[Warszawa] Przetargi MZA

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
sphinx

Post autor: sphinx »

Jack the Ripper pisze:Z D08 290 kucy tracą co najmniej 2 punkty w technice (silnik i kabina), plus jeszcze chyba za poszycie. Bardziej z D20 bym im się opłacało. Tym bardziej, że doszły mnie ploty, że solówki mają pójść na Stalową.
Możesz mi wyjaśnić co ma silnik do poszycia i kabiny?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Pewnie zapytanie wystosował MAN albo producent autobusów z silnikiem MANa. Dziękuję za odpowiedzi.

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze: Pytanie retoryczne?
Nie całkiem. Evobus raczej chciał sprzedać swój dobry reprezentacyjny produkt (i cały czas próbuje), to najwyżej ówczesne władze MZA mogły zmienić zapatrywania z produktu wysokiej jakości na coś takiego

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

sphinx pisze:Możesz mi wyjaśnić co ma silnik do poszycia i kabiny?
Pardon, niezręcznie się wyraziłem. Przynajmniej 2 pkt straty są za silnik, poszycie i brak dużej kabiny- lepiej ?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A tu kolejny wysyp pytań. Można znaleźć pytania w Sprawie Citaro K, usilne próby Autosana, pytanie o silnik o pojemności 5880 cm3 do MIDI (kto am takie w ofercie?). Liczba pytań urosła do 113.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

5880? Pewnie chodzi o IVECO Tector 6 - taki silnik stosuje Autosan w Sancity 10LF, nie wiem czy też nie Solbus w SM10.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Pytanie o silnik 5,8-5,9 l to jak nic Autosan. Solbus nie, ponieważ oni w Sm10 montują Cumminsa ISB (6,7 l).
A co byście powiedzieli o pytaniu nr 51 ?
Ostatnio zmieniony 2012-03-15, 13:33 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 1 raz.

sphinx

Post autor: sphinx »

Ja wiem czy walka, jako, że w poprzednim pytaniu zamawiający posłał Autosan na drzewo, dopuszczenie silnika o pojemności 5,88l nic nie zmienia.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jack the Ripper pisze: Pytanie 56- coś skandynawskiego ?
Mercedes. Oni wszystkie prototypowe i nowe autobusy czy ciężarówki (a od niedawna i osobówki) testują wpierw w Skandynawskich warunkach, później w naszych (tłumacz Niemieckich) warunkach. No i rok by się zgadzał: Citaro jest oferowane od 1997 roku.
Pytanie 59- na drzewo x 2 A o 36 SanCity 12LF nic mi nie wiadomo. O 28 a i owszem
Pytanie 60- na drzewo x 3.
Autosan wylatuje ze specyfikacji z coraz większym hukiem...
Ale i tak mistrzostwem w wykonaniu Autosanu było pytanie, po którym ze specyfikacji wyleciał... Irisbus :P

chudy5d

Post autor: chudy5d »

O co takiego zapytali, że wyeliminowali Irisbusa? :D

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

O co takiego zapytali, że wyeliminowali Irisbusa?
Chodziło o silnik i zastosowanie filtra sadzy.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

A co powiecie na pytanie 89- oferent pyta o dopuszczenie 4 babcia safe'ów w midi, z czego dwóch jako stratopontów. Odpowiedź negatywna. Co to mogło być (analogicznie pytanie 90, tam układ 4+2 w maxi oraz 91, gdzie proponują 8+2 w mega) ?
Pytanie 99- poza Citaro K nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Pytanie 100- jak nic Citaro K.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jack the Ripper pisze:Co to mogło być (analogicznie pytanie 90, tam układ 4+2 w maxi oraz 91, gdzie proponują 8+2 w mega) ?
Nie wiem czy nie wywołałem wilka z lasu, w postaci Irisbusa...
Analogicznie to by mi pasowało do Mobilisowych Citelisów 12M, które mają układ 4+2 składane.
Jack the Ripper pisze:Pytanie 99- poza Citaro K nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Myślałem nad MAN-em... Ale rzeczywiście to będzie raczej Mercedes.
Pytanie 100- jak nic Citaro K.
Widzę, że Evobus coraz poważniej traktuje ten przetarg.

sphinx

Post autor: sphinx »

