7700A
Witamy na forum.
Ooops to nie pociesza. Ciekawe czy łódzkie Volvo też mają te same problemy. Czy któryś z kolegów miałby bliższe informacje nt. eksploatacji autobusów Volvo 7000 w MPK Łódź ?Ryszard49 pisze:Eksploatacja ich jest bardzo kosztowna. Awaryjność duża, konstrukcja pudła nie wytrzymuje obciążeń, szyby się rozszczelniają.
Znów odświeżam temat :)
Coraz głośniej już o naszych nowych Volvach 7700. Już jest informacja na stronie MPK Łódź.
Pożyjemy, zobaczymy
Ogólnie to często jeżdżę Volvami, uważam, że to dobre i sprawdzone w Łodzi autobusy... Jednak niektóre strasznie hałasują na naszych drogach. Poza tym, w niektórych bardzo głośno pracuje silnik...
Cóż... i tak lepsze to niż Wysokopodłogowe Conecta...
Jednak dziwi mnie to, że MPK przestało zamawiać autobusy z drzwiami odskokowymi, gdyż uważam, że było to idealne rozwiązanie.
Mam nadzieję, że te nowe Volva będą miały drzwi odskokowe.
Pożyjemy, zobaczymy
Ogólnie to często jeżdżę Volvami, uważam, że to dobre i sprawdzone w Łodzi autobusy... Jednak niektóre strasznie hałasują na naszych drogach. Poza tym, w niektórych bardzo głośno pracuje silnik...
Cóż... i tak lepsze to niż Wysokopodłogowe Conecta...
Jednak dziwi mnie to, że MPK przestało zamawiać autobusy z drzwiami odskokowymi, gdyż uważam, że było to idealne rozwiązanie.
Mam nadzieję, że te nowe Volva będą miały drzwi odskokowe.
Czy ja wiem czy Volvo jest fajne ? Patrząc na model B10BLE, jakoś nie jestem przekonany do nich Poza tym nowe Volvo uważam za mało ciekawe jeśli chodzi o stylistykę.barthezz_13 pisze:Ogólnie to często jeżdżę Volvami, uważam, że to dobre i sprawdzone w Łodzi autobusy... Jednak niektóre strasznie hałasują na naszych drogach. Poza tym, w niektórych bardzo głośno pracuje silnik...
Cóż... i tak lepsze to niż Wysokopodłogowe Conecta...
Jednak dziwi mnie to, że MPK przestało zamawiać autobusy z drzwiami odskokowymi, gdyż uważam, że było to idealne rozwiązanie.
Mam nadzieję, że te nowe Volva będą miały drzwi odskokowe.
BTW- drzwi odskokowe są IMO najlepszym rozwiązaniem, podczas potoków pasażerskich
Ja tu miałem na myśli głównie Volvo 7000 i 7000A. Nimi jazda jest całkiem przyjemna. Czasami denerwuje mnie w nich warczenie silnika.MKM Shadow pisze:Czy ja wiem czy Volvo jest fajne ? Patrząc na model B10BLE, jakoś nie jestem przekonany do nich
U nas w niektórych V7000 warczą silniki, ale ogólnie nie jest źle. Przyjemniejsze to niż jazda Ikarusem, czy Odkurzaczem...ep40 pisze:Moim zdaniem dobrze że Łódź kupuje Volvo, niedawno jechałem gdyńskim 7700A i jechał bardzo płynnie, mało nim rzucało na wybojach a trzeszczały głównie jedynie lusterka.
Osobiście jednak wolałbym, aby MPK Łódź zamówiło Mercedes-Benz Citaro O530G lub Solaris Urbino 18 III.
Hmm, nie skomentujęOZZY pisze: poza tym Volvo wydają mi się nieco mniej toporne niż SU III jeśli chodzi o design
A to na TWB widzieli? To chyba Wasz? -> http://transport.asi.pwr.wroc.pl/images ... 147526.jpg
Za to w Volvach te ostatnie miejsca są dość wysoko. I tak najgorzej jest to rozwiązane w Citarach, gdzie nie ma wcale siedzeń z tyłu.OZZY pisze:Volvo 7700A ma dużo lepiej rozwiązany tył, kibelek a.k.a wieża zajmuje dwa a nie cztery miejsca
A jeśli chodzi o ładność to to kwestia gustu jest, ale sylwetkę mają właściwie identyczną. Chociaż Solaris lepszy
@drentwy: Oczywiście że nasz
@ppln i reszta: Takie rzeczy jak design są oceniane subiektywnie więc nie powinny być tutaj przedmiotem dyskusji. Dla jednego pięknym jest 280.26 po dwóch NG, dla innych najnowsze V7700A, są też tacy którzy mają banana na twarzy na widok SU III
Jakie to by było nudne gdyby wszystkim podobało się to samo
Wysoko czy nie, są tam siedzonka a nie "kibelek"
@ppln i reszta: Takie rzeczy jak design są oceniane subiektywnie więc nie powinny być tutaj przedmiotem dyskusji. Dla jednego pięknym jest 280.26 po dwóch NG, dla innych najnowsze V7700A, są też tacy którzy mają banana na twarzy na widok SU III
Jakie to by było nudne gdyby wszystkim podobało się to samo
Wysoko czy nie, są tam siedzonka a nie "kibelek"
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-149236.html - Volvo7700 (zdjecie:OZZY)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-147526.html - Volvo7700A
Łodzi gratulujemy kolejnych nowych wozów . Teraz czekać na 10 krótkich Citar .
