[ROW, Subregion Zachodni] Przetargi
[ROW, Subregion Zachodni] Przetargi
Jako że nie znalazłem żadnych tematów o tej części Polski, więc zaczynamy.
Mianowicie w Subregionie Zachodnim działa trzech organizatorów komunikacji miejskiej, są to:
* Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju
* Przedsiębiorstwo Komunalne z siedzibą w Raciborzu
* Zarząd Transportu Zbiorowego z siedzibą w Rybniku
Oprócz komunikacji miejskiej na terenie Subregionu działa PKS Racibórz oraz upadający PKS Rybnik oraz wszelkiego rodzaju busiarstwo czy to w Rybniku czy w Jastrzębiu-Zdroju.
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - -
Ponadto MZK Jastrzębie-Zdrój wielkimi krokami zaczyna się przygotowywać do przetargu na obsługę linii w ¯orach, a więc są do linie oznaczone numerami 105 oraz 3xx.
Mianowicie w Subregionie Zachodnim działa trzech organizatorów komunikacji miejskiej, są to:
* Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju
* Przedsiębiorstwo Komunalne z siedzibą w Raciborzu
* Zarząd Transportu Zbiorowego z siedzibą w Rybniku
Oprócz komunikacji miejskiej na terenie Subregionu działa PKS Racibórz oraz upadający PKS Rybnik oraz wszelkiego rodzaju busiarstwo czy to w Rybniku czy w Jastrzębiu-Zdroju.
- - - - - - - - - - - - -
Więcej informacji nt. przetargu dostępnych jest -> TUTAJkmrow.vot.pl pisze:W dniu 01.06.2012r. na stronę Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku została zamieszczona informacja o ogłoszeniu przetargu na "Obsługę przewozów w transporcie zbiorowym".
Z przetargu można wywnioskować, że w sieci ZTZ Rybnik pojawią się dwa nowe, klimatyzowane pojazdy wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin EEV. Nowe autobusy będą wyposażone m.in. w wewnętrzną informację pasażerską w postaci wyświetlacza LCD umieszczonego frontem do drzwi wejściowych. Kolejną nowością będzie wyposażenie w modem Wi-Fi, umożliwiający bezpłatne łączenie się z Internetem. Ponadto wymagania przetargowe wymagają trzech 4-letnich pojazdów, wyposażonych m.in. w jednostki napędowe spełniające normę Euro 4, wewnętrzną informację pasażerską w postaci wyświetlacza LCD umieszczonego frontem do drzwi wejściowych oraz bagażniki i być może przyczepkę do przewozu rowerów.ztzrybnik.pl pisze:
Oto najważniejsze informację dotyczące przetargu:
» Obsługa przewozów w transporcie zbiorowym na liniach komunikacji miejskiej, organizowanych przez Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku:
a) minimum trzema autobusami o następujących parametrach technicznych
- wyprodukowane po 2007 roku,
- o pojemność minimum 90 miejsc w tym minimum 20 miejsc siedzących,
- posiadające minimum 8 miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi,
- posiadające minimum jedno miejsce siedzące z siedziskiem o szerokości minimum 60 cm,
- wyposażone w jednostki napędowe spełniające minimum normy EURO 4,
- długość całkowita powyżej 11500 mm,
- posiadające minimum troje drzwi, dwuskrzydłowych o szerokości efektywnej min. 1200 mm każde, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, sterowane przez kierowcę,
- autobusy muszą posiadać oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy, aby kierowca był osłonięty w przypadku bezpośredniego ataku pasażera. Przegroda musi posiadać okienko do sprzedaży biletów oraz musi zapewniać komunikację głosową z pasażerem.
b) minimum dwoma autobusami o następujących parametrach technicznych:
- wyprodukowane po 2011 roku,
- o pojemność minimum 90 miejsc w tym minimum 20 miejsc siedzących,
- posiadające minimum 8 miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi,
- posiadające minimum jedno miejsce siedzące z siedziskiem o szerokości minimum 60 cm,
- wyposażone w jednostki napędowe spełniające minimum normy EEV,
- długość całkowita powyżej 11500 mm,
- posiadające minimum troje drzwi, dwuskrzydłowych o szerokości efektywnej min. 1200 mm każde, bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach, sterowane przez kierowcę,
- autobusy muszą posiadać oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy, aby kierowca był osłonięty w przypadku bezpośredniego ataku pasażera. Przegroda musi posiadać okienko do sprzedaży biletów oraz musi zapewniać komunikację głosową z pasażerem.