Solbus dopytał i silnik 6,7l został dopuszczony w części maxi. Co z tego, jak 12m Solcity nie spełnia ukrytego warunku doświadczenia?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Solbus ? Niezrozumiały to dla mnie ruch z tym silnikiem. Chyba, że... jakieś pomysły na czym polega ten ich 'wspaniały i niecny plan' :D ?
Moją uwagę zwróciło kolejnych kilka pytań.
Pytanie 114 -> Brak nadmuchu w kabinie, każe sugerować Conecto. Jednakże testy skandynawskie są mi tutaj jakoś w niesmak.
Pytanie 115 -> MAN czy EvoBus ? Załóżmy, że jak wyżej.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Powiem tak. Ulalala... klik
Nie wiem, czy Solbus się jakoś wybroni w solówkach. Nie wiem też w co EvoBus zagrał w części na mega. Przy Citaro raczej nie występuje zasada CCC, więc resztę sobie dopowiedzcie... ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Ogólnie Mercedes z OM457hLA straci na spalaniu... Toż to potrafi nawet 70 litrów/100km pochłonąć.
Ciekawe jak z podziałem szyby: Tam była preferowana dzielona pionowo. Szyba w Citaro się łapie? Jeżeli nie, to kolejne punkty odfruną w siną dal.
Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż Merc ma również szansę na MAXI, bo jakoś śmiem wątpić, by Solbus otrzymał dodatkowe punkty (no i chyba wyleci za brak wyprodukowanych 50 sztuk SM12).

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Coffee pisze:Ogólnie Mercedes z OM457hLA straci na spalaniu... Toż to potrafi nawet 70 litrów/100km pochłonąć.
A norma zadeklarowana przez producenta to 55 l :mruga:
Coffee pisze:Ciekawe jak z podziałem szyby: Tam była preferowana dzielona pionowo. Szyba w Citaro się łapie? Jeżeli nie, to kolejne punkty odfruną w siną dal.
Preferowana była dzielona na 3 części (2 połówki i świetlik). Conecto ma dzieloną na 2, Citaro też.
Coffee pisze:Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż Merc ma również szansę na MAXI, bo jakoś śmiem wątpić, by Solbus otrzymał dodatkowe punkty (no i chyba wyleci za brak wyprodukowanych 50 sztuk SM12).
Solbus to największa niewiadoma. Bóg jeden wie co tam uciułali.
Merc i jego szansa na solówki ? Wydaje mi się, że mogą stracić z tych samych względów co w przegubach (tj. SORT 2, szyba dzielona na 2 części, silnik i coś tam jeszcze). Także minimalnie, ale może wygrać Solaris.
Amalio pisze:A od kiedy Citaro ma dzieloną szybę :?:
Hmmm... od zawsze :-P ?

Jeszcze ceny (brutto) poszczególnych ofert:

* Midi
konsorcjum Lider Trading i Blue Line -> 18 819 000 zł
MAN Truck & Bus Polska (lider) i MAN Bus Polska -> 23 493 000 zł
EvoBus Polska -> 21 294 301 zł
Solaris Bus & Coach -> 17 933 400 zł

* Maxi
konsorcjum Lider Trading i Blue Line -> 24 753 750 zł
MAN Truck & Bus Polska (lider) i MAN Bus Polska -> 30 073 500 zł
EvoBus Polska -> 25 710 013 zł
Solaris Bus & Coach -> 26 111 051 zł

* Mega
MAN Trucks & Bus Polska -> 94 980 600 zł
EvoBus Polska -> 85 072 728 zł
Solaris Bus & Coach -> 85 718 700 zł

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

O ile w zadaniu I raczej jest jasność, to w II i III możesz mieć rację. Różnice są niewielkie więc decydujący będzie tutaj silnik (Solaris dał pewnie PR228 i PR228, Merc Om926 w solówce i Om457 w przegubie- kwestia jaki ? 299 czy 354) oraz ekologia i SORT 2. Więc faktycznie to wszystko może się powyrównywać z delikatnym wskazaniem na Solarisa.
Oczywiście jeżeli zakładamy, że Solbus się walnął w ofercie, czego w 100 % nie da się wykluczyć.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Cena zdaje się wskazywać na Conecto. Nieco ponad 1 mln za solo w full opcji i 1,4 mln tu ciut 'przytanio' jak na Citaro. Tym bardziej, że MZA tylko w części płaci gotówką.
Po za tym odsyłam do pytania o dopuszczenie kabiny bez nagrzewnicy. Jedna z cech charakterystycznych 'turków'.
Ostatnio zmieniony 2012-03-28, 20:50 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”