ModlinBus

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

ModlinBus

Post autor: Gadzie »

Powstała nowa firma, która obsługuje połączenie z Lotniska Modlin do Warszawy. Działa ono pod marką ModlinBus. Przewoźnik - Trans Kinetik S.C. ma wyłączność na obsługę połączenia, którą uzyskał w postępowaniu prowadzonym przez Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o.o.
www.modlinbus.pl pisze:Trans Kinetik S.C. ogłasza otwarcie linii ModlinBus – pierwszego bezpośredniego połączenia autobusowego na trasie Warszawa Centrum – Lotnisko Modlin – Warszawa Centrum.
[...]
Otwarcie linii ModlinBus oznacza dla pasażerów możliwość dojazdu na lotnisko
w Modlinie bez konieczności przesiadki. Autokary ModlinBus kursować będą przez całą dobę według dogodnego rozkładu jazdy. Każdy z nich wyposażony będzie
w klimatyzację i bezpłatny dostęp do Internetu. Dodatkowo na pokładzie każdego
z pojazdów, oprócz kierowcy, znajdzie się wykwalifikowany steward. Wkrótce uruchomiona zostanie również możliwość rezerwacji i zakupu biletów przez Internet.
[...]
W związku z otwarciem i rozwojem portu lotniczego w Modlinie, firma Trans Kinetik, operator linii ModlinBus, planuje utworzyć 40 nowych miejsc pracy.
Bilet można zakupić przez internet za pośrednictwem strony www.modlinbus.pl. Koszt: 33 zł.

Połączenie obsługiwane jest autokarami Scania Touring, dwa są fabrycznie nowe i jeden z 2011. Ma do nich dołączyć jeszcze jeden Touring z 2012.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Całkiem nieźle, niestety cena 33 zł może trochę odstraszyć - no, ale za to komfort na kołach: klimatyzowane autobusy, wi-fi i steward ;)

ppln

Post autor: ppln »

No ale dwa razy drożej niż pociąg i cztery razy drożej niż jakiś lokalny przewoźnik (obie tańsze opcje z przesiadką). Lotnisko nie powinno wybierać przewoźnika-monopolisty tylko co najwyżej zapewnić peron i koordynować kursy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze: Lotnisko nie powinno wybierać przewoźnika-monopolisty
Mam wrażenie, że trochę nie do końca wiesz co piszesz :P
Wg mnie dobrze byłoby po prostu zrobić prywaciarzom jakiś przystanek/pętlę i niech sobie jeździ, kto chce. Oczywiście w miarę ucywilizowany sposób

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Co ty, zaraz by sie zlecialo busiarstwo w Sprinterach. Z reszta juz na kilku forach czytalem podjaranych "turystów", ze spod centralnego maja jezdzic ukochane minibusiki.

ppln

Post autor: ppln »

Jakbym miał wybór Sprinter za piątaka, KM za 16 albo superturbohiper-autobus za trzy dychy (i to w jedną stronę!) to nawet bym się nie zastanawiał.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Klienci linii Wizz Air mogą wybrać również busiarza, który kursuje na ich zlecenie. Kosztuje to 25 złotych, zamawia się przy rezerwacji biletu. Na tych transferach jeździ Wnuk.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Matlik pisze:Co ty, zaraz by sie zlecialo busiarstwo w Sprinterach. Z reszta juz na kilku forach czytalem podjaranych "turystów", ze spod centralnego maja jezdzic ukochane minibusiki.
Już jest pierwszy busiarz - a w zasadzie firma transportowa "Translud". Za "złotówkę" do Modlina, a z tamtąd za 8 zł do Centrum Warszawy już normalnym autobusem ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Matlik pisze:Co ty, zaraz by sie zlecialo busiarstwo w Sprinterach.
No i bardzo dobrze :!: Po to nasi przodkowie walczyli o wolność gospodarczą (no, może niekoniecznie, ale wyszło jak wyszło) żeby każdy mógł sobie teraz odpalić takie połączenie, jakie mu się akurat opłaca. Jak ci za ciasno, polecam autobus ze stewardessą za 35 zł albo taksówkę za nie wiadomo ile.

