Mercedes O405G panel deski rozdzielczej

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Antonow
Posty: 1
Rejestracja: 2020-10-18, 19:17

Mercedes O405G panel deski rozdzielczej

Post autor: Antonow »

Mam prośbę. Zacząłem kurs na kat. D. Zacząłem dopiero jazdy mercedesem O405G. Prosiłbym o pomoc w następujących kwestiach: 1) jak nabić układ pneumatyczny autobusu przed jazdą i jaka jest kolejność tego co mam robić. Pamiętam tylko że robi się to przed odpaleniem autobusu 2) do czego służą kontrolki na załączonym zdjęciu, 3) dlaczego po zahamowaniu i włączeniu wstecznego biegu zanim zacznę cofać autobus jeszcze podjeżdża do przodu? W tej sytuacji na pewno mam włączony bieg wsteczny- załącza się kamerka cofania? Prosiłbym jeszcze o radę jak płynnie hamować autobusem dojeżdżając do przeszkody. Mam wrażenie, że naciskając pedał autobus nie wyhamowuje, a jak nacisnę mocniej to robi to zbyt gwałtownie.

Wiem, że zaraz będą komentarze, że to powinien wyjaśnić instruktor. Nie mam co liczyć. Wyszedłem z ZK, instruktor ma wywalone i mi to pokazuje, tylko się drze albo go nie ma. Szkoły nie mogę zmienić bo narzucono mi tą szkołę w ramach programu. Bardzo proszę o pomoc bo na inną liczyć nie mogę
Obrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Mercedes O405G panel deski rozdzielczej

Post autor: Auper »

Co do nabicia powietrza to nie bardzo wiem jak można to uzyskać bez odpalania autobusu, są czasem systemy w których autobusy na zajezdni podpina się pod stacje i tam ma zapodany prąd i ciepłą wodę do ogrzania silnika, ale nigdy nie słyszałem by też podpinać powietrze. O ile mi wiadomo, odpalasz i czekasz, można wrzucić go na nieco wyższe obroty wtedy szybciej nabije, w niektórych autobusach jest od tego przełącznik który sam utrzymuje nieco wyższe obroty aby nabić powietrza.

Co do kontrolek ze zdjęcia, link nie działa bo zdjęcia nie widzę.

Co do trzeciego z tym cofaniem, dziwna sprawa, dzieje się tak nawet jeżeli po wrzuceniu wstecznego odczekasz kilka sekund?

Co zaś tyczy się hamowania, w autobusach jak wiadomo mamy układ pneumatyczny, używa się go nieco inaczej niż klasycznego, trzeba to wyczuć, popróbuj robić tak że jeżeli hamowania jest mało to jakby lekkim impulsem dodaj nieco hamulca a potem wróć do poprzedniej pozycji.

Oczywiście, to tylko luźne moje dywagacje, za kierownicą autobusu siedziałem raptem kilka razy i dość dawno temu, kompletnie nic o tym nie wiem, ale może może... :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”