[Radom] Komunikacja miejska
[Radom] Komunikacja miejska
Przejrzałem to podforum i nie ma MZDiK-u więc zakładam temat.
I pierwszego newsa mam -
I pierwszego newsa mam -
Krótko podsumuję - witamy w Warszawie.http://www.mzdik.pl
Przy drogach krajowych w Radomiu ustawiamy nowe słupki przystankowe
Nowe słupki przystankowe pojawiły się w Radomiu. Będzie ich około pięćdziesięciu i będą stały tylko przy odcinkach dróg krajowych przebiegających przez miasto. Takie przystanki spełniają wymogi stosownej ustawy, a równocześnie ich wygląd nie odbiega znacznie od tego, do którego przyzwyczaili się radomianie. Słupki produkuje firma z Radomia.
Szczegółowe warunki techniczne dla znaków drogowych pionowych i warunki ich umieszczania na drogach określają jasno, jak powinno wyglądać oznakowanie przy drogach krajowych. Dostosowujemy do nich także nasze przystanki. Znaki D-15 mają już przepisowe wymiary i są wykonane z odblaskowej folii (jest to folia tak zwanej drugiej generacji).
Nowe słupki przystankowe będą stały przy ulicach Kieleckiej, Czarnieckiego, Warszawskiej (od ronda Narodowych Sił Zbrojnych do granicy miasta), ¯ółkiewskiego, alei Wojska Polskiego, Słowackiego (od ronda Matki Bożej Fatimskiej do granicy miasta), alei Grzecznarowskiego, 1905 Roku, Maratońskiej i Wolanowskiej (od NSZZ Solidarność do granicy miasta). Zdemontowane z nich słupki nie będą wyrzucone - będą sukcesywnie wykorzystywane w innych miejscach.
Ostatnio zmieniony 2015-02-08, 20:12 przez K4016td, łącznie zmieniany 2 razy.
Co jest nie tak z radomskimi przystankami, że na drogach krajowych muszą być inne? Nie ma D-15?
Ale za to jest/będzie jakdojadę, czyli odwrotnie niż w innym dużym mieście woj. mazowieckiego. W którym i tak nie ma co internetowego planera robić, bo ma być rewolucjaK4016td pisze:wprowadzenie biletu elektronicznego który jest w planach od 2006 roku.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
W latach 80-tych, miałem okazję - jako nastolatek - zwiedzać NRD, w czasie letnich wakacji. I zauważyłem wtedy pewien porządek. Znak przypominający nasz aktualny D-15 stał przed przystankiem, tuż przy jezdni, dobrze widoczny dla kierowców - jako normalny znak drogowy, informacyjny dla kierowców.
Natomiast na samym przystanku na jakimś słupku, wisiała zwykła żółto-zielona tablica "H-bus" informująca potencjalnych pasażerów o przystanku autobusowym. Szkoda, że tego nie stosuje się dzisiaj u nas
Natomiast na samym przystanku na jakimś słupku, wisiała zwykła żółto-zielona tablica "H-bus" informująca potencjalnych pasażerów o przystanku autobusowym. Szkoda, że tego nie stosuje się dzisiaj u nas
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ja znowu odświeżę wątek ''radomski''
Od 1.01.2012 MZDiK oficjalnie używa nowego logo.
O samym logo ze strony www.mzdik.radom.pl
Mi tam na na kilometr zajeżdża logiem ZTM Warszawa
Dla porównania stare logo
I jak które ładniejsze?
Od 1.01.2012 MZDiK oficjalnie używa nowego logo.
O samym logo ze strony www.mzdik.radom.pl
Kształt naszego nowego loga pośrednio nawiązuje do naszej działalności. Związek z drogami symbolizuje zestawienie dwóch elementów, przypominające wycinek trasy dwujezdniowej z fragmentami zjazdów - czyli węzła w kształcie tak zwanej koniczynki. Związek z komunikacją miejską to natomiast fakt, że podobna strzałka znajduje się już na biletach.
Logo składa się z dwóch elementów w kształcie połówek strzałek. Górny element jest w kolorze granatowym, a dolny (lustrzane odbicie górnego) w kolorze czerwonym. Po prawej stronie został umieszczony granatowy napis "mzdik" (tu wyjątkiem jest tylko litera "i", która ma kolor czerwony). Pełna wersja loga zawiera także napis "Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji" w kolorze granatowym. Wersja skrócona (bez rozwinięcia skrótu) powinna być stosowana głównie tam, gdzie obok powyższego symbolu graficznego jest również w innej formie umieszczona pełna nazwa naszej instytucji.
