[Kraków] Przetargi MPK
Wiesci z Krakowa;)
--W koncu sie udalo i 22 marca doszlo do podpisania umowy pomiedzy MPK a konsorcjum firm Bombardier, Vossloh Kiepe i Solaris Bus&Coach na dostawe 24 nowych tramwajow dla Krakowa. Wszystkie nowe wagony maja byc niemal identyczne jak 26 kursujacych juz po miescie NGT6, z tym ze zmianie ma ulec wyglad scian czolowych (mnie sie osobiscie zmiana podoba ). Pierwsze wagony maja przybyc w polowie przyszlego roku, ostanie najpozniej w drugim kwartale 2008r. Jesli wszystko pojdzie pomyslnie, czesc wagonow zostanie najprawdopodobniej zlozona w TR przez pracownikow MPK , podobnie zreszta jak to mialo miejsce przy wczesniejszych dostawach.
Wszystkie wagony pojda oczywiscie do zajedni w podgorzu.
Tak wiec w 2008r MPK bedzie dysponowac flota 62 tramwajow z obnizona podloga (50 bombardierow + 12 sprowadzonych z Norymbergi uzywanych N8S), co pozwoli na obsluzenie tym taborem ponad 30% brygad wyjezdzajacych na miasto w dzien powszedni.
W zwiazku z tak duza dostawa taboru, swoj zywot zakonczy pewnie spora czesc wagonow 105Na, ktore nie rpzeszly NG.
--Rozpoczely sie wreszczie kasacje wagonow B4, ktore powinny definytywnie zniknac z ulic miasta w przyszlym roku. Powoli rozpoczyna sie rowniez kasowanie wagonow GT6, te jednak pojezdza jeszcze najprawdopodobniej do 2010r. Skasowane wagony zastepuja wietnamczyki, ktorych w tym roku ma przybyc kolejnych 10 skladow.
--Plany odnosnie remontow na 2006r:
-ul. Lubicz wraz z Rakowicka (wraz z wydzieleniem PATu na Lubicz, remontem petli na Rakowicach, wybudowaniem odgalezienia dla majacej powstac trasy Rakowice - Mistrzejowice), przetarg zostal juz ogloszony, zreszta nie wiem, czy nie zostal juz wybrany wykonawca
-odcinek Krowodrza Gorka - Kamienna (przebudowa torowiska wraz z remontem petli Krowodrza Gorka, przystosowanie trasy do parametor szybkiego tramwaju), jesli wzieto by sie za ten remont porzadnie (nie tak jak za Kapelanke), to odcinek ten bedzie o wiele bardziej przypominal szybki tramwaj z prawdziwego zdarzenia, niz istniejaca juz trasa KST na Kurdwanowie
-jesli wszystko pojdzie zgodnie z planem, pod koniec roku powinien rowniez zostac otwarty nowy odcinek trasy tramwajowej na ul. Pawiej.
-w planach jest rowniez rozpoczecie przebudowy r. Mogilskiego i Grzegorzeckiego wraz z al. Powstania Warszawskiego, chociaz inwestycja ta napotyka przy kazdym przetargu na nowe trudnosci (teoretycznie wedlug pierwszych zamierzen calosc miala byc ukonczona juz w 2002r, nastepny termin na zakonczenie inwestycji przewidywal rok 2006). Coraz bardziej realne staje sie wiec pdozielenie calej inwestycji na kilka mniejszych i rozpisanie dwoch, trzech osobnych przetargow (jeden na r. Mogilskie, drugi na al. PW itd).
Wszystkie wagony pojda oczywiscie do zajedni w podgorzu.
Tak wiec w 2008r MPK bedzie dysponowac flota 62 tramwajow z obnizona podloga (50 bombardierow + 12 sprowadzonych z Norymbergi uzywanych N8S), co pozwoli na obsluzenie tym taborem ponad 30% brygad wyjezdzajacych na miasto w dzien powszedni.
W zwiazku z tak duza dostawa taboru, swoj zywot zakonczy pewnie spora czesc wagonow 105Na, ktore nie rpzeszly NG.
--Rozpoczely sie wreszczie kasacje wagonow B4, ktore powinny definytywnie zniknac z ulic miasta w przyszlym roku. Powoli rozpoczyna sie rowniez kasowanie wagonow GT6, te jednak pojezdza jeszcze najprawdopodobniej do 2010r. Skasowane wagony zastepuja wietnamczyki, ktorych w tym roku ma przybyc kolejnych 10 skladow.
