[Bydgoszcz] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Nowe autobusy na bydgoskich ulicach


Miejskie Zakłady Komunikacyjne chcą kupić sześć nowych autobusów przegubowych. Zastąpią najbardziej wysłużone, 11-letnie jelcze.
- Wymieniamy stopniowo najstarsze pojazdy, które coraz częściej odmawiają posłuszeństwa - wyjaśnia Paweł Czyrny, prezes MZK. - W tym roku wystarczy nam pieniędzy na sześć nowych autobusów. Jeśli uda nam się sprzedać zajezdnię przy ul. Szajnochy, pomyślimy o kolejnych zakupach.

Niestety pomimo ogłoszenia kilku przetargów, nie zgłosił się dotąd żaden kupiec. Średni wiek taboru MZK to prawie siedem lat. Pojazdy Mobilisu mają średnio nieco powyżej trzech lat, a PKS - 2,5 roku. Dużo starsze są tramwaje. Te mają po kilkadziesiąt lat. Wymiana tych najbardziej wysłużonych planowana jest dopiero przy okazji budowy linii tramwajowej do dworca PKP i do Fordonu. Wtedy na torach ma się pojawić 14 nowych tramwajów.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... icach.html
SIWZ:
http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 6_siwz.pdf

„Oferta w przetargu nieograniczonym na dostawę autobusów - nie
otwierać przed dniem 12.04.2010 r. do godz. 9.00”.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »


Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Marcin_558 pisze:kto mógł zadać pytania?
Może Autosan :roll: :?: Porównując to nic mi oprócz niego nie pasuje (chociaż tu też pewności nie ma), silnik taki też oferuje SOR w modelu NB18, no ale reszta wymiarów nie pasuje do pytania.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Otwarcie ofert: 12.04.2010 - godz. 9:00
Dziś odbyło się otwarcie ofert na 6 autobusów przegubowych.

spooney

Post autor: spooney »

Pojawiło się oficjalne info o wyborze oferty:
Bydgoszcz, 23.04.2010 r.

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
dotyczy postępowania o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na DOSTAWę 6 SZT. AUTOBUSÓW PRZEGUBOWYCH FABRYCZNIE NOWYCH W WERSJI MIEJSKIEJ

MZK Sp. z o.o. zawiadamia o :
1. wyborze najkorzystniejszej oferty:
Wybrano ofertę; EvoBus Polska Sp. z o. o., 05-830 Wolica, Al. Katowicka 46 jako najkorzystniejszą
Uzasadnienie wyboru: oferta nie podlegająca odrzuceniu z najniższą ceną wykonania zamówienia, która uzyskała maksymalną liczbę 100 pkt zgodnie z kryterium oceny ofert.

2. wykonawcach , których oferty zostały odrzucone:
MAN TRUCK & BUS POLSKA Sp. z o.o. AL.KATOWICKA 9,WOLICA, 05-830 NADARZYN
Podstawa prawna: art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. z 2007 Nr 223, poz.1655 z późn. zm.): Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Podstawa faktyczna: W toku badania oferty stwierdzono następujące rozbieżności pomiędzy specyfikacją istotnych warunków zamówienia (str. 3-6, III OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA) a Państwa ofertą:
a) w pkt 3.3 str 38 oferty zapis: otwieranie i zamykanie ze stanowiska kierowcy za pomocą 3 oddzielnych przycisków na desce rozdzielczej- brak możliwości jednoznacznej interpretacji zapisu skoro autobus wyposażony jest w czworo drzwi,
b) w pkt 3.1 str. 38 oferty określono: rampa dla wózków w środkowych drzwiach w położeniu spoczynkowym nie wystającym ponad poziom podłogi. Zamawiający wymaga rampy dla wózków inwalidzkich odkładanej ręcznie w drugich drzwiach,
c) wymóg siwz: komora silnika wyposażona w urządzenie gaśnicze, silnik wyposażony w system automatycznego uzupełniania oleju w silniku z elektroniczną pamięcią rejestrującą ilość zużytego oleju wraz z urządzeniem kontrolująco-pomiarowym , w pkt 4 str. 39 oferty brak informacji o urządzeniu gaśniczym oraz o wymaganym systemie,
d) wymóg siwz: kamery o rozdzielczości min 540 linii i czułości min 0,2 lux , graficzny znak wodny widniejący na zapisanym materiale, w pkt 21 str. 43 oferty został podany tylko typ kamer.

3. wykonawcach , którzy zostali wykluczeni: nie dotyczy

4. termin, po którego upływie umowa może być zawarta: nie krótszy niż 10 dni od dniaprzesłania niniejszego zawiadomienia

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

A tu na konic przetargu to:
Sześć nowych mercedesów w taborze MZK

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w poniedziałek podpiszą umowę na dostawę sześciu przegubowych autobusów marki Mercedes Conecto.
Jeden autobus kosztuje 926 tys. zł. Wszystkie nowe pojazdy będą niskopodłogowe. To już kolejne mercedesy, które będą jeździły po Bydgoszczy. MZK ma już ponad sześćdziesiąt autobusów tej marki, z czego ponad dwadzieścia modeli Conecto. Nowe mercedesy zastąpią wysłużone jelcze, z których najstarszy ma już 14 lat.

¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... e_MZK.html

Dzulikiewicz

Post autor: Dzulikiewicz »

Przetarg na nowe niskopodłogowce - 10 przegubów i 2 solówki z możliwością udzielenia zamówienia dodatkowego na 2 przeguby i 2 solówki.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Dzulikiewicz pisze:10 przegubów i 2 solówki z możliwością udzielenia zamówienia dodatkowego na 2 przeguby i 2 solówki.
SIWZ: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 8_SIWZ.pdf

Co to może być?

spooney

Post autor: spooney »

Pojawiła się kolejna odpowiedź (z 29.07.2010), hmm... albo ktoś pyta po raz drugi o to samo albo poprawili się w formie odpowiedzi (pytanie i odpowiedź w osobnych plikach):

Pytanie :strzałka: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... p2_zal.pdf

Odpowiedź :strzałka: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 8_odp2.pdf

Tym razem Volvo?

lukmek

Post autor: lukmek »

spooney pisze:Pojawiła się kolejna odpowiedź (z 29.07.2010), hmm... albo ktoś pyta po raz drugi o to samo albo poprawili się w formie odpowiedzi (pytanie i odpowiedź w osobnych plikach):

Pytanie :strzałka: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... p2_zal.pdf

Odpowiedź :strzałka: http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 8_odp2.pdf

Tym razem Volvo?
To pytanie zadane przez MANa

spooney

Post autor: spooney »

Kolejne pytania i odpowiedzi odnośnie przetargu na zakup autobusów:
(...) Zamawiający informuje, że od jednego z Wykonawców wpłynęło zapytanie o treści :

1. Czy Zamawiający dopuści dostarczenie systemu diagnostycznego, którego użytkowanie nie wymaga aktualizacji w czasie eksploatacji pojazdów?

2. Czy Zamawiający dopuści system rozliczania gwarancji na zasadzie odpłatności za zamontowaną część i rozliczeniu kosztów jej zakupu w systemach gwarancyjnych w taki sposób, że płatności rozliczane pomiędzy stronami nie będą obciążały finansowo Zamawiającego tj. rozliczanie na zasadzie kompensaty zobowiązań?

Zamawiający odpowiada (...):

Ad. 1. Zamawiający oczekuje, iż dostarczone oprogramowanie, będzie stale aktualne i w razie wystąpienia takiej potrzeby usprawniane lub modyfikowane do 31.12.2021r.

Ad. 2. Zamawiający nie dopuszcza proponowanego systemu rozliczania gwarancji. (...)

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 8_odp3.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Będzie mała korekta w przetargu:
Przewiewne autobusy dzięki przesuwanym oknom

Miłośnicy komunikacji miejskiej apelują do MZK, aby przewoźnik kupował autobusy jedynie z przesuwanymi oknami. Zdecydowanie poprawi to komfort jazdy - przekonują.
Największy bydgoski przewoźnik ogłosił właśnie przetarg na zakup 12 nowych autobusów, które mają trafić do miasta w przyszłym roku. W specyfikacji przetargowej zaznaczył, że pojazdy mają być wyposażone w okna uchylane.

- W ten sposób wyposażona jest większość bydgoskich autobusów. Niestety w ciepłe dni nie zapewniają one pasażerom wystarczającej wymiany powietrza - wyjaśnia Robert Reimus, prezes Bydgoskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. - Z rozmów z pasażerami jasno wynika, że krytykują oni okna uchylane, natomiast zdecydowanie opowiadają się za przesuwanymi.

Przesuwane okna były standardem w starych autobusach, które w przeszłości dominowały w bydgoskiej komunikacji miejskiej. Kiedy jednak zaczęto wycofywać ikarusy i zastępowane je nowocześniejszymi pojazdami, to w większości miały one okna odchylane. Zaledwie kilka solarisów będących w posiadaniu Mobilisu ma szyby przesuwane. Dlatego miłośnicy komunikacji miejskiej zaapelowali do MZK, aby firma zamówiła pojazdy z oknami pozwalającymi na lepszą wymianę powietrza w środku.

- Lepsza wentylacja na pewno poprawi komfort podróżowania - zaznacza Reimus

Paweł Czyrny, prezes MZK, już zapoznał się z sugestiami BKMKM i postanowił się przychylić do propozycji.

- Bardzo dokładnie to przeanalizowaliśmy. Krytyków przesuwanych okien pewnie nie brakuje. Odchylane mają tą przewagę, że w przypadku deszczu woda nie dostaje się do środka pojazdu. Ale jeśli przesuwane mają poprawić komfort podróży, to zmienimy specyfikację - zapowiada.


¬ródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... oknom.html

spooney

Post autor: spooney »

Pytanie nr 4:
9...) Zamawiający informuje, że od jednego z Wykonawców wpłynęło zapytanie o treści :

Czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie autobusów o zwiększonym komforcie dla pasażerów stojących,
gdzie zamiast 8 pasażerów na 1m2 jest 6 pasażerów na 1m2, a całkowita liczba miejsc pasażerskich wynosi:
dla autobusu przegubowego: 150 miejsc,
dla autobusu jednoczłonowego: 95 miejsc.

Zamawiający odpowiada (...):

Zamawiający nie określił w specyfikacji ilości pasaŜerów stojących w autobusach z uwagi ,
że są to kwestie konstrukcyjne autobusu, które pozostawił do określenia dostawcy.

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 8_odp4.pdf
Za sprawą Bydgoskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, który "lobbował" o wprowadzenie zmian w SIWZ dotyczących zapisu nt. okien, można powiedzieć że "od ręki" wprowadzono modyfikację:

Modyfikacja SIWZ nr 2:
(...) Zamawiający wprowadza modyfikację o następującej treści:
1. Na stronie 4 SIWZ zmienia się treść punktu III: „OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”,
w opisie dotyczącym autobusu przegubowego, punkt 9 tabeli otrzymuje brzmienie:

9. Układ wentylacji
- Układ wentylacji naturalny: okna boczne przesuwne i klapy dachowe,
- Wentylacja wymuszona: wentylatory z filtrami powietrza.

2. Na stronie 8 SIWZ zmienia się treść punktu III: „OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”,
w opisie dotyczącym autobusu jednoczłonowego, punkt 9 tabeli otrzymuje brzmienie:

9. Układ wentylacji
- Układ wentylacji naturalny: okna boczne przesuwne i klapy dachowe,
- Wentylacja wymuszona: wentylatory z filtrami powietrza (...)

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 8_mod2.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Modyfikacja SIWZ nr 3:
(...) Zamawiający wprowadza modyfikację o następującej treści:

1. Na stronie 22 SIWZ w punkcie XVI: „Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach”, dodaje się ust 9 o treści: „ W przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów i usług, zmiana ta może zostać wprowadzona aneksem do umowy.”

2. Na stronie 35 SIWZ załącznik nr 5 „Wzór umowy” w § 8 dodaje się ust. 3 o treści: „ W przypadku ustawowej zmiany podatku od towarów i usług, zmiana ta może zostać wprowadzona aneksem do umowy.” (...)

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 8_mod3.pdf

spooney

Post autor: spooney »

tantus pisze:To u Was klub miłośników komunikacji ma wpływ na zamówienia MZK?
Propozycja klubu skierowana do MZK
:strzałka: http://komunikacja.bydgoszcz.pl/b27-1.html

Wsparcie prasy
:strzałka: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... oknom.html

Uwzględnienie propozycji przez MZK
:strzałka: http://komunikacja.bydgoszcz.pl/b29-1.html

EOT

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na obsługę linii komunikacji miejskiej w Bydgoszczy: 80 i 84:

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=

spooney

Post autor: spooney »

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ

dotyczy postępowania o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na
DOSTAWę 12 SZT. AUTOBUSÓW FABRYCZNIE NOWYCH W WERSJI MIEJSKIEJ, Z TEGO 10 SZT. PRZEGUBOWYCH I 2 SZT. JEDNOCZŁONOWYCH wraz z zamówieniem uzupełniającym

MZK Sp. z o.o. zawiadamia o :
1. wyborze najkorzystniejszej oferty:
Wybrano ofertę; EvoBus Polska Sp. z o. o., 05-830 Wolica, Al. Katowicka 46 jako najkorzystniejszą
Uzasadnienie wyboru: oferta nie podlegająca odrzuceniu z najniższą ceną wykonania zamówienia, która uzyskała maksymalną liczbę 100 pkt zgodnie z kryterium oceny ofert.

http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... oferty.pdf

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na obsługę linii komunikacji miejskiej w Bydgoszczy: 80 i 84:
Termin składania ofert upływa w dniu 27.09.2010r o godz. 11:45.

Nowość w Bydgoszczy tablice LCD w autobusach:

http://img444.imageshack.us/gal.php?g=80zdmikp.jpg
1. Każdy autobus obsługujący kursy rozkładowe powinien być wyposażony w następujący komplet elektronicznych, podświetlanych tablic:
a) tablica czołowa – z nazwą przystanku końcowego oraz nr linii, pełnowymiarowa w stosunku do szerokości autobusu,
UWAGA:
w przypadku zmiany trasy na tablicy czołowej, pod nazwą przystanku końcowego powinien być wyświetlany napis: TRASA ZMIENIONA,
w przypadku trasy skróconej na tablicy czołowej, pod nazwą przystanku końcowego powinien być wyświetlany napis: TRASA SKRÓCONA,
w przypadku linii obsługującej Port Lotniczy treść tablicy czołowej powinna być wyświetlana w dwóch językach - polskim i angielskim, w sekwencji naprzemiennej: PORT LOTNICZY / AIRPORT, DWORZEC PKP / RAILWAY STATION.
b) tablica boczna zewnętrzna, umieszczona po prawej stronie pojazdu z nazwą przystanku końcowego i nr linii,
c) tablica tylna zewnętrzna – umieszczona z tyłu pojazdu z numerem linii, tablica musi mieć możliwość wyświetlania minimum trzech znaków,
d) tablica wewnętrzna boczna – umieszczona wewnątrz pojazdu po prawej stronie. Funkcję tablicy pełni niezależny monitor LCD podświetlany diodami LED o przekątnej min 38” i formacie obrazu 3,4:1 – 4:1. Monitor powinien prezentować:
oznaczenie linii,
aktualny oraz następny przystanek,
przebieg trasy, tj. wykaz wszystkich przystanków na trasie,
czas przejazdu trasy wyrażony w minutach (czas przejazdu liczony jest narastająco od wyróżnionego, następnego, przystanku),
sposób prezentacji: w górnej części tablicy wyświetlany jest kolejny przystanek, kolejny przystanek wyróżniony zostaje także na liście kolejnych przystanków, przebyta trasa (nazwy i symbole przystanków) oznaczona zostaje na szaro.

e) tablica wewnętrzna górna – umieszczona wewnątrz pojazdu w przedniej części kabiny pasażerskiej, umieszczona w osi podłużnej autobusu. Funkcje tablicy pełni niezależny monitor LCD (min 22”). Monitor powinien prezentować (patrz rysunek 5):
w dolnej części ekranu:
następny przystanek (informacja wyświetlana stale bez względu na treść wyświetlaną w górnej części ekranu),
w górnej części ekranu:
zestaw informacji podstawowych nr: numer linii, kierunek, data, godzina,
zestaw informacji podstawowych nr : informacje o trasie wraz z możliwościami skomunikowania (przekaże Zamawiający – przykład na rysunku 5).
zestaw informacji dodatkowych … : inne materiały przekazane przez Zamawiającego, w formacie tekstowym graficznym lub w formie prezentacji.
UWAGA!
Wyświetlanie powyższych informacji powinno odbywać się wg następującej sekwencji:
w przypadku braku informacji dodatkowych
w przypadku jednej informacji dodatkowej
w przypadku więcej niż jednej informacji dodatkowych

Opracowany przez Przewoźnika ostateczny, graficzny wygląd informacji może się różnić od wyglądu przedstawionego na rysunkach 1-5, jednakże w każdym przypadku ostateczny wygląd informacji emitowanych na tablicach musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego oraz musi zachowywać wszystkie funkcjonalności i treści o których mowa w niniejszym paragrafie.

Tablice (monitory LCD) wewnętrzna boczna i wewnętrzna górna
musi spełniać następujące wymagania techniczne:
jasność nie mniejsza niż 250cd/m2,
kontrast nie mniejszy niż 1000:1,
kąty widzenia nie mniejsze 170 stopni horyzontalnie i natomiast w pionie: minimum 20 stopni w górę i 80 stopni w dół,
zastosowany rodzaj podświetlenia - diody LED,
zakres temperatur pracy - od -20 do + 40 stopni Celsjusza
możliwość diagnostyki stanu pracy panelu LCD,
automatyczna regulacja jaskrawości wyświetlanego obrazu w zależności od natężenia światła zewnętrznego lub ustawienie jaskrawości na stałym określonym poziomie,
regulacja parametrów pracy (jaskrawość, kontrast, nasycenie kolorów, itp.) wyświetlacza LCD za pomocą interfejsu (brak elementów regulacyjnych dostępnych na zewnątrz obudowy panelu LCD),
wandaloodporna obudowa,
musi istnieć możliwość wgrywania dodatkowych danych (w formacie MPEG4, MPEG2, JPG, prezentacji w formacie PPS).
musi istnieć możliwość ustawienia czasu emisji oraz sekwencji poszczególnych informacji.

2. Pojazd obsługujący linię powinien posiadać wymienione w pkt 1 otablicowanie od momentu rozpoczęcia kursowania na linii i przez cały okres obsługi linii przewidziany rozkładem jazdy, z zastrzeżeniem pkt 3, 4 i 5.
3. W przypadku pojazdów realizujących zjazd do zajezdni, tablice powinny wyświetlać:
a) czołowa, boczna zewnętrzna i wewnętrzna - numer linii oraz informację „Zjazd - nazwa przystanku”, do którego autobus zabiera pasażerów, tylna zewnętrzna numer linii, w przypadku zjazdów po trasie przebiegu,
b) czołowa, informację „Zjazd do zajezdni”, pozostałe tablice wygaszone, w przypadku zjazdów realizowanych poza trasą przebiegu,
4. W przypadku pojazdów realizujących trasy przebiegu z wyznaczonym objazdem, tablice: czołowa, boczna zewnętrzna i wewnętrzna powinny wyświetlać dodatkowo informację „Zmiana trasy” od chwili wprowadzenia zmian trasy przebiegu.
5. W przypadku awarii pojazdu uniemożliwiającej realizację usługi przewozowej, tablica czołowa powinna wyświetlać informację „Zjazd awaryjny”, pozostałe tablice wygaszone.
6. Dodatkowo autobusy powinny być wyposażone w:
a) tabliczkę z numerem brygady (kolejności),
b) oznakowanie numerem inwentarzowym na każdej zewnętrznej (bocznych, tylnej i czołowej) ścianie lub oknach autobusu oraz w górnej części osłony przedziału kierowcy od strony przestrzeni pasażerskiej.
c) plastikowe ramki formatu A3 w ilości 6 sztuk, przeznaczone do umieszczania informacji, o których mowa w § 7. Rozmieszczenie ramek w autobusie Wykonawca musi uzgodnić odrębnie z Zamawiającym.
7. Logo Bydgoszczy
Tego się nie spodziewałem w Bydgoszczy :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na 15 tramwajów:
Starym tramwajom już dziękujemy

Miasto wymienia tabor tramwajowy. We wtorek ma być ogłoszony przetarg na kupno piętnastu nowych wozów. Dwa z nich wyjadą na tory jeszcze w tym roku

To największe zakupy taboru tramwajowego w Bydgoszczy od kilkudziesięciu lat. Dzisiaj średnia wieku 120 wagonów jeżdżących po mieście to 24,5 lat. Najstarszy został wyprodukowany 1977 r. Choć MZK konsekwentnie remontuje po 10-12 wozów rocznie, to i tak w porównaniu do innych miast, nasze tramwaje są przestarzałe i mało wygodne. Możemy pochwalić się jedynie dwiema niskopodłogowymi, klimatyzowanymi Pesami.

- Budowa linii tramwajowych do dworca PKP i do Fordonu jest okazją, żeby zainwestować także w nowy tabor - mówi Lucyna Kojder-Szweda, zastępca prezydenta miasta. - Dlatego we wtorek, najpóźniej w środę, ukaże się ogłoszenie o przetargu na zakup 15 nowoczesnych tramwajów.

Wiadomo, że wozy będą kilkuczłonowe, z niską podłogą i klimatyzacją, ale szczegółowe wymogi, jakie stawiać będzie miasto, poznamy w specyfikacji przetargowej.

- Chcielibyśmy, aby dwie jednostki były dostarczone do miasta i udostępnione mieszkańcom jeszcze w tym roku - zapowiada zastępca prezydenta.

Okazuje się jednak, że zanim rozpisano przetarg, miasto musiało pokonać kilka przeszkód formalnych. Jedno duże zamówienie realizowane jest bowiem w ramach aż dwóch programów unijnych. Linia tramwajowa do dworca PKP powstaje z unijnych środków Regionalnego Programu Operacyjnego, którym zarządza marszałek województwa. Tramwaj do Fordonu to z kolei inwestycja z rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. Dodatkowo pierwszą z nich realizuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, a drugą spółka Tramwaj Fordon. Były wątpliwości prawne, czy tabor, na który pieniądze daje Bruksela, ale z różnych źródeł i różnym instytucjom, można kupić w ramach jednego przetargu.

- Odbyliśmy szereg spotkań i konsultacji z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego - mówi Kojder-Szweda. - Musieliśmy mieć pewność, że gdy wyłożymy z budżetu miasta pieniądze, to później otrzymamy zwrot z Unii Europejskiej.

Ministerstwo nie dopatrzyło się na szczęście żadnych uchybień prawnych takiej konstrukcji finansowej i wyraziło zgodę na ten sposób zakupu tramwajów. Otrzymaliśmy także zgodę na użytkowanie nowych pojazdów, zanim zakończy się budowa obu linii. Tory do dworca kolejowego mają być gotowe w 2012 r. a do Fordonu w 2014. Miasto chce, aby tramwaje pojawiały się w Bydgoszczy sukcesywnie po kilka sztuk rocznie do 2013 r.

- Nie wyobrażam sobie, że kupione tramwaje miałyby stać w zajezdni do czasu aż trasa będzie gotowa. Na szczęście nie ma żadnych przeszkód, żeby nowy tabor mógł szybciej służyć mieszkańcom - zapewnia Kojder-Szweda.

