[Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Pospieszne lepiej byłoby oznaczyć literami.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo linii pospiesznych - a jaka będzie taryfa biletowa na te linie ? ;)

Solcity

Post autor: Solcity »

Linie pospieszne będą w standardowej taryfie.

Widzę że nie pojawiły się tu linie tramwajowe :) :
1. Las Gdański - Wilczak
2. Bielawy - Rondo Kujawskie (p. Dworzec Autobusowy)
3. Rycerska - Wyścigowa (p. Dworzec Autobusowy)
4. Las Gdański - Glinki (p. Dworzec Autobusowy)
5. Rycerska - Glinki (p. Babią Wieś)
6. Bielawy - Łęgnowo (p. Babią Wieś)
7. Wyścigowa - Kapuściska
8. Rycerska - Kapuściska (p. Dworzec Autobusowy)
9. Rondo Kujawskie - Łęgnowo
10. Las Gdański - Wyścigowa (p. Dworzec Autobusowy)
11. Wilcza - Wyścigowa (p. Dworzec Autobusowy)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK gryzie sie z miastem o stawke wzkm na "duży pakiet":
Przewoźnik MZK chce więcej pieniędzy. A co z jakością usług?

Krzysztof Aładowicz

Konflikt między ratuszem a MZK. Przewoźnik nie chce przyjąć proponowanych przez prezydenta stawek za usługi komunikacyjne. Umowa została podpisana, ale na dwa miesiące
Miejskim Zakładom Komunikacyjnym skończyła się umowa z Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej na obsługę większości linii autobusowych.

Ratusz zdecydował, że nie będzie rozpisywał przetargu, a zgodnie z prawem powierzy miejskiemu przewoźnikowi zlecenie aż na dziewięć lat. Nie udało się jednak podpisać umowy nawet na rok 2014.

- Oczekiwania finansowe MZK przekroczyły nasze możliwości. Jeśli chcemy utrzymać jakość komunikacji miejskiej na dotychczasowym poziomie, nie mogliśmy się na nie zgodzić - przyznaje Rafał Grzegorzewski, naczelnik wydziału organizacji transportu ZDMiKP.

Ratusz i ZDMiKP chciały, aby MZK świadczyło usługi dokładnie w takich samych cenach, jakie zaproponowało w ubiegłym roku w przetargu. Wówczas na wolnym rynku musiało walczyć o kontrakt na obsługę pięciu linii. Urzędnicy zrewaloryzowali tamte stawki o zmianę cen paliw i inflację i uznali, że w przypadku autobusu przegubowego są gotowi zapłacić miejskiej firmie 7,23 zł za każdy przejechany kilometr. Z kolei MZK, uznając, że teraz z nikim już walczyć o kontrakt nie musi, a miasto zostanie postawione pod ścianą, chciało aż 8,29 zł. W skali całej umowy różnica pomiędzy tymi propozycjami to aż 5 mln zł. Za taką kwotę można np. kupić pięć zupełnie nowych autobusów.

- Rozmowy były długie i, niestety, nie zakończyły się powodzeniem - przyznaje Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy. - Z tego powodu negocjacje się przedłużają. Udało się podpisać umowę tymczasową na dwa miesiące ze stawką 7,23 zł.

Paweł Czyrny, prezes Miejskich Zakładów Komunikacyjnych, nie chciał odpowiedzieć na nasze pytanie, skąd różnica w cenach między liniami obsługiwanymi w ramach przetargu, a tymi, o które nie musi walczyć.

- Do czasu zakończenia negocjacji i podpisania umowy wieloletniej nie będziemy udzielać informacji w tej sprawie - mówi krótko.

Wszystko wskazuje na to, że dalsze rozmowy będą trudne. 13 stycznia będzie wiadomo, ile drogowcy będą płacili nowemu przewoźnikowi, który przejmie obsługę linii autobusowych nr 55, 67 i 69. W tym dniu zostaną otwarte koperty z ofertami w przetargu ogłoszonym przez ZDMiKP. Prezydent Rafał Bruski zapowiada, że nowe stawki dla MZK w umowie powierzenia zostaną zaproponowane w oparciu o te, które zostaną zaproponowane w postępowaniu przetargowym na te trzy linie. Miejski przewoźnik też chce się starać o ten kontrakt i wówczas będzie wiadomo, za ile jest w stanie świadczyć usług.