- posiadające klimatyzowaną przestrzeń pasażerską,
c) Przewoźnik będzie odpowiedzialny i zapewni transport poza przestrzenią pasażerską minimum 4 sztuk rowerów każdym autobusem o parametrach opisanych w pkt 1 a) jako bagażu, osób podróżujących kursami. Przewóz rowerów będzie wykonywany sezonowo (kwiecień- wrzesień).
d) Przewoźnik może zaproponować transport poza przestrzenią pasażerską minimum 12 sztuk rowerów jednym autobusem o parametrach opisanych w pkt 1 a) jako bagażu, osób podróżujących kursami. Przewóz rowerów byłby wykonywany sezonowo (kwiecień- wrzesień) i przede wszystkim w weekendy w wyznaczonych kursach.
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
Od 01.09.2012 r. do 31.08.2015 r.
Termin składania ofert do: 16.07.2012 r. do godz. 09:00.
Termin otwarcia ofert: 16.07.2012 r. do godz. 10:00.
- - - - - - - - - - - - -
Ponadto MZK Jastrzębie-Zdrój wielkimi krokami zaczyna się przygotowywać do przetargu na obsługę linii w ¯orach, a więc są do linie oznaczone numerami 105 oraz 3xx.
mzkjastrzebie.com pisze:
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE PRZEPROWADZENIA POSTęPOWANIA
1. Nazwa i adres organizatora publicznego transportu zbiorowego:
Międzygminny Związek Komunikacyjny z siedzibą w Jastrzębiu-Zdroju, ul. Przemysłowa 1, 44-335 Jastrzębie-Zdrój.
2. Przewidywany tryb zamówienia publicznego:
Przetarg nieograniczony
3. Określenie rodzaju transportu oraz linii komunikacyjnych, na których będą wykonywane przewozy:
Świadczenie usług przewozowych w miejskiej komunikacji autobusowej na terenie powiatu żorskiego oraz miast i gmin ościennych organizowanej przez Zamawiającego według ustalonych rozkładów jazdy na liniach 105, 301A, 301B, 301C, 302, 303, 304, 305, 306A, 306B, 306C, 308A, 308B, 308C, 309, 310, 311A, 311B, 311C, 312 i 313.
4. Przewidywana data rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia:
30 czerwca 2012r.
5. Podstawa prawna:
Art. 23 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. Nr 5/2011, poz. 13).
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Wygrał niespodziewanie Transgór i to z dosyć niską stawką, patrząc na konkurencję:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: http://www.ztz.rybnik.pl/uploads/pliki/iowoPN012012.pdf
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty: http://www.ztz.rybnik.pl/uploads/pliki/iowoPN012012.pdf
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Nowe szczegóły przetargu MZK:
- "nie" dla LE - PKM posiada 5 MANów EL283, ponoć zakupił też 2 x SU12LE, które w świetle wymagań nie mają w sumie po co przyjeżdżać
- MZK wymaga np. szarej podłogi z określonymi żółtymi strefami, żółtych rurek
- MZK wymaga co najmniej 70% odsuwanych okien z każdej strony, ale żeby nie było tak łatwo - część odsuwana ma mieć 30-60% wysokości i musi posiadać zamki blokujące
- co do SIP: 3 wyświetlacze wewnętrzne w przegubach, 1 w solówkach, 2 wyświetlacze zewnętrzne boczne w przegubach + zapowiadanie przystanków
- 2 przeguby co najmniej z 1997 roku, PKMowe NG312 (co najmniej 2 z 3) są z 1996
Doliczając do tego 10 nówek z EURO 6 i wymianę autobusów starszych niż te z 2002 roku mamy dość spory koszt dla takiej firmy jak PKM. Mam nadzieję, że nie skończy się źle dla "wykonawcy".
Zainteresowanym polecam BIP MZK.
______________________________Stary post z: 2013-09-29, 16:55_____________________________
I stało się - MZK Jastrzębie ogłosiło przetarg na obsługę Jastrzębia-Zdroju:
SIWZ jest dostępny do pobrania z BIPu MZK. Na ROWkomie jest wszystko mniej-więcej opisane: LINK. PKM będzie się musiał trochę nagimnastykować żeby wymagania spełnić, ale SIWZ dopuszcza podwykonawstwo, więc pewnie weźmie do współpracy Mikrusa i Kłosoko-ASKO-VBUSA. Uwagę zwraca 10 nówek z silnikiem EURO 6, zapowiedzi przystanków i maksymalny wiek pojazdów na poziomie 10 lat.