Obecnie niemal wszystkie polskie miasta, które mają komunikację tramwajową, inwestują w rozwój sieci i unowocześniają tabor. Warszawa kupiła aż 186 tramwajów w bydgoskiej Pesie. U naszego producenta zamówienie na 35 sztuk złożył też Gdańsk, a Szczecin na sześć. 45 nowoczesnych pojazdów w firmie Solaris zamówił Poznań, a 28 w Skodzie Wrocław.

Jeden tramwaj kosztuje co najmniej 9 mln zł. Można się spodziewać, że do bydgoskiego przetargu może wystartować kilka firm. Wiadomo, że o kontrakt będzie ubiegała się m.in. bydgoska Pesa.

Dwie nowe linie tramwajowe, które w najbliższych latach powstaną w Bydgoszczy, znacznie usprawnią komunikację miejską. Budowa pierwszej z nich - do dworca PKP, rozpocznie się lada dzień. Wykonawca - krakowska firma ZUE, już odebrała plac budowy i przygotowuje się do prac. Trasa o długości 1,7 km przebiegnie od skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi i Focha przez ul. Narutowicza, nowym mostem przez Brdę i dalej ul. Dworcową, placem przed stacją Bydgoszcz Główna i ul. Zygmunta Augusta w rejon ul. Rycerskiej.

Z kolei tramwaj do Fordonu jest na razie w fazie wykonywania projektu budowlanego. W przyszłym roku ogłoszony ma być przetarg na budowę niemal 10 km trasy, która przebiegnie od ul. Wyścigowej, estakadą nad stacją Bydgoszcz Wschód, ul. Lewińskiego, Akademicką, Andersa do pętli na Mariampolu. Szacunkowy koszt realizacji obu inwestycji łącznie z zakupem taboru wyniesie około pół miliarda złotych.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z10iZbgY31

Przetarg na linie 80 i 84
:
K. Aładowicz:

Zgłosiły się dwie firmy:
- MZK Bydgoszcz - 6,12 zł za wozokilometr
- PKS Bydgoszcz - 5,79 zł za wozokilometr

http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/v ... 5378#35378

spooney

Post autor: spooney »

Przetarg na 15 tramwajów został ogłoszony :mruga:
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU dotyczące zawarcia UMOWY RAMOWEJ na dostawę pn.:
Dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych,
przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy.

NR SPRAWY 066.

Zamawiajacy w dniu 29.09.2010 r. wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego zamieszając ogłoszenie o zamówieniu dotyczące zawarcia umowy ramowej w swojej siedzibie i na swojej stronie internetowej, po przekazaniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. w dniu publikacji ww. ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Zamawiający udostepni specyfikację istotnych warunków zamówienia na swojej stronie internetowej.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/?id=drog ... \%20class=
Przedmiotem zamówienia objętego umową ramową jest dostawa 15 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych tramwajów niskopodłogowych, przystosowanych do eksploatacji po torach 1000 mm na terenie Miasta Bydgoszczy, (...)
Zamawiający będzie kupował tramwaje w pakietach, po minimum 2 szt. w pakiecie.

Termin dostarczenia pierwszych dwóch tramwajów z 15 szt. objętych umową ramową nie może przekroczyć 12 miesięcy od daty zawarcia umowy dostawy.

Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji jakości na dostarczone tramwaje minimum 36-miesiące od daty protokołu odbioru ostatecznego z wyłączeniem powłoki lakierniczej tramwaju, na którą Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na okres min. 96-miesięcy.

Miejsce realizacji dostaw:
Zajezdnia Tramwajowa Miejskich Zakładów Komunikacyjnych Sp. z o.o., Bydgoszcz, ul. Toruńska 278.

