[Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

[Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego

Post autor: TLG »

Super Express 2008-08-06 zaznacz hasła

MIASTO INWESTUJE
Będą nowe tramwaje
Dziś zostanie podpisana wieloletnia umowa między miastem a Tramwajami Warszawskimi na obsługę stołecznych linii. Dzięki temu dokumentowi TW będą mogły ubiegać się o pieniądze na zakup nowych wozów. W ciągu najbliższych trzech lat do stolicy ma trafić ponad 180 nowych wozów. Oznacza to. że w godzinach szczytu ponad połowa kursujących tramwajów będzie niskopodłogowa. klimatyzowana i w pełni monitorowana. MarK
Ostatnio zmieniony 2011-03-23, 20:41 przez TLG, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pięknie. Niech wreszcie podpisują tą umowę i niech wreszcie TW zaczną działać - czas to pieniądz :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Pamiętaj Januszu, jaką gazetę cytuję i weź poprawkę na jej rzetelność. Ja nie mam na tę godzinę żadnej informacji na ten temat.
Jako dodatek dam moją interpretację Citadisa 304, to tak - poglądowo. Już w tej chwili mam jeszcze lepszą koncepcję.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Pamiętaj Januszu, jaką gazetę cytuję i weź poprawkę na jej rzetelność. Ja nie mam na tę godzinę żadnej informacji na ten temat
Hmmm. Dzięki za sugestię. Co ciekawe Gazeta o tym jeszcze nie napisała, ale to może kwestia czasu - poszperam dzisiaj w ciągu dnia. Może któraś z lokalnych gazet (tzn. Gazeta Stołeczna i ¯W) to jakoś potwierdzą ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: pmaster »

Tramwaje już popierniczają po Warszawie, a ja odkopię sobie ten temat, nie macie chyba nic przeciwko?
Ostatnio hedlajny oraz szlagcajle najpoczytniejszych mediów zajmuje informacja o tym, że w Warszawie 5-latka zeszczała się w ekspresowym autobusie, bo stał w korku kierowca i nie chciał jej z ojcem wypuścić na nieobsługiwanym przystanku, przez co dostała traumy: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... #LokWawTxt
Ten precedens jednakże stworzyłby pole do nadużyć, gdyż gdyby autobusy możnaby zatrzymywać na każdym przystanku po trasie, linie pospieszne i ekspresowe straciłyby sens — pasażerowie zatrzymywaliby je na każdym przystanku komunikatem „Panie kierowco, zawór na pompie puszcza” względnie dla dodania dramatyzmu „Kierowco, pociąg wyjeżdża z tunelu”. W związku z czym mam propozycję adekwatnego wyposażenia taboru stołecznej komunikacji — jako że ostatnio oprócz elektronicznych desek bocznych montuje się także biletomaty (docelowo mają być chyba we wszystkim), możnaby pod nimi montować także pissoire dla pasażerów, dostosowany do użytkowania przez wszystkie trzy płcie, dzieci oraz niepełnosprawnych. Uryna mogłaby wylatywać dziurą w podłodze pojazdu, jak w pociągu.
Jeśli chodzi o konkretniejsze tematy, tutaj możnaby pokusić się o montowanie oprócz przycisków STOP także przycisków SCHEIß, sygnalizujących potrzebę pasażera oraz konieczność zatrzymania się na najbliższym przystanku na wydalanie. Żeby uniknąć nadużywania, możnaby ustalić, kto ma prawo do korzystania (np. dzieci, starzy ludzie, niepełnosprawni, ci z zaświadczeniem lekarskim o problemach gastrycznych, ci obżarci kałopędnym jedzeniem legitymujący się np. paragonem za kebab z sosem ostrym) oraz kontrolować uprawnienia przy każdej próbie zatrzymania pojazdu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

Tak naprawdę już od dawna ZTM ma pewien problem z linia ekspresowymi i pospiesznymi, podważającymi sens ich istnienia. Mieszkańcy domagają się by autobusy zatrzymywały się na każdym przystanku. Nie jest to kwestia "chcę siku", tylko każdy chce mieć autobus pod swoją klatką schodową.

