MZK Jarosław
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
MZK Jarosław
Pewne niewielkie podkarpackie miasto, na mieście 10 SORów i jakiś zabytek na liniach To tak w skrócie, a że SORy mają już ponad rok, wypada to podsumować:
Wczoraj i dziś miałem okazję pojeździć sobie SORami po mieście, a co zauważyłem:
Najpierw może in +:
-na pewno jakość wykonania; cichutko w środku, skrzynia nie szarpie, nic się przesadnie nie telepie w czasie jazdy po dziurach.
-bardzo wygodne, miękkie i dobrze wyprofilowane siedzenia pasażerskie,
-ogólny komfort podróży, nawet na lokalne kursy autobusy dobrze się nadają,
-czytelne wyświetlacze,
-jednolite malowanie, brak reklam na pojazdach.
Niestety minusy się też zdarzają:
-złe rozmieszczenie kasowników, ten na przednim pomoście powinien wisieć na kabinie, bo po kupnie biletu trzeba się cofać na innych pasażerów
-brak IOD, kierowca musi kontrolować drzwi,
-brak automatów do biletów i klimatyzacji, ale ważne że są dobre auta
-brak kontaktu z centralą ruchu / dyspozytornią, kierowcy nie znają sytuacji na trasie typu powód korka, a pasażerowie nie wiedzą o opóźnieniach.
Podsumowując źle nie jest, dobrze że kupiono SORy, lepsze wozy od Solarisa, ale np. do MB Citaro nie można ich porównać, tak po środku.
Wczoraj i dziś miałem okazję pojeździć sobie SORami po mieście, a co zauważyłem:
Najpierw może in +:
-na pewno jakość wykonania; cichutko w środku, skrzynia nie szarpie, nic się przesadnie nie telepie w czasie jazdy po dziurach.
-bardzo wygodne, miękkie i dobrze wyprofilowane siedzenia pasażerskie,
-ogólny komfort podróży, nawet na lokalne kursy autobusy dobrze się nadają,
-czytelne wyświetlacze,
-jednolite malowanie, brak reklam na pojazdach.
Niestety minusy się też zdarzają:
-złe rozmieszczenie kasowników, ten na przednim pomoście powinien wisieć na kabinie, bo po kupnie biletu trzeba się cofać na innych pasażerów
-brak IOD, kierowca musi kontrolować drzwi,
-brak automatów do biletów i klimatyzacji, ale ważne że są dobre auta
-brak kontaktu z centralą ruchu / dyspozytornią, kierowcy nie znają sytuacji na trasie typu powód korka, a pasażerowie nie wiedzą o opóźnieniach.
Podsumowując źle nie jest, dobrze że kupiono SORy, lepsze wozy od Solarisa, ale np. do MB Citaro nie można ich porównać, tak po środku.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Jak sobie życzysz moderatorze
Od bodajże 1.01.2012 skończyła się era tanich biletów MZK. Dawną taryfę (1,80zł normalny, 1,10zł ulgowy szkolny, 0,90zł ulgowy studencki) zastąpiono nową, bardziej "okrągłą" odpowiednio 2zł, 1,25 zł i 1zł. Ale i tak cenowo to źle nie wypada.
Wypada też wyjaśnić termin znany w MZK jako "linia regularna". Skąd się wzięła nazwa nie wiem, ale może kiedyś się dowiem. Linie regularne to podmiejskie na których obowiązuje oddzielna stawka biletowa jak w PKS, obowiązuje wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami kupując od razu bilet u kierowcy, w niektórych autobusach są zamontowane kasy fiskalne.
Za jakiś czas opiszę jak wygląda walka MZK z przewoźnikami prywatnymi.
Od bodajże 1.01.2012 skończyła się era tanich biletów MZK. Dawną taryfę (1,80zł normalny, 1,10zł ulgowy szkolny, 0,90zł ulgowy studencki) zastąpiono nową, bardziej "okrągłą" odpowiednio 2zł, 1,25 zł i 1zł. Ale i tak cenowo to źle nie wypada.
Wypada też wyjaśnić termin znany w MZK jako "linia regularna". Skąd się wzięła nazwa nie wiem, ale może kiedyś się dowiem. Linie regularne to podmiejskie na których obowiązuje oddzielna stawka biletowa jak w PKS, obowiązuje wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami kupując od razu bilet u kierowcy, w niektórych autobusach są zamontowane kasy fiskalne.
Za jakiś czas opiszę jak wygląda walka MZK z przewoźnikami prywatnymi.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Byłem przedwczoraj w Jarku. Sory opanowały miasto. Oprócz nich z bazy wyjechał jeden psiukacz na linię nr 9 ale chyba tylko jeden kurs bo przed 14 już wracał do zajezdni. Mercedes #138 na linii nr 2. Zjazd do zajezdni około 11:45, wyjazd na linię 12:15 i około 13:35 ponowny zjazd do zajezdni. Mercedes #136 obsługuje obecnie przewozy szkolne na trasie Radawa - Jarosław - Radawa. Z zajezdni wyjeżdża tuż przed 11, w kierunku Radawy, przewóz dzieci do Jarosławia i zjazd do zajezdni około 12. Ponownie o tuż przed 13 wyjazd z bazy i około 13:30 przewóz szkolny do Radawy. Powrót z Radawy do zajezdni około 13:50. Migi generalnie wyglądały na nie ruszane więcej niż kilka dni. Oprócz tego na zajezdni wciąż stoi wycofany w 2010 Volkswagen Kutsenits City.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- zegarmistrz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
- Lokalizacja: Radymno
Re: MZK Jarosław
MZK wzbogaciło się o kolejnego SORa BN 9.5 2013 r Piersze zakupy od 2010r
Re: MZK Jarosław
W końcu kiedyś musieli coś kupić.
- zegarmistrz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
- Lokalizacja: Radymno
Re: MZK Jarosław
Ma być jeszcze co najmniej jeden autobus. http://www.nowiny24.pl/strefa-biznesu/w ... ,11521268/
- zegarmistrz
- Posty: 45
- Rejestracja: 2009-12-01, 12:37
- Lokalizacja: Radymno
Re: MZK Jarosław
Obecny stan taboru MZK :
SOR BN 9.5 -11 szt
MERCEDES O405-2 szt
AUTOSASN H9 -1 szt
SOR BN 9.5 -11 szt
MERCEDES O405-2 szt
AUTOSASN H9 -1 szt
Re: MZK Jarosław
Nawet H9-tkę mają. Nieźle. Ciekawy jestem jak długo im ona jeszcze pożyje
A tak a propo - jakie zadania wykonuje wspomniany Autosan ?
A tak a propo - jakie zadania wykonuje wspomniany Autosan ?
Re: MZK Jarosław
Jak udało mi się wyczytać SORy kursują na liniach miejskich, dwa Mercedesy na podmiejskich 2 i 12 ZTCP a Psiukacz jako rezerwa.
Re: MZK Jarosław
Linia regularna to znaczy komercyjna?