- Miasto jako właściciel MZK oczekuje, że przewoźnik będzie oferował swoje usługi po stawkach rynkowych. I trudno nam sobie wyobrazić, że miejska firma nie zaakceptowała takich oczekiwań właściciela - mówi "Gazecie" współpracownik prezydenta.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... oscia.html
Jak tak dalej pójdzie to może miasto ogłosi przetarg na inne linie :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Każdy chce jak najtaniej, a tymczasem MZK też ma swoje koszty i nie na wszystkim da się zaoszczędzić ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Niech rozpiszą przetarg, wejdzie Meteorex ze stawką 2,20 za wzkm...;)

Ignacy
Posty: 15
Rejestracja: 2010-01-14, 02:22
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy »

Czyżby jakiś nowy wariant :D
Obrazek

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

[Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej

Post autor: pmaster »

Przecież to fotoszopka jest.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: MZK Bydgoszcz

Post autor: Marcin_558 »

Ignacemu chodzi że linia 59 od sierpnia będzie kursowała na nowej trasie jak i z wariantem na Kapuściska:

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/T ... nii_59.png

Ignacy
Posty: 15
Rejestracja: 2010-01-14, 02:22
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MZK Bydgoszcz

Post autor: Ignacy »

pmaster: tak, jest to fotoszopka przeze mnie zrobiona i jest to tak naprawdę wóz 865, nr. rej. CB 3688U
Marcin_588: dokładnie o to mi chodziło

http://www.phototrans.eu/14,521685,0,Me ... F_865.html

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: Marcin_558 »

Jak miło Bydgoszcz współpracuje z ZTM Poznań i MPK Poznań i odwrotnie:
Wymieniamy doświadczenia z Poznaniem

Poznańska delegacja w Bydgoszczy. W ZDMiKP gościliśmy delegację Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu (ZTM) oraz poznańskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK). Przedstawiciele organizatora lokalnego transportu zbiorowego w stolicy Wielkopolski oraz największego wielkopolskiego Operatora zapoznali się z naszymi rozwiązaniami wdrożonymi w ramach systemu ITS. W rewanżu my poznamy ich doświadczenia związane z wdrażaniem Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej.

Miasto Poznań, podobnie jak Bydgoszcz, wdraża swój system ITS dla transportu publicznego. 14-osobowa delegacja z Poznania przyjechała do nas poznać rozwiązania, jakie zastosowaliśmy w ramach budowy linii tramwajowej do dworca kolejowego Bydgoszcz Główna.

Goście szczególnie dużo uwagi poświęcili zasadom pracy modułów ITS: dynamicznej informacji pasażerskiej, kontroli i rozliczania punktualności, zarządzania flotą oraz wspomagania pracy motorniczych i kierowców. Interesowali się również zagadnieniem planowania przewozów pasażerskich w naszym mieście, w tym podnoszenia efektywności wykorzystania taboru, wprowadzania priorytetów dla komunikacji miejskiej, polityki odnowy taboru oraz prowadzonych i planowanych w najbliższym czasie inwestycji związanych z rozbudową podsystemu transportu szynowego.

Poznańska delegacja w Bydgoszczy. Poznańska delegacja w Bydgoszczy

- Takie spotkania i dyskusje pozwalają zbierać niezbędne doświadczenie przy planowaniu naszej komunikacji miejskiej. Pomagają też sprawniej wdrażać rozwiązania, które sprawdzają się w innych miastach - Bartosz Szymandera, Dział Inżynierii Ruchu w MPK Poznań.

W ramach wymiany doświadczeń pracownicy ZDMiKP zapoznają się z rozwiązaniami zastosowanymi przy wdrażaniu Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej, odpowiednika Bydgoskiej Karty Miejskiej. Spotkanie to odbędzie się w kontekście planowanej przez ZDMiKP budowy systemu Biletu Metropolitalnego, uwzględniającego m.in.: opcję płatności zbliżeniowych, kolejne nowe funkcjonalności, jak wprowadzenie programów rabatowych, czy rozbudowę systemu dystrybucji biletów.

