leszkiem Lachem, mówił nam, że w jego firmie "stawka wynosi poniżej 5 zł, a konkurencja proponuje powyżej 5 zł".

- Chcielibyśmy zmiany stawek z kontraktu zawartego jeszcze w 1994 r. [na linie 3, 8 i 13 - przyp. red.], podniesienia ich o mniej więcej 50 gr - mówi Michalczewski.

- Nie mamy pieniędzy. Chcieliśmy się dogadać, ale w zamian za wyższą stawkę, by ITS dał lepszą jakość, a nie było chęci z tamtej strony. Nie będę miał pretensji, jeśli pan Michalczewski wystąpi do sądu - komentuje wiceprezydent Igor Marszałkiewicz.

Zaznacza, że MPK to majątek publiczny wszystkich radomian i powinno się o firmę dbać. Na ocenę, jak gospodarzy się MPK jako podmiot wewnętrzny - zdaniem wiceprezydenta - jeszcze za wcześnie. Trzeba poczekać do audytu. Pokaże on, czy w MPK faktycznie bacznie pilnuje się kosztów, jak zapowiadano, przekształcając je w podmiot wewnętrzny. Skarbnik miasta Sławomir Szlachetka mówił "Gazecie", że po przekształceniu prezydent będzie miał większą i skuteczniejszą kontrolę nad spółką. Co roku firma zewnętrzna ma wykonywać audyt i przyglądać się wszystkim kosztom.

Bilety nie zdrożeją

Przeciwnicy takiego zabiegu obawiali się natomiast, że kiedy firma przejdzie na garnuszek gminy, przestanie się z kosztami liczyć.

Audyt za drugie półrocze będzie ważny także dlatego, że - według rzecznika MZDiK - może być podstawą do zweryfikowania stawek dla MPK na przyszły rok. Może się więc okazać, że stawki te wzrosną albo się zmniejszą. Na razie MZDiK zakłada, że przyszłoroczne stawki wozokilometrów dla MPK pozostaną na poziomie tegorocznym.

Jak informuje Dębski, pula wozokilometrów dla obu przewoźników na przyszły rok to 9,16 mln km. - 68 proc. tej puli ma wykonać MPK, a pozostałą część - ITS Michalczewski - dodaje.

W projekcie przyszłorocznego budżetu zapisano, że na utrzymanie komunikacji przeznaczy się około 53 mln zł. MZDiK szacuje, że w tym roku wydatki na komunikację zamkną się w 51 mln zł. Warto dodać, że od 16 sierpnia br. wzrosły ceny biletów jednorazowych z 2,40 do 3 zł, więcej radomianie płacą też za miesięczne. Marszałkiewicz zapowiada, że kolejna podwyżka w Radomiu nie jest planowana. A wiele innych miast chce ceny podnieść.

http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,12 ... ewozy.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”