______________________________Stary post z: 2013-06-04, 22:18_____________________________
W Jastrzębiu za niedługo ruszy przetarg - na obsługę "pakietu Jastrzębskiego":
//Poprawka: jednak data realizacji poprzedniego przetargu kończy się wraz z końcem kwietnia 2014.
______________________________Stary post z 2012-11-20, 12:55_____________________________
Tak pokrótce: Wodzisław oddziela się od MZK, jednak na terenie tego miasta dalej będą jeździły linie MZK (już nawet są rozkłady). Był przetarg który wygrało konsorcjum: Kłosok ¯ory, PKM Jastrzębie oraz ASKA ¯ory (¬ródło i szczegóły).
______________________________Stary post z 2012-07-28, 19:31_____________________________
A w MZK Jastrzębie-Zdrój przetarg na linię 130 wygrał PKM Jastrzębie-Zdrój z ceną 6,24zł/wkm przebijając Kłosoka o 16gr/wkm. ¯ródło.
- "nie" dla LE - PKM posiada 5 MANów EL283, ponoć zakupił też 2 x SU12LE, które w świetle wymagań nie mają w sumie po co przyjeżdżać
- MZK wymaga np. szarej podłogi z określonymi żółtymi strefami, żółtych rurek
- MZK wymaga co najmniej 70% odsuwanych okien z każdej strony, ale żeby nie było tak łatwo - część odsuwana ma mieć 30-60% wysokości i musi posiadać zamki blokujące
- co do SIP: 3 wyświetlacze wewnętrzne w przegubach, 1 w solówkach, 2 wyświetlacze zewnętrzne boczne w przegubach + zapowiadanie przystanków
- 2 przeguby co najmniej z 1997 roku, PKMowe NG312 (co najmniej 2 z 3) są z 1996
Doliczając do tego 10 nówek z EURO 6 i wymianę autobusów starszych niż te z 2002 roku mamy dość spory koszt dla takiej firmy jak PKM. Mam nadzieję, że nie skończy się źle dla "wykonawcy".
Zainteresowanym polecam BIP MZK.
______________________________Stary post z: 2013-09-29, 16:55_____________________________
I stało się - MZK Jastrzębie ogłosiło przetarg na obsługę Jastrzębia-Zdroju:
SIWZ jest dostępny do pobrania z BIPu MZK. Na ROWkomie jest wszystko mniej-więcej opisane: LINK. PKM będzie się musiał trochę nagimnastykować żeby wymagania spełnić, ale SIWZ dopuszcza podwykonawstwo, więc pewnie weźmie do współpracy Mikrusa i Kłosoko-ASKO-VBUSA. Uwagę zwraca 10 nówek z silnikiem EURO 6, zapowiedzi przystanków i maksymalny wiek pojazdów na poziomie 10 lat.
______________________________Stary post z: 2013-06-04, 22:18_____________________________
W Jastrzębiu za niedługo ruszy przetarg - na obsługę "pakietu Jastrzębskiego":
Jednak na tym samym BIPie ukazało się też ogłoszenie dotyczące zamiaru bezpośredniego zawarcia umowy z podmiotem wewnętrznym (więc PKM Jastrzębie-Zdrój), w którym czytamy:Wstępne ogłoszenie informacyjne - BIP MZK Jastrzębie pisze:Planowana data rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia
1.10.2013
Więc wychodzi na to że przetarg będzie obejmował tylko część linii albo bardzo krótki okres czasu.Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy z podmiotem wewnętrznym pisze:Przewidywana data bezpośredniego zawarcia umowy: 01 maja 2014 roku
//Poprawka: jednak data realizacji poprzedniego przetargu kończy się wraz z końcem kwietnia 2014.
______________________________Stary post z 2012-11-20, 12:55_____________________________
Tak pokrótce: Wodzisław oddziela się od MZK, jednak na terenie tego miasta dalej będą jeździły linie MZK (już nawet są rozkłady). Był przetarg który wygrało konsorcjum: Kłosok ¯ory, PKM Jastrzębie oraz ASKA ¯ory (¬ródło i szczegóły).
______________________________Stary post z 2012-07-28, 19:31_____________________________
A w MZK Jastrzębie-Zdrój przetarg na linię 130 wygrał PKM Jastrzębie-Zdrój z ceną 6,24zł/wkm przebijając Kłosoka o 16gr/wkm. ¯ródło.
Ostatnio zmieniony 2013-10-03, 23:00 przez oolek15, łącznie zmieniany 1 raz.
