Pasażer a guziki

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Witam.
W Bydgoszczy każdy wagon posiadający drzwi przystosowane do otwierania przez pasażera ma blokadę uniemożliwiającą otwarcie drzwi podczas jazdy wagonu. Jest to zrealizowane poprzez podpięcie się układu do sterowania zwalniakami. Blokadę można wyłączyć ze stanowiska motorniczego. Motorniczy ma wtedy możliwość otwierania drzwi podczas jazdy. Natomiast pasażer nie ma tej możliwości.
Pozdrawiam.

PE 099

Post autor: PE 099 »

A u nas jest tak że w 105- tkach (bo o nich mówimy) jeżeli pasażer naciska guzik, to drzwi się nie otwierają. A żeby się otworzyły podczas jazdy to motorniczy musi otworzyć drzwi nie z programowania tylko ze zbiorczego.

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Witam.
Muszę sprostować swoją ostatnią wypowiedź.
Napisałem:
Blokadę można wyłączyć ze stanowiska motorniczego. Motorniczy ma wtedy możliwość otwierania drzwi podczas jazdy. Natomiast pasażer nie ma tej możliwości
Prostuję:
Po ruszeniu wagonu nie istnieje możliwość otwarcia drzwi przez motorniczego jak i pasażera.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ryszard49 pisze:Po ruszeniu wagonu nie istnieje możliwość otwarcia drzwi przez motorniczego jak i pasażera.
Pozdrawiam
Tak mi się wydawało, chociaż ja z jakieś 15 lat temu o mało nie wypadłbym, z warszawskiego 105Na. Ponieważ motorniczemu coś się pomyliło i w czasie jazdy na chwilę otworzył drzwi :roll:

PE 099

Post autor: PE 099 »

Jeszcze inaczej. Z IOD pasażer sobie nie otworzy, ale ze zbiorczego motorniczy może otworzyć.

Matthew

Post autor: Matthew »

We Wrocławiu w starszych stopiątkach jeśli sie odblokuje drzwi przy prędkości 15 km/h to sie otwierają (przetestowane :D).

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Witam.
Kolega PE 099 napisał:
Z IOD pasażer sobie nie otworzy, ale ze zbiorczego motorniczy może otworzyć.
Ne wiem jakie rozwiązania napędu drzwi są stosowane w innych miastach. W Bydgoszczy jest to napęd IGE ze sterownikiem RC2/1. Sterownik ten może zostać uruchomiony dopiero wówczas gdy tramwaj zatrzyma się (stan wysoki na pin 17 sterownika). Podczas jazdy nie ma możliwości otwarcia drzwi, ponieważ sterowanie drzwi jest powiązane ze sterowaniem zwalniakami (hamulce szczękowe). Możliwość otwarcia drzwi istnieje dopiero po załączeniu hamulców szczękowych, co następuje praktycznie po zatrzymaniu wagonu tramwajowego.
Pozdrawiam.

PE 099

Post autor: PE 099 »

Jeszcze inaczej!

W Krakowie nie stosujemy po prostu blokady jazdy z otwartymi drzwiami w 105-tkach! Jest tylko kilka wagonów z ów blokadą, ale to chyba 6 sztuk :rotfl:

Ryszard49

Post autor: Ryszard49 »

Witam.
Wszystkie wagony 105 N są fabrycznie wyposażone w układ blokady jazdy przy otwartych drzwiach. Układ ten można wyłączyć wyłącznikiem ŁRA znajdującym się na tablicy TŁS.
Blokadę jazdy wyłącza się tylko w przypadku uszkodzenia względnie zablokowania drzwi.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”