Strona 1 z 8

[Tarnów] Przetargi

: 2010-12-11, 11:07
autor: Matlik
http://www.mpk.tarnow.pl/akt.php

Specyfikacji jeszcze nie ma, więc trudno ocenić co będzie :P

: 2010-12-11, 17:43
autor: Lopez
Ten link odnosi się tylko do strony MPK, przecież to .php. No i nie wiem jak Wam, ale mi się nie otwiera ogłoszenie, więc na razie nie da się nic powiedzieć.

: 2010-12-11, 20:45
autor: alojz

: 2010-12-13, 00:39
autor: Marcin_558
Fajnie by było jakby Autosan lub Solbus wzięli to zamówienie.

: 2010-12-14, 15:31
autor: Mariolino
No raczej inne firmy nie mają szans, zwłaszcza, że główne kryterium to cena.

: 2010-12-14, 18:09
autor: mars84
Po pierwsze cena to 75% oceny o ile dobrze przeczytałem a po drugie to ani Autosan ani Solbus nie należą do najtańszych producentów. Tańsi są: SOR,Maz, Laz itp.

: 2010-12-15, 16:27
autor: Mariolino
Ej weź, jeszcze mają trochę oleju w głowie. ¯adna z wymienionych marek nie nadaje się do Tarnowa. Solbusy już mamy dwa, także logiczna kontynuacja to następne 8 ale że niedawno testowali też Autosana i się nawet podobał to ewentualnie też się może pojawić. Po drugie, nie pisałem, że cena ma więcej niż 75% oceny oferty :).

: 2010-12-15, 18:02
autor: Maciek007
Ja coś słyszałem znowu że MANa chcą, ale to takie pogłoski są.

: 2010-12-16, 13:05
autor: Mariolino
Chcieć to mogą, ale czy ich na to stać będzie to inna sprawa. Ja jestem zdania, że jeżeli taka oferta od Mana by wpłynęła to wygraną mieliby pewną, ale nie wydaję mi się, żeby w tej kasie 8 niskopodłogowców chcieli sprzedać. Solbus z Autosanem się w tym zmieści. Na szczęście pod koniec stycznia się wszystko wyjaśni.

: 2010-12-17, 20:38
autor: Marcin_558

: 2010-12-17, 21:57
autor: Bartek
Będzie walka między Urbino a Sancity.

: 2010-12-18, 12:18
autor: alojz
A dlaczego?
¯aden z tych modeli nie dostanie maxa za parametry techniczne.
Mercedes, no i przede wszystkim MAN mają szansę.

: 2010-12-18, 13:00
autor: lukmek
Mercedes odpada na starcie, bo przednie zawieszenie ma być niezależne co oznacza, że musieliby wystartować z Citaro które ceną nie może konkurować z Solarisem, czy Autosanem.

Według mnie punktacja w ocenie technicznej wygląda tak:
- Autosan: 45 pkt
- Solaris: 45 pkt
- MAN: 70 pkt (MAN dużo zyskuje za za Euro 5 przy pomocy EGR i fakt posiadania bezobsługowego układu smarowania pojazdu)

: 2010-12-18, 22:28
autor: Maciek007
No czyli tak jak myślałem, przymierzają się raczej do MANa.

: 2010-12-18, 23:08
autor: Lopez
No, ale MAN będzie na pewno znacząco droższy, więc może mu to wiele nie pomóc. Na to, że SIWZ nie jest pisany na podstawie katalogu MANa wskazuje szczegół w ocenie technicznej - szkielet poddany katoforezie został niżej wyceniony niż stal nierdzewna. IMO drobiazg, ale znaczący.
Jedna rzecz mnie uderzyła: jako termin dostawy pierwszych 4 sztuk ustalono 30 kwietnia. To się nazywa naiwność. Oby umowa była do tego czasu podpisana po wszystkich odwołaniach...

: 2010-12-19, 14:43
autor: zanzar
Raz, że późno ogłoszony przetarg (średnio 3-4 miesiace trwa budowa autobusu), a dwa wg mnie stawiają na Solbusa - mają już 2 takie wozy a ponadto Solbus zapewne ma coś co było zaczęte dla Krakowa i gdzieś to sprzedać trzeba.

: 2010-12-19, 14:48
autor: Bartek
Solbus nie spełnia wymagań odnośnie silnika.

