SWRKT w Koszalinie
SWRKT w Koszalinie
... czyli Stowarzyszenie Wspierania Reaktywacji Komunikacji Tramwajowej w Koszalinie. Taka ciekawostka. Mają nawet profil na Facebooku: http://pl-pl.facebook.com/people/Koszal ... 1685060658 . Tylko czy to ma sens? IMHO człowiek który to wymyślił, cierpi na debilizm galopujacy. Kupić więcej wozów, zwiększyć częstotliwość i żadnych tramwajów nie trzeba...
Ludziowi może prędzej chodzić o konwersję linii Koszalin-Mielno z powrotem w linię tramwajową, to miało by większy sens - główne roboty do wykonania to, oprócz sprowadzenia stosowanego taboru, budowa zaplecza technicznego i sieci trakcyjnej. Poza tym w Koszalinie należałoby jakoś podprowadzić linię bliżej samego miasta (nie dworca).
W tym przypadku byłaby to linia tramwajowa / Light Rapid Transit łącząca dwa oddzielne miasta, więc nie jest to do końca taki przypadek...OPi pisze: miasto, które chce zbudować sieć tramwajową musi mieć przynajmniej 150 tys. mieszkańców, czy jakoś tak
Z tym, że koszaliński dworzec jest praktycznie w centrum (od ścisłego centrum jest kilkaset metrów, max. 1,5 km). A że jest on głównym węzłem przesiadkowym, to nie widzę większego sensu prowadzenia tramwaju wgłąb miasta.PAFAWAG pisze:Poza tym w Koszalinie należałoby jakoś podprowadzić linię bliżej samego miasta (nie dworca).
Np. w częstości wykonywania kursów (przy posiadaniu więcej niż jednego pojazdu), przy okazji można również zwiększyć liczbę przystanków.KKS pisze:A w czym to ma być lepsze od pociągu?
Płock ma rafinerię, która moim zdaniem jest głównym magnesem dla linii tramwajowej (podobna sprawa była kiedyś w Warszawie, gdzie chciano doprowadzić tramwaj pod EC Siekierki) - powód wprowadzenia szynowej KM trochę "socjalistyczny", jednak sens wciąż jakiś ma.pmaster pisze:Płock nie ma a kombinują
Chodziło mi bardziej o stworzenie czegoś w rodzaju terminalu "drzwi w drzwi" z autobusową KM...mrozard pisze:A że jest on głównym węzłem przesiadkowym, to nie widzę większego sensu prowadzenia tramwaju wgłąb miasta.
No to też powód, ale nie jedynyPAFAWAG pisze:Płock ma rafinerię, która moim zdaniem jest głównym magnesem dla linii tramwajowej
Przetwarzanie ropy naftowej nie jest zbytnio socjalistyczne, ale nieważne. Zresztą to nie byłby tylko tramwaj do rafinerii, ale EOTPAFAWAG pisze:powód wprowadzenia szynowej KM trochę "socjalistyczny", jednak sens wciąż jakiś ma.
KKS pisze:Pociągi nie mogą jeździć częściej?PAFAWAG pisze:Np. w częstości wykonywania kursówPociągów nie można posiadać więcej?PAFAWAG pisze:przy posiadaniu więcej niż jednego pojazduPociągi nie mogą się zatrzymywać częściej?PAFAWAG pisze:przy okazji można również zwiększyć liczbę przystanków.
Przypomnij sobie, że jesteśmy w Polsce i odpowiedz sobie na te pytania sam Niedasię.... A jakby nie było taki tramwaj jest dużo tańszy w eksploatacji niż powiedzmy SM42 + bp + bp czy nawet szynobus. Tak czy siak marne szanse na istnienie tam tramwaja, w Wałbrzychu też miał być i powtarzane jest to co wybory od lat 70.