[Kraków] Przetargi MPK

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
szubak

Wiesci z Krakowa;)

Post autor: szubak »

--W koncu sie udalo i 22 marca doszlo do podpisania umowy pomiedzy MPK a konsorcjum firm Bombardier, Vossloh Kiepe i Solaris Bus&Coach na dostawe 24 nowych tramwajow dla Krakowa. Wszystkie nowe wagony maja byc niemal identyczne jak 26 kursujacych juz po miescie NGT6, z tym ze zmianie ma ulec wyglad scian czolowych (mnie sie osobiscie zmiana podoba ;) ). Pierwsze wagony maja przybyc w polowie przyszlego roku, ostanie najpozniej w drugim kwartale 2008r. Jesli wszystko pojdzie pomyslnie, czesc wagonow zostanie najprawdopodobniej zlozona w TR przez pracownikow MPK , podobnie zreszta jak to mialo miejsce przy wczesniejszych dostawach.
Wszystkie wagony pojda oczywiscie do zajedni w podgorzu.

Tak wiec w 2008r MPK bedzie dysponowac flota 62 tramwajow z obnizona podloga (50 bombardierow + 12 sprowadzonych z Norymbergi uzywanych N8S), co pozwoli na obsluzenie tym taborem ponad 30% brygad wyjezdzajacych na miasto w dzien powszedni.

W zwiazku z tak duza dostawa taboru, swoj zywot zakonczy pewnie spora czesc wagonow 105Na, ktore nie rpzeszly NG. :/

--Rozpoczely sie wreszczie kasacje wagonow B4, ktore powinny definytywnie zniknac z ulic miasta w przyszlym roku. Powoli rozpoczyna sie rowniez kasowanie wagonow GT6, te jednak pojezdza jeszcze najprawdopodobniej do 2010r. Skasowane wagony zastepuja wietnamczyki, ktorych w tym roku ma przybyc kolejnych 10 skladow.

--Plany odnosnie remontow na 2006r:
-ul. Lubicz wraz z Rakowicka (wraz z wydzieleniem PATu na Lubicz, remontem petli na Rakowicach, wybudowaniem odgalezienia dla majacej powstac trasy Rakowice - Mistrzejowice), przetarg zostal juz ogloszony, zreszta nie wiem, czy nie zostal juz wybrany wykonawca
-odcinek Krowodrza Gorka - Kamienna (przebudowa torowiska wraz z remontem petli Krowodrza Gorka, przystosowanie trasy do parametor szybkiego tramwaju), jesli wzieto by sie za ten remont porzadnie (nie tak jak za Kapelanke), to odcinek ten bedzie o wiele bardziej przypominal szybki tramwaj z prawdziwego zdarzenia, niz istniejaca juz trasa KST na Kurdwanowie
-jesli wszystko pojdzie zgodnie z planem, pod koniec roku powinien rowniez zostac otwarty nowy odcinek trasy tramwajowej na ul. Pawiej.
-w planach jest rowniez rozpoczecie przebudowy r. Mogilskiego i Grzegorzeckiego wraz z al. Powstania Warszawskiego, chociaz inwestycja ta napotyka przy kazdym przetargu na nowe trudnosci (teoretycznie wedlug pierwszych zamierzen calosc miala byc ukonczona juz w 2002r, nastepny termin na zakonczenie inwestycji przewidywal rok 2006). Coraz bardziej realne staje sie wiec pdozielenie calej inwestycji na kilka mniejszych i rozpisanie dwoch, trzech osobnych przetargow (jeden na r. Mogilskie, drugi na al. PW itd).

Podi

Post autor: Podi »

No,no 62 wagony niskopodłogowe...To będzie coś...

A w Poznaniu kicha... :cry:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Mac pisze:A pod TYM adresem znajdziemy wstępną wizualizację nowego NGT6
I wbrew niektórym spekulacjom Solarisa to nie przypomina ;)

ppln

Post autor: ppln »

