[Warszawa] Przetargi Tramwajów Warszawskich

Zamówienia publiczne realizowane przez organizatorów transportu publicznego i przewoźników.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Streszczenie dla tych, którym nie chce się przebijać przez ten bełkot (nie sądziłem, że tego się aż tyle pisze):
„No niee no, ludzie, z garażowej manufaktury pod Poznaniem w kilka lat staliśmy się dość dużym producentem bardzo dobrych autobusów i teraz byśmy chcieli wejść w tramwaje, no, już coś opracowaliśmy nawet, a wy dajecie takie kryteria, że w ogóle szans nie mamy, a my tak bardzo liczyliśmy na ten przetarg, no jak tak można?”

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

ech, nie zauważyłem , dzięki panowie ;)

Solaris, Solaris - nie zawsze można wygrywać :confused:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ooops. Nie sądziłem, że Solaris będzie już protestował. Wydawało mi się, że prędzej Zakłady Cegielskiego będą krzyczeć... a tutaj niespodzianka. :o:

Ciekawy jestem jaki będzie dalszy rozwój wypadków ? W sensie, czy większa ilość protestów nie przyblokuje nam tego przetargu :roll:

Lopez

Post autor: Lopez »

Tweety_8205 pisze:Solaris, Solaris - nie zawsze można wygrywać
Z punktu widzenia potencjalnego dostawcy to wygląda jednak inaczej - po prostu trzeba walczyć o każde zamówienie. Zapis w SIWZ wykluczający producentów, którzy nic dotąd nie dostarczyli jest jednak decyzją w jakimś sensie arbitralną i opartą wyłącznie na domniemaniu, że doświadczony producent zrobi to lepiej. Ale ogranicza to możliwość wejścia na rynek. Przykład PESY pokazuje, że czasem nawet debiutantowi (tj. PESA 3 lata temu) warto dać szansę.
Trzeba na to spojrzeć z tej stony IMO.
A ja mam nadzieję, że TW wzięły pod uwagę możlliwość znacznego przedłużenia procedury przetargowej, co na pewno wpłynie na terminy dostaw.

Tweety_8205

Post autor: Tweety_8205 »

I stało się. TW odrzuciło protest Solarisa, szczegóły na http://tw.waw.pl/zampubl/NZ-176-2008/ro ... nr%201.pdf

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Tramwaje Warszawskie podały komunikat o otwarciu wniosków:
26 września 2008 r. o godz. 11.00 upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego, na dostawę 186 wieloczłonowych, niskopodłogowych tramwajów. Szacunkowa wartość tego zamówienia wynosi około 1,5 mld zł.

Wpłynęło 8 Wniosków, które złożyli Wykonawcy:

1. Cegelec a.s., Praha 4, Chodovskã 3/228, CZ-14100, Republika Czeska,
2. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), ul. Padilla 17, 28006 Madryt, Hiszpania,
3. Siemens AG, Werner von Siemens Str. 67, D-91052 Erlangen, Niemcy,
4. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna Holding, ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz, Polska,
5. Konsorcjum Wykonawców: 1. AnsaldoBreda S.p.A, Via Argine n. 425, 80147 Napoli, Włochy; 2. NEWAG Spółka Akcyjna, ul. Wyspiańskiego 3, 33-300 Nowy Sącz, Polska,
6. Stadler Pankow GmbH, Lessingstraße 102, D-13158 Berlin, Niemcy,
7. Konsorcjum Wykonawców: 1. Alstom Konstal S.A., u. Metalowców 9, 41-500 Chorzów, 2. Alstom Transport SA, 3, Avenue André Malraux, 92300, Levallois Perrot, Francja,
8. Bombardier Transportation GmbH, D-10785 Berlin, Schöneberger Ufer 1, Niemcy.

Obecnie trwają prace nad oceną złożonych Wniosków. Przewidujemy, że prace te potrwają ok. 2 tygodni. Do złożenia ofert zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w ogłoszeniu o zamówieniu.

