[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Bez niespodzianki.
W przetargu na 45 dwukierunków dla Warszawy zwyciężyła PESA
http://www.tw.waw.pl/zampubl/NZ-015-201 ... 5_2012.pdf

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ano wygrała PESA. Ciekawy jestem co konkretnie zaoferuje i jak to wizualnie będzie wyglądać ;)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Mnie ogólnie ciekawi ten zapis...
Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju
...za który obaj producenci dostali 100%. Czy to może oznaczać, że Warszawa wreszcie zamówi tramwaje bez skosow?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

OPi pisze: Czy to może oznaczać, że Warszawa wreszcie zamówi tramwaje bez skosow?
Tak.
J-31 pisze: Ciekawy jestem co konkretnie zaoferuje i jak to wizualnie będzie wyglądać
Jedno co można powiedzieć na pewno to to, że nie będą to znane nam Swingi Duo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. No to robi się coraz ciekawiej. Z niecierpliwością czekam na pierwsze wagony :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Wow. No to robi się coraz ciekawiej. Z niecierpliwością czekam na pierwsze wagony
Nie wiemy w jakim stopniu będą to zmodyfikowane wagony. Możliwe, że zmiana będzie dotyczyć wyłącznie wózków (z przecieków wiemy, że podłoga w wagonach ma być płaska czyli wykluczone są osie klasyczne)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich

Post autor: J-31 »

Dobra, otwieram ten temat, bo się dzieje - o przetargu na 45 wagonów dwukierunkowych, wiadomo, wygrała PESA, będzie Jazz

A dzisiaj Tramwaje Warszawskie, na swojej stronie - przekazały informację o ogłoszeniu przetargu na ... 30 wagonów tramwajowych niskopodłogowych, długości 22m

¬ródło
:strzałka: http://www.tw.waw.pl/node/4891

Hmmm. Czyżby 121Na ? ;)
Ostatnio zmieniony 2013-07-24, 18:49 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

krzys123

Post autor: krzys123 »

Na to wygląda... :)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Post autor: Burmistrz »

Moim zdaniem jak w ostatnim przetargu PESA zgłosiła Jazzy, to nie ma szans na świnki tym razem. Pewnie będzie albo Jazz albo dwuczłonowy Twist.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dwuczłonowy Twist ? A to byłoby nawet ciekawe rozwiązanie :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Dwuczłonowy Twist ? A to byłoby nawet ciekawe rozwiązanie
Ale nie przejdzie.

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

Krótkie tramwaje, szybki przetarg?

Znamy producentów, którzy będą się starać o dopuszczenie do warszawskiego przetargu na 30 krótkich, niskopodłogowych tramwajów. Są to (w kolejności podanej mi przez biuro prasowe Tramwajów Warszawskich):

1) SOLARIS Bus & Coach S.A. (Polska),
2) CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A. (Hiszpania), czyli CAF
3) Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (Polska),
4) ©KODA TRANSPOTATION a.s. (Czechy),
5) STADLER Polska Sp. z o.o. (Polska) i STADLER Pankow GmbH (Niemcy).

Od wczoraj trwa ocena, czy firmy te spełniają warunki udziału w przetargu. Te, które przejdą pozytywną weryfikację, zostaną zaproszone do złożenia ofert z cenami. Ich otwarcie Tramwaje Warszawskie planują na 2. połowę października. Przewidywany termin zawarcia umowy to przełom listopada i grudnia 2013 r.

