[Warszawa] Przetargi MZA

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Przemek »

Jak widzę, argumenty większości są godne pożałowania. Nie, bo:
1. bo nie.
2. bo to Chiny.
3. Bo to domki z kart, jak ich samochody.
4. bo to Chiny.
5. bo przejście nie takie.
6. to nie Solaris.
7. bo to Chiny.
8. chcą nas wyzyskiwać.
9. bo to podróbka.
10. bo to Chiny
11. bo okna nie takie.
12. bo szafa taka duża.
13. patrz pkt. 2, 4, 7 i 10...

i tak dalej, i tak dalej... To tak po krótce z moich obserwacji. Ale ja nie o tym chciałem ;)

Wyniki tego przetagu z pewnością zaważą na przyszłości chińskiego producenta na polskim rynku autobusów. Wszystko zależy od tego, jak teraz postąpi MZA - czy zaważy tzw. polityczna poprawność, czy obiektywne porównanie złożonych ofert. Nie przekreślałbym od razu chińskiego producenta, jak większość tu wypowiadających się użytkowników km-forum. Tego właśnie obiektywizmu w porównaniu ofert mi brakuje - jakby ktoś miał dostęp do takich informacji z niniejszego przetargu, to bardzo bym prosił o ich zamieszczenie tutaj.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: TLG »

"Przejście nie takie" ma niemałe znaczenie, jeżeli rozmawiamy o aranżacji autobusu miejskiego, który ma kursować po Śródmieściu. Nie należy tego argumentu bagatelizować.
jakby ktoś miał dostęp do takich informacji z niniejszego przetargu, to bardzo bym prosił o ich zamieszczenie tutaj
Nawet jeśli są tu takie osoby, to nie powiedzą tego, gdyż nie są to informacje, które powinny w tej chwili trafiać na forum publiczne ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Burmistrz »

K, jechałeś kiedyś tym autobusem? Bo tak się składa że ja tak. Okropnie capił plastikami, emerytki narzekały że siedzenia wysoko, jakby się klimatyzacja zepsuła to pasażerowie by się chyba ugotowali, bo okien otwieranych to to nie miało. Na szczęście MZA postawiło wymóg otwieranych okien.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Auper »

Otwierane okna to nie kwestia producenta, więc argument jak cała reszta... Plastikami delikatnie mówiąc wali w każdym nowym pojeździe, więc kolejny argument o kant busa... A w narzekania większości emerytów to ja też nie wieżę, bo tak wysokich podestów jak ma Solaris to chyba nikt inny nie oferuje... Autobus zaoferowany przez Chińczyków jest po prostu lepszy od Solarisa i tyle...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Przemek »

Gdzieś te baterie musiały się znaleźć - trudno oczekiwać, żeby autobus elektryczny o dużej ilości akumulatorów miał tyle samo miejsca w środku, co tradycyjny autobus a jeśli dobrze pamiętam, BYD idzie w kierunku zwiększania zasięgu autobusów elektrycznych.
Pytanie, czy MZA będzie chciało pojazdy o zmaksymalizowanej pojemności akumulatorów kosztem przestrzeni pasażerskiej, czy jak najbardziej zbliżone aranżacją wnętrza do zwykłych autobusów, za to kosztem jego zasięgu.

Dzięki Burmistrz za jeszcze jeden argument godny pożałowania - "bo śmierdzi" ;) Może teraz wrócimy do konkretów związanych z przetargiem?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: J-31 »

Ja bym nie oceniał aż tak krytycznie BYD-a w wersji K9, która była testowana w Polsce, bo ten autobus, był wybitnie przygotowany na rynek amerykański. Mieliśmy do czynienia z pojazdem o układzie wnętrza całkowicie abstrakcyjnym w naszych warunkach - ale to był tylko pojazd testowy. I faktycznie fotele w tylnej części były stosunkowo wysoko, ale sporo foteli było dostępny z niskiej podłogi. Nie wiem jak będzie przygotowany pojazd dla MZA. Na pewno MZA narzuci producentowi pewne rozwiązania ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Amalio »

Kędzior ja widzę, że z Ciebie to jednak idiota jest. Jak się nie znasz, to z łaski swojej nie zabieraj głosu. Jeśli MZA wybierze BYDa, to moim zdaniem trzeba wysłać zgłoszenie na prokuraturę, ponieważ ten autobus jest chiński, składali go Chińczycy, a ponadto jest fuj! Moim zdaniem oczywistą sprawą jest, że powinni wybrać Autosana. Nieistotne, że nie startowali, nie produkują elektryków i że ujowe. To nie istotne!


Mam nadzieję, że część osób już czuje się lepiej po przeczytaniu powyższego i nie czyta dalej. A teraz na poważnie. Trzecie wejście to rzeczywiście porażka, ale w zamian za to można liczyć na niezły zasięg, ponieważ autobus jest zwyczajnie zawalony ogniwami - taka strategia, którą stosują też w swoich osobówkach przez co mają niezły zasię, ale wysoką masę własną. Tak po za tym BYD bynajmniej zły nie jest. Jest specyficzny, bo egzotyczny.
Jest jeszcze kwestia hałaśliwych silników, ale producent obiecywał, że się tym zajmie.
Moim zdaniem jak kupią BYDa, to przynajmniej posłużą za królika doświadczalnego. A o precedensie nie ma w zasadzie mowy, bo to i tak nie pierwsze BYDy w Europie.
J-31 pisze:Ja bym nie oceniał aż tak krytycznie BYD-a w wersji K9, która była testowana w Polsce, bo ten autobus, był wybitnie przygotowany na rynek amerykański.
Nie na amerykański tylko wenezuelski.

WTF? Powtarzana bzdura. To jest po prostu chiński autobus. Nie żadna amerykańska specyfikacja.

Po raz kolejny radzę stonować język wypowiedzi. Jeśli ktoś się nie zgadza z treścią wypowiedzi innych użytkowników, to zdrowy rozsądek nakazuje merytorycznie rozwiązać problem wskazując współdyskutantowi, że - a jeśli tak, to w czym się myli i próbować dojść do porozumienia unikając wyzwisk, chamstwa i niewybrednych docinek i nie dopuszczając, żeby zastąpiły one rzeczową dyskusję.
Secundo - co do zabierania głosu przez użytkowników - forum nie jest zamkniętą grupą dyskusyjną, gdzie tylko wybrana część użytkowników ma prawo zabierać głos w dyskusji. Każdy użytkownik ma prawo dyskutować na forum a nie tylko wybrana przez siebie, część użytkowników, zwłaszcza jeśli jest to dyskusja związana z tematem. Kolejna zgryźliwa uwaga skierowana pod adresem użytkowników, będzie bezwzględnie "nagrodzona" ostrzeżeniem. //Kędzior

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Jack the Ripper »

Tymczasem w cieniu elektryków MZA ogłosiło przetarg na 25 przegubów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: J-31 »

Tak, zgadza się prócz "elektryków" miał być jeszcze przetarg na autobusy z napędem spalinowym. Ciekawy jestem która firma wygra tym razem ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:Tak, zgadza się prócz "elektryków" miał być jeszcze przetarg na autobusy z napędem spalinowym. Ciekawy jestem która firma wygra tym razem ;)
Coś mi mówi, że będą kolejne Conecta.

Patrząc na kryteria: Solbus straci za mały silnik, Solaris za niedzielone poszycie, a i parametry techniczne ma lekko gorsze od Mercedesa. Nie wiem jak z tą szybą czołową w Conecto, ale na dobrą sprawę jest podzielona na trzy części.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: TLG »

Ocena ofert to nie jest kod zero-jedynkowy. Dotyczy to zarówno poszycia, szyby czołowej i innych ocenianych detali. Tym bardziej, że nie wiemy, jaki silnik zastosuje Solbus. Na chwilę obecną nie ma autobusu przegubowego Solbus z silnikiem EURO 6, ale - jak zauważył Infobus - MZA nie wymaga złożenia świadectwa homologacji w ofercie. Wszystko rozbije się o cenę oferty i to zdecyduje.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Coffee »

TLG pisze: Na chwilę obecną nie ma autobusu przegubowego Solbus z silnikiem EURO 6, ale - jak zauważył Infobus - MZA nie wymaga złożenia świadectwa homologacji w ofercie.