Jest to jeden z największych w historii Europy przetargów na zakup taboru tramwajowego. Wszystkie tramwaje będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina motorniczego). W każdym tramwaju znajdzie się monitoring. Będą one jeździły na już zmodernizowanych (Al. Jerozolimskie) i modernizowanych aktualnie trasach tramwajowych. W najbliższych latach będą to odcinki: Trasa W-Z (odc. Cm. Wolski – Dw. Wileński), pętla Piaski – pętla Kielecka, Dw. Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona. Zakup 186 tramwajów przegubowych pozwoli na wymianę ponad 300 tramwajów starego typu. Większość tramwajów z tego przetargu będzie woziła Warszawiaków i kibiców już na Euro 2012.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Polska The Times pisze:Kolejny krok przybliżający miasto do zakupu 186 nowych tramwajów za nami - w poniedziałek uczestnictwo w rywalizacji o kontrakt na ich dostawę potwierdziło ośmiu oferentów. Jutro z kolei dowiemy się, ile kosztować nas będzie zaplanowany na przyszły rok ogromny remont torowiska na Trasie W-Z.

W poniedziałek minął termin składania wniosków firm, które chcą wyprodukować i dostarczyć 186 tramwajów w największym w Europie przetargu na nowy tabor. Dokumenty złożyło osiem firm, które wcześniej zapowiedziały chęć uczestnictwa w konkursie. Są to: Ceglec, Ansaldo, Stadler Pankow, Alstom, Siemens AG, CAF, Bombardier i Pesa.

Tramwaje Warszawskie, które planują wydać na nowe pojazdy 1, 5 mld zł, sprawdzać teraz będą możliwości finansowe, dotychczasowe dokonania oraz rzetelność zainteresowanych firm. Na tej podstawie wybrane zostaną te, które wystartują w ostatnim etapie przetargu i zaproponują konkretne modele pojazdów mających wozić warszawiaków od sierpnia 2010 r.

- Zapoznanie się z dokumentacją potrwa od kilku do kilkunastu dni - zapewnia Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Nie chce podawać konkretnych dat, kiedy wybrana zostanie zwycięska firma.

Tego, czy w 2010 roku pojedziemy nowoczesnymi citadisami francuskiego Alstomu, kanadyjskimi bombardierami, które wożą mieszkańców Nottingham, czy pojazdami bydgoskiej firmy PESA, które już jeżdżą po Warszawie, dowiemy się na początku przyszłego roku, a najpóźniej na wiosnę.

Znacznie wcześniej - bo już jutro - poznamy oferty firm, które zgłosiły chęć realizacji największego od czasów modernizacji w Al. Jerozolimskich remontu tramwajowego na Trasie W-Z od al. Jana Pawła II do ul. Jagiellońskiej. Termin na składanie dokumentów minął dziś.

Oprócz torów wzdłuż al. Solidarności wykonawca zobowiązany będzie również do remontu odcinka torowiska na ul. Marszałkowskiej od ul. Senatorskiej do rozjazdów tramwajowych przy pl.

Bankowym oraz przebudowy sześciu przystanków. Firmy muszą przedstawić ponadto rozwiązania przebudowy układu drogowego przy Zamku Królewskim wraz z sygnalizacją świetlną, która ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i pasażerów i budowy nowych peronów tramwajowych dla przystanków Park Praski i Metro Ratusz Arsenał.

Prace mają ruszyć na początku lata przyszłego roku i trwać do 31 października. Czeka nas więc kilka miesięcy ogromnych utrudnień. Ich przedsmak poznaliśmy w wakacje podczas pierwszego etapu remontu, kiedy modernizowane było torowisko na ul. Wolskiej od cmentarza Wolskiego do ul. Skierniewickiej.

Tramwaje Warszawskie zapewniają jednak, że tym razem prace odbywać się będą etapami. Dokładny harmonogram poznamy w przyszłym roku. Na razie nie wiadomo też, czy wzdłuż wyremontowanego torowiska pojawią się elektroniczne tablice informacyjne, takie jak te w Al. Jerozolimskich.

- Na tę chwilę nie podjęta została taka decyzja, ale bardzo byśmy chcieli, żeby każde nowo wyremontowane torowisko było w nie wyposażone - mówi Michał Powałka. Remont torowiska kosztować ma ok. 60 mln zł.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Wracam sobie właśnie z otwarcia ofert. Myślę, ze nie będzie niespodzianki. Oferty złożyły cztery podmioty: PESA, Ansaldo-Newag, Alstom i Stadler. Najniższą cenę za cały kontrakt zaoferowała PESA: prawie 1,5mld zł. Następnie był Anslado-Newag i ok 450mln euro (tutaj już się dyskwalifikują, bo Specyfikacja mówiła o ofercie w polskich złotych), Alstom (2,8mld) i Stadler (3,7mld). Nie udało mi się pozyskać wizualizacji, pani wiceprezes uznała, że teraz jeszcze za wcześnie. Wiadomo, że wagon zaproponiowany przez PESę będzie miał zmieniony design (wizualizację pokaże TRAMWAR w ciągu paru dni), będzie krótszy (30,1m) i będzie mieć układ siedzeń 1+1 (bardzo słuszna decyzja). Ansaldo zaoferowało Sirio, jak powiedział włoski przedstawiciel firmy wagon zbliżony do wagonu z Florencji. Alstom wystawił Citadisa 304 (wizualizacja też niebawem się pokaże w obiegu). Nie wiadomo nic o Stadlerze, panowie dosyć szybko się zwinęli nie pozostawiając żadnego śladu po sobie.
Ofert nie złożyli Siemens i Bombardier. Nieoficjalnie mówi się, że Bombardier, który wszedł w bardzo dobre relacje z PES¡ w kontrakcie na jednostki KDP nie chciał robić niepotrzebnej konkurencji (cenowo nie mieliby szansy). O Siemensie i powodach wycofania się z postępowania niewiele wiadomo.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to możemy sobie pogratulować kolejnych wagonów z PESY - tylko nie wiem, czy będzie to 120N... może będzie to jakiś nowy typ ;)
TLG pisze:będzie krótszy (30,1m)
Zastanawia mnie tylko czemu te nowe wagony będą krótsze ? Czy taki był wymóg TW ? :roll:

mkm101

Post autor: mkm101 »

Konkrety:
Pesa 1227,6 mln zł netto, 1497,6 mln zł brutto
Stadler 3052,2 mln zł netto, 3723,7 mln zł brutto
Alstom 2348,2 mln zł netto, 2864, 8 mln zł brutto
Ansaldo&Newag 342,2 mln euro netto, 417,5 mln euro brutto
Bombardier i Siemens nie złożyły ofert.
Wg informacji TW, w SIWZ zapisano wymóg podania ceny w złotych.

Co do oczekiwania - wszyscy oferenci potwiedzają zamiar spełnienia terminów dostaw (początek dostaw IV kwartał 2010r., 84 szt do końca 2011r., 120 szt do końca 2012r.)

Na deser - wg słów prezesa TW sąd odrzucił bez rozpatrzenia skargę Pesy na wyrok KIO dopuszczający Ansaldo&Newag do II etapu - co by sugerowało że wyniki przetargu poznamy w nieodległym czasie

[ Dodano: 2009-03-19, 14:24 ]
J-31 pisze:
TLG pisze:będzie krótszy (30,1m)
Zastanawia mnie tylko czemu te nowe wagony będą krótsze ? Czy taki był wymóg TW ?
Prawdopodobnie chodzi o dopuszczalny nacisk na oś - wagon o układzie siedzeń 1+1 przy dotychczasowej długości mógłby przekroczyć te parametry (więcej pasażerów stojących = większa masa całkowita)

mkm101

Post autor: mkm101 »

No i już posprzątane.
W dniu 1 kwietnia 2009r. wieczorem Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty - konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, konsorcjum Alstom Konstal & Alstom Transport oraz Stadlera zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ.
Tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA.

A pod adresem http://tramwar.republika.pl/tw-przetarg ... #oferty186 mały bonusik...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Dzięki za info Mkm101... pozostaje nam czekać na jakąś wizualkę i... nowe tramwaje :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzisiaj wyczytałem w Gazecie, że TW odrzucił protest Alstom-Konstal - aczkolwiek Alstom ma jeszcze prawo odwołać się do UZP ;)

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ucony.html

Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Skoda 16T »

:!: PESA wygrała przetarg w Warszawie :!:
Prezes PESY Bydgoszcz dnia 5.05.2009r. na łamach strony www.rynek-kolejowy.pl pisze:Koniec protestów – PESA wygrała przetarg w Warszawie

Warszawa jest już o krok od podpisania z PESA Bydgoszcz SA umowy na dostawę 186 tramwajów wartości ok. 1,5 mld zł. Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos zapowiedział, że nastąpi to najpóźniej na przełomie maja i czerwca br.