: 2011-01-05, 21:19
autor: alojz
Pytanie najprawdobodobniej od Solbusa:
MPK Tarnów pisze:Pytanie nr 1
Czy Zamawiający dopuści do udziału w postępowaniu autobus z wyposażony w silnik o pojemności 6 692,6 cm3 oraz o momencie obrotowym mieszczącym się w zakresie pomiędzy 1000-1100 Nn?
Odpowiedz na pytanie nr 1:
Zamawiający nie dopuści do udziału w postępowaniu autobus z wyposażony w silnik o pojemności 6 692,6 cm3 oraz o momencie obrotowym mieszczącym się w zakresie pomiędzy 1000-1100 Nn.
Kolejne pytanie:
MPK Tarnów pisze:Pytanie nr 2
Pytanie dot. pkt.XIII ppkt 10.1. T2 SIWZ „Pojemność skokowa silnika ”
Zamawiający przyznaje 25 punktów za silnik w autobusie o pojemności 7 000 – 9 000 dm3;
i 0 punktów za silnik o pojemności od 9001 do 11 000 dm3;. Wiadomym jest, że silniki o pojemności w przedziale 7000 – 9000 dm3; w autobusach przy zachowaniu pozostałych parametrów SIWZ oferuje tylko jeden producent autobusów, natomiast silniki o pojemności powyżej 9 000 dm3; oferowane są przez innych producentów. Wszyscy pozostali producenci są tym zapisem pozbawieni szans konkurowania, pomimo tego, iż spełniają bardziej istotne z punktu widzenia eksploatacji autobusów parametry, takie jak moc i moment obrotowy silnika.
Tak przyjęty system punktowania kryterium nie ma uzasadnienia w zestawieniu z wymaganymi przez Zamawiającego innymi parametrami dotyczącymi silników (moc, moment obrotowy), które bez problemu uzyskiwane są nawet przez silniki o pojemności powyżej 9 dm3; bez uszczerbku dla ich trwałości, a cechujące się mniejszymi zużyciami paliwa, mniejszymi pojemnościami układów chłodzenia, układów smarowania itd., co ma bezpośredni wpływ na koszty eksploatacyjne. W świetle przedstawionych argumentów tak dobrany parametr oceny wydaje się nie mieć uzasadnienia ekonomicznego oraz eliminuje pozostałych producentów nie dając szans konkurowania w świetle ustawy o zamówieniach publicznych.

Pytanie: Prosimy o zmianę punktacji na następującą: Zamawiający przyznaje 25 punktów za silnik w autobusie o pojemności 7 000 – 10 000 dm;

Odpowiedz na pytanie nr 2:
Specyfikacja dopuszcza duży zakres pojemności silników o pojemnościach 7000-11000cc. Zamawiający ustalił punktacje parametrów technicznych promując silniki o „mniejszej” pojemności skokowej i uzyskujące „wyższe” wartości momentu obrotowego przy zachowaniu satysfakcjonującego poziomu mocy silnika. Ma to na celu promowanie nowoczesnych konstrukcji zgodnych z obecnymi trendami w światowej motoryzacji. Z naszych doświadczeń zdobytych w indywidualnych warunkach eksploatacyjnych wynika, iż takie silniki gwarantują nam mniejsze koszty eksploatacyjne (zużycie paliwa i płynów eksploatacyjnych) przy zachowaniu satysfakcjonującego poziomu trwałości. Każdy z producentów autobusów może wykorzystywać dowolne silniki dostępne na rynku, a zamawiający nie ma wpływu na politykę techniczną producentów.
Z dużym zdziwieniem przyjmujemy przekazane przez Państwa informacje jakoby tylko jeden producent oferował takie silniki i informujemy, iż znanych jest nam przynajmniej kilka modeli autobusów różnych producentów oferujących takie rozwiązania. Nieprawdą są również stwierdzenia jakoby wszyscy inni producenci byli pozbawieni szans konkurowania w przetargu. Twierdzenie, iż brak punktów w jednym z pięciu kryteriów technicznych o łącznej wadze wszystkich tychże w ocenie końcowej na poziomie 25% pozbawia kogoś szans konkurowania jest kuriozalne. Nie można wykluczyć, że żaden producent nie osiągnie 100% możliwych do uzyskania punktów za wymagania techniczne, gdyż SIWS przedstawia teoretyczne oczekiwania Zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. Zadaniem Oferentów jest maksymalne spełnienie oczekiwań Zamawiającego, co jest charakterystyczne dla wszystkich przetargów publicznych

: 2011-01-06, 12:52
autor: Bartek
To drugie zapytanie jak mniemam od Solarisa? ;)

: 2011-01-06, 13:41
autor: lukmek
Może być to Solaris lub MAN.