[GOP] Przetargi KZK/MZK

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
james206

[GOP] Przetargi KZK/MZK

Post autor: james206 »

Znamy już wyniki ostatnich przetargów ze stolicy Śląska :D . Na przełomie września i października powitamy nowych dotąd niejeżdżących tutaj przewoźników na liniach S-9 oraz 750. Ta pierwsza jest to marketówka do hipermarketu Geant w Sosnowcu. Na początku tchnął w nią życie Meteor Jaworzno (gdy S-9 miał jeszcze 'kolegę' z hipermarketowego parkingu, jednak później zlikwidowaną S-16). Przez ostatnie 3 lata jeździł tu peerką, będący już w stanie upadłości PKS Będzin. Była to ostatnia linia obsługiwana dla KZK GOP z kiedyś ośmiu. Do niedawna PKS obsługiwał jeszcze jedną brygadę na 46(w związku z problemami taborowymi 'Meteorytu'(wł.Meteora), od początku tego tygodnia jednak nie widać już ich wozów tutaj. Nie jestem do końca tego pewien, ale ostatnio we wspólnym obiegu wozów z planowym #825, widziałem #820 i #864, więc wątpię, aby to była zwykła podmiana. Od czerwca na S-9 jeździł Powichrowski z Zabrza, teraz jednak już powitamy zapewne peerkę lub 120M ze stajni Irexu Sosnowiec. Druga zmiana dotyczy bytomskiej właściwe też niejako linii marketowej 750. Przez ostatnie 3 lata woził się tu PKM Olkusz, jednym krótkim DABem. Teraz już wiemy z czym były powiązane ostatnie zakupy Krzysztofa Pawelca z Kokocińca(Nie rozumiem tego przekrętu z rejestracją firmy w Pacanowie). Na linii pojawi się jeden z M120 #010, #011, #012 oraz #015. Zatem możliwa jest zmiana wozu na 213 lub 250. Oprócz tych lini Pawelec jeździ jeszcze na darmobusach Auchan Katowice i Sosnowiec (w tym na zlecenie KZK- S-6, S-7, S-8 oraz S-10, tutaj migami oraz wdzięcznym mikrobusikiem). W związku ze zmianą przewoźnika możemy się również spodziewać na 750 wprowadzenia kontroli biletów przez kierowców, na S-9 raczej sens tego byłby wątpliwy. Informacje pozyskałem z nieco odświeżonej strony KZK GOP:
bip.kzkgop.plChodzi o zakładkę przetargi...
Ostatnio zmieniony 2006-08-11, 21:57 przez james206, łącznie zmieniany 2 razy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czy obie te firmy zamierzają w ramach przejecia "nowych" linii zakup jakiegoś dodatkowego taboru, czy ten im w zupełności wystarczy do obsługi tych linii?

ppln

Post autor: ppln »

Jakub Pindel pisze:Nie rozumiem tego przekrętu z rejestracją firmy w Pacanowie
Bo to fani Koziołka Matołka widać są. A może nawet po części z nim spokrewnieni ;)

A ta S9 jest darmowa czy płatna?

james206

Post autor: james206 »

Adrian_ pisze:Czy obie te firmy zamierzają w ramach przejecia "nowych" linii zakup jakiegoś dodatkowego taboru, czy ten im w zupełności wystarczy do obsługi tych linii?
I tak i nie. Pawelec nie tak dawno zakupił jednego Jelcza M120 z likwidowanego PKS Będzin. Nie wiemy jednak czy to ten wóz będzie jeździł na 750 czy zrobi on jakąś podmianę z dotąd posiadanymi, albowiem nowy #015 dostał już przydział na 250. Ireneusz Kozieł natomiast ma rezerwowy zapas starych gratów po ostatnich zakupach na inne linie, więc raczej wątpie aby na coś się skusił. :(
ppln pisze:A ta S9 jest darmowa czy płatna?
Darmobusik :D . Jak każda linia w KZK z przedrostkiem 'S', co zapewne oznacza sklep. Obecnie mamy ich 7 (S-3, S-6, S-7, S-8, S-9, S-10 oraz S-15). Tak poprawdzie darmobusów mamy o wiele więcej, wiele sklepów jednak organizuje je na 'własnę rękę'. W GOPie bowiem jest aż kilkanaście centrów handlowych.

