[Łódź] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
drentwy

Post autor: drentwy »

^ W ogóle sporo się pozmieniało, radzę wczytać się w ogłoszenia. W poprzednim przetargu kupić chcieli 37 przegubowców ( 7 nisko i 30 średniopodłogowych), obecnie mowa jest tylko o 15 ale całkowicie niskopodłogowych. Czyli wcięło 22 autobusy, co oznacza Conecto pa pa...

Lucas

Post autor: Lucas »

http://www.uzp.gov.pl/biulety/2006/67/67_14295.html

to dziś 17,03 trafiło do UZP jednak chyba będzie 22 connecto i 15 solarisów albo nie wiem ?
pokręcone to jakieś tu jest napisane coś innego i na stronie mpk jest coś innego
Ostatnio zmieniony 2006-03-17, 20:10 przez Lucas, łącznie zmieniany 1 raz.

aleksej

Post autor: aleksej »

MPK przez pospiech troche namecilo, ale zapewniam ze jedyny przetarg to ten na ich stronie, czyli laczony na 69 autobusow, warunki jak wczesniej, oprocz silnikow mercedesa, oraz 10% posiadanego taboru. Wiadomosc pewna z dzialu informacji MPK.

Przypomne bedzie:
17 8-metrowcow
15 12-metrowcow
30 18-metrowych sredniopodlogowcow
7 18 metrowych niskopodlogowcow.

Pozdrawiam,
Aleksej

Lucas

Post autor: Lucas »

2. Na potrzebę art. 51 ust 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U.04.19.177 z późn. zm.) przyjmuje się następującą punktację oceny złożonych wniosków w zakresie punktu VII 1.3):
a) 10 sztuk (włącznie) – 1 pkt.
b) 11 sztuk – 15 sztuk (włącznie) – 2 pkt.
c) 16 sztuk – 20 sztuk (włącznie) –3 pkt.
d) 21 sztuk – 25 sztuk (włącznie) – 4 pkt.
e) 26 sztuk i powyżej – 5 pkt.
a nie zastanawia Was ten zapis, o co z nim chodzi ?

ppln

Post autor: ppln »

Mam wrażenie, że chodzi o liczbę opchniętych sztuk ;) U18 się kwalifikuje do najwyższego progu (ogromne zamówienia dla Warszawy i Berlina (80 i 260)) :D

A może Solaris jako wysokopodogowca da U18 II za niższą cenę, a niskopodłogowca U18 III za wyższą cenę. Ile kosztuje netto U18 II, a ile mb conecto z kosztami transportu netto?

[ Dodano: 2006-03-18, 22:10 ]
PS. Czekam na wyjaśnienie od MPK w sprawie tych rozbieżnych przetargów, wrzucę cytat z odpowiedzią (mam nadziej, że nie po fakcie ;). Tak na wszelki wypadek :)

Lucas

Post autor: Lucas »

aha, dzięki , ale tak Solarisowi będzie cieżko wygrać z wyliczeń osoby z innego forum solaris za 1 pojazd musiałby zaoferować
Przyjmijmy:
850 tys. za Conecto G
1.100 tys. za Citaro G

30x850.000 = 25.500.000zł
7x1.100.000= 7.700.000zł

czyli 33.200.000zł

czyli chyba nie ma szans wygrać .

ppln

Post autor: ppln »

Nie wyobrażam sobie zakupu pojazdu za 33 mln, więc chyba raczej za ~895 000

[ Dodano: 2006-03-18, 22:43 ]
Do tego nie ma czegoś takiego jak jednolita cena, Solaris musiałby zaoferować 1 080 000 za U18 III i 845 000 za U18 II, co się wydaje dość nierealne. Prędzej 1 000 000 za U18 III i zaoferować U12 II / U12 LE za dobrą cenę w przetargu na LE.

