[Olsztyn] Przetargi

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Tak. Redukcja spalin bez dodatkowej chemii mile widziana, silnik 8-10 l, nierdzewka równoważna z aluminium, więc Scania jak nic. Na starcie jest 4.5 pkt do przodu w stosunku do Solarisa.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

A komu ostatnio Scania dostarczyła 10 solo i 10 przegubów?

sphinx

Post autor: sphinx »

W całej Europie? Pewnie niejednemu.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Pytania i odpowiedzi -> klik
Wygląda na to, że Scania dopuszczona z przegubem 2-2-2-1. Dziwią natomiast pytania o Paccara z momentem obrotowym 1400 Nm. Cholera wie o co chodzi.

Solcity

Post autor: Solcity »

To nie są pytania o PACCARA z 1400. Pytania odnoszą się do silnika Scanii o pojemności 9,3l i mocy 280KM :).

muszyx
Posty: 255
Rejestracja: 2005-05-07, 15:28
Lokalizacja: Myśliwiecka 3/5/7

Post autor: muszyx »

Formalnie wspomnę tylko, że w przetargu pisanym pod Solarisa zgłosił się jeden producent. Tak, Solaris. Oferta uznana została za ważną i podpisano z nimi umowę na dostawę 12 12 metrowych autobusów i 10 18 metrowych.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »


Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Powiedziałbym, że średnio to wyszło.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ciekawe, kiedy jaskrawozielony stanie się brudnozielonym :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze:Powiedziałbym, że średnio to wyszło.
Mi się podoba, zdaje mi się nawet, że pachnie Zachodem.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

bajerancki! ciekawe, jak będzie wyglądał po oklejeniu :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29495
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooooraju, Trzymajcie mnie. Naprawdę MPK będzie teraz tak mazać wszystkie swoje autobusy, czy tylko te nowe ? :o:

Ufff, ale przynajmniej da się to narysować, aczkolwiek będzie byle jak, bo jest szaro, buro i ponuro. Poprzedni schemat był wymagający do odzwierciedlenia, ale za to jak fajnie się prezentuje :cool:

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Trudno to oceniać na zdjęciach, Rzeszowski schemat też wydawał się być szary nudny i ponury a jednak na żywo wygląda bardzo dobrze.

sphinx

Post autor: sphinx »

Nie narzekajcie, jak na Polskę to naprawdę nieźle wygląda.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4036
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Olsztyn] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na 12 nowych autobusów dla MPK Olsztyn:

http://mpkolsztyn.pl/site/auct_list.php ... =649#tresc
Ostatnio zmieniony 2015-07-11, 18:29 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4036
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Olsztyn] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na obsługę linii autobusowych w Olsztynie:

http://www.bip.zdzit.olsztyn.eu/usugi/5 ... 9-09-24-05

20 pojazdów + 3 rezerwy
90% cena + 10% termin rozpoczęcia świadczenia przewozów

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4036
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Olsztyn] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

piorunus:

KDD Gackowski (nie mylić z KDD Trans) odwołali się od warunków zamówienia. klik
Odwołania nie czytałem jeszcze, ale łatwo się domyślić, że nie podoba im się blokada Solbusa
xy91:

1. Moc silnika minimum 9 dm3 - Solbus ma 8,8dm3 - prośba o zmianę zapisu na minimum 8,8dm3
2. Tylna szyba ma pełnić funkcję wyjścia ewakuacyjnego - autobus LNG nie ma tylnej szyby - wykreślenie zapisu
3. Zasilanie układu klimatyzacji bezpośrednio z silnika - brak związku z wykonywaniem przewozów - wykreślenie zapisu
info z: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 28&page=18

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: [Olsztyn] Przetargi

Post autor: pmaster »

Moc silnika co najmniej 9 litrów.
Dobre te zapisy.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4036
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Olsztyn] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na 12 autobusów dla MPK Olsztyn:

Wygrał Solaris Bus & Coach, prawdopodobnie z Solaris Urbino IV.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4036
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: [Olsztyn] Przetargi

Post autor: Marcin_558 »

Przetarg na linie autobusowe w Olsztynie:

Ciekawie w Olsztynie:
5 chętnych w walce o Olsztyn.

Do walki o olsztyński pakiet stanęło 5 wykonawców.

