Strona 2 z 2

: 2011-10-22, 17:01
autor: J-31
Nie wiem czemu, ale zewnętrznie jakoś ten desing nie przypadł mi do gustu. Za to wykończenie wnętrza (w sensie plastików i kolorostyki) zrobiło na mnie miłe wrażenie ;)

: 2011-10-22, 18:31
autor: Solcity
Kolorystyka wnętrza nie jest jakaś "inna" tzn jest w sumie klasyczna, jak dla mnie bardziej futurystyczny jest CitySmile który ma turkusowe poręcze i jasno kremowe plastiki :retard: .

: 2011-10-22, 18:38
autor: Mrozard
Wygląda masywniej od 7700. Linia okien zdaje się wysoka, co dodatkowo potęguje to wrażenie. Wnętrze takie jakieś... nijakie, ale to raczej kwestia kolorystyki. Nie podoba mi się ilość schodków na końcu. Ogólnie wóz sprawia całkiem dobre wrażenie, czekam na normalną, czysto dieslowską wersję.

: 2011-10-22, 22:30
autor: Przemek
mrozard pisze:Nie podoba mi się ilość schodków na końcu.
Jeśli chodzi o zabudowę wieży, to w hybrydzie 7705 zdaje się jest taka sama ;)
http://fotogaleria.transportnews.eu/foto1246.htm

: 2011-10-22, 23:09
autor: pmaster
Solcity pisze:ma turkusowe poręcze i jasno kremowe plastik
To może zależeć od zamówienia, zwłaszcza poręcze

: 2011-10-22, 23:14
autor: Marcin N
Hmm, jak się tak przyglądam tak samo Volvo jak i Scanii widzę pewne zacofanie w designie, nie wygląda to korzystnie, dla mnie zwykła OmniCity i 7700 były ładne, ta czarna wstawka na przodzie kojarzy mi się z SORem :/ Sprawdza się tutaj powiedzenie że nie zawsze wszystko co nowe jest lepsze/ładniejsze.
Solcity pisze:CitySmile który ma turkusowe poręcze i jasno kremowe plastiki
Tak jak napisał kol. pmaster, konfigurację wnętrza może sobie dowolnie wybrać zamawiający, chociaż jak dla mnie wieje to podróbą solarisa ale EOT.

: 2011-10-23, 10:13
autor: Solcity
A jak ma wiać skoro jednym z projektantów był gość z Solarisa... Mam namyśli prototyp jeśli chodzi o poręcze i plastiki ;) .

: 2011-10-26, 11:36
autor: Rudy
Przypatrzcie się bokowi, czarna linia jest poprowadzona wraz z garbami na dachu co nie wygląda fajnie lecz jeżeli popatrzycie się na wizualke (jest tam też przegub) to ta czarna linia jest wyżej poprowadzona i dla mnie to o wiele lepiej wygląda.
http://iho.hu/hir/busworld-2011-volvo-7 ... ato-111022
Na filmiku można też się dowiedzieć że Volvo chce zaatakować rynek Azjatycki.

: 2011-10-29, 15:24
autor: Lionsek!
Tak wygląda artykuł w infobusie http://infobus.pl/text.php?from=main&id=43217
Na testowym autobusie nie ma takiego koloru jak na koncepcji, ciekawe dlaczego a mianowicie : celowo czy wtopa :chytry:

: 2011-10-29, 15:41
autor: Amalio
lionsek5 pisze: Obrazek
To nie jest 7900.
lionsek5 pisze:Na testowym autobusie nie ma takiego koloru jak na koncepcji, ciekawe dlaczego a mianowicie : celowo czy wtopa :chytry:
No normalnie masakra i najbardziej żenujący błąd tego tysiąclecia...
Niby jakie to ma znaczenie :?:

Re: Volvo 7900

: 2015-05-02, 20:28
autor: J-31
Czy ktoś z Was się orientuje

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/gcbp/1713 ... otostream/

Czy te Volviaki dla Wielkiej Brytanii produkowane są w Polsce. Czy Volvo ma jakąś montownię na Wyspach ? ;)

Re: Volvo 7900

: 2015-05-03, 11:33
autor: Rudy
We Wrocławiu są produkowane.

Re: Volvo 7900 Electric Hybrid

: 2016-07-03, 19:22
autor: J-31
Chyba za niedługo będzie w tym temacie mniej posuchy... bo MZA od 5 lipca będzie testować (a raczej chyba eksploatować przez ponoć 2 lata) Volvo 7900 Hybrid. Autobus już jest w Warszawie (Depot "Ostrobramska" :mruga: ). Numer taborowy #941. Ja chyba znam ten autobus, fociłem go w zeszłym roku na pl. Trzech Krzyży... jak wrócę z urlopu, to będę miał okazję się tym przejechać ;)

Głowy nie dam, ale to chyba będzie ten :cool:
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/

Re: Volvo 7900 Electric Hybrid

: 2016-10-07, 18:48
autor: J-31
Od 5 lipca obiecywałem sobie przejazd wspomnianą hybrydką made by Volvo, a Wam obiecywałem mniej posuchy w tym wątki. No i chyba udaje mi się spełniać te dwie obietnice. A przynajmniej udało mi się spełnić tą pierwszą ;)

Otóż udało mi się go trafić. O dziwo. Bo złapać #941 to jest jak szukanie igły w stogu siana. Dyspozytorzy z "Ostrej" traktują ten pojazd jak każdy inny i każdego dnia pojawia się na innej linii.