[ Dodano: 2006-03-18, 22:45 ]
I które to forum?

ppln

Post autor: ppln »

W ostatnim przetargu kryterium na przegubowce była płaska podłoga na całej długości i w tym też to chyba jest. Jelcze do przegubowców nie mają prawa wstępu.

aleksej

Post autor: aleksej »

Przetarg jest ogolnie podzielony na dwie czescie, pierwszy to 8-mertowce i 12-metrowce, i tutaj producent musi zaofrowac oba produkty, wiec Solaris odpada bo nie produkuje 8-metrowcow.

Podobnie jest z przegubami, 30 sredniopodlogowcow i 7 niskopodlogowcow, przetarg laczony, czyli wystapi Mercedes z Conecto i Citaro i pewnie rowniez Solaris z 37 U-18 (moze Man?) jesli jakims cudem okaze sie ze Mercedes dal wyzsza cene niz Solaris to beda U-18, ale w to watpie (chociaz bym sie nie obrazil).

Pozdrawiam,
Aleksej

ppln

Post autor: ppln »

Jak już to pewnie Solaris wyjdzie z U18 II i U18 III. Nie wyobrażam sobie, żeby Mercedes przebił Solarisa U18 III Citarem (różnica ok. 115 000 na sztuce, więc ogromna).

[ Dodano: 2006-03-19, 13:17 ]
@Voy: Taniej serwisować 15 autobusów niż 7 ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Jak już to pewnie Solaris wyjdzie z U18 II i U18 III.
Wg mnie nie wyjdzie, gdyż rozgrzebywanie całej linii produkcyjnej dla niewielkiego zmniejszenia kosztów nie ma sensu. A skąd wiesz, że nie pozbyli się jej już? Wyjdzie z U18III jak dla mnie, bądź 30 U18 LE i 7 zwykłych (zależy która wersja przetargu jest właściwa). Chociaż, pewnie i tak MPK zrobi wszystko żeby wybrać Merca i uda im się to.
ppln pisze:@Voy: Taniej serwisować 15 autobusów niż 7 ;)
Wątpię. Jak np. we wszystkich spali się rozrusznik, taniej kupić 15 rozruszników czy 7? Takie sprawy a unifikacja taboru to 2 całkiem inne rzeczy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dziwny pisze:
ppln pisze:A może pojawi się Irisbus albo inna Karosa?
Nie, bo B961E ma za wysoką podłogę jak na warunki tego przetargu.
Zapomniałeś chyba o ... Irisbus'ie Citelis'ie :mruga:

A tak swoją drogą, to mam przedziwne wrażenie, że Łodzi się nieźle namieszało z tymi przetargami :roll:

Lucas

Przetargi w Łodzi

Post autor: Lucas »

Przetarg na 10 pojazdów w ramach projektu "ŁTR"
Więcej tutaj : http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=1191

z tego co wyczytałem to tramwaje muszą być w 100 % niskopodłgowe i mieć dł. między 28 - 33 m


Roztrzygnięcie przetargu w Maju ( 12 maja chyba ) .
Ostatnio zmieniony 2006-04-08, 22:16 przez Lucas, łącznie zmieniany 1 raz.

Thomas78

Post autor: Thomas78 »

10 tramwajów, które mają być zakupione w tym przetargu będzie obsługiwać I odcinek ŁTR (Helenówek - Chocianowice). Specyfikacja przetargowa wyklucza paru producentów (i dobrze), najwyraźniej preferowany jest Bombardier (jeszcze raz dobrze). Pozostaje czekać na oficjalne rozstrzygnięcie :) .
Tak czy inaczej - wkrótce Łódź będzie dysponowała łącznie 25-cioma tramwajami w pełni niskopodłogowymi.

Lucas

Post autor: Lucas »

Jadą nowe autobusy


Piotr Anuszczyk 27-04-2006 , ostatnia aktualizacja 27-04-2006 19:42

Rozstrzygnięto przetarg na autobusy dla Łodzi. Pierwsze pojazdy pojawią się podczas wakacji. W sumie MPK kupiło 69 nowych Mercedesów i Jelczy.

