Re: [Bydgoszcz] Przetargi
: 2018-08-27, 21:34
Gratulacje, czyli rozumiem, że będą kolejne "kebaby" po nowemu ?
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
W stronę elektryków
W kolejnych latach planowane jest między innymi wdrożenie pierwszego etapu transportu zeroemisyjnego – autobusów elektrycznych. Bydgoszcz uczestniczy m.in. w projekcie E-bus. Jest on realizowany wspólnie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Docelowo planowany jest zakup 30 autobusów zeroemisyjnych. Zakup ma być dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska. Wartość inwestycji to 62 mln złotych netto przy dofinansowaniu na poziomie 60 procent.
Miasto bierze również udział w konkursie ogłoszonym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie zakupu autobusów elektrycznych wraz z budową punktów, długiego i krótkiego ładowania. W przypadku uzyskania dofinansowania planowany jest zakup 12 autobusów elektrycznych (4 krótkich i 8 długich). Pojawiłyby się one na liniach nr 52, 57 i 60. Miejskie Zakłady Komunikacyjne wraz z ZDMiKP zlecą między innymi przygotowanie koncepcji budowy stacji ładowania na terenie zajezdni oraz pętli na Błoniu, Leśnym, Rycerskiej i Morskiej. Wartość zakupów to około 25 mln zł netto. Wysokość dofinansowania nie jest jeszcze znana. CUPT przeznaczył na dofinansowanie 300 mln zł dla wszystkich uczestników konkursu.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59592.html
Mam nadzieję że wreszcie miasto Bydgoszcz wygra wreszcie dofinansowanie na autobusy ekologiczne, a nie tylko Euro6.MZK w 2021 roku pójdą na zakupy. W planach pozyskanie 12 nowych autobusów
W 2021 roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne zamierzają ogłosić przetarg na zakup kolejnych nowych autobusów. 12 pojazdów przegubowych ma zasilić flotę miejskiego przewoźnika w 2022 roku. Wśród wydatków inwestycyjnych spółka zamierza też zbudować ekrany akustyczne wzdłuż terenu zajezdni autobusowej przy ulicy Inowrocławskiej.
Opublikowany w połowie listopada projekt przyszłorocznej uchwały budżetowej poza planowanymi dochodami i wydatkami miasta zawiera także informacje o zakresie rzeczowym inwestycji realizowanych przez spółki komunalne. Wśród nich znajdują się m.in. Miejskie Zakłady Komunikacyjne. Jak czytamy w zapisach projektu budżetu, miejski przewoźnik planuje w 2021 roku zrealizować inwestycje ze środków własnych na kwotę 23,4 miliona złotych, z czego głównym zadaniem inwestycyjnym będzie kontynuacja odnowy taboru autobusowego.
– Spółka MZK zamierza w 2021 roku ogłosić przetarg na zakup 12 autobusów przegubowych, zasilanych olejem napędowym (norma EURO 6), z dostawą w roku 2022. Wyposażenie autobusów, będzie zbliżone do zamawianych w ostatniej dostawie. Autobusy co do zasady zastąpią najstarsze wyeksploatowane pojazdy floty MZK o niższych normach emisji. Ostateczna liczba autobusów wycofywanych z ruchu będzie uzależniona od wielkości usług przewozowych zamawianych przez organizatora transportu – przekazała nam miejska spółka.
MZK sukcesywnie dokonuje wymiany taboru autobusowego. W tym roku na bydgoskie ulice wyjechało osiem nowych Solarisów (pięć przegubowych i trzy krótkie), a w 2019 – 11 przegubowych mercedesów. Dzięki tym zakupom, od marca tego roku tabor MZK jest w stu procentach niskopodłogowy.
