[Warszawa] Przetargi dla ajentów
Hmmm.
Po pierwsze teraz już rozumiem czemu Connex testuje już drugiego Citaro.
Po drugie najciekawsza dla ZTM-u jest zaproponowana przez przewoźników cena za wozokilometr
Po trzecie ZTM-owi jest kompletnie obojętne, czy wyłoniony w drodze przetargu "ajent" kupi Solarisy, Jelcze, czy Mercedesy. Nie można mówić o unifikacji taboru. ZTM to nie jest MZA. ZTM nie przejmuje tego taboru, tylko wynajmuje linie
Po czwarte MZA właśnie obsługuje te linie, które mają trafić do obsługi ajentów...
Natomiast ZTM-wi zależy na wprowadzeniu konkurencji i oszczędnościach związanych z komunikacją miejską. MZA z racji, że jest największym przewoźnikiem i posiada najstarszy wiekowo tabor, jest właśnie najdroższy....
I dlatego przetarg skierowany jest do "ajentów" a nie MZA....
Po pierwsze teraz już rozumiem czemu Connex testuje już drugiego Citaro.
Po drugie najciekawsza dla ZTM-u jest zaproponowana przez przewoźników cena za wozokilometr
Po trzecie ZTM-owi jest kompletnie obojętne, czy wyłoniony w drodze przetargu "ajent" kupi Solarisy, Jelcze, czy Mercedesy. Nie można mówić o unifikacji taboru. ZTM to nie jest MZA. ZTM nie przejmuje tego taboru, tylko wynajmuje linie
Po czwarte MZA właśnie obsługuje te linie, które mają trafić do obsługi ajentów...
Natomiast ZTM-wi zależy na wprowadzeniu konkurencji i oszczędnościach związanych z komunikacją miejską. MZA z racji, że jest największym przewoźnikiem i posiada najstarszy wiekowo tabor, jest właśnie najdroższy....
I dlatego przetarg skierowany jest do "ajentów" a nie MZA....
^ @J-31 czyżby?
Za dzisiejszą Rzepą :
Za dzisiejszą Rzepą :
Myślałem, że będą startować jedynie prywaciarze, ale jaja MZA liczy, że zaproponuje najniższą cenę? Dziwne ...Nowe autobusy
Stołeczny rynek to skansen - uważają prywatni przewoźnicy autobusowi. Czy władze miasta celowo piętrzą przed nimi przeszkody?
Zarząd Transportu Miejskiego poszukuje firmy, która od przyszłego roku przez 10 lat będzie woziła warszawiaków 50 autobusami -wszystkie mają być fabrycznie nowe, z niską podłogą i wyposażone w klimatyzację. Otwarcie ofert już za dwa tygodnie.
-Cena za każdy przejechany kilometr stanowi dla nas jedyne kryterium wyboru - przyznaje Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - Pierwszych 10 autobusów powinno wyjechać na miasto pierwszego dnia obowiązywania umowy. Następne mają być dostarczane w tempie 10 sztuk miesięcznie - zapowiada.
Część specjalistów twierdzi jednak, że cena nie powinna stanowić 100 proc. wymagań przetargowych.
- Wtedy wygrywa ten, kto najbardziej zbije koszty. A to może doprowadzić do obniżenia jakości usług -uważa dr Ewa Krakowińska, ekonomista z Uniwersytetu Warszawskiego. - Zamawiający powinien brać pod uwagę też np. doświadczenie firmy, zaplecze techniczne i kwalifikacje pracowników.
Prawnik Piotr Niemczuk zwraca uwagę na zapisy w specyfikacjach przetargowych utrudniające konkurencję: wysoki poziom wadium i zabezpieczenia umowy, a także wyśrubowane terminy dostaw i dotkliwe kary umowne. W tym przetargu wszystkie z nich występują.
Uprzywilejowaną pozycją w stolicy cieszy się stołeczna spółka Miejskie Zakłady Autobusowe. Władze miasta zagwarantowały jej związkowcom, że w latach 2006 - 2010 nie oddadzą prywatnym przewoźnikom więcej niż 75 proc. udziału w rynku. Prezes MZA Roman Podsiadły przyznał w rozmowie z "Rz", że jego spółka weźmie udział w przetargu.
Łódzki Express Ilustrowany spłodził następujący tekst :
Hmm...50 super nowoczesnych niskopodłogowych autobusów, wyposażonych m.in. w klimatyzacje i licznik pasażerów, chce kupić łódzkie MPK. Niestety, nie będą one woziły łodzian, tylko mieszkańców stolicy.
Koszt jednego takiego autobusu znacznie przekracza milion złotych. Decyzje jeszcze nie zapadły, ale bardzo poważnie rozważamy możliwość świadczenia usług dla mieszkańców Warszawy – mówi Marcin Małek z łódzkiego MPK – 12 stycznia upływa termin składania ofert w Zarządzie Transportu Miejskiego w Warszawie, wiec mamy jeszcze kilka dni, by zdecydować się na ewentualny udział w przetargu. Na pytanie, skąd MPK zamierza wziąć kilkadziesiąt milionów na zakup luksusowych autobusów, rzecznik nie chce odpowiedzieć. Jeśli chodzi o kierowców, to byliby warszawiacy.