To już drugie podejście miejskiego przewoźnika do zakupu autobusów. Poprzedni przetarg został unieważniony przez Urząd Zamówień Publicznych. Tym razem wszystkie kontrole zakończyły się pomyślnie i rozstrzygnięcie jest definitywne - mówi Marek Cieślak, wiceprezes zarządu MPK. Ponieważ procedura była powtarzana powstała obawa, że nowe autobusy przyjadą do Łodzi dopiero jesienią lub pod koniec roku. A Łodzi nowy tabor jest niezbędny. - Autobusy zostaną dostarczone w dwóch turach. Pierwsze pojawią się już podczas wakacji, a kolejne we wrześniu - mówi Cieślak. Jakie pojazdy kupił miejski przewoźnik:

* 7 przegubowych mercedesów citaro o długości 18 m,

* 30 przegubowych mercedesów conecto o długości 18 m,

* 15 dwunastometrowych jelczy,

* 17 autobusów jelczy o długości 8 m.

Najmniejsze autobusy najprawdopodobniej będą obsługiwały linie: 54, 56, 63, 66, 67, 88, 89 i 93. Ich zaletą są niskie koszty eksploatacji i małe zużycie paliwa

Na emeryturę powoli odchodzą zaś najbardziej wysłużone ikarusy. Uroczyste podpisanie kontraktów nastąpi zaraz po długim weekendzie.
---------------------------------
Czyli to co miało być to jest

OZZY

Post autor: OZZY »

Data zakończenia przetargu a właściwie otwarcia ofert to 16.05.2006 o 12:00 :D
MPK jest zobowiązane do podpisania umowy z producentem pojazdu w ciągu 90 dni od otwarcia ofert.

Przeglądając ponownie specyfikację techniczną znalazłem następujący punkt:
1.13.W chwili przedstawienia tramwaju do badań odbiorczych rozszerzonych tramwaj musi posiadać potwierdzenie (po co najmniej 6-miesięcznej eksploatacji z pasażerami i przejechaniu co najmniej 30 tys. km), że w konstrukcji nie występują: rysy, pęknięcia, odkształcenia, wycieki materiałów eksploatacyjnych, przedostawanie się do wnętrza wody opadowej, powtarzające się uszkodzenia tych samych elementów, konieczność częstych resetowań. Ocena konstrukcji, o której wyżej mowa, może być dokonana podczas eksploatacji tramwaju w wersji oferowanej lub zbliżonej dostarczonego w ramach innych projektów.

Tak więc jeśli do przetargu chce stanąc Skoda (nawet mając na uwadze to że mogą oni zaproponować zupełnie nowy produkt) to nie wiem jak spełnią oni w.w. warunek, podobnie jest rodzimą PES¡

ppln

Post autor: ppln »

Umowa podpisana. Cytując stronę MPK Łódź
Krzysztof Wąsowicz ( w środku), prezes MPK - Łódź oraz Andrzej Kalisz, prezes Jelcza (z lewej strony) i Janusz Ferdynus (z prawej strony), wiceprezes EvoBus GmbH (produkcja, sprzedaż i serwis autobusów marki Mercedes) podpisali umowy na dostawę do Łodzi 69 nowych autobusów. Pierwsze z nich powinny pojawić się na ulicach Łodzi na przełomie maja i czerwca. Po rozstrzygniętym niedawno przetargu będą przyjeżdżały do Łodzi sukcesywnie:
- 17 autobusów marki Jelcz MB 083 VERO o długości 8 metrów, tak zwanych mini.
- 7 przegubowych Mercedesów Citaro o długości 18 metrów
- 30 przegubowych Mercedesów Conecto o długości 18 metrów
Do tego w ŁWD pojawiła się informacja, że to największy przetarg w Polsce :rotfl: (największy był chyba na SU15 w Warszawie (ponad 160 sztuk))

