7000A

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Volvo...
Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Może na zewnątrz nie dotyczy, a wewnątrz firmy... :P
Możesz być pewny że nie dotyczy.
voy pisze:W Gdyni jednak narzekają.
Kto?
voy pisze:Ale nie ma sensu roztrząsać tematu Volv, bo znowu się zacznie..
<b>niewiem</b> co ma się zaczynać, ja tylko próbuję dać ci do zrozumienia że są to dobre autobusy .A każdy w czymś co nie lubi znajdzie jakąś dziurę w całym, ja na szczęście aż tak nie przezywam tej nienawiści do danych marek, choć tez nie wszystkie mi odpowiadają, jako pojazdy KM.
aleksej pisze:Autobus ma jednak dwie wady. Podwojne szyby ktore sie rozczelniaja (w Volvo 7000(A) jeszcze nie ale w B10L(A) juz tak)
Niestety, w B10BLE6x2 to samo jest, choć nie we wszystkich.
aleksej pisze:w nowszych dostawach (z 2002 i 2003 r.) naja glupio otwierane lufciki, jest jeden plastikowy uchwyt, bez guzika i doscy cieszko to chodzi, czesto te uchwyty sie lamia! Ale na szczescie MPK zaczyna wymieniac je na te z guzikami.
We Wrocławiu to samo.

voy

Post autor: voy »

Inspektor pisze:<b>niewiem</b> co ma się zaczynać, ja tylko próbuję dać ci do zrozumienia że są to dobre autobusy .A każdy w czymś co nie lubi znajdzie jakąś dziurę w całym, ja na szczęście aż tak nie przezywam tej nienawiści do danych marek, choć tez nie wszystkie mi odpowiadają, jako pojazdy KM.
Mnie Volva nie odpowiadają. Jak dla mnie te autobusy wcale nie są takie dobre, jak dobre były poprzednie konstrukcje Volvo. Siedmiotysięczniki nie będą moimi ulubionymi autobusami i nie musisz mi udowadniać, że są najlepsze. Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie nastawiony na Volvo i miał autobusy kilku marek to lepiej układałyby się tam głosy. Proponuje EOT.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

voy pisze:Jak dla mnie te autobusy wcale nie są takie dobre, jak dobre były poprzednie konstrukcje Volvo.
Ale ja wcale nie twierdzę że są one lepsze od poprzednich, wręcz przeciwnie!
voy pisze:Siedmiotysięczniki nie będą moimi ulubionymi autobusami i nie musisz mi udowadniać, że są najlepsze.
Ja tego nie mówię że są najlepsze, ja tylko mówię że są dobre.
voy pisze:Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie nastawiony na Volvo i miał autobusy kilku marek to lepiej układałyby się tam głosy.
Jakie głosy? A gdzie ty tu widzisz to? Wrocław nie zamawia o dziwo Jelczy, mimo iż też są rzut kamieniem od Wroclawia, a Volva - droższe i lepsze. A jaki sens sprowadzania pojazdów z innych regionów jak pod nosem jest fabryka i serwis?

voy

Post autor: voy »

Ja tego nie mówię że są najlepsze, ja tylko mówię że są dobre.
W moim przekonaniu wcale takie dobre nie są.
Gdyby Wrocław był bezstronny jeżeli chodzi o zakup autobusów a nie
Jakie głosy? A gdzie ty tu widzisz to? Wrocław nie zamawia o dziwo Jelczy, mimo iż też są rzut kamieniem od Wroclawia, a Volva - droższe i lepsze. A jaki sens sprowadzania pojazdów z innych regionów jak pod nosem jest fabryka i serwis?
Wrocław z nowych autobusów ma wyłącznie Volva. I trudno tutaj mówić o porównaniu przez wrocławian produktu firmy Volvo produkowanego i naprawianego we Wrocławiu i produktu jakiejś innej firmy np. Solaris, MAN, Scania.

Jeździłem lepszymi autobusami niż Volvo 7000, lepszymi pod względem komfortu jazdy jak i konstrukcji. Moje zdanie dobrze już znasz. EOT.