ZTM trochę ugina się pod naporem krytyki społecznej i kilka linii przyspieszonych i linia ekspresowa E2 otrzymało dodatkowe przystanki, ale ludziom i tak jest zawsze wszystko źle. Wszystko krytykują i nikomu nigdy nie dogodzą ;)

Co do tego smutnego zdarzenia. Generalnie kierowcy w Warszawie nie wypuszczają ludzi pomiędzy przystankami, chyba, że sytuacja jest już tak patowa, że nie ma innego wyjścia - np. awaria, wypadek, totalny paraliż ulicy. ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: Marcin N »

Recepta jest prosta, stworzyć dwie linie na tej samej trasie ;) Ekspresową zatrzymującą się tylko na niektórych przystankach i normalną stającą na każdym po drodze. U nas w MZK Tychy na trasie Tychy-Gliwice i kiedyś Tychy-Katowice to działa ;)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: Mrozard »

Prosta tylko pozornie - zatrudnij kierowców, zbierz wozy...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: pmaster »

To nic nie daje. Może i to tylko buzzword, ale potrzebne jest rozwiązanie systemowe

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

Marcin N pisze:Recepta jest prosta, stworzyć dwie linie na tej samej trasie ;) Ekspresową zatrzymującą się tylko na niektórych przystankach i normalną stającą na każdym po drodze. U nas w MZK Tychy na trasie Tychy-Gliwice i kiedyś Tychy-Katowice to działa ;)
Na najważniejszych ciągach w sumie już tak jest, że linia przyspieszona lub ekspresowa jest zdublowana przez linię zwykłą lub nawet kilka linii zwykłych... a mimo to wciąż pojawiają się głosy by dołożyć kilka przystanków ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

Ciekawe zmiany szykują nam się w Warszawie, szczególnie w komunikacji tramwajowej:

1. ZTM chce na jesieni wprowadzić przystanki na żądanie dla tramwajów, ma to dotyczyć przystanków na peryferiach miasta, tam gdzie wymiana pasażerska jest znikoma.

2. ZTM chce podzielić linie tramwajowe na:
- magistralne
- główne
- podstawowe

Ten podział jest spowodowany różnicą w częstotliwości. Na linia magistralnych ma być zwiększona częstotliwość (co 4 min w szczycie i co 6 min. po za szczytem, oraz większa częstotliwość w soboty i święta). ZTM uznał linie 2, 9, 17 i 24 za magistralne.
Do linii główny ZTM zaliczył linie 1 i 33 - częstotliwość 6 min zarówno w szczycie jak i po za nim
A pozostałe linie - nie wymienione - to podstawowe (w szczycie co 8 min. po za szczytem co 12 min) ;)

3. Linia nr. 2 - czeka ją przedłużenie aż do ul. Mehofera, jest szansa, że stanie się to na jesieni. (jej budowę opisujemy w innym temacie)

4. Późną jesienią czekają nas zmiany na Bemowie, a to za sprawą uruchomienia linii tramwajowej na ul. Powstańców Śląskich - również jej budowę wspólnie śledzimy i opisujemy w innym temacie.

5. Uruchomienie centralnego odcinka II linii metra przyniesie spore zmiany w komunikacji autobusowej - są już wstępne plany, ale z tym poczekajmy bliżej otwarcia wspomnianej linii metra ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

I kolejne zmiany w komunikacji - głównie tramwajowej. Już są zaplanowane i nadejdą lada chwila - prawdopodobnie po feriach (termin chwilowo nie znany).