Zarządu Towarzystwa (que? ) Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg nieograniczony na świadczenie usług przewozu zbiorowego na liniach północnej części stolicy – Bielany, Białołęka i gminy sąsiedzkie przy wykorzystaniu autobusów przegubowych. Jesteśmy trochę zdziwieni tym, że łódzkie MPK chce wziąć w przetargu, bo od dawna dochodzą, nas sygnały o nie najlepszym stanie taboru –mówi Igor Krajno, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Przetarg jest jednak nieograniczony i jeśli łódzkie MPK przedstawiłoby najkorzystniejszą ofertę, to mogłoby realizować przejazdy w Warszawie. Trzeba jednak zaznaczyć że oczekujemy 50 fabrycznie nowych i dobrze wyposażonych autobusów.
Biorąc pod uwagę katastrofalny stan techniczny łódzkiego taboru, przymiarki MPK do świadczenia usług przewozowych w Warszawie wydają się co najmniej dziwne. Jeśli weźmiemy udział w przetargu i wygramy go, na pewno nie będzie to miało wpływ na pogorszenie komunikacji w Łodzi – twierdzi Marcin Małek. W Warszawie możemy zarobić. Natomiast nadal priorytetem dla naszej firmy będzie obsługa przewozowa łódzkich pasażerów.
Panowie, a czym się tak Dziwicie. A jak jest z radomską firmą ITS A. Michalczewski. Jakimi autobusami wożą mieszkańców Radomia. Używkami kupionymi z warszawskiego MZA i pojazdami MAN-a II generacji.
A w Warszawie - nówki MAN-y NL223.
Ja nie jestem zdziwiony pomysłem łódzkiego MPK i trzymam za nich kciuki.
A w Warszawie - nówki MAN-y NL223.
Ja nie jestem zdziwiony pomysłem łódzkiego MPK i trzymam za nich kciuki.
^ Nie przekonuje mnie to porównanie - ITS to prywatna firma, więc nic nam do tego na co wydaje pieniądze. Z miejskim MPKiem jest inaczej. To tak jakby MZA kupiło 80 Solarisów i 50 skierowało do obsługi np. Krakowa. Dla mnie to idiotyzm, ja tam bym się lekko wkurzył
BTW. kurcze nie mogę się doczekać tego otwarcia ofert 12, ciekawy jestem kto się zgłosi i kto wygra. Jak na razie mam tylko jedno małe życzenie - byle nie Connex
BTW. kurcze nie mogę się doczekać tego otwarcia ofert 12, ciekawy jestem kto się zgłosi i kto wygra. Jak na razie mam tylko jedno małe życzenie - byle nie Connex
"Termin składania ofert zostaje ustalony na dzień 12.01.2006 r. godzina 09:45.
Jednocześnie termin otwarcia ofert zostaje zmieniony na dzień 12.01.2006 r. godzina 10:00."
Hmm... Miałbym taką małą prośbę. Czy ktoś mógłby mi wysłać sms'a, jak będzie wiadomo kto się zgłosił?
[ Dodano: 2006-01-09, 14:21 ]
I z czym się zgłosił ;D
Jednocześnie termin otwarcia ofert zostaje zmieniony na dzień 12.01.2006 r. godzina 10:00."
Hmm... Miałbym taką małą prośbę. Czy ktoś mógłby mi wysłać sms'a, jak będzie wiadomo kto się zgłosił?
[ Dodano: 2006-01-09, 14:21 ]
I z czym się zgłosił ;D
Tak, to prawda i nawet się z Tobą zgodzę.drentwy pisze:^ Nie przekonuje mnie to porównanie - ITS to prywatna firma, więc nic nam do tego na co wydaje pieniądze. Z miejskim MPKiem jest inaczej. To tak jakby MZA kupiło 80 Solarisów i 50 skierowało do obsługi np. Krakowa. Dla mnie to idiotyzm, ja tam bym się lekko wkurzył
Jednak, może to jest właśnie nadzieja, dla tego przewoźnika. On po prostu zamierza zarabiać nie tylko u siebie, ale także w innych miastach. A to, w dalszej konsekwencji, dałoby szansę na stopniową poprawę stanu taboru u siebie.
Jak znam życie, to Connex na pewno złożył już swoją propozycję...drentwy pisze: BTW. kurcze nie mogę się doczekać tego otwarcia ofert 12, ciekawy jestem kto się zgłosi i kto wygra. Jak na razie mam tylko jedno małe życzenie - byle nie Connex
Dokładnie tak jak mówisz, to samo sie dotyczy żelazek dla ZKM Gdańsk- MPK Łódź łatwo sobie dorobiło kilka groszy i to samo chce teraz zrobić w Warszawie Trzymam za MPK Łódź kciukiJ-31 pisze:Jednak, może to jest właśnie nadzieja, dla tego przewoźnika. On po prostu zamierza zarabiać nie tylko u siebie, ale także w innych miastach. A to, w dalszej konsekwencji, dałoby szansę na stopniową poprawę stanu taboru u siebie.
Na co zostaną przeznaczone pieniądze to nie wiadomo. Nie jest nigdzie powiedziane, że na wymiane taboru autobusowego, może przyczyni się to do większej ilości modernizacji tramówppln pisze:Ja też trzymam kciuki za MPK Łódź, ale tylko jeśli dochód z przewozów zostanie przeznaczony na Autobusy (Solaris, MAN, w żadnym wypadku mb ani jelcz ) dla Łodzi
A ja tymczasem, nie chciałbym oczywiście nikogo straszyć, przeczytałem w najnowszej "Zajezdni", że przetarg jest bardzo korzystny dla ... Connex Warszawa. Ponieważ ta fima ma swoją bazę techniczną właśnie na Bielanach, niedaleko ul. Nocznickiego. To fakt, byłem nawet kiedyś.
Oczywiście ta informacja o niczym nie świadczy i o niczym nie przesądza....
Oczywiście ta informacja o niczym nie świadczy i o niczym nie przesądza....