PA Gryf / PKS Gdańsk
PA Gryf / PKS Gdańsk
Wygląda na to, że Orbis Transport (Accor) postanowił zakończyć swoje podboje w polskich PKS. Najpierw sprzedali Tarnobrzeg, teraz przyszła kolej na Gdańsk. Miejmy nadzieję, że będzie to z korzyścią dla siatki połączeń (Gryf już wcześniej kupił od PKS Gdańsk bazę w Kartuzach), a zapuszczony dworzec zostanie odnowiony. Cieszmy się, że sprzedali zorganizowaną i funkcjonującą całość, np. Veolia w Gorlicach nie była tak łaskawa.PKS w Gdańsku: Zaniedbany dworzec ma nowych właścicieli
Od wczoraj gdański dworzec autobusowy razem z oddziałem PKS Orbis Gdańsk jest w rękach dwóch biznesmenów - Mariana Koteckiego, właściciela firmy Przewozy Autobusowe Gryf z ¯ukowa, i Bogdana Górskiego, właściciela Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski z Kartuz.
Podpisana została notarialna umowa sprzedaży, ale o kwotach w niej występujących nabywcy nie chcą oficjalnie mówić. Przedmiotem umowy była nieruchomość dworca PKS w Gdańsku, baza autobusowa przy ul. Sztutowskiej, cały majątek ruchomy z autobusami. Nowy właściciel przejął też zatrudniony personel.
- Była to trudna transakcja - przyznaje Marian Kotecki. - Teraz ja zajmę się tym, co umiem, czyli przewozami autobusowymi, a wspólnik - przebudową obiektu dworca. Najbliższe dwa tygodnie poświecę na zapoznanie się z sytuacją kadrową w firmie - bo zwykle tak bywa, że co innego jest w papierach, a co innego w rzeczywistości. Już od początku kwietnia część autobusów będzie jeździć pod szyldem Gryfa.
Na zmianę wizerunku gdańskiego dworca autobusowego trzeba będzie poczekać - aby inwestor mógł tam dokonać jakichkolwiek zmian, potrzebne są wpierw zmiany w planach zagospodarowania przestrzennego, projekty i uzgodnienia.
- Są plany, aby nad dworcem autobusowym znalazła się część usługowa albo hotelowa - wyjaśnia Marian Kotecki.
Jego tabor transportowy zwiększy się o 63 autobusy kursujące w komunikacji lokalnej i 18 pojazdów obecnie obsługujących komunikację miejską. Razem w firmie P.A.Gryf jeździć będzie 248 autobusów. Liczba obsługiwanych pasażerów wzrośnie z 4 do 6 mln rocznie.
¬ródło: http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Myślę, że nie musimy się o to martwić. Przykład dworca z Kartuz, którym zarządza również Gryf został odnowiony. Plan zagospodarowania przestrzennego nie pozwolił na większe inwestycje, ale mimo to poprawili estetykę dworca. W sumie wydali na ten cel 400 tys. zł. W przypadku Gdańska jest jeszcze wspólnik z "budowlanki", więc z pewnością stworzą tam funkcjonalny i przyjazny komunikacji obiekt.User_Radom pisze:Miejmy nadzieję, że będzie to z korzyścią dla siatki połączeń (Gryf już wcześniej kupił od PKS Gdańsk bazę w Kartuzach), a zapuszczony dworzec zostanie odnowiony.
Aktualizacja 19.05.2012r.:
Gryf uruchamia nową linię we współpracy z liniami lotniczymi OLT Express:
http://gryfkartuzy.pl/?s=1&nr=153
W artykule możemy zobaczyć zdjęcie deskorolki Mercedesa w barwach linii.
Gryf Kartuzy / PKS Gdańsk
Już autobusy Gryfa są w Tczewie https://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,w ... pi-Meteora Co do mojego komentarza, to bardzo super wygląda ten MAN.Idze ku lepszemu.Już dość tego Meteora.
Post przeniesiony. Po raz kolejny apeluję o porządek w tematach dyskusji! O taborze przewoźników nie dyskutujemy w tematach dotyczących organizatorów transportu! //P
Post przeniesiony. Po raz kolejny apeluję o porządek w tematach dyskusji! O taborze przewoźników nie dyskutujemy w tematach dotyczących organizatorów transportu! //P
Re: PA Gryf / PKS Gdańsk
Fp: ZKM Gdynia
Są krótsze od standardowych autobusów, łatwiej przemieszczają się po krętych trasach i dobrze radzą sobie ze wzniesieniami. Osiem nowych midibusów od dziś pojawiło się na ulicach Gdyni. Zastąpią starsze pojazdy na liniach midibusowych: 102, 145, 153, 203, 204 i 252 i będą jeździć w takich dzielnicach jak Działki Leśne, Grabówek, Leszczynki, Chylonia czy też Mały Kack i Wielki Kack oraz Kamienna Góra.
Pojazdy zostały zakupione przez prywatnego operatora Przewozy Autobusowe GRYF świadczącego już od 24 lat usługi dla gdyńskiej komunikacji miejskiej.
fot. ZKM Gdynia
Re: PA Gryf / PKS Gdańsk
Gryf pięknie inwestuje w tabor (za sprawą ZKM-u), bo mają też dwa najnowsze Lion'sy, ale przy okazji warto zwrócić uwagę, że ZKM Gdynia najwyraźniej lekko zaczyna zmieniać schemat malowania. Zaczęło się od najnowszych super-trajtków (Gepard), a teraz widzę, że ten element pojawił się na SU10.5IV "Gryfa"... otóż tylna osłona górna nie jest niebieska, ale szara. Ot taki mały szczególik, może w przyszłości będzie więcej zmian. Natomiast SU 8,9LE - po staremu
Re: PA Gryf / PKS Gdańsk
Myślę, że to tylko w celu unifikacji barw z trajtkami Solarisa.J-31 pisze:ZKM Gdynia najwyraźniej lekko zaczyna zmieniać schemat malowania. Zaczęło się od najnowszych super-trajtków (Gepard), a teraz widzę, że ten element pojawił się na SU10.5IV "Gryfa"... otóż tylna osłona górna nie jest niebieska, ale szara. Ot taki mały szczególik, może w przyszłości będzie więcej zmian. Natomiast SU 8,9LE - po staremu
Lada moment pożegnamy króciutkie Neoplany i MANy z Gdyni:
Re: PA Gryf / PKS Gdańsk
Niestety, ich czas już mija