: 2008-08-06, 14:38
Ufff. Ogromne dzięki TLG za wieści. Jeden problem mamy zatem z głowy - no to teraz czekamy na przetargTLG pisze:Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Ufff. Ogromne dzięki TLG za wieści. Jeden problem mamy zatem z głowy - no to teraz czekamy na przetargTLG pisze:Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.
Niezłe tempo. Widać, że TW nie przespało sprawy i dopięli wszystko. Ze swojej strony życzę powodzeniaTLG pisze:Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.
Niezłe tempo. Widać, że TW nie przespało sprawy i dopięli wszystko. Ze swojej strony życzę powodzeniaTLG pisze:Umowa podpisana. W ciągu dwóch tygodni będzie wszczęta procedura zamówienia 186 wagonów tramwajowych.
Pytanie do TLG, co z tej listy możemy skreślić?Swoje wagony chcą nam zaoferować najwięksi producenci na świecie: Alstom, Bombardier i Siemens, a także nieco mniejsze firmy - szwajcarski Stadler i hiszpański Caf. O zlecenie powalczy też bydgoska PESA.
Nie skreślałbym tak szybko CAF ani Stadlera. A co do Siemensa to sądzę że prędzej wyłoży się ceną niż wymogami technicznymi. Brakuje tu jeszcze Crotrama, który swego czasu interesował się przetargiem na 15 niskich - pytanie jednak czy przeprojektował swój tramwaj na tor 1435mm? Skoda natomiast chyba się zatkała Pragą...TLG pisze:Na pewno CAF (zbyt długi termin dostawy). Siemens raczej odpadnie w ocenie technicznej (brak osi przelotowych), Stadler - trudno powiedzieć.
Rekord w tramwajach
Konrad Majszyk 18-08-2008, ostatnia aktualizacja 19-08-2008 08:25
W tym tygodniu Tramwaje Warszawskie ogłoszą przetarg na 186 pojazdów. To ma być największy taki kontrakt w Europie.
Przetarg ruszy w piątek – zapewnia „¯W“ prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.
Szacowany koszt tego zakupu to ponad 1,4 mld zł. Zamówienie niemal 200 pojazdów ma pomóc miejskiemu przewoźnikowi unowocześnić tabor, który dziś w większości składa się z gruchotów. Ponad 400 spośród 800 wożących warszawiaków wagonów to wysokopodłogowe chorzowskie modele 13N i 105Na, które mają 20 lat i więcej (najstarsze są z lat 60.).
Miasto zapowiada skok jakościowy. Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, wyposażone w monitoring, klimatyzację i automaty biletowe.
Jak twierdzi prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz, to obecnie największy przetarg tramwajowy w Europie. Ponad 140 tramwajów zamawiał kilka lat temu Berlin, później kontrakt tej wielkości już w UE się nie zdarzył. Urzędnicy potwierdzają, że przetargiem są zainteresowani wszyscy producenci tramwajowi obecni na polskim rynku: polscy – Cegielski, PESA oraz Solaris i zachodni – Alstom, Bombardier, Siemens i Stadler.– Pierwsze z nowych wozów dojadą do Warszawy w 2010 roku. Do Euro 2012 będzie ich ok. 120 – oblicza Krzysztof Karos.
A to nowość. Dwa tygodnie temu prezydent Warszawy zapowiedziała, że wszystkie z zamówionych 186 tramwajów przyjadą przed Euro 2012. Większość z nich ma bowiem dowozić pasażerów w okolice Stadionu Narodowego – po torach w al. Zielenieckiej, Al. Jerozolimskich i na Trasie W-Z.
Początkowo Tramwaje Warszawskie planowały podzielić zamówienie na kilka mniejszych przetargów. Dlaczego zdecydowały się na jeden duży? Jak usłyszeliśmy, tramwajarze chcą kupić tylko jeden typ taboru, co powinno ułatwić eksploatację i obniżyć koszty jego późniejszego serwisu.
