Automat, czy manual -> skrzynia biegów

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Adrian_

Post autor: Adrian_ »

No dobrze.A czy przy automatach typu Solaris stosuje się np.silniki,które fabrycznie posiadają np.dodatkowe przyspieszenie? bo np.sanocki prototyp Trampa z MKS-u mimo,iż lewar to jednak posiada w Andorii rodzaj pewnego przyspieszenia.

Robson

Post autor: Robson »

Pewno chodzi o sprężarkę. My tu mówimy na to podtlenek azotu :D Często można poznać przez charakterystyczne buczenie.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

No dobrze.Ale to tzw."buczenie" silnika może tez być spowodowane innymi czynnikami,jak chociazby (w przypadku Solarisów U12 z Rzeszowa) brakiem wyciszenia silnika.Zresztą Solarisy CNG np. są dobrymi wozami,ale np.w Czechach nie dbają o nie.Ostatnio któryś z U15CNG się tam zjarał.

voy

Post autor: voy »

U15CNG? Pierwsze słyszę. Zjarało się raczej coś normalnego. Swoją drogą nawet jak U15CNG by się spalił to bym się nie zdziwił - bo system chłodzenia jest niewydajny.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Urbino,Urbino i to koszyckie.Polecam poszukać na TWB.Są tam jeszcze zdjęcia sprzed kilku dni,gdzie widac zjarany tylny profil Solarisa U15CNG,nr. taborowy #3320 bodajże.

Robson

Post autor: Robson »

Dziś bawiłem się skrzynią biegów w Kozika wozie to w porównianiu z #477 jest jak niebo a ziemia. Za pierwszym razem wrzuciłem 'dwójkę'. 'Trójeczka' waszła płynnie a 'czwórkę' mogłem jedną ręką już wrzucić z niezbyt dużą siłą. A piątka jak w każdym wozie standardowo leciutko wchodzi :) Niby najstarszy wóz w MZK a wszystko chodzi jak miód malina. No oprócz wstecznego którego nie mogłem w ogóle znaleźć.

ppln

Post autor: ppln »

A w ogóle wstecznego się używa? I który to ten najstarszy? Jest może pierwszy na liście kasacyjnej?

Robson

Post autor: Robson »

ppln pisze:A w ogóle wstecznego się używa? I który to ten najstarszy? Jest może pierwszy na liście kasacyjnej?
Wg. dowodu rej. jest najstarszy ale według numeru #448 jest starszy no i właśnie razem z nim jest na liście kasacyjnej. Szkoda bo to bardzo fajny wozik.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

A jak w przypadku 448 i 458 wyglada sprawa z ich kratownicami?

Kozik

Post autor: Kozik »

ppln pisze:A w ogóle wstecznego się używa? I który to ten najstarszy? Jest może pierwszy na liście kasacyjnej?
Wedle przepisów kodeksu drogowego wstecznego nie wolno używać z ludźmi i bez pomocy pilota lub innej osoby pomagającej w cofaniu. W praktyce w Gorzowie są 2 linie gdzie trzeba zawracać z użyciem wstecznego. W zasadzie jedna bo ta druga to zawraca się na wale i jak się dobrze stanie to wóz sam się stacza. Ale był okres gdy kierowcy się zbuntowali i na te linie jeździł drugi kierowca aby pełnić funkcję pilota podczas zawracania ;)
Najstarszy wg. numeru jest #445, ale według daty pierwszej rejestracji #458 (moja złota strzała ;) ) I tak moja pszczółka ma osiemnastkę 15 lica br. a #448 22 lipca. Prawdopodobnie są z jednej dostawy tylko #448 był później rejestrowany..
Adrian_ pisze:A jak w przypadku 448 i 458 wyglada sprawa z ich kratownicami?
Jeszcze się nie zarwały ;)
A wracając do mojej pszczółki to jak znajdę chwilkę to założę jej galerię i temat poświęcę bo to oczko w mojej głowie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”