[Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Re: [Warszawa] ZTM
Ponieważ nikt nic nie odpisuje, to ja postaram się trochę popisać w tym temacie. Idzie wiosna, więc robi się gorąco...
... II linia najprawdopodobniej ruszy w niedzielę. Niezdecydowanie urzędników jest porażające, bowiem II linia ma już wszelkie pozwolenia na użytkowanie, ale z drugiej strony trzeba umyć stację i tabor, znaleźć pracowników do obsługi, ZTM musi znaleźć wolontariuszy, czyli takich młodych przesympatycznych ludzi, którzy będą porywać staruszki do podziemi II linii metra
... i tym podobne przypadki
Nieoficjalnie mówi się, że M2 ruszy w niedzielę o godz. 10-tej. Mniej więcej godzinę po tym zamierzam już tam być
No dobra, ale czemu piszę o tym tutaj ? Bo uruchomienie M2 pociąga za sobą automatycznie całą spiralę zmian w komunikacji miejskiej. Pisałem już o tym...
... zanim jednak napiszę jeszcze kilka słów to wrzucę dwa linki
1. Tutaj Macie opisy http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=6045&l=1
2. A to jest schemat pokazujący całość http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=6045&l=1
I teraz kilka ciekawostek:
1. ZTM wspomina o zmiana w komunikacji od ... 6 marca, czyli od dzisiaj, ale dzisiaj te zmiany nie wejdą w życie, więc albo w sobotę albo w niedzielę. Stwierdzenie "od 6 marca" może oznaczać też 1 kwietnia
2. ZTM przy informuje o uruchomieniu przystanku Dworzec Wileński 07. To jest ten przystanek po prawej stronie na poniższej fotce - od teraz będzie on funkcjonować na stałe
http://www.iv.pl/images/16201383280904788493.jpg
przystanek Dworzec Wileński 57 http://www.iv.pl/images/25263274589746458276.jpg
będzie istnieć do końca pierwszego dnia funkcjonowania M2. Potem zostanie rozebrany (płyty zostaną zdjęte z torowiska), a w miejscu gdzie teraz leżą płyty pojadą tramwaje linii 4 i 23. Czyli stanie się to o czym pisałem już wcześniej.
Przystanek tramwajowy po lewej stronie ostatniej fotki - pozostaje jako docelowy
Jak by to już ruszyło, to w niedziele zamierzam obfilmować sobie M2, a w poniedziałek trochę pojeździć ze stoperem w ręku i zobaczyć jak wyglądają czasowo połączenia z M2 i bez M2. A zatem ciąg dalszy nastąpi...
... II linia najprawdopodobniej ruszy w niedzielę. Niezdecydowanie urzędników jest porażające, bowiem II linia ma już wszelkie pozwolenia na użytkowanie, ale z drugiej strony trzeba umyć stację i tabor, znaleźć pracowników do obsługi, ZTM musi znaleźć wolontariuszy, czyli takich młodych przesympatycznych ludzi, którzy będą porywać staruszki do podziemi II linii metra
... i tym podobne przypadki
Nieoficjalnie mówi się, że M2 ruszy w niedzielę o godz. 10-tej. Mniej więcej godzinę po tym zamierzam już tam być
No dobra, ale czemu piszę o tym tutaj ? Bo uruchomienie M2 pociąga za sobą automatycznie całą spiralę zmian w komunikacji miejskiej. Pisałem już o tym...
... zanim jednak napiszę jeszcze kilka słów to wrzucę dwa linki
1. Tutaj Macie opisy http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=6045&l=1
2. A to jest schemat pokazujący całość http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=6045&l=1
I teraz kilka ciekawostek:
1. ZTM wspomina o zmiana w komunikacji od ... 6 marca, czyli od dzisiaj, ale dzisiaj te zmiany nie wejdą w życie, więc albo w sobotę albo w niedzielę. Stwierdzenie "od 6 marca" może oznaczać też 1 kwietnia
2. ZTM przy informuje o uruchomieniu przystanku Dworzec Wileński 07. To jest ten przystanek po prawej stronie na poniższej fotce - od teraz będzie on funkcjonować na stałe
http://www.iv.pl/images/16201383280904788493.jpg
przystanek Dworzec Wileński 57 http://www.iv.pl/images/25263274589746458276.jpg
będzie istnieć do końca pierwszego dnia funkcjonowania M2. Potem zostanie rozebrany (płyty zostaną zdjęte z torowiska), a w miejscu gdzie teraz leżą płyty pojadą tramwaje linii 4 i 23. Czyli stanie się to o czym pisałem już wcześniej.
