[Tarnów] Przetargi
: 2010-12-11, 11:07
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Kolejne pytanie:MPK Tarnów pisze:Pytanie nr 1
Czy Zamawiający dopuści do udziału w postępowaniu autobus z wyposażony w silnik o pojemności 6 692,6 cm3 oraz o momencie obrotowym mieszczącym się w zakresie pomiędzy 1000-1100 Nn?
Odpowiedz na pytanie nr 1:
Zamawiający nie dopuści do udziału w postępowaniu autobus z wyposażony w silnik o pojemności 6 692,6 cm3 oraz o momencie obrotowym mieszczącym się w zakresie pomiędzy 1000-1100 Nn.
MPK Tarnów pisze:Pytanie nr 2
Pytanie dot. pkt.XIII ppkt 10.1. T2 SIWZ „Pojemność skokowa silnika ”
Zamawiający przyznaje 25 punktów za silnik w autobusie o pojemności 7 000 – 9 000 dm3;
i 0 punktów za silnik o pojemności od 9001 do 11 000 dm3;. Wiadomym jest, że silniki o pojemności w przedziale 7000 – 9000 dm3; w autobusach przy zachowaniu pozostałych parametrów SIWZ oferuje tylko jeden producent autobusów, natomiast silniki o pojemności powyżej 9 000 dm3; oferowane są przez innych producentów. Wszyscy pozostali producenci są tym zapisem pozbawieni szans konkurowania, pomimo tego, iż spełniają bardziej istotne z punktu widzenia eksploatacji autobusów parametry, takie jak moc i moment obrotowy silnika.
Tak przyjęty system punktowania kryterium nie ma uzasadnienia w zestawieniu z wymaganymi przez Zamawiającego innymi parametrami dotyczącymi silników (moc, moment obrotowy), które bez problemu uzyskiwane są nawet przez silniki o pojemności powyżej 9 dm3; bez uszczerbku dla ich trwałości, a cechujące się mniejszymi zużyciami paliwa, mniejszymi pojemnościami układów chłodzenia, układów smarowania itd., co ma bezpośredni wpływ na koszty eksploatacyjne. W świetle przedstawionych argumentów tak dobrany parametr oceny wydaje się nie mieć uzasadnienia ekonomicznego oraz eliminuje pozostałych producentów nie dając szans konkurowania w świetle ustawy o zamówieniach publicznych.
Pytanie: Prosimy o zmianę punktacji na następującą: Zamawiający przyznaje 25 punktów za silnik w autobusie o pojemności 7 000 – 10 000 dm;
Odpowiedz na pytanie nr 2:
Specyfikacja dopuszcza duży zakres pojemności silników o pojemnościach 7000-11000cc. Zamawiający ustalił punktacje parametrów technicznych promując silniki o „mniejszej” pojemności skokowej i uzyskujące „wyższe” wartości momentu obrotowego przy zachowaniu satysfakcjonującego poziomu mocy silnika. Ma to na celu promowanie nowoczesnych konstrukcji zgodnych z obecnymi trendami w światowej motoryzacji. Z naszych doświadczeń zdobytych w indywidualnych warunkach eksploatacyjnych wynika, iż takie silniki gwarantują nam mniejsze koszty eksploatacyjne (zużycie paliwa i płynów eksploatacyjnych) przy zachowaniu satysfakcjonującego poziomu trwałości. Każdy z producentów autobusów może wykorzystywać dowolne silniki dostępne na rynku, a zamawiający nie ma wpływu na politykę techniczną producentów.
Z dużym zdziwieniem przyjmujemy przekazane przez Państwa informacje jakoby tylko jeden producent oferował takie silniki i informujemy, iż znanych jest nam przynajmniej kilka modeli autobusów różnych producentów oferujących takie rozwiązania. Nieprawdą są również stwierdzenia jakoby wszyscy inni producenci byli pozbawieni szans konkurowania w przetargu. Twierdzenie, iż brak punktów w jednym z pięciu kryteriów technicznych o łącznej wadze wszystkich tychże w ocenie końcowej na poziomie 25% pozbawia kogoś szans konkurowania jest kuriozalne. Nie można wykluczyć, że żaden producent nie osiągnie 100% możliwych do uzyskania punktów za wymagania techniczne, gdyż SIWS przedstawia teoretyczne oczekiwania Zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. Zadaniem Oferentów jest maksymalne spełnienie oczekiwań Zamawiającego, co jest charakterystyczne dla wszystkich przetargów publicznych