[Warszawa] Przetargi MZA
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Pytanie o silnik 5,8-5,9 l to jak nic Autosan. Solbus nie, ponieważ oni w Sm10 montują Cumminsa ISB (6,7 l).
A co byście powiedzieli o pytaniu nr 51 ?
A co byście powiedzieli o pytaniu nr 51 ?
Ostatnio zmieniony 2012-03-15, 13:33 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes. Oni wszystkie prototypowe i nowe autobusy czy ciężarówki (a od niedawna i osobówki) testują wpierw w Skandynawskich warunkach, później w naszych (tłumacz Niemieckich) warunkach. No i rok by się zgadzał: Citaro jest oferowane od 1997 roku.Jack the Ripper pisze: Pytanie 56- coś skandynawskiego ?
Autosan wylatuje ze specyfikacji z coraz większym hukiem...Pytanie 59- na drzewo x 2 A o 36 SanCity 12LF nic mi nie wiadomo. O 28 a i owszem
Pytanie 60- na drzewo x 3.
Ale i tak mistrzostwem w wykonaniu Autosanu było pytanie, po którym ze specyfikacji wyleciał... Irisbus
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
A co powiecie na pytanie 89- oferent pyta o dopuszczenie 4 babcia safe'ów w midi, z czego dwóch jako stratopontów. Odpowiedź negatywna. Co to mogło być (analogicznie pytanie 90, tam układ 4+2 w maxi oraz 91, gdzie proponują 8+2 w mega) ?
Pytanie 99- poza Citaro K nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Pytanie 100- jak nic Citaro K.
Pytanie 99- poza Citaro K nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Pytanie 100- jak nic Citaro K.
Nie wiem czy nie wywołałem wilka z lasu, w postaci Irisbusa...Jack the Ripper pisze:Co to mogło być (analogicznie pytanie 90, tam układ 4+2 w maxi oraz 91, gdzie proponują 8+2 w mega) ?
Analogicznie to by mi pasowało do Mobilisowych Citelisów 12M, które mają układ 4+2 składane.
Myślałem nad MAN-em... Ale rzeczywiście to będzie raczej Mercedes.Jack the Ripper pisze:Pytanie 99- poza Citaro K nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Widzę, że Evobus coraz poważniej traktuje ten przetarg.Pytanie 100- jak nic Citaro K.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Solbus ? Niezrozumiały to dla mnie ruch z tym silnikiem. Chyba, że... jakieś pomysły na czym polega ten ich 'wspaniały i niecny plan' ?
Moją uwagę zwróciło kolejnych kilka pytań.
Pytanie 114 -> Brak nadmuchu w kabinie, każe sugerować Conecto. Jednakże testy skandynawskie są mi tutaj jakoś w niesmak.
Pytanie 115 -> MAN czy EvoBus ? Załóżmy, że jak wyżej.
Moją uwagę zwróciło kolejnych kilka pytań.
Pytanie 114 -> Brak nadmuchu w kabinie, każe sugerować Conecto. Jednakże testy skandynawskie są mi tutaj jakoś w niesmak.
Pytanie 115 -> MAN czy EvoBus ? Załóżmy, że jak wyżej.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Powiem tak. Ulalala... klik
Nie wiem, czy Solbus się jakoś wybroni w solówkach. Nie wiem też w co EvoBus zagrał w części na mega. Przy Citaro raczej nie występuje zasada CCC, więc resztę sobie dopowiedzcie...
Nie wiem, czy Solbus się jakoś wybroni w solówkach. Nie wiem też w co EvoBus zagrał w części na mega. Przy Citaro raczej nie występuje zasada CCC, więc resztę sobie dopowiedzcie...
Ogólnie Mercedes z OM457hLA straci na spalaniu... Toż to potrafi nawet 70 litrów/100km pochłonąć.
Ciekawe jak z podziałem szyby: Tam była preferowana dzielona pionowo. Szyba w Citaro się łapie? Jeżeli nie, to kolejne punkty odfruną w siną dal.
Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż Merc ma również szansę na MAXI, bo jakoś śmiem wątpić, by Solbus otrzymał dodatkowe punkty (no i chyba wyleci za brak wyprodukowanych 50 sztuk SM12).
Ciekawe jak z podziałem szyby: Tam była preferowana dzielona pionowo. Szyba w Citaro się łapie? Jeżeli nie, to kolejne punkty odfruną w siną dal.
Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż Merc ma również szansę na MAXI, bo jakoś śmiem wątpić, by Solbus otrzymał dodatkowe punkty (no i chyba wyleci za brak wyprodukowanych 50 sztuk SM12).
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
A norma zadeklarowana przez producenta to 55 lCoffee pisze:Ogólnie Mercedes z OM457hLA straci na spalaniu... Toż to potrafi nawet 70 litrów/100km pochłonąć.
Preferowana była dzielona na 3 części (2 połówki i świetlik). Conecto ma dzieloną na 2, Citaro też.Coffee pisze:Ciekawe jak z podziałem szyby: Tam była preferowana dzielona pionowo. Szyba w Citaro się łapie? Jeżeli nie, to kolejne punkty odfruną w siną dal.
Solbus to największa niewiadoma. Bóg jeden wie co tam uciułali.Coffee pisze:Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż Merc ma również szansę na MAXI, bo jakoś śmiem wątpić, by Solbus otrzymał dodatkowe punkty (no i chyba wyleci za brak wyprodukowanych 50 sztuk SM12).
Merc i jego szansa na solówki ? Wydaje mi się, że mogą stracić z tych samych względów co w przegubach (tj. SORT 2, szyba dzielona na 2 części, silnik i coś tam jeszcze). Także minimalnie, ale może wygrać Solaris.
Hmmm... od zawsze ?Amalio pisze:A od kiedy Citaro ma dzieloną szybę
Jeszcze ceny (brutto) poszczególnych ofert:
* Midi
konsorcjum Lider Trading i Blue Line -> 18 819 000 zł
MAN Truck & Bus Polska (lider) i MAN Bus Polska -> 23 493 000 zł
EvoBus Polska -> 21 294 301 zł
Solaris Bus & Coach -> 17 933 400 zł
* Maxi
konsorcjum Lider Trading i Blue Line -> 24 753 750 zł
MAN Truck & Bus Polska (lider) i MAN Bus Polska -> 30 073 500 zł
EvoBus Polska -> 25 710 013 zł
Solaris Bus & Coach -> 26 111 051 zł
* Mega
MAN Trucks & Bus Polska -> 94 980 600 zł
EvoBus Polska -> 85 072 728 zł
Solaris Bus & Coach -> 85 718 700 zł
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
O ile w zadaniu I raczej jest jasność, to w II i III możesz mieć rację. Różnice są niewielkie więc decydujący będzie tutaj silnik (Solaris dał pewnie PR228 i PR228, Merc Om926 w solówce i Om457 w przegubie- kwestia jaki ? 299 czy 354) oraz ekologia i SORT 2. Więc faktycznie to wszystko może się powyrównywać z delikatnym wskazaniem na Solarisa.
Oczywiście jeżeli zakładamy, że Solbus się walnął w ofercie, czego w 100 % nie da się wykluczyć.
Oczywiście jeżeli zakładamy, że Solbus się walnął w ofercie, czego w 100 % nie da się wykluczyć.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Cena zdaje się wskazywać na Conecto. Nieco ponad 1 mln za solo w full opcji i 1,4 mln tu ciut 'przytanio' jak na Citaro. Tym bardziej, że MZA tylko w części płaci gotówką.
Po za tym odsyłam do pytania o dopuszczenie kabiny bez nagrzewnicy. Jedna z cech charakterystycznych 'turków'.
Po za tym odsyłam do pytania o dopuszczenie kabiny bez nagrzewnicy. Jedna z cech charakterystycznych 'turków'.
Ostatnio zmieniony 2012-03-28, 20:50 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 2 razy.