Przystanek tramwajowy po lewej stronie ostatniej fotki - pozostaje jako docelowy
Jak by to już ruszyło, to w niedziele zamierzam obfilmować sobie M2, a w poniedziałek trochę pojeździć ze stoperem w ręku i zobaczyć jak wyglądają czasowo połączenia z M2 i bez M2. A zatem ciąg dalszy nastąpi...
Re: [Warszawa] ZTM
Niedziela jest już na 1000% pewna?
Re: [Warszawa] ZTM
Tak. No chyba, że - tfu tfu - coś wybuchnie, tunel pod Wisłą zaleje, albo wszystkie Inspiro zapłoną nagłą miłością do Hanny GronkiewiczNiedziela jest już na 1000% pewna?
Re: [Warszawa] ZTM
O, gdyby tak mi się chciało jak mi się nie chce, możnaby pójść na tego hotdoga na Wileńskim
Re: [Warszawa] ZTM
Ty mnie nie pitol o hotdogu... tylko pójdź se jutro i pomachaj mi do obiektywu. Cała Polska i pół Europy będzie Cię podziwiać
A propo. Zmiany, które zaprezentował ZTM na swojej stronie wchodzą w życie... w poniedziałek 9 marca. Jutro jeszcze bez zmian, co najwyżej będzie działał przystanek "Dworzec Wileński 07"
PS... to ten z którego najbliżej do hotdoga
A propo. Zmiany, które zaprezentował ZTM na swojej stronie wchodzą w życie... w poniedziałek 9 marca. Jutro jeszcze bez zmian, co najwyżej będzie działał przystanek "Dworzec Wileński 07"
PS... to ten z którego najbliżej do hotdoga
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Witajcie!
Od pewnego czasu męczy mnie jedna rzecz, jak to się stało, że w Warszawie pojawiło się malowanie "pomidorowe", czyj to był pomysł? Wiem, że obecnie wymaga tego ZTM, ale czy nie zaczęło się to od inicjatywy MZA (przy zakupie pierwszych U10?) Więc jak, ZTM "pożyczyło" pomysł, czy to było inaczej ugadane? Generalnie potrzebuję wiedzieć kto jest autorem obecnego systemu identyfikacji wizualnej pojazdów KM w WAW. Pomożecie?
Od pewnego czasu męczy mnie jedna rzecz, jak to się stało, że w Warszawie pojawiło się malowanie "pomidorowe", czyj to był pomysł? Wiem, że obecnie wymaga tego ZTM, ale czy nie zaczęło się to od inicjatywy MZA (przy zakupie pierwszych U10?) Więc jak, ZTM "pożyczyło" pomysł, czy to było inaczej ugadane? Generalnie potrzebuję wiedzieć kto jest autorem obecnego systemu identyfikacji wizualnej pojazdów KM w WAW. Pomożecie?
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Kto konkretnie był autorem tego schematu malowania, to nie wiem, ale o ile się nie mylę, to inicjatywa wyszła ze strony urzędników Ratusza, aczkolwiek to ZTM (jako organizator miejski) nakłada na przewoźników schemat malowania - nie oznacza to wcale, że jest super jednolicie.
