7700 -nowa wersja
Hmm.. czas na małego newsa z Łodzi
Dzisiaj, w okolicach ulicy Tuwima, o godzinie 14:08, na lini 74 widziałem Volvo 7700 najnowszej generacji - czyli chłodnica a'la spoiler
Jest ono czymś w rodzaju testera, prezentującego jak mniejwięcej beda wyglądały najnowsze nabytki Łódzkiego MPK (tutaj mamy ostateczny argument na to że najnowsze łamańce nie będą miały starego design'u)
Będe na niego polował, gdyż w mojej okolicy 90% lini jest obsadzane przez "Limankę" i w razie czegoś zamieszczę tutaj moje obserwacje na temat w.w. pojazdu.
Jako potwierdzenie tej informacji można potraktować artykuł ze strony Łódzkiego MPK
Link
Dzisiaj, w okolicach ulicy Tuwima, o godzinie 14:08, na lini 74 widziałem Volvo 7700 najnowszej generacji - czyli chłodnica a'la spoiler
Jest ono czymś w rodzaju testera, prezentującego jak mniejwięcej beda wyglądały najnowsze nabytki Łódzkiego MPK (tutaj mamy ostateczny argument na to że najnowsze łamańce nie będą miały starego design'u)
Będe na niego polował, gdyż w mojej okolicy 90% lini jest obsadzane przez "Limankę" i w razie czegoś zamieszczę tutaj moje obserwacje na temat w.w. pojazdu.
Jako potwierdzenie tej informacji można potraktować artykuł ze strony Łódzkiego MPK
Link
Hmm... bardzo możliwe.
Musze przyznać że na żywo jest po prostu piękny. Może to moje osobiste odczucia ale jest dużo ładniejszy niż Man'y Lions City
Tylko z tego co widziałem to chyba ma zwykłe drzwi a nie przesuwno-odskokowe tak jak większość Łódzkich Volvo. Mam nadzieję że nasze 5 solówek i 14 łamańców bedzie miało typowe dla Łodzi, jakże praktyczne drzwi odskokowe
Musze przyznać że na żywo jest po prostu piękny. Może to moje osobiste odczucia ale jest dużo ładniejszy niż Man'y Lions City
Tylko z tego co widziałem to chyba ma zwykłe drzwi a nie przesuwno-odskokowe tak jak większość Łódzkich Volvo. Mam nadzieję że nasze 5 solówek i 14 łamańców bedzie miało typowe dla Łodzi, jakże praktyczne drzwi odskokowe
Przejechalem tym autobusem dwa kolka. Wrazenia bardzo pozytywne, znacznie lepsze zawieszenie niz w starszych Volvo 7000, wszelkie nierownosci pokonuje lagodnie. W dodatku znacznie lepsze przyspieszenie (250 KM robi swoje), kierowca bardzo sobie to zachwalal, do tego wieksza zwrotnosc autobusy (zmiany w zawieszeniu pozwolily zmniejszyc promien skretu). Do tego calkiem dobrze wyciszony, oraz dobrze rozplanowane wnetrze (dostep do siedzen nawet tych na samym koncu jest dobry, i wszedzie jest duzo miejsca na nogi).
Wady? W sumie moge sie doczepic do jednej rzeczy, ktora i tak bedzie zmieniona w lodzkich wozach. Testowiec nie ma przyciskow do otwierania drzwi przez pasazerow (na co narzekal kierowca), ale w seryjnych wozach bedzie. Woz ma klime (nawet dziala ), ale lodzkie jej nie beda mialy, w zamian beda przesuwane okna. Aha no i moze jeszcze jedna niedogodnosc, siedzenia przed wieza sa bardzo wysoko, osoba wysoka moze zawadzac o sufit (ja mam metr 80 i jakos jeszcze sie zmiescilem).
Aleksej
Wady? W sumie moge sie doczepic do jednej rzeczy, ktora i tak bedzie zmieniona w lodzkich wozach. Testowiec nie ma przyciskow do otwierania drzwi przez pasazerow (na co narzekal kierowca), ale w seryjnych wozach bedzie. Woz ma klime (nawet dziala ), ale lodzkie jej nie beda mialy, w zamian beda przesuwane okna. Aha no i moze jeszcze jedna niedogodnosc, siedzenia przed wieza sa bardzo wysoko, osoba wysoka moze zawadzac o sufit (ja mam metr 80 i jakos jeszcze sie zmiescilem).
Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-11-21, 18:30 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.
Jutro i pojutrze na 73, trzecia brygada.ppln pisze: PS. Nie wiesz na jakiej linii będzie jeździł w najbliższym czasie, do kiedy będzie i czy w weekend będzie stał na zajezdni.
Ma zostac w Lodzi na dwa tygodnie, bedzie jezdzil codziennie (no chyba ze nawali ), oprocz 73 bedzie jezdzil tez na 64, 74 i 83.
Aleksej
A co to sa 'lepsze linie'? Brygada 73/3 jezdzi praktycznie caly dzien, od wczesnego rana do 20 iles tam, wiec zlapania tego autobusu na Limanowskiego w dzien bedzie trudne, ale masz brygade i linie wiec latwo zlapac go. W weekend nie wiem jak bedzie jezdzil.ppln pisze: No nie mają lepszych linii...
PS. Kiedy wraca na Limankę to 73/3?
PS2. A może będzie możliwe złapanie go za dnia na Limance? W weekend najlepiej
Nie mam pojecia.Darek85 pisze:Aleksej, a wiesz może czy w seryjnych egzemplarzach zastosują drzwi odskokowe, tak jak w poprzednich łódzkich autobusach Volvo?
Taaa....bo wstawienie drzwi odskokowych zamiast otwieranych do srodka to 10 min roboty i to bez zadnych przerobek. A przypomne ze pierwsze drzwi we wszystkich Volvach sa otwierane do srodka, wiec z ta unifikacja to nie przesadzaj.ppln pisze:Raczej (chociażby dla unifikacji, pewnie gdyby w #3001 nawaliły któreś drzwi to by były wymienione na odskokowe)
Hmm...nie sprawdzalem, ale kierowca mowil ze ma 250 KM, pewnie sie mylil i jest to silnik 260 konny. Zreszta co za roznica, fakt faktem ze znacznie lepiej przyspiesza niz Volv0 7000 z poprzednich dostaw.kombino pisze: Sprawdzales u producenta Mowilo sie o 3 wariantach mocy dla silnika 9litrowego: 260,310,360(1,2-solo+2,3-przegub),a takze o 2 wersjach CNG 260,300KM.
Aleksej