Zawieszenie

Tutaj dowiesz się o technice stosowanej w pojazdach komunikacji miejskiej Masz problem natury technicznej? Napisz tutaj.
Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Zawieszenie

Post autor: Wojtek-MKM »

Rozwidlenie tego tematu: viewtopic.php?t=5616&start=45

alojz pisze:Wymagane jest zawieszenie przednie niezależne, a Sancity 9LE ma zależne.
Co to za różnica, bo na mechanice to ja się słabo znam?

lukmek

Post autor: lukmek »

W zawieszeniu zależnym koła połączone są ze sobą belką lub mostem, zmiana położenia jednego koła np. po najechaniu na nierówność wymusza zmianę geometrii ustawienia drugiego koła.

W zawieszeniu niezależnym koła nie są fizycznie ze sobą połączone belką, są przymocowane do podwozia za pomocą elementu prowadzącego koło, czynnika tłumiącego i resorującego Oznacza to, że w pewnym dopuszczalnym zakresie pracy czynnika resorującego wychylenie jednego koła nie pociąga za sobą reakcji powodującej wychylenia drugiego koła.

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Na prostym przykładzie, wszystkie samochody osobowe mają niezależne zawieszenie z przodu, zajrzyj sobie pod spód to zobaczysz że przednie koła są na poprzecznych wahaczach i nie są ze sobą niczym połączone. Natomiast zawieszenie zależne mają wszystkie ciężarówki, jak zajrzysz pod spód, to zobaczysz koła połączone sztywną belką.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Dzięki za odpowiedź, ale prędzej zajrzę pod autobus niż pod samochód żeby to pooglądać :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika”