[Kraków] Przetargi MPK

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A dlaczego ten wagon miałby mieć dwa pantografy ? ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:A dlaczego ten wagon miałby mieć dwa pantografy ?
Bo... Tak sobie MPK wymyśliło! Podobno chodzi o to, iż mógłby mieć za duże pobory prądu na jeden pantograf.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Dzięki. No, a co do tej wizualki, muszę przyznać, że będzie z tego ciekawy pociąg tramajowy. Najbardziej ciekawi mnie jednak końcowy efekt tego projektu - warto będzie to zobaczyć na żywo. ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

O matko jakie to paskudne, dwa pantografy, kosmiczna ilość członów i przód rodem z EU8N, naprawdę nie dało rady zaprojektować tego lepiej ?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Marcin_FTŚ pisze:O matko jakie to paskudne, dwa pantografy, kosmiczna ilość członów i przód rodem z EU8N, naprawdę nie dało rady zaprojektować tego lepiej ?
Pomyliłeś przewoźnika, niestety...

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Coffee pisze:Pomyliłeś przewoźnika, niestety...
Dlaczego ? Przyznam osobiście że MPK Kraków zawsze byłem gotów stawiać jako wzór dla innych przewoźników jeśli chodzi o stan i utrzymanie taboru. Szkoda tylko że nie wysilili się bardziej przy tym projekcie no i powstało coś co średnio przypomina tramwaj, bardziej EZT dla jakiejś lekkiej kolei miejskiej, no i te ściany przednie/tylne rodem z EU8N...

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Marcin_FTŚ pisze:Przyznam osobiście że MPK Kraków zawsze byłem gotów stawiać jako wzór dla innych przewoźników jeśli chodzi o stan i utrzymanie taboru.
Tak, ale od kiedy ZIKiT przejął władze i zadłużył się na prawie 60 milionów u MPK, to MPK zamiast wyciągnąć żywcem pieniądze od zarządcy, robi wszystko po taniości... Ładnie to widać choćby po kolejnych nowo wyremontowanych EU8N.

B@rteK

Post autor: B@rteK »

Osobiście wolałbym 1 Bombardiera niż 2 takie szkarady :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Coffee pisze:Ładnie to widać choćby po kolejnych nowo wyremontowanych EU8N.
Możesz nieco przybliżyć ? Czyżby polecieli w ilość a nie w jakość ?
B@rteK pisze:Osobiście wolałbym 1 Bombardiera niż 2 takie szkarady
Ale jeśli głównym kryterium jest cena to MPK woli mieć dwa szkaradne wozy niż jednego porządnego, zawsze jeden wagon więcej.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Marcin_FTŚ pisze:Czyżby polecieli w ilość a nie w jakość ?
Coś w tym stylu. Ostatnie EU8N nie grzeszą spasowaniem elementów i wręcz tradycją się stało, że nowo zrobione EU w pierwszy tydzień eksploatacji zaliczają zgon, za zgonem (i to zazwyczaj po 1,5 - 2 kółkach od wyjazdu). Nie wiem jak z ostatnimi (#113+573 - #117+577) E1+c3 po NB, bo nie miałem czasu przejechać się na miasto, ale z nimi też były jakieś kłopoty początkowo.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Coś o krakowskim zamówieniu ;) Tylko źródło marne, bo każą sobie płacić za czytanie artykułów.

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... -roku.html
Najdłuższy tramwaj jeszcze w tym roku?
KOMUNIKACJA. Prawie 42-metrowy pociąg będzie musiał przejść testy i uzyskać homologację. Inne miasta są zainteresowane nietypowym pojazdem.

Ponad pół roku temu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne postanowiło poszukać firmy, która z trzech starych krótkich wagonów zbuduje jeden długi tramwaj. - Jest szansa, że będzie gotowy jeszcze w tym roku, choć w ruchu pojawiłby się z pewnością później, gdyż musiałby jeszcze przejść m.in. testy - mówi Julian Pilszczek, prezes MPK. Z pewnością taki tramwaj się przyda, gdy miasto wprowadzi już zmiany w komunikacji miejskiej, która ma się opierać o linie tramwajowe. MPK nie ma zbyt wielu wagonów.
Nowe niskopodłogowe bombardiery, z których pierwszy być może pojawi się połowie przyszłego roku, będą miały 32 metry i 36 centymetrów długości - będą najdłuższe nie tylko w Krakowie, ale i w Polsce. Mają o sześć metrów...
No i dalej już nie wiadomo...

ppln

Post autor: ppln »

Jak na razie najdłuższe wagony w Polsce są w Łodzi (czerwone fryburskie GT8 - 32,8m) i obsługują najdłuższą w kraju linię tramwajową :) I dostawa Bombardierów tego nie zmieni

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

No i MPK się doczekało DC531, nie wiem który to jest ale pewno ten "warszawski" ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:No i MPK się doczekało DC531, nie wiem który to jest ale pewno ten "warszawski" ;)
A czy zostawili mu fotele z warszawską tapicerką - czy zmieniono ? ;)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Nie widziałem go na oczy, stąd napisałem pewno ;)

dodano
M_Szymkowiak pisze:nie wiem który to jest ale pewno ten "warszawski"
Jednak nie, dobrze że napisałem "pewno". Jest to rekompensata za spóźnienie z dostawą, zamiast płacenia kary dali autobus :P

Darian

Post autor: Darian »

To ciekawe czy Solaris coś da za spóźnienie Unimoga.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To miłe, że Evobus podarował autobus, sztuk jeden, MPK Kraków, ale... :mruga: ... po pierwsze ten pojazd ma już sporo kilometrów na liczniku, a po drugie jest po wypadku. ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:To miłe, że Evobus podarował autobus, sztuk jeden, MPK Kraków, ale... :mruga: ... po pierwsze ten pojazd ma już sporo kilometrów na liczniku, a po drugie jest po wypadku. ;)
No przecież to nie jest ten warszawski.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A faktycznie. Sorry, zwracam honor Evobusowi ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Darian pisze:To ciekawe czy Solaris coś da za spóźnienie Unimoga.
Póki co, to powinni zapłacić za spóźnienie z U18, bo zapowiadali, że przyjadą miesiąc wcześniej, a przyjechały dzień przed upływem terminu.
Amalio pisze:No przecież to nie jest ten warszawski.
Nówencja ;) Szkoda tylko, że nie dostosowali go do standardu z przetargu Solarisa (choć ma to swoje plusy, bo zamiast NovaMEDIA, jest R&G)...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”