Kolory użyte w symbolu, czyli granatowy i czerwony odpowiadają kolorystyce stosowanej w oficjalnym znaku miasta: "Radom - siła w precyzji". Elementy, które wchodzą w skład nowego loga są umieszczone na białym tle - nie powinno się ich nakładać na tła w innych barwach. Wokół całego loga zostało zachowane tak zwane pole ochronne, gdzie nie powinna pojawić się żadna obca forma graficzna bądź tekstowa. Minimalna wielkość pola ochronnego (może być ona zwiększana, lecz nie powinna być zmniejszana) to połowa wysokości litery "m" (wchodzącej w skład skrótu "mzdik").
Kolorystyka symbolu jest zgodna z założeniami strategii marki Radomia (podobnie jak użycie wyłącznie małych liter w skrócie nazwy instytucji). Tak samo jest również w nowych logach kilku innych miejskich jednostek. Składają się one z prostych symboli i skrótów nazw, zaś pod spodem - pełnych nazw instytucji. W celu nawiązania do dotychczasowego loga i dla czytelnego wyróżnienia spójnika "i" spośród innych liter skrótu, spójnik ten jest czerwony, a nie granatowy.
Mi tam na na kilometr zajeżdża logiem ZTM Warszawa
Dla porównania stare logo
I jak które ładniejsze?
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Sorry wielki za wykop, ale w końcu to MZDiK.
Podług artykułu pod tym >> http://mzdik.radom.pl/?id=72&art=732&cc=1 >> linkiem, mamy badania w radomskiej KM. I robione przez nie byle kogo, a PTC Marcina Grodzickiego. Ta sama firma konsultacyjna robiła u nas badania jedenaście lat temu, w 2001, których efektem było np. przesunięcie trójki na Prędocinek z jednej strony i wydłużenie na Michałów z drugiej, czy też przedłużenie szóstki na Godów. Tym razem do badań doszedł jeszcze jeden element - badanie typów biletów używanych na podmiejskich odcinkach linii 5, 6, 8, 14, 18, 23, 24 i 26 (w Radomiu, notabene, nie ma strefy podmiejskiej - jeżeli linia ma oznaczenie liczbowe, wszędzie dojedziesz na tym samym bilecie [no, nie w tym znaczeniu, ale wiadomo, łossochozi]) - więcej w tymże artykule.
Ciekaw jestem, co z tego wyjdzie... Dość ciekawy .pdf powstał w Puławach cztery lata temu, nie ma co
Podług artykułu pod tym >> http://mzdik.radom.pl/?id=72&art=732&cc=1 >> linkiem, mamy badania w radomskiej KM. I robione przez nie byle kogo, a PTC Marcina Grodzickiego. Ta sama firma konsultacyjna robiła u nas badania jedenaście lat temu, w 2001, których efektem było np. przesunięcie trójki na Prędocinek z jednej strony i wydłużenie na Michałów z drugiej, czy też przedłużenie szóstki na Godów. Tym razem do badań doszedł jeszcze jeden element - badanie typów biletów używanych na podmiejskich odcinkach linii 5, 6, 8, 14, 18, 23, 24 i 26 (w Radomiu, notabene, nie ma strefy podmiejskiej - jeżeli linia ma oznaczenie liczbowe, wszędzie dojedziesz na tym samym bilecie [no, nie w tym znaczeniu, ale wiadomo, łossochozi]) - więcej w tymże artykule.
Ciekaw jestem, co z tego wyjdzie... Dość ciekawy .pdf powstał w Puławach cztery lata temu, nie ma co
Dla jednego postu nie będę zakładał nowego wątku o MPK więc tu:
Zaraza atakuje Już 4 wóz zainfekowany chorobą zwaną malowaniem strategicznym.
Neoplan N4016 #803
Neoplan N4016 #805
Neoplan N4020 #811
Solaris Urbino 12 #849
Ogólne wrażenie jest takie że czerwony pas bardzo szpeci projekt lecz MPK Radom tego nie rozumie
Zaraza atakuje Już 4 wóz zainfekowany chorobą zwaną malowaniem strategicznym.
Neoplan N4016 #803
Neoplan N4016 #805
Neoplan N4020 #811
Solaris Urbino 12 #849
Ogólne wrażenie jest takie że czerwony pas bardzo szpeci projekt lecz MPK Radom tego nie rozumie