Fakt. Ale patrząc na poprzednie poczynania Solbusa, nie spodziewał bym się niczego innego, jak Cumminsa ISB6.7, który ma 6,7 litra pojemności, co przy MX11 (10,8l) i OMh470hL (10,7l) wypada słabo.
TLG pisze:Wszystko rozbije się o cenę oferty i to zdecyduje.
Niestety (albo stety), pod tym względem Solbus ma spore szanse na wygraną.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Jack the Ripper »

Coffee pisze:Fakt. Ale patrząc na poprzednie poczynania Solbusa, nie spodziewał bym się niczego innego, jak Cumminsa ISB6.7, który ma 6,7 litra pojemności, co przy MX11 (10,8l) i OMh470hL (10,7l) wypada słabo.
W przegubach na ropę oferują silnik Cummins ISB8.9. Na SSC kiedyś na głos kminiłem, że z motorem ISM mogliby pokombinować.
Coffee pisze:Niestety (albo stety), pod tym względem Solbus ma spore szanse na wygraną.
I równie dobrze może zawyżyć cenę o koszty homologacji. Mimo tego, że MZA chcą dokumentów przed podpisaniem umowy to nie usprawiedliwia ewentualnej bezczynności Solbusa. No chyba, że zadadzą jedno pytanie, które ich podratuje.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Coffee »

Jack the Ripper pisze:W przegubach na ropę oferują silnik Cummins ISB8.9. Na SSC kiedyś na głos kminiłem, że z motorem ISM mogliby pokombinować.
Z tego, co kojarzę, to ani jeden ani drugi silnik nie doczekał się jeszcze wersji spełniającej Euro6.
Jack the Ripper pisze:I równie dobrze może zawyżyć cenę o koszty homologacji. Mimo tego, że MZA chcą dokumentów przed podpisaniem umowy to nie usprawiedliwia ewentualnej bezczynności Solbusa. No chyba, że zadadzą jedno pytanie, które ich podratuje.
Może i też tak być. Właśnie nie wziąłem pod uwagę kosztów homologacji.
Tak czy siak, wydaje mi się, że będzie to walka między Mercedesem Conecto, a Solarisem Urbino z lekką przewagą Mercedesa (Solaris straci parę punktów za poszycie i parametry).

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Jack the Ripper »

Coffee pisze:Z tego, co kojarzę, to ani jeden ani drugi silnik nie doczekał się jeszcze wersji spełniającej Euro6.
ISL to od niedawna jest na E6, ISM pewnie kwestia czasu.
Coffee pisze:Może i też tak być. Właśnie nie wziąłem pod uwagę kosztów homologacji.
I tak będzie jeśli Solbus jakoś nie przepchnie motorów E5.
Coffee pisze:Tak czy siak, wydaje mi się, że będzie to walka między Mercedesem Conecto, a Solarisem Urbino z lekką przewagą Mercedesa (Solaris straci parę punktów za poszycie i parametry).
Na tyle lekką by pogonić Merca z 'kebsem' jeśli nie będzie drugi raz zniżki.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Mrozard »

Przetarg na elektrobusy się zakończył. Wygrał BYD, więcej na stronie MZA.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: J-31 »

Hehe. A zatem witamy chińszczyznę :lol:

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Burmistrz »

Firma Solaris wyraża oburzenie z powodu decyzji Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie i wyboru oferty na autobusy elektryczne chińskiej produkcji. Polski producent uważa, iż jest to działanie na niekorzyść polskich podatników oraz polskiej gospodarki, a w szczególności na niekorzyść mieszkańców Warszawy. Dlatego firma planuje skierowanie do Krajowej Izby Odwoławczej odwołania z powodu rażąco niskiej ceny produktu chińskiego.
W końcu!

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/art ... m-byd.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Amalio »

W takim razie ja czuję się oburzony tym, że Solaris sprzedaje swoje autobusy w Czechach, Niemczech, Francji, Turcji, Hiszpanii, Rumunii, Austrii i innych krajach których nie chce mi się już wymieniać. To skandal! Solaris działa na niekorzyść podatników z tych wszystkich krajów.

Mówiąc krótko Solaris robi się żałosny.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: [Warszawa] Przetargi MZA

Post autor: Auper »

Tutaj wyraźnie widać, że Solaris na tym polu nie ma nic do zaoferowania, poza przesłankami patriotycznymi...;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”