Współpraca z ZTM Poznań została nawiązana dzięki spotkaniom, jakie odbyły się pod koniec 2014 r. podczas III Kongresu Transportu Publicznego.

Dodatkowo ZDMiKP Bydgoszcz, razem z organizatorami transportu publicznego w: Poznaniu, Warszawie, Gdańsku, Rzeszowie, Krakowie, Kielcach, Elblągu, Gdyni i Lublinie, będzie współtworzyć Forum Organizatorów Transportu. Jego nadrzędny cel to wymiana doświadczeń związanych z bieżącą działalnością oraz analiza nowych trendów i możliwości ich wdrażania. Pierwsze spotkanie w ramach tej grupy odbędzie się jeszcze w lutym br.

Bydgoska komunikacja miejska w liczbach:
•ok. 100 milionów pasażerów rocznie,
•ok. 800 obsługiwanych przystanków na terenie Bydgoszczy,
•31 kilometrów tras tramwajowych (+10 km w budowie),
•ok. 3,5 milionów pociągokilometrów realizowanych w ramach linii tramwajowych rocznie,
•ok. 16 milionów wozokilometrów realizowanych w ramach linii autobusowych rocznie,
•8 linii tramwajowych dziennych + 1 linia tramwajowa sezonowa,
•29 linii autobusowych dziennych + 3 linie autobusowe sezonowe,
•4 linie autobusowe międzygminne,
•5 linii autobusowych nocnych,
•51 pociągów tramwajowych w ruchu w godzinach szczytów przewozowych,
•187 autobusów w ruchu w godzinach szczytów przewozowych.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... -poz-w-bdg

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: Przemek »

Tylko po co wrzucać ten sam post do różnych tematów?


Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: Marcin_558 »

Będą nowe autobusy. Co z obsługą linii tramwajowej do Fordonu?

Zarząd Dróg Miejskich szuka przewoźnika, który od stycznia będzie obsługiwał linie nr 51, 58 i 76. Trwają też analizy dotyczące obsługi połączenia tramwajowego z Fordonem.

Drogowcy przekazali informację o zamówieniu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. W ciągu kilku dni poznamy specyfikację przetargową.

13 autobusów musi być nowych, klimatyzowanych i niskopodłogowych. W środku - najmniej 90 miejsc, 25 siedzących, dostęp do bezprzewodowego internetu i - to nowość - porty USB do ładowania telefonów komórkowych. Zwycięski przewoźnik będzie obsługiwał linie, po których jeżdżą autobusy MZK, przez siedem lat, od stycznia 2016.

To oznacza, że rynek przewozów w tym okresie będzie ustabilizowany. Do 2022 roku umowę z ZDMiKP ma podpisaną spółka KDD Trans, której autobusy jeżdżą na liniach nr 55, 67 i 69 oraz MZK - otrzymała wszystkie inne linie w trybie bezprzetargowym.

Kto wystartuje w przetargu na linie nr 51, 58 i 76? Na pewno MZK. Spółka ogłosiła przetarg na zakup 27 nowych autobusów i już zapowiedziała, że jeśli otrzyma nowy kontrakt, to zamówi 14 kolejnych pojazdów. Nieoficjalnie wiadomo, że start rozważa też KDD Trans oraz bydgoski PKS.

Wciąż nie wiadomo, jak będzie wyglądała obsługa linii tramwajowych po Nowym Roku. Ratusz nie podjął decyzji, czy na rynku pozostaną dwie spółki. - MZK oraz Tramwaj Fordon, czy też dojdzie do ich reorganizacji.

- Trwają analizy, które odpowiedzą na pytanie, która opcja jest najkorzystniejsza. Żadnego scenariusza nie wykluczamy - wyjaśnia Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta.