Zakup tramwajów jest możliwy dzięki podpisaniu przez ratusz z Tramwajami Warszawskimi umowy przewozowej na lata 2008 – 2027. Władze miasta dały w niej spółce gwarancje zakupu od niej przewozów za 16,6 mld zł. To będzie zabezpieczenie dla banku, który udzieli spółce kredytu na nowy tabor. – We wrześniu zostanie podpisana analogiczna umowa z Szybką Koleją Miejską. Umożliwi ona zaciągnięcie kredytu na pociągi, które dojadą do lotniska Okęcie – mówi szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.
¯ycie Warszawy
Ignorancja pismaków jest porażająca.Cegielski, PESA oraz Solaris
Zauważ, że napisali tam „zainteresowani są”. Solaris może utworzy jakieś konsorcjum czy inną spółkę z bardziej doświadczonym producentem (o ile będzie taka możliwość), a w Cegielskim nie mają wszystkiego z mózgami w porządku.TLG pisze:Ignorancja pismaków jest porażająca.
Nie. Praski, który formalnie nie jest zakończony jest większy: 250 wagonówplocmaster pisze:To naprawdę będzie największy przetarg tramwajowy?
Jak najbardziej byłoby głupie. Ja serdecznie dziękuję za wykonawstwo made by FPS. Partacze i tyle.plocmaster pisze:. Przecież jeśli to prawda, to pewnie opłacałoby się producentom opracować model specjalnie dla Warszawy (vide Flexity Berlin) i umieszczenie tam Ceglorza nie byłoby takie głupie
Kupić byłoby głupio, ale gdyby opłacało się im opracować nowy model, mogliby wystartować w przetargu z szansami, ale i tak możnaby ich wykluczyć kryteriamiTLG pisze:Jak najbardziej byłoby głupie. Ja serdecznie dziękuję za wykonawstwo made by FPS. Partacze i tyle.
W trakcie się dowiecie jak zostanie to rozwiązane.Lopez pisze:Jednak z pewnością TW muszą przeprowadzić postępowanie w pełni przejrzyście, bo kto by nie wygrał na pewno będą to "nie ci, co powinni".
Po prostu korzystali oni z nieaktualnych informacjiLopez pisze:Na szczęście akurat w tej sprawie dziennikarze nie mają nic do powiedzenia i bardzo dobrze. Papier zniesie przecież wszystko, a ludzie nie koniecznie.
Przetarg ograniczony?TLG pisze:W trakcie się dowiecie jak zostanie to rozwiązane.
Wszystko zależy od tego jak się zorganizuje całą procedurę ograniczenia. Myślę, że w tym przypadku - jeżeli do czegoś takiego dojdzie - postawione warunki dopuszczenia do składania ofert przez oferentów będą po prostu jasno określone i nie będzie trzeba być inteligentem, żeby je zrozumieć.plocmaster pisze:A przy ograniczonym to nie ma ryzyka podwyższonego stężenia protestów etc.?
No to czekamy na szczegóły Też nie siedzę na tyle w pzp, żeby prorokować w tej dziedzinie.TLG pisze:W trakcie się dowiecie jak zostanie to rozwiązane.
A wedle mnie przetarg jest tak napisany, że jedynym zwycięzcą jest PESA. Oto co wyczytałem:TLG pisze:Właściwie w grę wchodzą - co powtarzam już od wielu miesięcy - Bombardier, Alstom i PESA. Bombardier w tej trójce wypaść może trochę gorzej, więc ostateczne starcie będzie między PES¡ i Alstomem. Myślę, że tutaj zadecyduje cena oferty.
Przypadek Tatry to jest wspaniały przykład wrogiego przejęcia, natomiast Konstal rzeczywiście był przejmowany przez Alstom jako zakład z potencjałem. Ja także mam nadzieję, że rynek pozwoli pokazać ten potencjał.Bąbel pisze:w przeciwieństwie do Tatr, którą wyniszczono w parę lat zaledwie