Mało brakowało, a schemat malowania warszawskich pojazdów, byłby zupełnie inny i ślad po tym pozostał na ezt-ach SKM-ki
Mało brakowało, a PESY byłyby szare (upierali się przy tym pomyśle urzędnicy Ratusza)... na szczęście szybko z tego zrezygnowano i udało się ujednolicić malowanie 120N, 120Na, 134N... ale już Jazzy-Duo wyglądają nieco inaczej - nie wiadomo czemu. Nie wiadomo też czemu miejscy urzędnicy odpowiadający za estetyzację postanowili wrócić do "szarości" i prototyp Pesy 128N miał mieć szarą górną osłonę dachową... na wniosek TW zrezygnowano z tego pomysłu
SU10, które MZA zakupiło MZA w roku 2010 #1000-1015 - były tylko przedsmakiem zmian w malowaniu, ponieważ wtedy zdecydowano, żeby tylko rozjaśnić czerwień. Dopiero potem zdecydowano się na aktualnie obowiązujący schemat malowania. Tuż przed wspomnianymi SU10 z rocznika 2010, MZA dokupiło jeszcze 4 szt. Jelczy M121I/4 z rocznika 2009 - one również były "pomidorkowe" - aktualnie trochę się im ten kolorek zmienia, bo Jelcze przechodzą różne naprawy i powoli się "ściemniają"
Decyzja o zmianie schematu na aktualnie obowiązujący padła w ciągu roku 2010. Ponieważ SU10 III z tegoż rocznika trafiły na "Ostrobramską" bodajże koło czerwca - w kolorze pomidorkowym, ale wciąż nawiązującym do poprzedniego schematu. A tymczasem SU18 III #83xx, które trafiły w drugiej połowie roku 2010 - już miały zupełnie nowy, aktualny schemat malowania
Ciekawostką jest fakt, że np. MZA przy różnego rodzaju naprawach poszycia zarówno SU15 jak również SU18 III z rocznika 2007 - nie zawsze trzymają się obowiązującego schematu
Mało brakowało, a schemat malowania warszawskich pojazdów, byłby zupełnie inny i ślad po tym pozostał na ezt-ach SKM-ki
Mało brakowało, a PESY byłyby szare (upierali się przy tym pomyśle urzędnicy Ratusza)... na szczęście szybko z tego zrezygnowano i udało się ujednolicić malowanie 120N, 120Na, 134N... ale już Jazzy-Duo wyglądają nieco inaczej - nie wiadomo czemu. Nie wiadomo też czemu miejscy urzędnicy odpowiadający za estetyzację postanowili wrócić do "szarości" i prototyp Pesy 128N miał mieć szarą górną osłonę dachową... na wniosek TW zrezygnowano z tego pomysłu
SU10, które MZA zakupiło MZA w roku 2010 #1000-1015 - były tylko przedsmakiem zmian w malowaniu, ponieważ wtedy zdecydowano, żeby tylko rozjaśnić czerwień. Dopiero potem zdecydowano się na aktualnie obowiązujący schemat malowania. Tuż przed wspomnianymi SU10 z rocznika 2010, MZA dokupiło jeszcze 4 szt. Jelczy M121I/4 z rocznika 2009 - one również były "pomidorkowe" - aktualnie trochę się im ten kolorek zmienia, bo Jelcze przechodzą różne naprawy i powoli się "ściemniają"
Decyzja o zmianie schematu na aktualnie obowiązujący padła w ciągu roku 2010. Ponieważ SU10 III z tegoż rocznika trafiły na "Ostrobramską" bodajże koło czerwca - w kolorze pomidorkowym, ale wciąż nawiązującym do poprzedniego schematu. A tymczasem SU18 III #83xx, które trafiły w drugiej połowie roku 2010 - już miały zupełnie nowy, aktualny schemat malowania
Ciekawostką jest fakt, że np. MZA przy różnego rodzaju naprawach poszycia zarówno SU15 jak również SU18 III z rocznika 2007 - nie zawsze trzymają się obowiązującego schematu
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Tak z imienia i nazwiska to nie wiem. Pamiętam tylko, że jakiś czas temu pojawił się pomysł ujednolicenia malowania wszystkiego co lata pod ZTMem, zasadniczo miał być czerwony przód a reszta głównie białokremowa, ktoś sphotoshopował SU18 w takie barwy — wyglądało nieźle. Zdaje się, że pomalowano nawet tak niektóre pociągi SKM, ale jakoś ten projekt się nie przebił i jest to co jest. Ale wg mnie dobrze jest.
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
To jest właściwy odcień czerwieni warszawskiej flagiSzymon pisze:jak to się stało, że w Warszawie pojawiło się malowanie "pomidorowe", czyj to był pomysł?
http://symbole.um.warszawa.pl/symbole-warszawy
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
pmaster pisze:Tak z imienia i nazwiska to nie wiem.
Muszę zapytać w ZTM-ie.J-31 pisze:Kto konkretnie był autorem tego schematu malowania, to nie wiem
Pamiętam... Jakie to były lata, 2009? Były w sieci wizualizacje tego?J-31 pisze:Mało brakowało, a PESY byłyby szare (upierali się przy tym pomyśle urzędnicy Ratusza)... na szczęście szybko z tego zrezygnowano i udało się ujednolicić malowanie 120N, 120Na, 134N... ale już Jazzy-Duo wyglądają nieco inaczej - nie wiadomo czemu.
Dziękuję Wam za odpowiedzi, na pewno się przydadzą - na tym forum zawsze miło i szybko się można wszystkiego dowiedzieć!
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Szarej PESy to nawet są zdjęcia. Bodajże tą z najniższym numerem przemalowano.Były w sieci wizualizacje tego?
Tak.2009?
Były. Coś mi się kojarzy że na TWB.Były w sieci wizualizacje tego?
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Nie ma to coś wspólnego z TYM?
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Proponuję raczej pytać w ratuszowym CKSie.Szymon pisze:Muszę zapytać w ZTM-ie.
Było bardzo dużo wizualizacji, przewijały się w mediach wraz z gorącą dyskusją na ten temat.Pamiętam... Jakie to były lata, 2009? Były w sieci wizualizacje tego?
O większości tych spraw - wraz z wzornictwem Jazza - zdecydowano w ratuszu. Natomiast ten szary projekt bardzo podobał się prezydentowi Wojciechowiczowi (pierwotnie mowa była o srebrnym metaliku)J-31 pisze:Mało brakowało, a PESY byłyby szare (upierali się przy tym pomyśle urzędnicy Ratusza)... na szczęście szybko z tego zrezygnowano i udało się ujednolicić malowanie 120N, 120Na, 134N... ale już Jazzy-Duo wyglądają nieco inaczej - nie wiadomo czemu.
Wizualizacje były na temat wcześniejszego projektu, z 2008. Tego, który jeździ tylko na SKMkach. Wariacje na ten temat wykonał Leszek "mzk804"pmaster pisze:Były. Coś mi się kojarzy że na TWB.
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Przypadkiem znalazłem: http://open.phototrans.net/14,313652,0,_A701.html
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Mnie się również udało ten wagon sfocić. Wyglądał mało ciekawie, trochę smętnieSzymon pisze:Pamiętam... Jakie to były lata, 2009? Były w sieci wizualizacje tego?
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 125653329/
A fotka poniżej doskonale łączy się z tym co powyżej podlinkował Pmaster - to pozostałość po byłej już wizji
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
Warto jeszcze dodać, że przez pewien czas stołeczna SKM-ka eksploatowała EN57. I oto poniżej jednostka, która również uległa "nowej wizji"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Z kronikarskiego obowiązku - tramwaje wracają z objazdów. Spore zmiany w komunikacji tramwajowej w najbliższy poniedziałek 7 grudnia.
W sumie nie ma sensu o wszystkim pisać, bo większość linii poza kilkoma, wraca na swoje podstawowe trasy, ale... jest jedna ciekawostka na którą czekałem od dawna, w zasadzie od początku jej funkcjonowania.
Otóż 11-stka. Gdy ją uruchamiano w lutym br. mówiło się, że docelowo będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym z powodu zmiany czoła na torze tuż za rondem Daszyńskiego czyli na ul. Prostej. Przy okazji odbudowy torowiska, pojawiła się tam nawet zwrotnica, służąca właśnie ku temu.
Aliści gdy ją uruchamiano było zbyt mało wagonów dwukierunkowych, a gdy było ich więcej... zaczęły się remonty i tabor okazał się być potrzebny na inne linie.
Oto teraz ZTM wraca do pomysłu i już od najbliższego poniedziałku linia zostanie skrócona z obecnej relacji Metro Młociny - Metro Marymont... do odcinka Metro Młociny - Rondo Daszyńskiego. To będzie ciekawy eksperyment, sam chętnie to poobserwuję. Proces zmiany czoła będzie przez jakiś czas przebiegał pod nadzorem NR
Jest to istotne, ponieważ torowisko na Kasprzaka i Prostej, jest wykorzystywane liniowo przez tramwaje linii 10. I istnieje niebezpieczeństwo najechania a nawet kolizji. Wstępnie uznano, że jeżeli za tramwajem linii 11, pojawi się tramwaj linii 10... ten drugi musi czekać na przystanku, aż "jedenastka" zmieni czoło. Nie powiedziano jedynie co ma zrobić motorniczy "dziesiątki" jadącej od strony Centrum, ale domyślam się, że motorniczy wszystkich wagonów na ul. Prostej będą musieli zachować ostrożność. Jak znam motorniczych - tak będzie
W teorii, tramwaje obu linii powinny rozkładowo się "rozmijać"
Jest to mega nowość w Warszawie i w Polsce. Nie stosuje się tego rozwiązania nigdzie indziej w Polsce - a przynajmniej nie przypominam sobie aby gdziekolwiek o tym myślano
Zastanawia mnie, czy jeśli pomysł zmiany czoła na torze przejazdowym zostanie uznany za dobry, czy taka zwrotnica pojawi się na innym torze - na ul. Woronicza na Mokotowie. Tam jest taka linia - dowozówka do metra z centrum biurowego na Służewcu - jej numer 31. Na obecną chwilę linia obsługiwana jest najczęściej wagonami wysokopodłogowymi i codziennie pojawiają się potrójniaki. Aczkolwiek na jej odcinku od pętli Metro Wilanowska - Metro Służew, tramwaje kursują puste, czyli są niewykorzystywane.
