[GOP] Przetargi Tramwajów Śląskich
To są skutki słabości samorządu lub słabości zarządu firm. Związkowcy TŚ po prostu pilnie obserwują to co dzieje się w kraju. I wiedzą, że wszędzie tam, gdzie odbyły się strajki, przyniosły one pozytywne skutki... więc "dlaczego nie my. A nuż się uda".ŁK-MZK pisze:O tak, wszyscy strajkujmy
Współczuję Zarządowi TŚ. Firmę czekają ogromne koszty związane z naprawami i remontami infrastruktury. Dodatkowo sypie sie tabor... a teraz związkowcy domagają się podwyżek
W sumie to wiesz jak w MZK Przemyśl zarabiają 1000zł+premie za bilety netto, a w PKS Przemyśl 900zł na rękę, to wyszłoby, że tutaj na rękę zarabiają jakieś 950, 1000zł. Oczywiście zapewne też kwoty zależą od stażu pracowników. Ja podałem od tych z najniższym. Nie jest to takie znowu nieprawdopodobne.
Tak Ci się tylko wydaje - dzisiaj mamy wolny Rynek, a ofert pracy dla motorniczych (o kierowcach nie wspominając) nie brakuje ani w Polsce, ani w Europie. TŚ ma w tej chwili deficyt motorniczych, więc nie wróżę tej spółce niczego dobregoŁK-MZK pisze:A ile tutaj zarabiają, że żądają podwyżki
To się skończy nie długo tak, że wszystko zostanie sprywatyzowane, a wtedy kierowcy nie za wiele wymuszą na pracodawcach.
ŁK-MZK pisze:Ile chcą podwyżki płacy?
Szef "Sierpnia 80" twierdzi także, że Tramwaje Śląskie są niegospodarne. - Nasze żądania płacowe to 500 złotych podwyżki dla każdego pracownika fizycznego oraz 250 złotych dla pracowników administracyjnych, co w sumie stanowi koszt rzędu 2,3 miliona złotych. W tym samym czasie KZK GOP przeniósł się do nowej siedziby, co kosztowało go 3,5 miliona złotych! - wylicza Ziętek.
Dokładnie. Zarząd nie chce się zgodzić na podwyżki płac dla pracowników argumentując to tym, że czeka ich potężna inwestycja na remont od wielu lat zaniedbanej infrastruktury.J-31 pisze:Współczuję Zarządowi TŚ. Firmę czekają ogromne koszty związane z naprawami i remontami infrastruktury. Dodatkowo sypie sie tabor... a teraz związkowcy domagają się podwyżek
Ale jedno mnie tylko bulwersuje w tym wszystkim- dlaczego zarząd TŚ zwalnia doświadczonych motorniczych tylko dlatego, że zorganizowali strajk i nie wyjechali normalnie rano na linie ?
Narodził się nowy pomysł TŚ na poprawę bezpieczeństwa w ich tramwajach- mianowicie chcą zamontować w 17 Citadisach po 3 kamery, którą mają monitorować przestrzeń pasażerską, a obraz oprócz tego, że będzie nagrywany to również będzie wyświetlał się na monitorach umieszczonych wewnątrz tramwaju, a także u motorniczego w kabinie.
Szczegóły: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=941
Nie wiem tylko czy pomysł ten nie narodził się za późno, gdyż po 8 latach eksploatacji to co miało zostać zniszczone, to już się zniszczyło, a system według rzeczniki KZK GOP P. Ostroch ma wyeliminować do zera kradzieże kieszonkowe.
Szczegóły: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=941
Nie wiem tylko czy pomysł ten nie narodził się za późno, gdyż po 8 latach eksploatacji to co miało zostać zniszczone, to już się zniszczyło, a system według rzeczniki KZK GOP P. Ostroch ma wyeliminować do zera kradzieże kieszonkowe.
Tramwaje Śląskie chcą, aby ich pracownicy wyróżniali się, dlatego zamawiają odzież dla tramwajarzy: http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1090