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB »

Szkoda, że PKM Olkusz odchodzi z 750... Może kiedyś do innej lini wystartują.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

PszonaR pisze:I tak i nie. Pawelec nie tak dawno zakupił jednego Jelcza M120 z likwidowanego PKS Będzin
Ten Jelcz to nie był przypadkiem SBE N297 w malowaniu wrocławskich gniotów? bo ZTCW PKS będzin miał kilka 120M, ale jedną z nich sprzedał do PKS Częstochowa.

james206

Post autor: james206 »

Adrian_ pisze:Ten Jelcz to nie był przypadkiem SBE N297
Nie, to SBE 74AP. Jeździł z numerkiem #7 dla wspomnianego Meteora na podwykonawstwie 46. A tu masz jego zdjęcie:#015(wbrew pozorom on jest na linii->wyświetlacz) :) Malowanie zostawili stare. A tak na marginesie: ten tekst w Twoim avatarze to jakieś zaklęcie, bo nie znam francuskiego...? :D

Egon

Re: KZK GOP: Pawelec i Kozieł wygrali przetarg

Post autor: Egon »

PszonaR pisze:Do niedawna PKS obsługiwał jeszcze jedną brygadę na 46(w związku z problemami taborowymi 'Meteorytu'(wł.Meteora), od początku tego tygodnia jednak nie widać już ich wozów tutaj. Nie jestem do końca tego pewien, ale ostatnio we wspólnym obiegu wozów z planowym #825, widziałem #820 i #864, więc wątpię, aby to była zwykła podmiana.
SBE N295 wykonał w środę rano 1 kurs na 46, po czym "poległ na polu walki". Zastąpił go w następnych kursach #820. Dziś widziałem #864. Co jeździło wczoraj, nie wiem.

[ Dodano: 2006-08-12, 00:10 ]
PszonaR pisze:Nie, to SBE 74AP. Jeździł z numerkiem #7 dla wspomnianego Meteora na podwykonawstwie 46.
Z #7 jeździ(ł) SBE N295.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-84942.html
A SBE 74AP to O ile dobrze pamiętam #4.

james206

Post autor: james206 »

Egon pisze:A SBE 74AP to O ile dobrze pamiętam #4.
No właśnie miałem wątpliwości co do tej siódemki... :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PszonaR pisze:Pawelec nie tak dawno zakupił jednego Jelcza M120 z likwidowanego PKS Będzin. Nie wiemy jednak czy to ten wóz będzie jeździł na 750 czy zrobi on jakąś podmianę z dotąd posiadanymi, albowiem nowy #015 dostał już przydział na 250. Ireneusz Kozieł natomiast ma rezerwowy zapas starych gratów po ostatnich zakupach na inne linie, więc raczej wątpie aby na coś się skusił. :(
Czyli dla mieszkańców GOP, ten przetarg i tak jest bez znaczenia, ponieważ wcześniej jeździł po linii S9 złom, a teraz też będzie jeżdził tyle, że pod nazwą innego przewoźnika :/

rzelfix

Post autor: rzelfix »

No tak. Ale ogromną różnicę stanowi już linia 750. Ładny, zadbany i wygodny DAB zostanie zastąpionym jakimś Jelczem. Wniosek sam się nasuwa. :/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

rzelfix pisze: Ładny, zadbany i wygodny DAB zostanie zastąpionym jakimś Jelczem
Czyli zamiana z lepszego na gorszy. Czy na S9 - będzie tak samo ? :shocked:

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Niebardzo się orientuje jeżeli chodzi o S-9, ale tam zmiana na pewno nie będzie bardzo zauważalna przez zwykłych pasażerów. Rzec można, że jest tak jak powiedziałeś:
Złom zamiast złoma, ale pod inną nazwą.

james206

Post autor: james206 »

Już mamy początek września i kwestia zmiany przewoźników stała się faktem.
:!: Na sosnowieckim S-9 wystartował okoliczny Irex z Setrą S215. Mój żart się potwierdził... Na linii bezpłatnej kursuje autobus oznaczony... kontrolą biletów przez kierowcę... xD Setra S215 #02
:!: W Bytomiu także zmiany. Pawelec posłał na 750 ostatni zakup z Będzina→ #015. Wprowadzono także zapowiadaną przeze mnie kontrolę biletów przez kiermana. Zapewne teraz na linii marketowej zmniejszy się frekwencja. Chociaż kto wie... Przy zapale kierowców od Pawelca niekoniecznie... :devil: Na linie 250 powrócił 'żabkowy' #012, zaś na 213 na zmianę kursują #010 i #011. Jelcz M120 #015
Proponuję zamknięcie tematu i wydzielenie z niego tego postu do nowego jak np. 'Zmiana przewoźników w KZK GOP'.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

[GOP] Przetargi

Post autor: Shadow238 »

Tutaj wpisujcie wszystkie przetargi przewoźników należących do Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ;)

Na początek kolejny przetarg PKM Katowice niestety tym razem na używane niskopodłogowe przegubowce: Link.