--Plany odnosnie remontow na 2006r:
-ul. Lubicz wraz z Rakowicka (wraz z wydzieleniem PATu na Lubicz, remontem petli na Rakowicach, wybudowaniem odgalezienia dla majacej powstac trasy Rakowice - Mistrzejowice), przetarg zostal juz ogloszony, zreszta nie wiem, czy nie zostal juz wybrany wykonawca
-odcinek Krowodrza Gorka - Kamienna (przebudowa torowiska wraz z remontem petli Krowodrza Gorka, przystosowanie trasy do parametor szybkiego tramwaju), jesli wzieto by sie za ten remont porzadnie (nie tak jak za Kapelanke), to odcinek ten bedzie o wiele bardziej przypominal szybki tramwaj z prawdziwego zdarzenia, niz istniejaca juz trasa KST na Kurdwanowie
-jesli wszystko pojdzie zgodnie z planem, pod koniec roku powinien rowniez zostac otwarty nowy odcinek trasy tramwajowej na ul. Pawiej.
-w planach jest rowniez rozpoczecie przebudowy r. Mogilskiego i Grzegorzeckiego wraz z al. Powstania Warszawskiego, chociaz inwestycja ta napotyka przy kazdym przetargu na nowe trudnosci (teoretycznie wedlug pierwszych zamierzen calosc miala byc ukonczona juz w 2002r, nastepny termin na zakonczenie inwestycji przewidywal rok 2006). Coraz bardziej realne staje sie wiec pdozielenie calej inwestycji na kilka mniejszych i rozpisanie dwoch, trzech osobnych przetargow (jeden na r. Mogilskie, drugi na al. PW itd).
Czyli układ taki sam jak w NGd99. Czyli układ mało wygodny dla pasażerów. Ludzie w Gdańsku bardzo narzekają na Citki, bo jest mało miejsca i właśnie trzeba się przepychać do drzwi. Taki układ powoduje, że ludzie tłoczą się przy drzwiach, albo narażają się na przepychanie z przodu. IMO jeśli tramwaj ma iść na mocno obciążone linie, to pewnie średnio się sprawdzi. To wszystko są pojazdy przystosowane do wygodnego przewozu pasażerów - czyli małej ilości w środku. A jak jest tłum, to już wolę poczekać na 105kę, przynajmniej nie trzeba się przeciskać...szubak pisze:Powiedzialbym ze w NGT6 jest jednak tak samo dobry jak w 105Na. Dwie pary dwuskrzydlowych drzwi umieszczone obok siebie zapewniaja w miare szybka wymiane pasazerow. DO tego dochodzi tylne pojedyncze wejscie, ktore usprawnia wsadanie/wysiadanie z tylnej czesci pojazdu.
No i zostaje jeszcze 114na (cudo). Wysoka podłoga gdzie trzeba - czyli wygodny ukłąd siedzeń itd i niska podłoga w środku, jak ktoś musi jechać z wózkiem/rowerem
Wiem, że to wymagałoby nakładów, ale jestem za wysoką podłogą i wysokimi peronami z łagodnymi podjazdami. I wysoka podłoga bez schodków Jak SKM
Przetarg na 5 gazowców w Krakowie.
MPK SA w Krakowie ogłosiło przetarg na dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej zasilanych sprężonym gazem ziemnym.
Szacunkowa wartość bez VAT: 4 350 000,00 PLN. Otwarcie ofert nastąpi 16.08.2006.
Szczegóły - TUTAJ
Szacunkowa wartość bez VAT: 4 350 000,00 PLN. Otwarcie ofert nastąpi 16.08.2006.
Szczegóły - TUTAJ
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
(Kraków) Przetarg na 20 przegubów.
MPK Kraków ogłosiło przetarg na dostawę 20 sztuk nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych komunikacji miejskiej.
Szacunkowa wartość bez VAT: 22 000 000,00 PLN.
Zakończenie: 30.06.2007
Szczegóły: http://www.mpk.krakow.pl/index.php?idp= ... re&id=1424
Szacunkowa wartość bez VAT: 22 000 000,00 PLN.
Zakończenie: 30.06.2007
Szczegóły: http://www.mpk.krakow.pl/index.php?idp= ... re&id=1424