Bez większej nadziei, skorzystałem z dnia wolnego i wypuściłem się na miasto w poszukiwaniu Hybrydy. A że mam jeszcze trochę psiego węchu... to od razu na niego trafiłem. Dzisiaj jeździł na linii 148. Pasił mnie na całego.

Jak napisałem wyżej - jest to rzeczywiście znany mi już pojazd. Spotkałem go już wcześniej - w zeszłym roku na mini wystawie jednego z Ministerstw. Wystawa nazywała się "Made in Poland" i pokazywano tam kilka różnych pojazdów, m.in. Volvo 7900 Hybrid

To zdjęcie z września 2015 roku
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/

A to już dzisiejsze fotki
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/

Zdjęć z wnętrza - prócz tego jednego (ostatniego powyżej) nie mam. Autobus był od początku pełen ludzi. Generalnie w autobusie ogólnie jest ciasno - no, ale to tester ;)

Takim minusem mogą być skrzypiące plastiki. Trochę psują one odczucia z jazdy, ale za to silnik - rewelka. Jest świetnie wyciszony. Co jakiś czas wyłącza się. I wtedy pojazd faktycznie korzysta z silnika elektrycznego - Usłyszycie to w filmie poniżej ;)

Jedynie co mnie zastanawia to zachowanie silnika spalinowego. Jak się go słucha, to zachowuje się on tak jakby skrzynia biegów była manualna. :|

Na silniku elektrycznym autobus rusza żwawo. Hamuje go dopiero załączenie się silnika spalinowego. Silnik spalinowy - podobnie jak w SU18 Hybrid - robi takie wrażenie jakby był za słaby do konstrukcji pojazdu. Aczkolwiek SU18H potrafi dosyć szybko się rozpędzić. Volvo 7900 Hybrid jest wolniejsze i ogólnie niechętne do szybkiej jazdy.

Napotkany kierowca w rozmowie z kolegą na pętli, zrezygnowany machał ręką i pomimo tego, że starał się dużo nie gadać to szybko odczułem, że nie był z niego zadowolony. Trudno nim nadrobić opóźnienie względem rozkładu ;)

Jednakże w porównaniu z wyjącą i dosyć głośną pracą silnika w SU18 Hybrid - silnik w Volvo jest bardzo cichy, mało słyszalny. Nie wyje i potrafi się wyłączać ;)

Kolejną ciekawostką to jest oświetlenie przestrzeni pasażerskiej. Są to zwykłe świetlówki, ale... one zmieniają natężenie gdy autobus otwiera drzwi na przystanku - wtedy świecą jaśniej. Gdy drzwi się zamykają oświetlenie lekko przygasa. Również i to Zobaczycie na filmie poniżej.

Wielkim plusem jest dosyć przyjemne zawieszenie pojazdu. Ja przejechałem nim dosyć długi odcinek i nie odczułem tego jakoś negatywnie. Jechało się przyjemnie aż nie chciało się wysiadać, ale cóż takie życie ;)

Film jest bardzo krótki i warty obejrzenia ze względu na odgłosy. Miłego oglądania ;)
:strzałka: https://www.youtube.com/watch?v=afVZRkF ... e=youtu.be

Re: Volvo 7900 Electric Hybrid

: 2016-10-11, 21:49
autor: Rudy
Skrzynia wydaje się jakby manualna bo to I-Shift. Co do powolnej jazdy, zależy od przyzwyczajenia się. U mnie kierowcy już potrafią żwawo nimi jeździć.

Re: Volvo 7900 Electric Hybrid

: 2016-10-11, 22:14
autor: J-31
Możliwe, że wielu kierowców po prostu dostaje ten wóz. Ja nim jechałem spory kawałek i na Trasie Siekierkowskiej było sporo miejsca, gdzie można było się nim rozpędzić - ale najwyraźniej nie udało się ;)

Re: Volvo 7900 Hybrid

: 2017-06-08, 18:11
autor: kubex
Trochę odkopię.
http://phototrans.pl/14,876189,0,Volvo_ ... _429B.html
Pierwsze nowe Volvo dojechało do Sosnowca, oficjalna prezentacja dwunastego czerwca od trzynastej do siedemnastej, pod Urzędem Miasta.

Re: Volvo 7900 Hybrid

: 2018-02-07, 00:18
autor: Marcin_558
Volvo zaliczy debiut ze swoimi hybrydami w Krakowie i Białymstoku.