Wcześniej prezes Tramwajów Warszawskich p. Krzysztof Karos mówił mi, że czas goni, bo całą dostawę trzeba rozliczyć najpóźniej w 2015 r. Wtedy mija termin zamykania projektów z dotacjami Unii Europejskiej z jej obecnego budżetu. Spółka wygospodarowała zaś unijne pieniądze (90 mln zł) z poprzedniego przetargu na 45 wagonów dwukierunkowych (zwycięstwo bydgoskiej Pesy - wagony Jazz).
¬ródło: http://www.skyscrapercity.com/,
http://autobusczerwony.blox.pl/2013/07/ ... etarg.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Cenna informacja. Uczestnicy przetargu są w zasadzie znani, ale prawdopodobnie i tak do finału przejdą dwaj polscy producenci ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze: i tak do finału przejdą dwaj polscy producenci
Niekoniecznie. Wszystkie pięć firm to nie byle jacy gracze. Pytanie, które w tym finale złożą oferty po otrzymaniu od Zamawiającego Specyfikacji. Nazwanie tego "szybkim przetargiem" przez media to dowód na ignorancję dziennikarzy.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

TLG pisze:Pytanie, które w tym finale złożą oferty po otrzymaniu od Zamawiającego Specyfikacji.
Pesa i Solaris bez 2 zdań. Zastanawiam się nad CAF'em i Stadlerem (krótki termin realizacji może być dobrym straszakiem dla Szwajcarów). A Skoda ? 15T jaki ma najkrótszy wariant ?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jack the Ripper pisze:krótki termin realizacji może być dobrym straszakiem dla Szwajcarów
Myślę, że jest wręcz przeciwnie. Szwajcarzy mają bardzo poważny stosunek do terminu realizacji dostawy, czego świadkami byliśmy, kiedy z racji zbyt krótkich terminów wycofali siez dostawy Flirtów dla KM.
Jack the Ripper pisze:15T jaki ma najkrótszy wariant ?
Trójczłonowy. Jednak tu bym się jej nie spodziewał.
W ofertę Hiszpanów raczej wątpię.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

TLG pisze:Myślę, że jest wręcz przeciwnie. Szwajcarzy mają bardzo poważny stosunek do terminu realizacji dostawy, czego świadkami byliśmy, kiedy z racji zbyt krótkich terminów wycofali siez dostawy Flirtów dla KM.
Tyle, że to właśnie miałem na myśli... ^^
TLG pisze:Trójczłonowy. Jednak tu bym się jej nie spodziewał.
W grę raczej wchodzi tylko taka konstrukcja. Chodziło mi o to, jaka jest najmniejsza wersja tej platformy tramwajów.
TLG pisze:W ofertę Hiszpanów raczej wątpię.
Ja bym powiedział, że 50/50. I jeśli zostaną zaproszeni do składania ofert to myślę, że raczej pro forma wystartują w konkursie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Jack the Ripper pisze:Tyle, że to właśnie miałem na myśli... ^^
Cóż, niektórzy nie zauważyliby ironii, nawet gdyby kopnęła ich w tyłek.
Jack the Ripper pisze:W grę raczej wchodzi tylko taka konstrukcja. Chodziło mi o to, jaka jest najmniejsza wersja tej platformy tramwajów.
Myślę, że Skoda nie składała ofert ze względu na pożądane przez Tramwaje rozwiązania, których Czesi w ofercie nie mają. Jak już kiedyś pisałem: to zamawiający dostosowuje się do Skody, a nie Skoda do zamawiającego ;)
Jack the Ripper pisze:I jeśli zostaną zaproszeni do składania ofert to myślę, że raczej pro forma wystartują w konkursie.
CAF jak na dosyć egzotycznego w tej części Europy producenta i tak osiągnął sporo. Belgrad i Debreczyn to już jest coś. Potrafią sformułować poprawną ofertę.

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

Z strony TW:

25 października 2013 r. w Spółce Tramwaje Warszawskie odbyło się otwarcie ofert w przetargu na zakup 30 tramwajów jednokierunkowych, całkowicie niskopodłogowych i wieloczłonowych. Jedyną ofertę złożyła firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Cena oferty wynosi 185 439 657,31 zł (brutto). Spółka Tramwaje Warszawskie zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 230 071 500 zł (brutto).

Czyli (jeżeli nie dojdzie do unieważnienia przetargu) najprawdopodobniej czekają nas nowe krótkie Swingi lub Jazzy. :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak tak dalej pójdzie, to w większość tramwajów w Warszawie będzie pochodziło z PESY :cool:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”