Pod uwagę są brane trzy scenariusze. Pierwszy zakłada, że działają dwaj przewoźnicy tramwajowi. Drugi, że Tramwaj Fordon zostanie wchłonięty przez MZK. Trzeci przewiduje wydzielenie z MZK części tramwajowej, połączenie jej z Tramwajem Fordon i na tej bazie powstanie nowej spółki Tramwaje Bydgoskie. Wciąż brakuje odpowiedzi, czy spółkę Tramwaj Fordon, która realizuje budowę linii tramwajowej za pieniądze unijne i z emisji obligacji, można zlikwidować.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3XfDP6zpG

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: J-31 »

No dobrze, ale o ile mi wiadomo firma "Tramwaj Fordon" nie ma własnego taboru. Ta firma może inwestować, ale nie wydaje mi się, aby chcieli linię do Fordonu eksploatować - raczej będą to tramwaje MZK... z tymże faktycznie tramwaje mogą zostać wydzielone - tak jak np. w Warszawie czy w Szczecinie - i będą to Tramwaje Bydgoskie. Takie rozwiązanie też jest realne ;)

No, a co do przewoźnika autobusowego - rozumiem, że do tego przetargu wystartuje MZK, KDD Trans oraz PKS Bydgoszcz. Ciekawi mnie czy "Mobilis" lub "Warbus" będą tym przetargiem zainteresowane ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: pmaster »

Mają już organizatora, pewnie skończy się na miejskich spółkach od tramwajów i autobusów.
W Płocku było podobnie, po zakończeniu projektu budowy tramwaju została spółka od budowy tramwaju. Tylko że projekt został zakończony skasowaniem

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: Marcin_558 »

ZDMiKP wprowadza promocje dla nowych pasażerów:
Radni zgodzili się na zniżkę dla nowych pasażerów. Emocji nie brakowało

http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... owa%C5%82o

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: Marcin_558 »

Nowa sieć autobusowo-tramwajowa po starcie "Tramwaju do Fordonu":
Komunikacja tramwajowa:
◾zaprojektowano nowy układ komunikacji tramwajowej bazujący na 4 liniach trasowanych do dzielnicy Fordon oraz zmianie częstotliwości bazowych na 10 – 20 minut, zmiany tras linii tramwajowych: ◦linia nr 1: trasa bez zmian,
◦linia nr 2: relacja bez zmian, skierowana przez Babią Wieś,
◦linia nr 3: powrót na historyczną trasę z pętli Wilczak do pętli Łoskoń,
◦linia nr 4: zachowanie dotychczasowej trasy Glinki – Bielawy,
◦linia nr 5: skierowana na nową trasę z pętli Rycerska do pętli Łoskoń,
◦linia nr 6: trasa bez zmian,
◦linia nr 7: wydłużona do pętli Niepodległości,
◦linia nr 8: skierowana do pętli Rycerska,
◦uruchomienie linii nr 9 – szczytowej w relacji: Stomil – rondo Kujawskie,
◦uruchomienie linii nr 10 w relacji: Niepodległości – Las Gdański,

◾zwiększono częstotliwość kursów linii tramwajowych w godzinach wieczornych do 20 minut.

Komunikacja autobusowa:
◾wydłużono przebieg linii nr 83 do pętli Czyżkówko przez ul. Nad Torem i Deszczową,
◾wydłużono przebieg linii nr 61 z pętli Kapuściska (Mokra) do pętli Rekinowa przez węzeł Garbary,
◾wydłużono przebieg linii nr 77 z pętli Garbary do pętli Morska przez Mickiewicza, Powstańców Wielkopolskich,
◾zoptymalizowano ofertę przewozową na linii nr 71,
◾zachowano przebieg linii nr 79 do ul. Rycerskiej; w przeciwnym kierunku trasę skrócono do ul. Magnuszewskiej (Wyżyny),
◾na liniach autobusowych wprowadzono częstotliwość bazową: co 15 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza godzinami szczytu oraz co 30 minut w godzinach wieczornych,
◾trzy linie autobusowe będą kursowały ze zwiększoną częstotliwością kursów co ok. 10 min. w ciągu dnia oraz co 20 min. wieczorem: 64, 68 i 79.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... nia-2016-r

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Bydgoszcz] Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publiczn

Post autor: J-31 »

No i brawo, liczba linii tramwajowych wzrasta. Oby tylko taboru im styknęło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”