Wydaje mi się sensowne jej skrócenie do relacji Służew - Metro Wierzbno, z jednoczesną zmianą czoła na torze na Woronicza i puszczenie tam 128N, które dosyć dobrze by nawet tam pasowały z uwagi na małą liczbę miejsc siedzących.
Ciekawi mnie, czy TW i ZTM wpadną na ten pomysł gdzieś w przyszłości
W sumie nie ma sensu o wszystkim pisać, bo większość linii poza kilkoma, wraca na swoje podstawowe trasy, ale... jest jedna ciekawostka na którą czekałem od dawna, w zasadzie od początku jej funkcjonowania.
Otóż 11-stka. Gdy ją uruchamiano w lutym br. mówiło się, że docelowo będzie obsługiwana taborem dwukierunkowym z powodu zmiany czoła na torze tuż za rondem Daszyńskiego czyli na ul. Prostej. Przy okazji odbudowy torowiska, pojawiła się tam nawet zwrotnica, służąca właśnie ku temu.
Aliści gdy ją uruchamiano było zbyt mało wagonów dwukierunkowych, a gdy było ich więcej... zaczęły się remonty i tabor okazał się być potrzebny na inne linie.
Oto teraz ZTM wraca do pomysłu i już od najbliższego poniedziałku linia zostanie skrócona z obecnej relacji Metro Młociny - Metro Marymont... do odcinka Metro Młociny - Rondo Daszyńskiego. To będzie ciekawy eksperyment, sam chętnie to poobserwuję. Proces zmiany czoła będzie przez jakiś czas przebiegał pod nadzorem NR
Jest to istotne, ponieważ torowisko na Kasprzaka i Prostej, jest wykorzystywane liniowo przez tramwaje linii 10. I istnieje niebezpieczeństwo najechania a nawet kolizji. Wstępnie uznano, że jeżeli za tramwajem linii 11, pojawi się tramwaj linii 10... ten drugi musi czekać na przystanku, aż "jedenastka" zmieni czoło. Nie powiedziano jedynie co ma zrobić motorniczy "dziesiątki" jadącej od strony Centrum, ale domyślam się, że motorniczy wszystkich wagonów na ul. Prostej będą musieli zachować ostrożność. Jak znam motorniczych - tak będzie
W teorii, tramwaje obu linii powinny rozkładowo się "rozmijać"
Jest to mega nowość w Warszawie i w Polsce. Nie stosuje się tego rozwiązania nigdzie indziej w Polsce - a przynajmniej nie przypominam sobie aby gdziekolwiek o tym myślano
Zastanawia mnie, czy jeśli pomysł zmiany czoła na torze przejazdowym zostanie uznany za dobry, czy taka zwrotnica pojawi się na innym torze - na ul. Woronicza na Mokotowie. Tam jest taka linia - dowozówka do metra z centrum biurowego na Służewcu - jej numer 31. Na obecną chwilę linia obsługiwana jest najczęściej wagonami wysokopodłogowymi i codziennie pojawiają się potrójniaki. Aczkolwiek na jej odcinku od pętli Metro Wilanowska - Metro Służew, tramwaje kursują puste, czyli są niewykorzystywane.
Wydaje mi się sensowne jej skrócenie do relacji Służew - Metro Wierzbno, z jednoczesną zmianą czoła na torze na Woronicza i puszczenie tam 128N, które dosyć dobrze by nawet tam pasowały z uwagi na małą liczbę miejsc siedzących.
Ciekawi mnie, czy TW i ZTM wpadną na ten pomysł gdzieś w przyszłości
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Przecież właśnie tak miało być, przy Wierzbnie i Daszyniaku.
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Miało być, ale w przypadku Wierzbna, tego nie zrealizowano - na razie nie zainstalowano tam zwrotnicy. Zobaczymy, czy wrócą do tego pomysłu
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Kiedyś rozpatrywano jeszcze - kontekście Wilanowa - Andersa (nad stacją metra) i kawałek toru w al. Wyzwolenia; gdzieś też słyszałem o pomyśle montażu weksla na Grójeckiej.pmaster pisze:Przecież właśnie tak miało być, przy Wierzbnie i Daszyniaku.
Re: [Warszawa] Zarząd Transportu Miejskiego
Ten na Grójeckiej to chyba mało sensu ma.