Nareszcie można coś napisać w temacie zakupu elektrycznych autobusów. Ostatnio - jak pewnie Pamiętacie, o ile ktoś to czytał - KZK GOP chciało we własnym zakresie kupić autobusy elektryczne i rozlokować je po PKM-ach, m.in. do PKM Katowice.
PKM Katowice jednak nie czeka i ogłosiło własny przetarg na autobusy elektryczne - łącznie ma być ich 10 szt., ale przetarg podzielony jest na zakup pojazdów 12-metrowych (5 szt.) i osobno na zakup pojazdów 18 metrowych (5 szt).
Dzisiaj oferty otwarto i
1. Oferty na autobusy 12-metrowe złożyły dwie firmy - Solaris Bus & Coach oraz Ursus z Lublina
2. Ofertę na autobusy 18-metrowe złożyła tylko firma Solaris Bus +& Coach - jest z nią jednak problem. Koszt oferty jaką zaproponował producent opiewa na kwotę 16,291 mln zł brutto. Tymczasem PKM przeznaczył na zakup przegubowców kwotę 13,837 mln zł brutto
Na zakup autobusów solowych PKM przeznaczył kwotę - 11,993 mln zł brutto. Tymczasem
- oferta Ursus Bus SA i Ursus SA opiewa na kwotę 14,120 mln zł burtto.
- oferta SB&C jest dużo droższa i opiewa na kwotę 16,291 mln zł brutto.
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56682.html
Martwi mnie jedna rzecz - PKM chce kupić autobusy elektryczne, ale przeznaczył na ten cel za małe pieniądze i w tej kwocie - przynajmniej wg. mojej wiedzy - nie przeznaczyli żadnych pieniędzy na zestawy ładowarek do postawienia na mieście. Jeżeli tego nie przemyśleli, to lepiej niech już zaczną myśleć, bo utkną tak jak warszawskie MZA, które wywaliło mnóstwo szmalu na autobusy ... do kursów szczytowych - a potem szybko do zajezdni, by się naładować
Link do artykułu
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56682.html
PS. Swoją drogą, specyfika komunikacji autobusowej na Śląsku i odległości jakie te autobusy muszą czasami pokonywać, powodują, że ja osobiście nie widzę zatrudnienia dla autobusów elektrycznych - szczególnie PKM-u Katowice, których autobusy rozjeżdżają się naprawdę po innych gminach, baaa docierają nawet do Tych. To są za duże kilometry, autobusy elektryczne mogą temu nie podołać.