Z którego wynika, że autobusy muszą być nie starsze niż z 1999 roku, wyposażone w co najmniej troje drzwi, posiadać 4 klapy najlepiej sterowane elektrycznie, oraz przynajmniej 4 okna na całej długości pojazdu, które mogą być uchylne. Przebieg autobusów nie może wynieść ponad 600 tyś km.

Termin dostawy do 30 kwietnia 2008 roku.


Szkoda, że po niedawnym zakupie 5 nowych MANów NG313 Lion`s City G firma znowu inwestuje w używki, ale można się było tego spodziewać, gdyż PKM autobusów taboru CN posiada na dzień dzisiejszy tylko 12 sztuk, a niektóre 280.26 (stanowiące jeszcze ok 80% floty) nadają się do natychmiastowej kasacji.
Jednak przebieg jak na 9 letni wóz sugeruje, że nie będzie on aż tak mocno wyeksploatowany. Szkoda tylko, że pewnie zaś autobusy będą posiadać troje drzwi, które ostatnio się robią modne w PKMie, oraz będą miały dramatyczną ilość uchylnych okien. Mam tylko nadzieje, że będą to jakieś MANy NG312, a nie Neoplany N4021, które nie przypadły mi do gustu.

Resztę szczegółów macie podanych w linku ;)

Przemo_Dab

Post autor: Przemo_Dab »

Shadow238 pisze:Tutaj wpisujcie wszystkie przetargi przewoźników należących do Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego
A przetargi na linie ?

Już to pisałem odpowiednim temacie ale jeszcze raz wspomnę:
PKM Gl-ce przegrał przetarg na linie 57,80 i 288. Od 1 stycznia 2008 owe linie będzie obsługiwało konsorcjum składające się z Tadeusza Powichrowskiego z Zabrza oraz spółki Omnitech z Bytomia(jedni gadają że z Gliwic).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Przemo_dab pisze:A przetargi na linie ?
Raczej wolałbym przetargi przewoźników. No chyba, że to jest jakiś pakiet linii to wtedy możesz :chytry:

bolko

Przetargi KZK GOP.

Post autor: bolko »

Nowy przetarg na linię 860 wymagania kosmiczne jak na GOP co o tym sądzicie.

Wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na linii komunikacji miejskiej nr 860 relacji: Katowice Mickiewicza – Siemianowice Śląskie – Piekary Śląskie Dąbrówka Wielka – Piekary Śląskie Osiedle Wieczorka czterema autobusami niskopodłogowymi o długości ponad 12 m i pojemności co najmniej 140 miejsc, w tym minimum dwa autobusy przegubowe (tabor C), nie starsze niż z 2006 roku, wyposażone w silniki spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 4. Liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 20 % ogólnej, wskazanej przez producenta, pojemności autobusu.

Po wypowiedzeniu umowy Zagozdzie KZK zrozumiał że trzeba inwestować w komunikację albo nacisk Piekar Śląskich wymusił takie działania związku oto jest pytanie ?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Przetargi organizowane przez KZK GOP.

Post autor: Amalio »

bolko pisze:Nowy przetarg na linię 860 wymagania kosmiczne jak na GOP co o tym sądzicie.
Co w tych wymaganiach kosmicznego :?: Nie pamiętam już tamtego przetargu, ale chyba z grubsza, to tylko silnik blokuje możliwość wystawienia SAMów. Masz może link do tego przetargu :?: Na stronie KZK nic nie ma, a chętnie bym poczytał coś więcej.

bolko pisze:czterema autobusami niskopodłogowymi o długości ponad 12 m i pojemności co najmniej 140 miejsc, w tym minimum dwa autobusy przegubowe (tabor C), nie starsze niż z 2006 roku, wyposażone w silniki spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 4. Liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 20 % ogólnej, wskazanej przez producenta, pojemności autobusu.
Jak dla mnie Świerklaniec bez dwóch zdań. Będą mieli gdzie na stałe umieścić swoje U15 po tym jak zeszły z 820.

bolko pisze:Po wypowiedzeniu umowy Zagozdzie KZK zrozumiał że trzeba inwestować w komunikację albo nacisk Piekar Śląskich wymusił takie działania związku oto jest pytanie ?
Po prostu pasażerowie się skarżyli na fatalną sytuację, to KZK zadziałało.

bolko

Post autor: bolko »

TED - Tenders Electronic Daily http://ted.europa.eu/ numer ogłoszenia 2009/S 41-059927

[ Dodano: 28 Lut 2009 20:40 ]
Amalio na Śląsku przetarg tego typu wozy z 2006 roku oraz silnik EURO 4 to ewenement i tak bardzo często się to nie zdarza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”