Od 5 lipca obiecywałem sobie przejazd wspomnianą hybrydką made by Volvo, a Wam obiecywałem mniej posuchy w tym wątki. No i chyba udaje mi się spełniać te dwie obietnice. A przynajmniej udało mi się spełnić tą pierwszą
Otóż udało mi się go trafić. O dziwo. Bo złapać #941 to jest jak szukanie igły w stogu siana. Dyspozytorzy z "Ostrej" traktują ten pojazd jak każdy inny i każdego dnia pojawia się na innej linii.
Bez większej nadziei, skorzystałem z dnia wolnego i wypuściłem się na miasto w poszukiwaniu Hybrydy. A że mam jeszcze trochę psiego węchu... to od razu na niego trafiłem. Dzisiaj jeździł na linii 148. Pasił mnie na całego.
Jak napisałem wyżej - jest to rzeczywiście znany mi już pojazd. Spotkałem go już wcześniej - w zeszłym roku na mini wystawie jednego z Ministerstw. Wystawa nazywała się "Made in Poland" i pokazywano tam kilka różnych pojazdów, m.in. Volvo 7900 Hybrid
To zdjęcie z września 2015 roku
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
A to już dzisiejsze fotki
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 804173991/
Zdjęć z wnętrza - prócz tego jednego (ostatniego powyżej) nie mam. Autobus był od początku pełen ludzi. Generalnie w autobusie ogólnie jest ciasno - no, ale to tester
Takim minusem mogą być skrzypiące plastiki. Trochę psują one odczucia z jazdy, ale za to silnik - rewelka. Jest świetnie wyciszony. Co jakiś czas wyłącza się. I wtedy pojazd faktycznie korzysta z silnika elektrycznego - Usłyszycie to w filmie poniżej
Jedynie co mnie zastanawia to zachowanie silnika spalinowego. Jak się go słucha, to zachowuje się on tak jakby skrzynia biegów była manualna.
Na silniku elektrycznym autobus rusza żwawo. Hamuje go dopiero załączenie się silnika spalinowego. Silnik spalinowy - podobnie jak w SU18 Hybrid - robi takie wrażenie jakby był za słaby do konstrukcji pojazdu. Aczkolwiek SU18H potrafi dosyć szybko się rozpędzić. Volvo 7900 Hybrid jest wolniejsze i ogólnie niechętne do szybkiej jazdy.
Napotkany kierowca w rozmowie z kolegą na pętli, zrezygnowany machał ręką i pomimo tego, że starał się dużo nie gadać to szybko odczułem, że nie był z niego zadowolony. Trudno nim nadrobić opóźnienie względem rozkładu
Jednakże w porównaniu z wyjącą i dosyć głośną pracą silnika w SU18 Hybrid - silnik w Volvo jest bardzo cichy, mało słyszalny. Nie wyje i potrafi się wyłączać
Kolejną ciekawostką to jest oświetlenie przestrzeni pasażerskiej. Są to zwykłe świetlówki, ale... one zmieniają natężenie gdy autobus otwiera drzwi na przystanku - wtedy świecą jaśniej. Gdy drzwi się zamykają oświetlenie lekko przygasa. Również i to Zobaczycie na filmie poniżej.
Wielkim plusem jest dosyć przyjemne zawieszenie pojazdu. Ja przejechałem nim dosyć długi odcinek i nie odczułem tego jakoś negatywnie. Jechało się przyjemnie aż nie chciało się wysiadać, ale cóż takie życie
Film jest bardzo krótki i warty obejrzenia ze względu na odgłosy. Miłego oglądania
https://www.youtube.com/watch?v=afVZRkF ... e=youtu.be