Tę ważną zarówno dla największego polskiego producenta pojazdów szynowych, jak i dla Warszawy wiadomość można uznać już za oficjalną. Stało się tak dlatego, że jeden z uczestników przetargu – konsorcjum Alstom – nie złożył odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (po odrzuceniu jego protestu przez Tramwaje Warszawskie), rezygnując tym samym z dalszego blokowania procedury. Na dziś – 5 maja 2009 r. – Tramwaje Warszawskie zapowiedziały wysłanie dokumentacji przetargu do Urzędu Zamówień Publicznych i jeśli ten nie stwierdzi uchybień, droga do podpisania kontraktu będzie otwarta. Pierwsze dostawy mają nastąpić we wrześniu 2010 r., natomiast wszystkie pojazdy mają dotrzeć do stolicy przed końcem 2013 r.
¬ródło:
http://www.tinyurl.pl?RlVNi4hd

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Spokojnie, jeszcze kontrola UZP, negocjacje.

vanquisz

Post autor: vanquisz »

Stało się. PESA Bydgoszcz podpisała kontrakt z Tramwajami Warszawskimi na dostawę 186 niskopodłogowych pojazdów dla stolicy. - To ogromny skok jakościowy - mówił dziś Krzysztof Karos, prezes TW. - To wielka rzecz - wtórował mu prezes bydgoskiej spółki, Tomasz Zaboklicki.

Podpisanie umowy z bydgoską spółką odbyło się na terenie warszawskiej zajezdni "¯oliborz". "Kontrakt stulecia" - mówili przedstawiciele Tramwajów Warszawskich, wskazując, że przedsięwzięcie jest zupełnie wyjątkowe.

Prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz, powiedziała, że stolica inwestuje w transport szynowy, czego przykładem są podpisane wieloletnie umowy o świadczeniu usług najpierw z Tramwajami Warszawskimi, a później także z Kolejami Mazowieckimi i stołeczną SKM-ką. - Chciałabym podziękować również konkurentom PESY, którzy zdecydowali się nie wnosić protestów i nie przedłużać całej procedury. Mam nadzieję, że wiedzą, iż w stolicy będzie jeszcze wiele inwestycji "szynowych" - stwierdziła prezydent Warszawy.

- Bardzo się cieszę, że PESA inwestuje na Mazowszu. Niedawno firma zakupiła zakłady w Mińsku. Dzięki temu zadbała o miejsca pracy i, co tu dużo kryć, powiększyła nasze wpływy budżetowe - mówił marszałek Mazowsza, Adam Struzik.

- To największy kontrakt w Europie. Wprawdzie Praga się chwali, że zakupi 250 tramwajów, ale ja nie do końca w to wierzę. Tam zamówienie podzielone jest na trzy partie - stwierdził prezes Tramwajów Warszawskich, Krzysztof Karos.

- To wielka rzecz. Procedury przetargowe na tak potężne kontrakty przeważnie bardzo się ciągną. Teraz było inaczej. SIWZ był bardzo precyzyjnie napisany. Nie preferował co prawda polskich producentów, ale to jest ze zrozumiałych względów niemożliwe - mówił prezes PESY, Tomasz Zaboklicki.

Zakup tramwajów dostarczanych przez PESę pozwoli na wymianę 40 proc. starego taboru. Pierwsze pojazdy pojawią się w Warszawie za 15 miesięcy. Kontrakt dziś podpisany opiewa na kwotę 1,5 mld zł. - To ponad 300 mln zł mniej niż zakładaliśmy - z zadowoleniem mówili przedstawiciele TW.
Obrazek
Obrazek


źródło: rynek-kolejowy.pl

mkm101

Post autor: mkm101 »

TW oglosiło kolejny przetarg na tramwaje

Przetarg ograniczony, termin składania wniosków o dopuszczenie - 5.07.2012, termin realizacji - 87 miesięcy od podpisania umowy
Przedmiot:
Zakup 45 tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, w tym 2 dostosowanych do potrzeb nauki jazdy, wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjno - naprawczym, szkoleniem, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych (w okresie gwarancji tramwajów).
Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu umowy polegającego na zmniejszeniu liczby tramwajów do 30, z jednoczesnym dostosowaniem do tej liczby tramwajów zawartości ilościowej pakietu naprawczego i pakietu eksploatacyjno-naprawczego, w przypadku, gdy w okresie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy projekt obejmujący zakup 45 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych nie zostanie umieszczony na Liście projektów indywidualnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (działanie 7.3.).