(...) Kryteria udzielenia zamówienia:
- cena dostawy: 80
- termin dostawy: 20

(...) Warunki otwarcia ofert
Data: 09/11/2010 Godzina: 10:00

(...) Wymagane informacje dotyczące elementów tramwaju i jego parametrów technicznych/Wymagania Zamawiającego:

1.Charakterystyka ogólna tramwaju:
1.1. Cechy:
1.1.1. - niskopodłogowość/100%,
1.1.2. - kolorystyka nadwozia/Barwy flagi Bydgoszczy (kolor biały RAL9010, niebieski RAL 5005, czerwony (RAL3002),
1.2. Wymiary:
1.2.1. - długość tramwaju ze zderzakami/29000-32000 mm,
1.2.2. - szerokość tramwaju/2300-2400 mm,
1.2.3. - wysokość tramwaju ze złożonym odbierakiem prądu/max.4000 mm,
1.3. Zdolność przewozowa:
1.3.1. - liczba miejsc siedzących stacjonarnych/min. 40 szt.,
1.3.2. - liczba miejsc stojących (przy 0,2 m2/osobę)/min. 160 szt.,
1.3.3. - dopuszczalna liczba miejsc (siedzące + stojące przy 0,2 m2/osobę)/min. 200 szt.,
1.3.4. - liczba miejsc dla wózków inwalidzkich przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych (lub dziecięcych)/min.2 szt.,
1.3.5. - liczba stanowisk do mocowania wózków inwalidzkich tyłem do kierunku jazdy/min. 1 szt.,
1.3.6. - liczba platform wysuwanych lub ręcznie odkładanych dla inwalidów/min. 1 szt. przy pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych,
1.4. Maksymalny nacisk statyczny osi na tor:
1.4.1 - przy dopuszczalnym napełnieniu/100 kN,
1.5. Parametry ruchowe:
1.5.1. - maksymalna prędkość eksploatacyjna/70 km/h,
1.5.2. - maksymalne przyspieszenie dla tramwaju nieobciążonego dla prędkości 0 – 30 km/h/ nie mniej 1,2m/s2,
1.5.3. - zdolność pokonywania wzniesień dla tramwaju przy dopuszczalnym napełnieniu/min. 5 %,

2. Charakterystyka szczegółowa tramwaju:
2.1. Sprzęg (składany):
2.1.1. - wysokość nad pgs/540 mm,
2.2. Drzwi części pasażerskiej:
2.2.1. - liczba drzwi dwuskrzydłowych/min. 4 pary,
2.2.2. - liczba drzwi jednoskrzydłowych/min. 2 pary,

3. Wyposażenie tramwaju:
3.1. Kasowniki/1 szt przy każdych drzwiach,
3.2. Automat biletowy/min. 1 szt,
3.3. Tablice elektroniczne:
3.3.1. - czołowa zewnętrzna/1 szt.,
3.3.2. - boczna zewnętrzna/2 szt.,
3.3.3. - tylna zewnętrzna/1 szt.,
3.3.4. - boczna wewnętrzna/2 szt: - przekątna ekranu LCD/ min. 38 cale, - format obrazu/3,4:1-4:1, - jasność ekranu/>= 250 cd/m2, - kontrast/, >= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC,- zakres napięcia zasilającego / od 16 do 48 V DC,
3.3.5. -górna wewnętrzna/2 szt., - przekątna ekranu LCD/ min. 22 cale, - jasność ekranu/>= 250cd/m2, - kontrast/>= 1000:1, - zakres temperatur pracy/ od -20oC do +40oC, - zakres napięcia zasilającego/ od 16 do 48 V DC,
3.4. Głośniki: - wewnętrzne/8 szt, -zewnętrzne/2 szt,
3.5. System liczenia pasażerów - liczba zainstalowanych bramek systemu/min.6 szt.,
3.6. Komputer pokładowy: - wielkość wyświetlacza LCD/ min. 60 mm x 42 mm, - liczba wyświetlanych linii/ min.8 szt., - rozdzielczość wyświetlacza/ Min. 64x128 pixels, - napięcie zasilające/-16-18 V DC, - zakres temperatur pracy/ od -250C do + 60oC,
3.7. Kamery kolorowe:/min. 8 szt., - rozdzielczość/ min.540 liczba linii, - czułość/ min. 0,1 luxy, - kąt obserwacji/min. 110o. (...)

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/ufiles/0 ... F02-PL.pdf

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”