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-147526.html - Volvo7700A
Łodzi gratulujemy kolejnych nowych wozów . Teraz czekać na 10 krótkich Citar .
Ostatnio zmieniony 2007-04-06, 23:19 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 2 razy.
Hahaha... wyprzedziłeś mnie z moim własnym zdjęciem Napisz chociaż że to moje
Zaraz dodam tutaj więcej fotek
Jechałem sobie dzisiaj 85 gdy nagle wypatrzyłem przez okno jakiegoś dziwnego V7x00
Szybka walka z myślami i już po chwili byłem na "Wydawniczej" gdzie owe Volvo stało.
Z zewnątrz: piękne, w końcu nówka chłodnica na dachu wygląda stosunkowo ciekawie, będzie można z daleka odróżnić czy to co jedzie to "stare" czy "nowe" Volvo. Jako ciekawostkę dodam że z zewnątrz osłona wieży nie posiada żadnej "kratki"
Wewnątrz: wszystko nieco inaczej rozplanowane, mniej półtoraków, duże okna, fotele z firmowym materiałem Łódzkiego MPK. Niestety w przeciwieństwie do "starych" V7000, nowe egzemplarze nie posiadają odskokowych drzwi. Niestety nie pomyślałem o zrobieniu zdjęcia kabiny która także znacząco sie zmieniła.
A teraz czas na zdjęcia:
@J-31: A może jakiś rysunek, hmm?
Zaraz dodam tutaj więcej fotek
Jechałem sobie dzisiaj 85 gdy nagle wypatrzyłem przez okno jakiegoś dziwnego V7x00
Szybka walka z myślami i już po chwili byłem na "Wydawniczej" gdzie owe Volvo stało.
Z zewnątrz: piękne, w końcu nówka chłodnica na dachu wygląda stosunkowo ciekawie, będzie można z daleka odróżnić czy to co jedzie to "stare" czy "nowe" Volvo. Jako ciekawostkę dodam że z zewnątrz osłona wieży nie posiada żadnej "kratki"
Wewnątrz: wszystko nieco inaczej rozplanowane, mniej półtoraków, duże okna, fotele z firmowym materiałem Łódzkiego MPK. Niestety w przeciwieństwie do "starych" V7000, nowe egzemplarze nie posiadają odskokowych drzwi. Niestety nie pomyślałem o zrobieniu zdjęcia kabiny która także znacząco sie zmieniła.
A teraz czas na zdjęcia:
@J-31: A może jakiś rysunek, hmm?
Tył zbyt piękny nie jest (tutaj ten z Solarisa bije go na głowę, przód jest super, może nawet odrobinę lepszy niż w Solarisie), poza tym szkoda, że nie zamontowali mu odskokowych drzwi. Te przyciski do otwierania drzwi na drzwiach to pomysł IMHO porąbany bo już ludzie się przyzwyczaili, że w autobusach są na poręczach.
Czarna góra frontu wygląda naprawdę fajnie. I gratulacje dla MPK, które konsekwentnie zamawia wozy z porządnymi oknami.
PS. Skoro one mają wyświetlacze R&G (w końcu je widać ), to jaki mają sterownik, SRG3000 czy 3100?
Czarna góra frontu wygląda naprawdę fajnie. I gratulacje dla MPK, które konsekwentnie zamawia wozy z porządnymi oknami.
PS. Skoro one mają wyświetlacze R&G (w końcu je widać ), to jaki mają sterownik, SRG3000 czy 3100?
Są bardzo konkretne Jak na razie po prostu genialne.
Wyeliminowano główną przyczynę telepania czyli luźną szybę (pleksi, czy co to jest) wygrodzenia kabiny. Teraz trzyma się ona solidnie. Ogólnie całkiem sympatyczne autobusy, teraz czas na przegubowce. O ile w solówkach zamieniono jednego półtoraka na dwa siedzenia i wygrodzono nieco rzeźnię to układ w długich mógł się trochę bardziej zmienić. No ale jak tylko przejadę się długim to zdam pełną relację.
A tak przy okazji: wszystkie krótkie (5 szt.) są już w ruchu liniowym.
Ich numery to 3701-3705
Wyeliminowano główną przyczynę telepania czyli luźną szybę (pleksi, czy co to jest) wygrodzenia kabiny. Teraz trzyma się ona solidnie. Ogólnie całkiem sympatyczne autobusy, teraz czas na przegubowce. O ile w solówkach zamieniono jednego półtoraka na dwa siedzenia i wygrodzono nieco rzeźnię to układ w długich mógł się trochę bardziej zmienić. No ale jak tylko przejadę się długim to zdam pełną relację.
A tak przy okazji: wszystkie krótkie (5 szt.) są już w ruchu liniowym.
Ich numery to 3701-3705