[ Dodano: 2006-05-15, 21:15 ]
Analizując fakty - za ~15 dni(?) pojawią się pierwsze autobusy (pewnie 081MB). To zdaje się podejrzane bo albo Jelcz/MB w Turcji wcale nie mają zamówień, albo powtórzyła się historia z autobusami wyprodukowanymi na zapas (zresztą nic dziwnego, nikt inny nie miał szans)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:że to największy przetarg w Polsce :rotfl: (największy był chyba na SU15 w Warszawie (ponad 160 sztuk))
W dzisiejszych czasach, i nie licząc takich polsko-niemieckich terenów jak Śląsk (Sosnowiec) ;-).
ppln pisze:za ~15 dni(?) pojawią się pierwsze autobusy (pewnie 081MB). To zdaje się podejrzane bo albo Jelcz/MB w Turcji wcale nie mają zamówień, albo powtórzyła się historia z autobusami wyprodukowanymi na zapas (zresztą nic dziwnego, nikt inny nie miał szans)
Istotnie, bardzo dziwne :shocked:
Produkcja z wyprzedzeniem wg mnie. Swoją drogą chyba musieli się w Jelczu postarać, żeby nikt tych autobusów nie zobaczył, żeby znowu nie było Gdańska — albo przywiozą wam białe i sami je sobie pomalujecie. :P

Lucas

Post autor: Lucas »

"Dziś o 12:30 w siedzibie MPK przy ul. Tramwajowej 6 mialo miejsce otwarcie
ofert w przetargu na tabor w projekcie Łódzki Tramwaj Regionalny. Do godz.
12:00 dn. 16 maja 2006 wplynely dwie oferty:

1. KONÈAR
Wartosc: 24 mln 217 tys. € (ok. 94 mln zl wg kursu 3.91)
Termin wykonania od podpisania umowy: 18 miesiecy
Gwarancja: 30 miesiecy

2. PESA
Wartosc: 104 mln 66 tys. zl
Termin wykonania od popisania umowy: 23 miesiace
Gwarancja: 24 miesiace

Bombardier nie zlozyl oferty."


Chorwaci utarli nosa PESIE. Ich oferta, biorąc pod uwagę powyższe liczby i terminy, jest po prostu lepsza. W dodatku oni mają już co pokazać, bo wyprodukowali już oferowane tramwaje.

Bombardier się wycofał - chodzą słuchy o dwóch przyczynach:
1) mogli zdawać sobie sprawę, że nie zaoferują tak korzystnych warunków finansowych;
2) olali Łódź po tym, jak oszołomy Kropiwnickiego zjechały ich tramwaje (bez powodu, po prostu kupiono je za kadencji "złej opcji politycznej"); mogli uznać, że po co narażać na szwank swój dobry wizerunek, z betonem się nie dyskutuje...

:strzałka: Fotka
Ostatnio zmieniony 2006-05-21, 10:11 przez Lucas, łącznie zmieniany 1 raz.

Lucas

Post autor: Lucas »

MPK miało do wyboru dwóch producentów: polską PESę i chorwackiego Koncara. Zdaniem przewoźnika, lepszą ofertę złożyła PESA. Nie znaczy to jednak, że producenta wybrano już ostatecznie. Urząd Zamówień Publicznym przeprowadza jeszcze kontrolę uprzednią. Sprawdza, czy wszystkie dokumenty są w porządku i czy można podpisać umowę. - Kontrola jest w toku prawdopodobnie zakończy się już w przyszłym tygodniu - mówi Anita Wichniak-Olczak, rzecznik UZP. Cała procedura może się jeszcze wydłużyć, jeśli firma Koncar złoży odwołanie. Zwycięzca przetargu dostarczy dziesięć niskopodłogowych tramwajów dla projektu ŁTR (docelowo szybki tramwaj ma kursować między Zgierzem, Łodzią a Pabianicami).

Nowe tramwaje dotrą do Łodzi najpóźniej za dwa lata. Tymczasem MPK będzie kontynuowało remonty i modernizację posiadanego taboru. W ubiegłym roku odnowiono 24 wagony typu 805N, w tym roku modernizacją ma być objęte kolejne 30.

------------------------------------------

Wydawało mi się że Koncar wygra. Przecież mieli o wiele lepszą oferte

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”