[Lublin] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Nowe autobusy MPK będą droższe, ale się nie spóźnią

MPK zdecydowało się wyłożyć dodatkowe 5 mln zł na nowe autobusy. Za trzy dni spółka ogłosi, jakiej marki wozami będziemy jeździć. Nieoficjalnie wiadomo, że lepszą ofertę złożył dostawca mercedesów.

Na przetarg wpłynęły dwie oferty: jedną złożył dostawca autobusów solaris, drugą dostawca mercedesa. Obydwie firmy przekroczyły jednak kwotę, którą MPK zarezerwowało sobie na zakup autobusów.

Spółka musiała znaleźć dodatkowe 5 mln zł. Na zwiększenie wydatków musiał się najpierw zgodzić zarząd MPK, a później rada nadzorcza przedsiębiorstwa. Takie decyzje już zapadły. Gdyby takiej zgody nie było, wtedy spółka musiałaby ogłaszać kolejny przetarg, co opóźniłoby dostawę o kilka miesięcy.

Teraz komisji przetargowej pozostaje tylko rozstrzygnąć przetarg. - Oferty już porównaliśmy, wszystkie punkty mamy już policzone i wiemy, która oferta jest lepsza - mówi Andrzej Poleszak, przewodniczący komisji. Kto jest zwycięzcą, tego zdradzić nie chce. Wyniki mają być ogłoszone w piątek.

- Musimy jeszcze sprawdzić, czy w ofertach nie ma dyskwalifikujących je błędów formalnych - dodaje.

To właśnie przez takie błędy poprzedni przetarg przegrał dostawca autobusów MAN. Nieoficjalnie wiadomo, że lepszą ocenę uzyskał mercedes, m.in. dzięki niższej cenie, większemu silnikowi i lepszemu układowi kierowniczemu.

- To byłby dobry wybór - mówi jeden z kierowców, który jeździł obydwoma modelami. MPK oficjalnie przyznaje, że nawet używane, 7-letnie mercedesy, którymi spółka uzupełniała swój tabor, sprawują się lepiej od kupionych w zeszłym roku fabrycznie nowych solarisów.

- Ich gotowość techniczna utrzymuje się na poziomie 85 proc. - przyznaje Poleszak. A to oznacza, że z dwudziestu solarisów, które są w lubelskiej zajezdni, średnio dwa wozy dziennie nie nadają się do jazdy. - Zawodzi elektronika. Mercedesy mają jej mniej.

MPK zamawia w sumie 30 autobusów, z czego jedną trzecią stanowić mają przegubowce. Pierwsze pojazdy powinny do nas trafić już wiosną.

DZIENNIK WSCHODNI :
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /506480648

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

A jechałeś nowym Conecto po kilku latach eksploatacji? Tego autobusu nie można na razie ocenić jak na polskie warunki...

Jak dla mnie oba są ok (2008 Conecto / Solaris 2000), choć jak na polskie warunki MB ma lepsze wnętrze i wygodniejsze siedzenia. Więcej nie powiem, ale przegub Solarisa zdaje się być ok.

Nie interesuje mnie Twoja alergia na MB, zdecyduje MPK, a alergia na to wpływa (mam nadzieję), nie będzie miała...

Citadis

Post autor: Citadis »

Ogłoszenie o wyniku postępowania


„Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Lublin – Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością” informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na „dostawę 30 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich jednej marki, w tym 20 autobusów jednoczłonowych oraz 10 autobusów przegubowych”, wybrana została oferta złożona przez EvoBus Polska Sp. z o. o., 05-830 Wolica, Aleja Katowicka 46.

Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu a jego oferta nie podlega odrzuceniu i jest najkorzystniejsza pod względem przyjętych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia kryteriów oceny ofert.
No to wygrała opcja która wygrać powinna :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Zatem gratulacje dla MPK... lubelskie MPK będzie pierwszym przewoźnikiem komunikacji miejskiej w Polsce, który będzie eksplotaować przegubowe Conecto LF :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Tak w ogóle zauważyłem, że w Polsce przyszła moda na Mercedesy.