A zmiany są następujące:

1. likwidacja linii nr. 8 (Os. Górczewska - Rondo Wiatraczna)
2. zmiana trasy linii nr. 22 - tramwaje zamiast na Dw. Wschodni z al. Zielenieckiej skręcą w prawo w Grochowską i pojadą po trasie zlikwidowanej 8-ki na Rondo Wiatraczna (a zatem będzie to relacja Piaski - Rondo Wiatraczna)
3. zmiana trasy linii nr. 28 - zamiast na Koło, tramwaje pojadą po nowym torowisku na ul. Powstańców Śląskich do pętli os. Górczewska (a zatem będzie to relacja Dw. Wschodni/Kijowska - os. Górczewska)

4. Nowa linia nr. 11 pl Narutowicza - Metro Młociny.... i tu uwaga, bo jej trasa jest zaskakująca. Otóż trasa 11-ski częściowo pokrywa się z trasą obecnej "ósemki". Tzn. tramwaje z pl. Narutowicza pojadą ul. Grójecką do Towarowej - a dalej ul. Towarową prosto przez rondo Daszyńskiego po trasie obecnej 8-ki, aby później trafić na nowe torowisko na ul. Powstańców Śląskich i w ten sposób dojechać bezpośrednio do Młocin.

5. Powstanie również nowa linia autobusowa 151 od Metra Politechnika, przez Trasę Łazienkowską, do ul. Nowaka-Jeziorańskiego na Gocławiu

ZTM chce uruchomić 11-stkę niezależnie od uruchomienia centralnego odcinka II linii metra, ale zaskakujące jest to, że 11-stka miała wspomagać 10-tkę na ul. Kasprzaka, brak zwrotnic na rondzie Daszyńskiego powoduje, że tramwaje nie mogą skręcać z ul. Towarowej w Kasprzaka - ich demontaż to poważny błąd, który teraz daje się we znaki ;)

O terminie otwarcia II linii metra - nie ma tematu, nadal trwają odbiory ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

No i niestety musimy sobie jeszcze poczekać na zmiany, o których napisałem powyżej. Zmiany w organizacji komunikacji tramwajowej na Bemowie miały ruszyć już w ten poniedziałek, czyli 2-go lutego. ZTM poinformował jednak, że ze względów bezpieczeństwa, tramwaje na razie nie pojadą nowym odcinkiem ul. Powstańców Śląskich.

Urzędnicy tłumaczą to tym, że ze względu na roboty drogowe i konieczność przełożenia ruchu na zachodnią nitkę ulicy, umiejscowiono tymczasowe przystanki autobusowe, tuż przy nowym torowisku i dojście do nich prowadzi również przez to torowisko.

Kiedy skończą się prace drogowe na ulicy Powstańców Śląskich ? Planowany termin zakończenia prac - do końca kwietnia.

Obawiam się, że o ile 11-stka może ruszy wcześniej, o tyle na poprowadzenie linii 28 do pętli. Os. Górczewska, raczej niestety będziemy musieli poczekać aż do końca kwietnia :cool:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: pmaster »

Jaja jak berety.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

Można mieć jedynie nadzieję, że uda w miarę się szybko uruchomić prace drogowe. Tak naprawdę dużo im tam nie zostało, położyć asfalt w kilku miejscach, ale ponoć w okresie zimowym fabryki asfaltu mają przestój technologiczny ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

Coś mi się wydaje, że linia tramwajowa nr. 11 to chyba będzie historia jakiej dawno w Warszawie nie mieliśmy. :cool:

No, ale od początku. Jak Wiecie powstało nowe torowisko na ul. Powstańców Śląskich na warszawskim Bemowie. Jego budowa wymusiła przebudowę całego układu drogowego w tym rejonie. Prace się przeciągnęły, ale torowisko udało się zbudować. TW nawet uzyskały pozwolenie na jego użytkowanie.

Plany były od początku znane - 11 i 28

Jednakże okazało się, że urzędnicy nie chcieli puścić tam tramwajów, ze względów bezpieczeństwa - ulica nie została ukończona, a z torowiskiem sąsiadują tymczasowe przystanki autobusowe. Uznano, że ktoś może wpaść pod tramwaj. Groziło nam to, że zmiany w układzie linii tramwajowych nastąpią dopiero w kwietniu...

