[Tychy] Przetargi PKM i TLT

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

A Skoda z nadwoziem Solarisa? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

bystrzak2000 pisze:A Skoda z nadwoziem Solarisa? ;)
To by było kuriozalna sytuacja :D Mi się wydaje, że Citelisy.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Auper pisze:Nie wiem, czy mnie nie zlinczują za ujawnianie takich danych, ale jak na razie z tego, co mi wiadomo, doszły oferty Solarisa i Skody...
Skoda ? Pewnie 24Tr. 30Tr odpada z oczywistych względów. Samym SOR'em zaś bym się nie przejmował, ponieważ jak do tej pory dostarczył cały jeden trolejbus, jedno zamówienie stanęło w miejscu.
bystrzak2000 pisze:A Skoda z nadwoziem Solarisa? ;)
ST12S vel 26Tr odpada ze względu na cenę. Różnica przynajmniej ok. 300 000 zł w porównaniu z analogicznym napędem Medcomu.

Ogólnie ciekawa sytuacja, że Skoda chce się postawić Solarisowi i to właśnie tutaj. Przyznam, że niezrozumiałe to dla mnie na tym maluczkim rynku.
Ostatnio zmieniony 2012-07-16, 22:04 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 3 razy.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Auper pisze:Nie wiem, czy mnie nie zlinczują za ujawnianie takich danych, ale jak na razie z tego, co mi wiadomo, doszły oferty Solarisa i Skody.
Jasne, otwarcie ofert nastąpi 2 sierpnia.

Te firmy co najwyżej mogły złożyć zapytania, a ujawnienie ich nazw jest niezgodne z ustawą.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Czyli nikt nic nie widział, nikt nic nie słyszał, i nikt nic nie powie, bo się to może dla mnie przykro skończyć...;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

PKM Tychy ogłosił przetarg nieograniczony na dzierżawę 18 autobusów komunikacji miejskiej.

http://bip.umtychy.pl/spolki-prawa-hand ... targi/7074
Podobno przyjadą 3 Mercedesy Citaro G, MANy i MAZy 107.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Pierwsze się już pojawiły ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Jeeezu jakie brednie... Ludzie, jak na prawdę nie wiecie to nie piszcie, MANy i Mercedesy z przetargu na 4 deskorolki, MAZy z przetargu na 3 nówki, a te 18 to Meteor...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Czyli MAZy, MANy i Mercedesy na stałe w PKM Tychy? Będą przemalowywane?

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Na stałą dzierżawę, co do malowania, no to nie liczył bym...;) MANy już śmigają w różowych barwach całkiem sporo, i nie planuje się malowania ich w Tyskie barwy...

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Gdyby komuś nie chciało się klikania w dużych ilościach (bo na skyscrapercity też jest odnośnik), to ja w wielkim skrócie napiszę, że PKM ogłosił przetarg na 6 szt. (3+3) autobusów wielkopojemnych niskopodłogowych wyprodukowanych nie później niż w roku pańskim 2013 - jednego producenta.... a najlepiej z Bolechowa - przy czym tego ostatniego raczej należałoby się spodziewać :retard:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

A gdyby komuś nie chciało się jeszcze czytać (:chytry:), to napiszę, że mają to być trzy przeguby i trzy deskorolki.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

A gdyby komuś się chciało kminić kto co i jak to powiem, że to zbędne. SIWZ jest pod MAZ'a.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale przecież MAZ nikomu nie sprzedał jeszcze 215. W jaki sposób ma więc wykazać, że konstrukcja nie jest prototypowa i w ogóle wykazać się dostawami.
A odnosząc do tego co piszecie sobie na skyscrapersach, to autobus wcale nie musi mieć układu 2-2-2-2-2, bo jest wyraźnie napisane, że ilość drzwi 4-5 (choć to nie zmienia faktu, że 215 jest oferowany w obu wariantach).

Tym niemniej przetarg wyraźnie jest rozpisany pod 107+215 i co do tego 215, to imho mega przekręt. Przetarg do oprotestowania.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Amalio pisze:Ale przecież MAZ nikomu nie sprzedał jeszcze 215. W jaki sposób ma więc wykazać, że konstrukcja nie jest prototypowa i w ogóle wykazać się dostawami.
Warunek doświadczenia zakłada wykazaniem się dostawami na określone w SIWZ minimum. Nie ma zatem potrzeby wykazywania się dostawami pojazdów, które chce PKM.
Amalio pisze:Przetarg do oprotestowania.
Tyle, że ostatnio nie jest w 'modzie' odwoływanie się od warunków zamówienia ^^

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Jack the Ripper pisze: Warunek doświadczenia zakłada wykazaniem się dostawami na określone w SIWZ minimum. Nie ma zatem potrzeby wykazywania się dostawami pojazdów, które chce PKM.
Ale to dalej nie zmienia faktu, że zbudowali jeden egzemplarz, który należy potraktować jako prototyp. Wykazując się dostawami innych pojazdów dalej nie zmienia to warunku dostarczenia pojazdów, które prototypami nie są.

Tak więc przetarg nie tylko wskazuje firmę która ma wygrać przetarg (co samo w sobie już wystarczy do jego oprotestowania), ale dodatkowo wyklucza jedyny pojazd który może w nim wystartować. Jaka więc będzie podstawa do nieodrzucenia oferty i podpisania kontraktu :?:

sphinx

Post autor: sphinx »

Nie ma warunku wcześniejszego doświadczenia pojazdów, które nie są prototypami. Jest warunek żeby oferowany autobus nie był prototypem. I nie będzie, prototyp niech zostaje na wschodzie, a dla PKM będą egzemplarze numer 2, 3 i 4.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

sphinx pisze:Nie ma warunku wcześniejszego doświadczenia pojazdów, które nie są prototypami. Jest warunek żeby oferowany autobus nie był prototypem. I nie będzie, prototyp niech zostaje na wschodzie, a dla PKM będą egzemplarze numer 2, 3 i 4.
No to na takiej zasadzie mógłbym sobie wyciąć z kartonu autobus o długości osiemnastu metrów i każdy następny egzemplarz, wyprodukowany już z docelowych materiałów nie byłby prototypem.
Z tego co piszesz wynika również, że można przystąpić do przetargu nie mając fizycznego pojazdu, byleby przed dostawą taki powstał żeby odbiorca dostał egzemplarze od drugiego wzwyż.
Jak na moje, to 215 jest prototypem, bo prototypowa jest konstrukcja i nigdzie się nie sprzedała. Przecież Mercedes który ma hajs, to tworzy całą serię PROTOTYPÓW do testów przedprodukcyjnych. I z tego co piszesz w takim przetargu Mercedes mógłby je wystawić(oprócz pierwszego). A jak na moje to nie, tym bardziej, że w przetargu jest napisane "Oferowane autobusy nie mogą być prototypem", autobusY, a nie autobus. Więc wystawione do przetargu autobusy nie mogą być prototypową konstrukcją, a 215 nią jest.

polsmol

Post autor: polsmol »

Z formalnego punktu widzenia nie ma chyba w polskim prawie wymogu aby budować więcej niż jeden prototyp. Dziś programy komputerowe pozwalają sprawdzić konstrukcję jeszcze zanim powstanie ona w rzeczywistości zatem prototyp służy jedynie ostatecznej weryfikacji a nie żmudnym testom jak kiedyś.

Poza tym nawet setny egzemplarz może mieć wady konstrukcyjne czyli nie tędy droga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”