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze:albo taksówkę za nie wiadomo ile.
Jak się zbiorą 4 osoby i jeszcze trochę utargują to bardziej opłaci im się taryfa za stówę niż superautobus za 35

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale targować się w taksówkach teoretycznie nie można, a i w praktyce może z tym być ciężko.
w ogóle jest ciekawa sytuacja: Lotnisko znajduje się w Nowym Dworze Mazowieckim, czyli byłoby obsługiwane przez nowodworskie taksówki (a wiadomo, jak to jest z taksówkami w mniejszych miastach), które musiałyby jeździć na pusto z powrotem z Warszawy, a warszawskie taksówki nie mają możliwości zabierania pasażerów z lotniska. Ale pewnie zostanie jak jest.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

pmaster pisze:Ale targować się w taksówkach teoretycznie nie można, a i w praktyce może z tym być ciężko.
Nie wiem jak w Warszawie, ale u nas na większe długości praktycznie zawsze wyłączają taksometr.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:No i bardzo dobrze :!: Po to nasi przodkowie walczyli o wolność gospodarczą
Wolność gospodarcza nie ma się równać wolnej amerykance.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze: Wolność gospodarcza nie ma się równać wolnej amerykance.
A kto tu chce jakiejś Amerykanki? Kontrolować busiarstwo, ale jak chce jeździć, to niech jeździ. Chyba że wolisz powrót do czasów gospodarki centralnie sterowanej z mądrą panią za biurkiem decydującą, kiedy i ile autobusów ma jeździć z lotniska i dokąd.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No to zinterpretuj "kontrolę". Można przecież "kontrolować" przydzielając pozwolenia na zasadzie jeden ma odjazd o 11:54, a drugi będzie miał o 11:53.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Przecież tak jest dobrze - jak ktoś się nie zmieści do (auto)busa o 11:53, to może pojechać tym minutę później. Albo pojedzie tym minutę później, bo przyjedzie Setra S215 HD zamiast VW LT.

ppln

Post autor: ppln »

No ale lotnisko powinno pełnić mniej więcej taką rolę jeśli zależy im na pasażerach. Mniej więcej bo jeśli dwóch przewoźników chce jechać o 11.53 to powinno przesunąć tego drugiego na 12.05 żeby nie było pomyłek, podbierania pasażerów itp.
Na pewno nie powinni dogadywać się z jednym koszmarnie drogim przewoźnikiem i robić z niego monopolistę.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ppln pisze:Mniej więcej bo jeśli dwóch przewoźników chce jechać o 11.53 to powinno przesunąć tego drugiego na 12.05 żeby nie było pomyłek, podbierania pasażerów itp. .
LOL no bo jak samolot ląduje dajmy na to o 10.50, to na pewno ten który by odjeżdżał o 12.05 byłby szczęśliwy ze swojego położenia. Odjazd 12minut później na pewno by nie wpływał na rentowność przedsięwzięcia...

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:to na pewno ten który by odjeżdżał o 12.05 byłby szczęśliwy ze swojego położenia.
Zakładając, że część pasażerów będzie czekać pół godziny na odbiór bagażu i samolot jak zwykle się spóźni to byłby.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

10.50+1/2h=11.20 czyli pół godziny przed odjazdem pierwszego z nich.
Po za tym szukasz dziury w całym. Marszrutkarstwo zostawmy mongołom ze wschodu. Jak nie podobają Wam się ceny, to miejcie prędzej pretensje o to, że nie zajeżdżają tam miejskie autobusy z Warszawy. Po za tym jeździ autobus KM, a za jakiś czas będzie tam dojeżdżał pociąg KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”