Na szczęście poczyniono pewne obserwacje i klamka zapadła - 11-stka ruszy już w lutym. 28 musi poczekać aż do wiosny, ze względu na problem ze skrętem w ul. Górczewską.

A zatem linia nr. 11 pojawi nam się drugiej połowie lutego, z powodu braku taboru dwukierunkowego - tramwaje będą kursować na trasie:

Pl. Narutowicza - Grójecka, Towarowa (rondo Daszyńskiego), Wolska, Powstańców Śląskich, Broniewskiego, Wólczyńską, Nocznickiego - Metro Młociny.

Uruchomienie tej linii pociągnie za sobą więcej zmian, mniej więcej znanych... ale na szczegóły jeszcze poczekamy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

No i ruszyły konie po betonie. 11-stka jest już faktem. Ostatecznie zdecydowano, że tramwaje tej linii na razie będą kursować na trasie:

METRO MŁOCINY - Nocznickiego - Wólczyńska - Broniewskiego - al. Reymonta - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Skierniewicka - Kasprzaka - Prosta - al. Jana Pawła II - pl. Grunwaldzki - ks. Popiełuszki - Słowackiego - METRO MARYMONT

Dzisiaj obsługiwały ją PESY 120Na + Konstal 116Na. 105-tki pojadą po jej trasie w poniedziałek

Kilka fotek
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9125653329

Jednocześnie ZTM skrócił linię nr. 6 do pętli Metro Młociny.

W dniu dzisiejszym - w związku z otwarciem nowego połączenia tramwajowego - na ulice Warszawy wyjechały również tramwaje specjalnej linii "B" - impreza zorganizowana wspólnie ZTM + KMKM

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7421063854
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 421063854/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 421063854/

Prócz tych wagonów na linii B można było spotkać jeszcze Konstala 102N #42 i pozostałe historyczne wagony - frekwencja oczywiście dopisała szczególnie w starszych wagonach ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

Nikt nie napisał, to ja napiszę - szykuje nam się potężna rewolucja w komunikacji autobusowej + kilka drobnych zmian w komunikacji tramwajowej. Dodatkowo ZTM prowadzi konsultację na Bemowie. ;)

Zacznijmy od rewolucji w połączeniach autobusowych. Termin ich wprowadzenia jest ściśle uzależniony od otwarcia centralnego odcinka II linii metra, mówi się już, że przypuszczalnie otwarcie II linii metra nastąpiłoby w przyszły weekend, ale nie do końca wiadomo, czy jest to realne... o tym napisałem w innym temacie.

Zanim szczegóły - jeszcze jedna istotna informacja. Czemu to II linia jest tak ważna ? Otóż stacje Dworzec Wileński, Stadion Narodowy i Rondo Daszyńskiego będą ważnymi węzłami przesiadkowymi. ;)

Otwarcie centralnego odcinka II linii metra spowoduje automatycznie następujące zmiany
Gazeta.pl pisze:105 i E-5 - pierwsza linia rzadziej (co 8-10 min), druga to nowe połączenie szczytowe: Górczewska, Lazurowa, Szeligowska, Połczyńska, Wolska, Kasprzaka, Prosta, Metro Rondo Daszyńskiego (ostatni przystanek: Ciepłownia Wola).

155 - nowa linia, która zastąpi wycofane z Woli i Koła autobusy 159: pl. Zawiszy, Towarowa, Metro Rondo Daszyńskiego, Prosta, Kasprzaka, Ordona, Wolska, Redutowa, Jana Olbrachta, Górczewska, Ciołka, Newelska, Księcia Janusza, Koło (co 10 min w szczycie, co 15 min poza szczytem, co 20 min w weekendy).

159 - bez zmian z Siekierek, przez Mokotów i Koszykową, do pl. Zawiszy, stąd Al. Jerozolimskimi do biurowców i Centrum Handlowego "Blue City" (częściej: co 8 min w szczycie, co 10 min poza szczytem, co 12 min w weekendy).