Fajnie wygląda, ale ma idiotyczne ułożenie drzwi. I czy do pierwszych się trzeba wspinać po 'drabinie', czy to coś to może jest jakaś wózkoplatforma, która się sama ma otwierać zawsze?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

ppln pisze:I czy do pierwszych się trzeba wspinać po 'drabinie', czy to coś to może jest jakaś wózkoplatforma, która się sama ma otwierać zawsze?
To jest wejście do kabiny motorniczego :D

jacool

Post autor: jacool »

szubak pisze:Powiedzialbym ze w NGT6 jest jednak tak samo dobry jak w 105Na. Dwie pary dwuskrzydlowych drzwi umieszczone obok siebie zapewniaja w miare szybka wymiane pasazerow. DO tego dochodzi tylne pojedyncze wejscie, ktore usprawnia wsadanie/wysiadanie z tylnej czesci pojazdu.
Czyli układ taki sam jak w NGd99. Czyli układ mało wygodny dla pasażerów. Ludzie w Gdańsku bardzo narzekają na Citki, bo jest mało miejsca i właśnie trzeba się przepychać do drzwi. Taki układ powoduje, że ludzie tłoczą się przy drzwiach, albo narażają się na przepychanie z przodu. IMO jeśli tramwaj ma iść na mocno obciążone linie, to pewnie średnio się sprawdzi. To wszystko są pojazdy przystosowane do wygodnego przewozu pasażerów - czyli małej ilości w środku. A jak jest tłum, to już wolę poczekać na 105kę, przynajmniej nie trzeba się przeciskać...
No i zostaje jeszcze 114na (cudo). Wysoka podłoga gdzie trzeba - czyli wygodny ukłąd siedzeń itd i niska podłoga w środku, jak ktoś musi jechać z wózkiem/rowerem :)
Wiem, że to wymagałoby nakładów, ale jestem za wysoką podłogą i wysokimi peronami z łagodnymi podjazdami. I wysoka podłoga bez schodków :) Jak SKM :)

Hannibal

Przetarg na 5 gazowców w Krakowie.

Post autor: Hannibal »

MPK SA w Krakowie ogłosiło przetarg na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej zasilanych sprężonym gazem ziemnym.
Szacunkowa wartość bez VAT: 4 350 000,00 PLN. Otwarcie ofert nastąpi 16.08.2006.

Szczegóły - TUTAJ

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy wiadomo może, którzy producenci przystąpili do tego przetargu?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

:wall: :roll:
Hannibal pisze:Otwarcie ofert nastąpi 16.08.2006.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Ja obstawiam niestety jelcza.... możliwy jest jeszcze solaris ale mało prawdopodobne
a sam widziałbym Mana Lion's City :P
Dodam, że zakupione autobusy zasilą prawdopodobnie linię 134 (Cracovia - ZOO) a w dalszej kolejności podobno 115 i 125 (tak czytałem w DP)

OZZY

Post autor: OZZY »

To wychodzi po 870 tys. za sztukę więc na pewno nie będzie takich "jaj" jak w Rzeszowie.
Jeszcze nie słyszałem o tym żeby w polsce pracował jakiś gazowy lion's a mając na uwadze Kraków to będzie to pewnie Solaris ;)
Ostatnio zmieniony 2006-07-04, 17:16 przez OZZY, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Solaris nie spełnia warunku maksymalnej szerokości nie przekraczającej 2,5m :(

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czyżby przetarg ustawiony pod Jelcza?
Nie zapominajmy, że Scania też produkuje gazowce i chciałaby co jakiś czas coś sprzedać w Polsce.

lukluk

Post autor: lukluk »

Śmierdzi Jelczem, ja bym chciał Scanie albo Mana ale to są marzenia :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Solaris nie spełnia warunku maksymalnej szerokości nie przekraczającej 2,5m :(
troche śmieszne...
czyli moje przeczucia się sprawdziły... jelcz
o scani nie ma mowy bo płaszów jest pełny
po za tym docelowo mają iść na KW więc man też odpada...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak, ale jeśli MPK bierze pod uwagę Jelcza Vecto CNG, to przecież też jest autobus, którego w Krakowie się nie eksploatuje. ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Do IV kwartału 2006 :/

marekJG

Post autor: marekJG »

Kibicuję Jelczowi Vecto. Być może będzie to początek eksploatacji tego modelu w Krakowie. Jest tam przecież już dużo jelczy.
Ostatnio zmieniony 2006-07-22, 21:08 przez marekJG, łącznie zmieniany 1 raz.

Hannibal

(Kraków) Przetarg na 20 przegubów.

Post autor: Hannibal »

MPK Kraków ogłosiło przetarg na dostawę 20 sztuk nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych komunikacji miejskiej.
Szacunkowa wartość bez VAT: 22 000 000,00 PLN.
Zakończenie: 30.06.2007

Szczegóły: http://www.mpk.krakow.pl/index.php?idp= ... re&id=1424

marekJG

Post autor: marekJG »

Zyczyłbym sobie takiego rozstrzygnięcia:
jelcz tantus :strzałka: 10szt
Scania Omnicity G :strzałka: 10szt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”