Strona 2 z 6

: 2007-10-13, 18:05
autor: Mibars
OK, dokładnie o to chodziło.

A teraz kolejne pytanie - czemu od trilexów się odchodzi, gdy zmiana koła wydaje się być prostsza?

: 2007-10-14, 20:36
autor: PAFAWAG
Może dlatego, że jest to trudne w utrzymaniu, albo coś jest tańsze ;)
Ja dodam swoje pytanie:
Dzisiaj widziałem przy Powązkach Scanię PKS Grodzisk Mazowiecki, i z tyłu, na zderzaku, po prawej stronie, poniżej klapy znajduje się niewielka czarna naklejka z wizerunkiem czegoś w rodzaju konewki :o:
Co to oznacza :?: To miejsce, gdzie należy wlewać olej, czy co :?:

: 2007-10-14, 20:37
autor: pmaster
Mibars pisze:A teraz kolejne pytanie - czemu od trilexów się odchodzi, gdy zmiana koła wydaje się być prostsza?
Łatwość zmiany koła to nie wszystko, są nienowoczesne
PAFAWAG pisze:To miejsce, gdzie należy wlewać olej, czy co
Na to wygląda. Może to olej do smarowania czegoś innego niż silnik albo AdBlue, ale one chyba nie mają AdBlue

: 2007-10-14, 21:12
autor: Amalio
No jak nie :?: Na pewno mają Euro4 lub lepsze.

: 2007-10-14, 21:35
autor: pmaster
Nie wszystkie wozy z Euro4 mają AdBlue

: 2007-10-14, 21:40
autor: PAFAWAG
plocmaster pisze:Nie wszystkie wozy z Euro4 mają AdBlue
A (tytułowe:)co to to AdBlue :?:
plocmaster pisze:Może to olej do smarowania czegoś innego niż silnik
A to chyba na pewno, bo wtedy naklejka z takąż konewką-oliwiarką powinna raczej znajdować się wewnątrz, a nie na zewnątrz autobusu (przynajmniej ja bym tak zrobił, nie wiem, jak PKS Grodzisk Maz.) ;)

: 2007-10-14, 21:49
autor: faja_k
A (tytułowe:)co to to AdBlue
Mam dla Ciebie dwa linki:
www.google.pl
http://pl.wikipedia.org/

: 2007-10-14, 21:49
autor: pmaster
PAFAWAG pisze:A (tytułowe:)co to to AdBlue
Bardzo drogi płyn, który trzeba wlewać do niektórych autobusów, żeby miały czyste spaliny. Ale jak się nie wleje, nic wielkiego się nie stanie

: 2007-10-14, 21:53
autor: Amalio
Za te dwa linki to ja bym warna dawał... to może od razu zamykamy ten dział :?:

: 2007-10-14, 21:58
autor: faja_k
Niekoniecznie. Jak ktoś np. zrobi zdjęcie jakiejś części autobusu, to nie będzie szperał po necie i szukał, co to jest, tylko wrzuci fotkę tutaj, albo opisze, co widział. Ale jak szuka odpowiedzi na pytanie, co to AdBlue, lub cokolwiek innego, czego zna nazwę, to może śmiało wejść na wikipedię, gdzie odpowiedź znajdzie dużo szybciej.

: 2007-10-14, 22:19
autor: ppln
plocmaster pisze:Bardzo drogi płyn
Nie aż tak, chociaż w dłuższej perspektywie jest to jakiś dodatkowy wydatek.

: 2007-10-15, 16:34
autor: pmaster
Na Wikipedii polskiej nie ma nic o AdBlue :P
ppln pisze:Nie aż tak, chociaż w dłuższej perspektywie jest to jakiś dodatkowy wydatek.
Dla biednych przedsiębiorstw to jest wydatek.
Nie pamięta ktoś, co się dzieje, gdy się tego nie tankuje?

: 2007-10-15, 16:52
autor: ep40

: 2007-10-15, 22:56
autor: Mibars
Mówiąc po ludzku AdBlue to zastrzeżona nazwa na substancję będącą roztworem mocznika w wodzie - jak podaje angielska Wikipedia 32.5% .

