Manualna skrzynia w przegubowcach

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
lemba

Manualna skrzynia w przegubowcach

Post autor: lemba »

Czy istnieje możliwość zamontowania manualnej skrzyni biegów w autobusach przegubowych mających silnik umieszczony w członie B(pchacz)?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Myślę, że tak, jeśli skrzynia będzie w pierwszym członie.
BTW może to jest powód, dla którego w przegubowym MAZ-ie silnik jest w członie pierwszym?

ppln

Post autor: ppln »

Da się - jakieś bułgarskie conecto mają ZTCW skrzynię manualną (tutaj się musi wypowiedzieć J31)

Ansylium

Post autor: Ansylium »

Istnieje taka możliwość, ale koszty tego są dość wysokie i jest to rozwiązanie niepraktykowane, wymaga to bowiem elektrycznie bądź pneumatycznie sterowanego sprzęgła, co na obecne czasy jest rozwiązaniem kosztownym i awaryjnym - przez cały pojazd i przegub należy przenieść przewody pneumatyczno-hydrauliczne lub elektryczne do urządzenia sterującego sprzęgłem (siłownik lub silnik elektryczny). Kolejną barierą jest przeniesienie i sterowanie wybierakiem. Mechaniczne połączenie jest niemalże niemożliwe ze względu na przegub. Może być zastosowane rozwiązanie elektroniczne gdzie położenie manetki zmiany biegów spowoduje uruchomienie siłowników wybierających kolejny bieg. Całość można porównać do półautomatu jeżeliby odjąć sterowanie sprzęgłem. Myślę, że problem sprowadza się do przegub: można, ale po co?

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Czy są jakieś autobusy przegubowe z silnikiem w członie B i manualną skrzynią oprócz Conecto?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Da się - jakieś bułgarskie conecto mają ZTCW skrzynię manualną (tutaj się musi wypowiedzieć J31)
Rzeczywiście potwierdzam - natknąłem się na takie autobusy w Varnie w 2004 roku. Były to MB Conecto G. Myślę, że wciąż jeszcze tam jeżdżą ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

W dzisiejszych czasach można zamontować lewarek w kabinie i jednostkę sterującą, a skrzynię koło wieży.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Filip7370 pisze:W dzisiejszych czasach można zamontować lewarek w kabinie i jednostkę sterującą, a skrzynię koło wierzy.
Tak tylko po co, taniej wprawdzie będzie, ale bardziej awaryjnie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No i jeszcze całość nie będzie działać, gdy koło jednak nie uwierzy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”