Najpierw Łódź, później Bydgoszcz i długo, długo nic... A później wielkie "bum": Bielsko Biała, Częstochowa, Wrocław, Kraków, Katowice, Rybnik, Lublin....
Ostatnio zmieniony 2009-03-13, 21:00 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze:
Najpierw Łódź, później Bydgoszcz i długo, długo nic... A później wielkie "bum": Wrocław, Kraków, GOP, Rybnik, Lublin....
GOP :?: Nie ma nikogo prócz Katowic. Zapomniałeś za to o BB i Częstochowie.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Pisząc GOP miałem na myśli właśnie Katowice :)

Citadis

Post autor: Citadis »

Akurat MPK Lublin ma o Mercach dobrą opinię wyrobioną pewnie jeszcze za czasów O305 a później utwierdzoną przez O405N2(+3 O405NK) które przecież jeszcze dokupywano. Mam nadzieję że Conecto LF pokażą się z dobrej a już na pewno lepszej strony niż lubelskie Solarisy U12 ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Cóż, po części ma na to na pewno wpływ stosunek MAN-a do polskiego rynku.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

KKS pisze:Cóż, po części ma na to na pewno wpływ stosunek MAN-a do polskiego rynku.
Myślę, że prędzej, czy później i tak by doszło do "mercedesowego bum", bo na MANa wszyscy się wypięli (prócz Poznania). A po drugie Mercedes jest dość dobrym uzupełnieniem luki po Jelczu :). Przynajmniej dla tych, co mieli/mają Jelcze z silnikiem MB :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Chyba jednak trochę więcej kosztuje :P A do MAN-a w zeszłym roku np. wrócił Toruń, ale mimo wszystko ciekawi mnie, dlaczego wszyscy tak nagle uciekli.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

KKS pisze:A do MAN-a w zeszłym roku np. wrócił Toruń, ale mimo wszystko ciekawi mnie, dlaczego wszyscy tak nagle uciekli.
Może słabo się starają o zamówienia (chodzi mi o rzeczy, których raczej się tu nie pisze). Poza tym MANy są za słabe na nasze warunki

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Bo z MAN-a odszedł Laszlo Rakasz i przeszedł do EvoBusa. Ten człowiek to murowany sukces w przetargach dla producenta. Tak było z Volvo, MAN-em i teraz z EvoBusem.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

bystrzak2000 pisze:Laszlo Rakasz (...) ten człowiek to murowany sukces
Też odnoszę takie wrażenie. Tak to wygląda, że gość jest dosłownie ze wszystkimi "na ty". Gdzie go nie przyuważę to tak właśnie jest.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

bystrzak2000 pisze:Tak było z Volvo
A nie czasem z Ikarusem? Volva raczej nigdy u nas w dużych ilościach nie kupowano

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

plocmaster pisze:Volva raczej nigdy u nas w dużych ilościach nie kupowano
Kupowano w miastach: Bydgoszcz , Szczecin , Wrocław , Łódż.
Ostatnio zmieniony 2009-03-16, 00:48 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Citadis

Post autor: Citadis »

Dzisiaj jeden z miłośników zauważył że w przetargu wymaganą liczbą miejsc dla wersji przegubowej jest 160 a dla solowej 100. Mercedes w Conecto oferuje 148 w przegubowcu i 94 w solówce, natomiast Citaro mają odpowiednio 160 w przegubowcu i 106 w solówce. Mogło by to wskazywać że Mercedes zaproponował Citaro a nie Conecto zwłaszcza że MPK nie podało jaki model został zaproponowany a jedynie zasugerowały to gazety co wszyscy podchwycili(zapewne po zakupie tych dwóch Conecto). Oczywiście nie wiem czy byłby jakiś problem w zapewnieniu takiej ilości miejsc w Conecto ale po tej informacji można wnioskować że może być ciekawie ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Citadis pisze:Dzisiaj jeden z miłośników zauważył że w przetargu wymaganą liczbą miejsc dla wersji przegubowej jest 160 a dla solowej 100. Mercedes w Conecto oferuje 148 w przegubowcu i 94 w solówce, natomiast Citaro mają odpowiednio 160 w przegubowcu i 106 w solówce. Mogło by to wskazywać że Mercedes zaproponował Citaro a nie Conecto zwłaszcza że MPK nie podało jaki model został zaproponowany a jedynie zasugerowały to gazety co wszyscy podchwycili(zapewne po zakupie tych dwóch Conecto). Oczywiście nie wiem czy byłby jakiś problem w zapewnieniu takiej ilości miejsc w Conecto ale po tej informacji można wnioskować że może być ciekawie ;)
Spokojnie - przecież rybnickie mieszczą aż 102 osoby: 25 siedzących, 73 stojących i 4 miejsca dla wózków inwalidzkich - to tylko kwestia wyobraźni ludzi w Mercedesie :mruga:

Citadis

Post autor: Citadis »

Dlatego napisałem że chyba nie było by problemu z tymi miejscami w tych Conecto, ale kto ich tam wie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tzn. parametry techniczne zarówno Citaro jak i Conecto (zarówno 12-metrowych jak i 18 metrowych) są w zasadzie zbliżone. Toteż sądzę, że to jest raczej kwestia odpowiedniego wykorzystania przestrzeni pasażerskiej. Conecto LF można dostosować do wymagań MPK ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”