Na BIPie pojawiły się "pytania i odpowiedzi". Moją uwagę zwróciło to konkretne pytanie. Wygląda na to, że przetargiem interesuje się jakaś firma wykonująca przewozy zagranicą. Ja jednak kibicuję PKMowi (dla którego jest to raczej "być albo nie być").
_____________________________________Stary post____________________________________
_____________________________________Stary post____________________________________
W świetle tego co czytam - wątpię. Rozumiem rozbudowę SIPu i zmniejszanie wieku taboru ale nie tak gwałtownie. Warto przestudiować załącznik 7 do SIWZ i załącznk 6 do projektu umowy (poprzednio podałem link, należy wejść do SIWZ). W tym pierwszym są wymagania techniczne, w drugim tabela kar. I tak np. za rozmowę (niekoniecznie przez telefon) - równowartość 50 wzkm taborem B, za brudny autobus czy zły ubiór kierowcy - 30. Wymagania przesadzone, zobaczymy jakie będą stawki za wzkm. Czyli zimą wszystkie wozy mają stać na hali (?) a kierowcy mają siedzieć cicho. Nie wiem o co chodzi MZK, ale rezultatem może być totalne wykończenie finansowe PKMu.Amalio pisze:Czy tam w ogóle jest jakikolwiek przepływ informacji
Ostatnio zmieniony 2013-10-30, 00:29 przez oolek15, łącznie zmieniany 2 razy.
MZK Jastrzębie-Zdrój zaszalało z przetargami, za niedługo (4.11) otwarcie ofert w przetargu jastrzębskim a na BIPie pojawił się przetarg obejmujący ¯ory i Czerwionkę-Leszczyny. Wymagania w sumie zbliżone do jastrzębskich (oprócz zapisu o nówkach), ale szczegóły na wspomnianym BIPie MZK.
Rozstrzygnięto przetarg na obsługę komunikacji miejskiej w Wodzisławiu Śląskim na lata 2014-2018. Wygrał KŁOSOK - o czym już ktoś wcześniej gdzieś wspominał.
http://www.kmrow.vot.pl/index.php?optio ... &Itemid=17
http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wo ... -7205.html
Autobusy mają być nie starsze jak 2008 roku Była jakaś prezentacja autobusu Kłosoka ale jest tylko fotka wnętrza. Czy mi to wygląda na MAZ'a?
http://www.kmrow.vot.pl/index.php?optio ... &Itemid=17
http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wo ... -7205.html
Autobusy mają być nie starsze jak 2008 roku Była jakaś prezentacja autobusu Kłosoka ale jest tylko fotka wnętrza. Czy mi to wygląda na MAZ'a?
Jak najbardziej, z tego co napisali na profilu fb z Wodzisławia - to ma być jeden MAZ, to ze zdjęcia na pewno jest tym MAZ-em, choćby ze względu na krzywą wieżę silnika, w NB12 jest prosta także trochę mylne. Ciekawe co pokażą.Janusz_K pisze:Autobusy mają być nie starsze jak 2008 roku Była jakaś prezentacja autobusu Kłosoka ale jest tylko fotka wnętrza. Czy mi to wygląda na MAZ'a?
A MZK unieważniło jastrzębski przetarg: BIP.
I oto jest nowy przetarg MZK na obsługę Jastrzębia-Zdroju i okolic (BIP). ¯adnych istotnych zmian nie ma. LE nie dopuszczone, NL2x3 też (#252-#254 za stare a #220-#221 mają za wąskie przejście między tylnymi nadkolami). Czyli w taborze PKMu nadają się tylko Solarisy i prawdopodobnie Neoplan #206 (oczywiście po dorzuceniu odpowiedniego SIPu) - reszta wozów do wymiany. "Gratulacje" dla MZK.
___________________________Stary post z 2013-11-08, 22:01_____________________________
Aha, czyli podwyższyli wymagania i liczyli że PKM będzie jeździł za głodowe stawki, żeby później narzekać że muszą dokładać do PKMu. W sumie nic już mnie nie zdziwi. Chyba że pomyśleli że jeżeli im się zwycięzca spodoba to dołożą tyle ile chce, a jak nie to nie.
___________________________Stary post z 2013-11-08, 22:01_____________________________
Aha, czyli podwyższyli wymagania i liczyli że PKM będzie jeździł za głodowe stawki, żeby później narzekać że muszą dokładać do PKMu. W sumie nic już mnie nie zdziwi. Chyba że pomyśleli że jeżeli im się zwycięzca spodoba to dołożą tyle ile chce, a jak nie to nie.