174 - bez zmian z Bokserskiej, przez al. Niepodległości, do ronda ONZ i nowej stacji metra, stąd do pętli na ul. Emilii Plater (co 10 min w szczycie, co 15 min poza szczytem, co 20 min w weekendy).

160 - trasa bez zmian (Targówek - Dworzec Centralny), ale rzadziej: co 10 min w szczycie, co 15 min poza szczytem, co 20 min w weekendy. Będzie nowa linia E-3 na trasie Targówek - Metro Dworzec Wileński co 10 min w szczycie.

202 - nowa linia co 10 min w szczycie, co 20 min w weekendy: Gocławek Wschodni, Szaserów, Dwernickiego do Dworca Wschodniego i Lubelską, Zamoyskiego, Sokolą do Metra Stadion Narodowy.

338 - z pl. Hallera, przez ul. Dąbrowszczaków, do Metra Dworzec Wileński, dalej bez zmian przez Szmulki na Utratę. Przez cały dzień oprócz weekendów (co kwadrans w szczycie, co 20 min poza szczytem).

512 - wycofana ze Śródmieścia, pojedzie z Zacisza do Dworca Wileńskiego, stąd Targową, Jagiellońską do Metra Stadion Narodowy (co 10-15 min w szczycie, co kwadrans poza szczytem, co 20 min w weekendy). Dodatkowo w porannym szczycie ZTM uruchomi linię 412 (Zacisze - Metro Dworzec Wileński) co 15 min.

527 - od pętli Zaułek na Zielonej Białołęce, przez osiedla przy ul. Lewandów i Skarbka z Gór, św. Wincentego, Kondratowicza, Radzymińską, mostem Śląsko-Dąbrowskim, al. "Solidarności", Okopową, do pętli Esperanto (powrót: ul. Anielewicza i al. Jana Pawła II), co 8-10 min w szczycie, co 15 min poza szczytem i co 20 min w weekendy. Na odcinku Zaułek - Metro Dworzec Wileński co 8-10 min w godzinach szczytu będzie kursować nowa linia ekspresowa E-7 (ostatni przystanek: Jesiennych Liści).

718, 738, 805 - linie podmiejskie z Marek i Radzymina zostaną wycofane z pl. Bankowego i skierowane przez Targową, Kijowską do Dworca Wschodniego.
Dodatkowo ZTM-wi potrzebny jest tabor, więc znika linia E4 z Tarchomina.

Warto pamiętać, że powyższe zmiany są spowodowane zamknięciem Mostu Łazienkowskiego i teraz autobusy, które wcześniej kursowały przez TŁ z rejonu Pragi Południe do Śródmieścia i na Wolę, są kierowane Wałem Miedzeszyńskim do Mostu Poniatowskiego... a ten jest wąski. Teraz zakorkowany jest Most Poniatowskiego, Wał Miedzeszyński. Korkuje się Saska Kępa i część Śródmieścia. Po za tym istnieje konieczność wycofania tych autobusów z Centrum bo za bardzo jest ciasno i nie ma tam miejsca na pętle dla dodatkowych autobusów. Aktualnie autobusy linii 143 okupują prawy pas al. Jana Pawła II za Dworcem Centralnym - jest na tyle ciasno, że stojące autobusy korkują tą arterię. 411 blokuje prawy pas w Centrum na ul. Marszałkowskiej.

Zmiany w komunikacji tramwajowej są skromne i są uzależnione od zupełnie innych problemów:
17 - ZTM zarzeka się, że do końca marca, tramwaje tej linii powinny dotrzeć na pętlę Tarchomin Kościelny. Wszystko uzależnione jest od RWE. Najpierw nie było podstacji. Teraz podstacja jest, ale nie ma kabla. Gdzieś usłyszałem, że problem jest poważniejszy. RWE może nie mieć odpowiedniej mocy w tym rejonie do ... uruchomienia podstacji. Zobaczymy jak będzie ;)

28 - czeka na poprowadzenie do pętli os. Górczewska po nowym torowisku. Zmiana tej linii jest uzależniona od zakończenia przebudowy ul. Powstańców Śląskich.