To jednak nie jedyne zadanie inwestycyjne, jakie planuje spółka MZK. W przyszłym roku, poza zakupami urządzeń związanych z obsługą tramwajów, planuje także budowę ekranu akustycznego zajezdni autobusowej przy ul. Inowrocławskiej. Zapytani przez nas o sprecyzowanie zakresu inwestycji przedstawiciele przewoźnika odpowiadają, że planowana budowa ekranów akustycznych obejmuje południowo-wschodni rejon zajezdni autobusowej, w tym u zbiegu granicy ul. Ciechocińskiej i ogrodów działkowych im. W. Sikorskiego, w którym występują przekroczenia dopuszczalnej normy hałasu.
– Pomiary hałasu wykonane przez WIOŚ w listopadzie 2019 r. wykazały przekroczenie w porze nocnej dopuszczalnej normy hałasu przenikającego do środowiska określonego w decyzji prezydenta miasta – podkreśla MZK.
https://metropoliabydgoska.pl/mzk-w-202 ... gdl8rys2wM
Kto będzie woził bydgoszczan autobusami w kolejnych latach? W grze kontrakt za prawie ćwierć miliarda złotych
Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl
Dopiero w nadchodzących tygodniach ogłoszony zostanie zapowiadany pierwotnie na pierwszy kwartał przetarg na obsługę jedenastu linii autobusowych w Bydgoszczy, w tym jednej z dwóch najdłuższych w mieście linii nr 69. Przewoźnik, który go wygra, będzie woził bydgoszczan przez osiem lat. Zarobić może – według najnowszych szacunków drogowców – ponad 240 milionów złotych
2023 roku (jego koniec przypada z kolei na rok 2031). Do końca 2022 roku – na mocy obecnie obowiązującej umowy – na liniach nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73 oraz 76 będą jeździły autobusy Irex-Trans, który – jeszcze jako KDD Trans – zaczął świadczyć usługi w Bydgoszczy we wrześniu 2014 roku.
Drogowcy w planie przetargów na 2021 rok zapowiadali ogłoszenie postępowania na wybór przewoźnika na pierwszy kwartał. Ale w tym terminie tego nie zrobili i w zaktualizowanej po Wielkanocy wersji dokumentu widnieje już informacja o przetargu w II kwartale. – Prace nad przetargiem obecnie trwają – mówi lakonicznie Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP, gdy pytamy go, kiedy możliwe będzie składanie ofert.
Wiemy natomiast, że zmianie uległa koncepcja ogłoszenia przetargu. Pierwotnie miały bowiem de facto zostać ogłoszone dwa – pierwszy na linie 53, 55, 56, 62, 67, 69 i nową w pakiecie linię 85 (łączącą Kapuściska z Łęgnowem), drugi – na linie 51, 58, 73 oraz 76. W nowej odsłonie odbędzie się jeden, ale podzielony na dwie części. – Zadecydowały względy proceduralne – wskazuje w rozmowie z nami Okoński. Nadal jednak wyścig o zamówienie będą mogły wygrać teoretycznie dwa różne podmioty.
Interesujący jest fakt, że wraz z połączeniem dwóch zadań w jedno zmianie uległa kwota przeznaczona na zamówienie. Pierwotnie miało być to ponad 300 milionów złotych. Pierwszy z wymienionych przetargów miał mieć nominalną wartość niemal 217 mln zł, drugi – niespełna 92 mln zł. W odświeżonej wersji kwota na 8-letnią obsługę jedenastu linii autobusowych to już jedynie 242 mln zł. I to wszystko – jak zapewnia Okoński – przy założeniu, że zakres pracy przewozowej ma nie ulec zmianie.
Przetarg na obsługę kilkunastu linii autobusowych w mieście odbędzie się w trybie nieograniczonym. Czy na bydgoskie ulice wyjedzie więc nowy przewoźnik czy nadal będą kursowały po nich pojazdy MZK (na pewno) i Irex-Trans (być może)? Tego, jeśli nie będzie dalszych przesunięć terminów, dowiemy się w drugiej połowie bieżącego roku.
https://metropoliabydgoska.pl/kto-bedzi ... opokAFEOEo