Ogólnie rzecz biorąc AdBlue powoduje, że spaliny zawierają mniej toksycznych związków, chodzi tutaj (zapewne) o tlenki azotu...

Istnieją już silniki spełniające normy EuroIV nie wymagające AdBlue..

A ja pociągne pytania o Trilexy - Dlaczego w niecie prawie nic o nich nie ma :P (tzn czy mają może jakąś bardziej ogólną nazwę nie będącą nazweą firmy, która je produkuje), oraz na czym polega ich "nienowoczesność"... póki co widze same plusy stosowania kilkuczęściowych felg...

: 2007-10-16, 19:11
autor: nolem
plocmaster pisze:Na Wikipedii polskiej nie ma nic o AdBlue :P
ppln pisze:Nie aż tak, chociaż w dłuższej perspektywie jest to jakiś dodatkowy wydatek.
Dla biednych przedsiębiorstw to jest wydatek.
Nie pamięta ktoś, co się dzieje, gdy się tego nie tankuje?
Cóż... Właściwie nic złego poza tym, że silnik nie będzie spełniał założonej normy czystości spalin. Możliwe jest w skrajnych przypadkach uszkodzenie katalizatora.
Zapewne pojazd będzie dodatkowo komunikował brak tego cudownego płynu... Nie sądzę, aby z jego braku pojazd został "uziemniony", choć pomysły na różne blokady mają teraz producenci...
Mibars pisze: Istnieją już silniki spełniające normy EuroIV nie wymagające AdBlue..
Dokładnie tak i to od dłuższego czasu.
Do normy EURO 4 poprzez recyrkulację spalin (brak konieczności stosowania AdBue) doszli następujący producenci:
- MAN (także EURO 5)
- Scania

Do producentów korzystających z AdBlue należą (ich silniki spełniają normę EURO 4 lub 5):
- Mercedes-Benz
- Daf
- Iveco
- Volvo

: 2007-10-16, 20:38
autor: Amalio
A Cummins :?:

: 2007-10-16, 21:25
autor: nolem
Amalio pisze:A Cummins :?:
Cummins także AdBlue. Pominął mi się...

: 2007-10-16, 21:35
autor: pmaster
nolem pisze:Cóż... Właściwie nic złego poza tym, że silnik nie będzie spełniał założonej normy czystości spalin. Możliwe jest w skrajnych przypadkach uszkodzenie katalizatora.
Zapewne pojazd będzie dodatkowo komunikował brak tego cudownego płynu... Nie sądzę, aby z jego braku pojazd został "uziemniony", choć pomysły na różne blokady mają teraz producenci..
Czyli Zenek złota rączka mechanior zajezdniowy wspawa kawał rury zamiast tego całego katalizatora, a Gienek elektronik przerobi czujnik tak, że ECU nie będzie zgłaszać pretensji, potem jeszcze tylko załatwić z miśkami i można jeździć. Wiem, że brzmi kosmicznie, ale za kilkanaście lat to może być norma.

: 2007-10-16, 21:43
autor: ppln
plocmaster pisze:ale za kilkanaście lat to może być norma.
W PeKaEsach to nawet od razu jak zaczną (z konieczności) wymieniać tabor ;)

: 2007-10-16, 22:44
autor: nolem
plocmaster pisze:
nolem pisze:Cóż... Właściwie nic złego poza tym, że silnik nie będzie spełniał założonej normy czystości spalin. Możliwe jest w skrajnych przypadkach uszkodzenie katalizatora.
Zapewne pojazd będzie dodatkowo komunikował brak tego cudownego płynu... Nie sądzę, aby z jego braku pojazd został "uziemniony", choć pomysły na różne blokady mają teraz producenci..
Czyli Zenek złota rączka mechanior zajezdniowy wspawa kawał rury zamiast tego całego katalizatora, a Gienek elektronik przerobi czujnik tak, że ECU nie będzie zgłaszać pretensji, potem jeszcze tylko załatwić z miśkami i można jeździć. Wiem, że brzmi kosmicznie, ale za kilkanaście lat to może być norma.
Słyszałem o prostszym sposobie... Nalać wody zamiast AdBlue....