31 sierpnia Zarząd Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie otworzył oferty, które wpłynęły w przetargu na dziesięcioletnią obsługę wybranych linii autobusowych. Dowiedzieliśmy się, że do walki o olsztyński pakiet stanęło 5 oferentów.

O warunkach prowadzonego postępowania pisaliśmy tutaj. Z niektórymi z nich nie zgodził się pierwszy prywatny operator w olsztyńskiej komunikacji, czyli KDD Gackowski. Firma odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej. KIO uznała skargę częściowo, jeden z zarzutów jeszcze przed rozprawą uznał ZDZiT.

Przypomnijmy, że umowa ze zwycięzcą przetargu będzie obowiązywała przez 10 lat od momentu jej podpisania. Wybrany operator będzie miał do 180 dni od tego momentu na objęcie zakontraktowanych zadań. ZDZiT przewidział, że przez okres obowiązywania kontraktu zwycięzca wykona pracę eksploatacyjną do 13 mln wzkm. Zamawiający zastrzegł jednak, że może ją zmniejszyć maksymalnie o 5 %. Ponadto wybrany przewoźnik będzie musiał dysponować przynajmniej 23 bardzo bogato wyposażonymi autobusami klasy maxi . 20 z nich ma stanowić tabor liniowy, pozostałe zaś będą pełniły funkcję rezerwy. Dodatkowo w projekcie umowy możemy znaleźć informacje o kosztorysie, jaki ZDZiT zamierza przeznaczyć na wykup przewozów w poszczególnych latach obowiązywania kontraktu. I tak w 2016 roku ma być to 11 387 999,96 zł netto. Po podzieleniu tej kwoty przez 1,3 mln wzkm otrzymujemy stawkę jednostkową 8,76 zł netto. Dla porównania MPK Olsztyn będzie w tym roku inkasowało 9,33 zł brutto za każdy przejechany wzkm.

31 sierpnia ZDZiT dokonał otwarcia ofert. Do rywalizacji stanęło 5 oferentów jak na wstępie wspomnieliśmy. Najtańszą propozycję przedstawiło bardzo aktywne w tym roku konsorcjum Meteora oraz Irexu. Obie firmy swoje usługi wyceniły na początek na 6,86 zł/wzkm brutto. W celu obsługi kontraktu deklarują pozyskanie 23 Solaris Urbino 12 najnowszej generacji. Drugą ofertę pod względem ceny przedstawiła Arriva. Polska spółka-córka Deutsche Bahn zadeklarowała realizację przewozów za 7,45 zł/wzkm. Trzecią propozycję przedstawiło BG Trans z Grudziądza. Tajemniczy oferent swoją ofertę skalkulował na 7,68 zł/wzkm. Czwarta propozycja pochodziła od Mobilisu. Podwarszawski gigant transportowy oferuje przewozy za 7,90 zł/wzkm. Najdroższą ofertę przedstawiło konsorcjum firm "Usługi Transportowe Krzysztof Pawelec" z Biechowa o raz Nowak Transport ze Świerklańca. Przewoźnicy znani z GOP wycenili swoje usługi na 8,15 zł/wzkm

Jeżeli nie będzie wątpliwości w sprawie poprawności oraz ważności ofert to zwycięzcą przetargu zostaną firmy wchodzące w skład Grupy Irex, która należy do Ireneusza Kozieła. Olsztyńskie zwycięstwo byłoby dla tego przedsiębiorcy potwierdzeniem rozszerzenia działalności o inne przyczółki w Polsce. Wśród tegorocznych sukcesów firm kontrolowanych przez pana Kozieła należy wskazać zwycięstwa w Lublinie oraz Bydgoszczy.

Pewnym zaskoczeniem w olsztyńskim przetargu jest brak oferty KDD Gackowski. W kontekście działań, które przewoźnik podjął w celu wywalczenia jak najkorzystniejszych warunków zamówienia należy to uznać za niemałą sensację. Pewne pytania nasuwają się także w kontekście oferty grudziądzkiego BG Transu. O firmie wiadomo bardzo niewiele, zatem nie da się wykluczyć, że przykładowo może to być podmiot, który współpracuje z innym graczem z polskiego sektora operatorów autobusowych.

Pozostaje zatem kilka pytań bez odpowiedzi, które być może wkrótce uda się rozwikłać.

http://infobus.pl/5-chetnych-w-walce-o- ... 77445.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”