B10MA
B10MA
Tych autobusów w szczecińskim taborze jest najwięcej (jest ich 80, po 40 na każdą zajezdnię). Kupione zostały 10 lat temu. Te z zajezdni Dąbie różnią się tym że zamiast tzw. "kręciołków" mają wyświetlacze i dodatkowe światło stopu. A wy co o nich myślicie bo według mnie są one udane i dobrze mi się nimi jeździ ??
Re: Volvo B10MA
Wydaje mi się, że szczecińskie B10MA z pierwszych dostaw były wyprodukowane w Finlandii, a te nowsze we Wrocławiu. Stare mają inne światła i napis Volvo-Carrus.wocash pisze:Tych autobusów w szczecińskim taborze jest najwięcej (jest ich 80, po 40 na każdą zajezdnię). Kupione zostały 10 lat temu. Te z zajezdni Dąbie różnią się tym że zamiast tzw. "kręciołków" mają wyświetlacze i dodatkowe światło stopu. A wy co o nich myślicie bo według mnie są one udane i dobrze mi się nimi jeździ ??
Nie jechałem B10MA, ale bardzo chciałbym się przejechać B10MA-55 Aabenraa.
Ogólnie wyglądają fajnie. Ale z tego co pamiętam, to nie tylko są w Szczecinie, również we Wrocławiu się je eksploatuje, a także w Bydgoszczy...
Szkoda, że warszawskie MZA ich nie kupiło . Byłyby świetne zamiast Ikarusów 280.
Jeśli są równie ciche, jak M180, to są super...
Wocash, czy mógłbyś je jakoś opisać - chodzi o wnętrze autobusu:
- fotele, czym są obite i w jakim kolorze,
- kolor tapicerki ścian i wykładziny podłogi,
- czy podłoga jest w nich równa na całej długości
Bedę wdzięczny
Szkoda, że warszawskie MZA ich nie kupiło . Byłyby świetne zamiast Ikarusów 280.
Jeśli są równie ciche, jak M180, to są super...
Wocash, czy mógłbyś je jakoś opisać - chodzi o wnętrze autobusu:
- fotele, czym są obite i w jakim kolorze,
- kolor tapicerki ścian i wykładziny podłogi,
- czy podłoga jest w nich równa na całej długości
Bedę wdzięczny
Widze trochę różni się od wrocławskiego ale,nie zgodze się że siedzenia nie są najwygodniejsze.Według mnie siedzenia jakie uzyto w VB10B... oraz VB10M...należą do najwygodniejszych w jakich dotychczas siedziałem w autobusach miejskich.Lepsze nawet od tych z V7000...Chyba że u was zastosowano inne typy siedzeń i mówimy o całkiem innych siedzeniach...
To jest całkiem prawdopodobne. Ponieważ producenci już od dawna produkują tabor - również autobusowy - na konkretne zamówienie. Tak więc pewne elementy wyposażenia również i tych autobusów, mogą się znacznie różnić...
:idea: No to teraz ja mam kolejną prośbę...
Inspektorze :shock: mając przed sobą post Wocash'a - Napisz, proszę, jak wylądają wrocławskie B10MA ... Porównajmy te autobusy
:idea: No to teraz ja mam kolejną prośbę...
Inspektorze :shock: mając przed sobą post Wocash'a - Napisz, proszę, jak wylądają wrocławskie B10MA ... Porównajmy te autobusy
Bardzo proszę panie J-31.A więc zatem:jesli chodzi o fotele to są dosyc wygodne powiedziałbym bardzo,tapicerka koloru szaro-biało-czarnego,są twarde ale dobrze wyprofilowane i przez to wygodne,obicia ścian-szare,sufit jest biały(taki kremowy),a jesli chodzi o podłogę to jest prosta na przegubie,owszem ma to koło ale jest to na jednym poziomie z podłogą calego autobusu.Dodam jeszcze że poręcze są koloru zółtego,a blacha uzyta w górnej zabudowie wnetrza koloru szarego.Oczywiścia wszystko ładnie wymierzone,podocinane i poodmierzanewocash pisze:No to jeśli chodzi o fotele: nie są najwygodniejsze, są twarde, tapicerka jest koloru granatowego, obicia ścian jest takie ciemnobiałe, sufit jest szary, a jeśli chodzi o podłogę to jest pofałdowana na przegubie.
Oto właśnie mi chodziło. Wielkie, serdeczne dziękiInspektor pisze:Bardzo proszę panie J-31.A więc zatem:jesli chodzi o fotele to są dosyc wygodne powiedziałbym bardzo,tapicerka koloru szaro-biało-czarnego,są twarde ale dobrze wyprofilowane i przez to wygodne,obicia ścian-szare,sufit jest biały(taki kremowy),a jesli chodzi o podłogę to jest prosta na przegubie,owszem ma to koło ale jest to na jednym poziomie z podłogą calego autobusu.Dodam jeszcze że poręcze są koloru zółtego,a blacha uzyta w górnej zabudowie wnetrza koloru szarego.Oczywiścia wszystko ładnie wymierzone,podocinane i poodmierzanewocash pisze:No to jeśli chodzi o fotele: nie są najwygodniejsze, są twarde, tapicerka jest koloru granatowego, obicia ścian jest takie ciemnobiałe, sufit jest szary, a jeśli chodzi o podłogę to jest pofałdowana na przegubie.
Teraz już wiem, że szczecińskie B10MA różnią się od wrocławskich. Ciekawe, czy to jest kwestia zamówienia, czy okresu produkcji. Jak myślicie ?
Jak już wcześniej pisałem, te starsze B10MA (z 1995r) były wyprodukowane w Finlandii, wydaje mi się że w Helsinkach w fabryce Carrusa (obecnie Volvo Bus Finland). Te nowsze natomiast pochodzą z Wrocławia, posiadają to samo nadwozie (Carrus City N204), ale trochę unowocześnione (inne światła, wyświetlacz i kilka rzeczy).
Oto starsze B10MA:
A to jest to nowsze:
Oto starsze B10MA:
A to jest to nowsze: