FPS nie ma zbyt dużego doświadczenia w budowie tramwajów. Ich modernizacja 105N/2 dla poznańskiego MPK była mocno awaryjna i już dawno nie jeździ. Ich nowoczesny, jak na tamte lata, niskopodłogowy wagon 118N "Puma" też rynku nie zawojował i też go dawno nie ma. MPK chętnie go skasowało, chociaż nie powiem, trochę pojeździł - aczkolwiek, o ile dobrze pamiętam, zdaje się, że też był trochę awaryjny
Natomiast warszawskie Hipolity - to w zasadzie jedyne zamówienie. Owszem, kursują nadal, ale jakością nie grzeszą. Z tego co ja się orientuję, to na pewno mają problem z przeciekającym dachem. TW nie pozbywają się tych wagonów. Aczkolwiek rewelacją nie są
Tramwaje Warszawskie zamawiając te wagony postawiło jednak FPS pewien warunek. TW nie zgodziły się na napęd oferowany przez FPS, zapewne bali się o ich awaryjność. FPS zgodził się wyprodukować 123N z aparaturą znaną z Konstali 105N2k/2000 ... i to je chyba uratowało. Tramwaje kursują bez większych problemów
Z dwojga złego - gdybym miał wybierać - wolałbym jednak Moderusa.
Modertrans ma jednak spore doświadczenie w budowie tramwajów i choć mieszkańcy Wrocławia bardzo je krytykują - jest nawet oddolny ruch społeczny, który walczy z Modertransem. Modertrans chce wejść z nimi na drogę prawną za pomówienie.
Jest też jeszcze jeden pozytyw. Tramwaje Śląskie mają już spore doświadczenie we współpracy z Modertransem, zarówno w kwestii modernizacji Konstali 105Na jak również w kwestii zakupu nowych wagonów Moderus Beta. Natomiast nie mają żadnego doświadczenia z FPS-em. A to jest firma, która była już "na krawędzi" i nadal nie wiadomo jaka będzie jej przyszłość. Dzisiaj jest, a jutro może jej nie być