Wymagania dotyczące tramwajów będących przedmiotem zamówienia:
1) dwukierunkowe, wieloczłonowe, z całkowicie niską podłogą, o długości maksymalnie 32,5 m i posiadające zdolność przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, przyjmując na 1 miejsce stojące 0,2 m2 powierzchni przeznaczonej do stania oraz co najmniej 250 osób w przypadku zagęszczenia, przy którym na 1 osobę stojącą przypada 0,15 m2 powierzchni przeznaczonej do stania,
2) posiadające świadectwo homologacji typu tramwaju, wydane w Polsce,
3) posiadające jednakową funkcjonalność dla obu kierunków jazdy,
4) wyposażone w wózki wagonowe z kołami związanymi osią klasyczną lub niezwiązanymi żadną osią,
5) przystosowane do pokonywania wzniesień wynoszących do 6 % na długości do 250 m,
6) posiadające co najmniej 28 pełnowymiarowych stacjonarnych miejsc do siedzenia,
7) wyposażone w elektronicznie sterowany napęd wykorzystujący silniki prądu przemiennego,
8) zbudowane tak, aby ich maksymalne niezbędne zapotrzebowanie w zakresie skrajni zapewniało we wszystkich przypadkach bezpieczne wymijanie innych tramwajów, wykonanych zgodnie z PN-K-92008, oraz bezpieczny przejazd i otwieranie drzwi przy budowlach, w tym przy platformach przystankowych o wysokości do 220 mm licząc od poziomu główki szyny (pgs) i odległości od osi toru wynoszącej 1 250 mm plus poszerzenie wg normy PN-K-92009,
9) wyposażone w urządzenia klimatyzacyjne dla kabin motorniczego i dla części pasażerskiej,
10) wyposażone w systemy informatyczne: Zintegrowany Moduł Komunikacyjny, System Informacji Liniowej, System Zliczania Pasażerów, System Monitoringu Wizyjnego, System Emisji Reklam, Rejestrator Zdarzeń.

Kryteria wyboru
1. Cena. Waga 60
2. Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej tramwaju. Waga 8
3. Szerokość przejścia wzdłuż tramwaju. Waga 8
4. Płaskość podłogi na całej długości przejścia w części pasażerskiej tramwaju. Waga 6
5. Masa własna tramwaju. Waga 6
6. Ustawienie siedzeń. Waga 5
7. Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju. Waga 4
8. Średnica koła wózka. Waga 3

źródło: TED

[ Dodano: 2012-06-01, 09:32 ]
uzupełnienie
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, spełniają warunki dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. wykonawcy, którzy wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, dostawy co najmniej 5 tramwajów z napędem energoelektronicznym i całkowicie lub częściowo niską podłogą, tj. z udziałem minimum 50 % niskiej podłogi, rozumianej jako stosunek długości części niskopodłogowej znajdującej się w części dla pasażerów do całkowitej długości części tramwaju przeznaczonej dla pasażerów

sphinx

Post autor: sphinx »

http://www.tw.waw.pl/zampubl/NZ-015-201 ... anie_1.pdf

FPS odwołuje się di KIO chcąc zmiany warunku doświadczenia z "5 tramwajów z napędem energoelektronicznym" na "5 nowoczesnych pojazdów szynowych". Wg mnie większych szans nie mają.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Na Wawkomie już o tym chłopaki napisali, Rynek Kolejowy też o tym wspomniał to i ja powtórzę na forum. Do przetargu Tramwajów Warszawskich na 45 wagonów dwukierunkowych, stanęło 7 firm:

- CAF,
- Stalder,
- ©koda,
- Solaris Bus & Coach ,
- Pesa,
- Modertrans (? o dziwo, pewnie z projektem),
- Newag w konsorcjum Koncarem.

Coś czuję po kościach, że z tej listy za jakiś czas wykreślimy firmy zagraniczne oraz Modertrans i do walki staną PESA vs Solaris ;)

sphinx

Post autor: sphinx »

Spółka Tramwaje Warszawskie wysłała zaproszenia do składania ofert w przetargu na zakup 45 dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych (z możliwością ograniczenia tej liczby do 30, w przypadku nieuzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej). Szacunkowa wartość zamówienia to 450 mln złotych. Termin składania ofert upływa 19 października 2012 r. Wykonawcy, którzy wykazali spełnianie warunków udziału w postępowaniu i zostali zaproszeni do złożenia oferty:
1) STADLER Pankow GmbH
2) ©KODA TRANSPOTATION a.s.
3) SOLARIS Bus & Coach S.A.
4) NEWAG S.A. i KONCAR Elektricna Vozila D.D. (konsorcjum Wykonawców)
5) Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
6) CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A.
(...)
Całość na stronie Tramwajów Warszawskich.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przetargi”