Przy okazji Bemowa, pojawił się problem ze skrajnią na skręcie z Powstańców Śląskich w ul. Radiową. Tory na łuku zakrętu są trochę za blisko. Doszło tam już do utrącenia lewych lusterek mijających się wagonów (105N2k/2000). Chwilowo nie ma decyzji w tej sprawie ;)

========================

Skoro pierwszą część postu kończę na Bemowie, to teraz kilka słów nt. konsultacji społecznych. ZTM chce wprowadzić zmiany w komunikacji autobusowej. Poniżej lista propozycji ZTM-u:
Gazeta.pl pisze: 112 - linia ma być wycofana z Bemowa. Trasa zostałaby skrócona do pętli Chomiczówka (z Centrum Handlowego "Marki", przez Bródno, most Grota-Roweckiego, Trasę AK, Żeromskiego, al. Reymonta i ul. Conrada). Nadal co 10 min w szczycie i co 12 min w pozostałych godzinach. Zmiana ma poprawić punktualność autobusów, które w wielu miejscach utykają w korkach.

129 - linia po wycofaniu z ul. Powstańców Śląskich i Strąkowej na Jelonkach pojedzie z Ursusa na Koło od Dźwigowej przez Połczyńską, Wolską, Redutową i Jana Olbrachta.

197 - zastąpi linię 129 na Jelonkach i 112 na Lazurowej: z Ursusa-Niedźwiadka od Połczyńskiej koło Centrum Handlowego "Karolin", przez Szeligowską, Lazurową, Człuchowską, Powstańców Śląskich, Strąkową, Olgi Boznańskiej, Jana Olbrachta i dalej bez zmian przez Koło, Fort Bema i Bielany, do pętli Gwiaździsta. Kursy co 15 min przez wszystkie dni tygodnia, a na najbardziej uczęszczanym odcinku Koło - Metro Stare Bielany co 7-8 min w szczycie.

Przy okazji ZTM planuje skrócić trasę linii 167 (Sanktuarium Siekierki - Cmentarz Wolski przez Mokotów, Ochotę i al. Prymasa Tysiąclecia). Na Bemowie, Woli i Kole zastąpi ją linia 184 (...)

184 Te autobusy pojadą od Metra Młociny, przez ul. Kasprowicza, al. Reymonta, Powstańców Śląskich, Wrocławską, Radiową, Dywizjonu 303, Obozową, Deotymy, Elekcyjną, Wolską, al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, Dworca Zachodniego i dalej Grzymały-Sokołowskiego, Szczęśliwicką do pętli Szczęśliwice.
Konsultacje zakończą się 20 marca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] ZTM

Post autor: J-31 »

Jak by ktoś z Was miał ochotę pooglądać sobie schematy, to poniżej link do strony ZTM-u

:strzałka: http://www.ztm.waw.pl/aktualnosci.php?i=1352&c=100&l=1

W powyższym poście dosyć obszernie opisałem jakie będą zmiany, ale dla tych z Was, którzy nie znają Warszawy, to może być nie czytelne. W powyższym linku Macie do dyspozycji schematy - jest to czasami o wiele bardziej zrozumiałe niż suchy opis. ;)

Jak znam ludzi, to zawsze ktoś to skrytykuje - nawet na forum Gazety już ktoś to skrytykował, ale bezstronnie rzecz biorąc wg. mnie nie jest tak źle. Zobaczymy jak wyjdzie "w praniu" ;)

To czego tam brakuje to... brak schematów komunikacji autobusowej na Pragę Południe, a więc na Gocław, do Falenicy, Międzylesia, Marysina, etc. Te linie będą kończyć na pętli ulicznej przy stacji Stadion Narodowy. Trochę szkoda, że ich zabrakło. :cool:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”