Damhan

Post autor: Damhan »

J-31 pisze:3. Jeżeli chcą MPK chce ujednolicić swój park taborowy w oparciu o jedną firmę (Volvo Bus Poland) i jej najnowszy produkt (Volvo 7700) - to super. I niech tak dalej trzymają... :wink:
UI to właśnie o to chodzi, że chcą ujednolicić tabor i to im się chwali.. Natomiast w Gdańsku kupuje się najwięcej MAN-ów.(a nie Scani z Słupska)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

No ale dla kol. Voy-a to jest rzecz owczywiście niezrozumiała :| A więc zamykam dyskusje.

voy

Post autor: voy »

Aj przekręcacie, ale nieważne;)
EOT

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

voy pisze:Rzeszów akurat ma nienajgorsze drogi, jak się 15-metrowce mieszczą spokojnie w przeciwieństwie do Wrocławia to można mieć coś takiego :D
Ale Rzeszów raczej nie kupi Volv 7700, uprzedzili się do tej marki. Ciekaw jestem jak wypadłoby niskowejściowe 7700CNG przy Vecto CNG. Ale testera nie przyślą, w końcu u nas nie mają szans, nie staną do przetargu więc Volv nie będzie. Dobrze że nie wpadli na "genialny" pomysł wstawienia silniczka do autobusu CNG, jakby się to wlekło gorzej od 120M CNG to dziękuje bardzo, wolę Vecto ;) ale niestety silnik 10-litrowy zajął im tyle miejsca że musieli wstawić schodek.
Nie wiem czy czytałeś, ale na Infobusie kiedyś pisało, że nowe Volvo 7700 CNG będą miały silniki 9-litrowe Volvo G9A o mocy 260 i 300KM zabudowane wieżowo (nie będzie schodka). Podobnie będzie z 7700 z silnikiem Diesla.

[ Dodano: 2005-08-01, 21:25 ]
voy pisze:Silnik jest cienki. Jeśli jeździ na wysokich obrotach na wszystkich biegach to oznacza że jest słaby jak na ten autobus i dodatkowo zwiększa się zużycie paliwa i to porządnie.
Mówisz teraz o 7700A? Bo w solówce silnik ma 250KM i jest zupełnie wystarczający jeśli chodzi o moc.

voy

Post autor: voy »

Wieża i brak stopnia w gazowcu? No ciekawe...

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Najważniejsze jest jednak to, że silnik G9A jest oferowany w wersji pionowej, co oznacza, że może on być montowany w autobusach miejskich w tradycyjnej wieży. Ogranicza to do minimum liczbę modyfikacji w stosunku do autobusu napędzanego olejem napędowym (co wpływa na obniżenie kosztów produkcji) oraz nie wymusza wprowadzenia dodatkowego stopnia wejściowego w trzecich drzwiach. Teraz przestrzeń pasażerska gazowego Volvo 7700 nie będzie się już niczym różnić od odmiany napędzanej silnikiem Diesla.

¬ródło: www.infobus.com.pl

voy

Post autor: voy »

Ciekawe jak teraz duża jest wieża :]
Ale zastanawiam się dlaczego zdecydowali się na wieżę w pojeździe gazowym. Z tego co mi wiadomo silnik CNG raczej powinien być w układzie leżącym...

DAB

Post autor: DAB »

voy pisze:Silnik jest cienki. Jeśli jeździ na wysokich obrotach na wszystkich biegach to oznacza że jest słaby jak na ten autobus i dodatkowo zwiększa się zużycie paliwa i to porządnie.
Tak tak ... wysokie obroty nie przekraczające 1700 obr/min.
voy pisze: Solaris jest trochę lepiej wykonany niż Volvo.
:?:
voy pisze: Poza tym Volvo nie wygląda tak atrakcyjnie jak Solaris czy MAN, ze względu na dość wysoką linię okien.
Szczegóły... Ja wolę jednak Siedmiotysięcznika niż Solarisa

voy

Post autor: voy »

1700 obrotów to to ma chyba jak stoi ;)
Solaris jest lepiej wykonany niż Volvo, bo przynajmniej nie ma niedoróbek i nie poskrzypuje czasami.
Volvo teraz spadło z autobusami na łeb na szyję i 7000 nie jest zbyt udane.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

DAB pisze:
voy pisze: Poza tym Volvo nie wygląda tak atrakcyjnie jak Solaris czy MAN, ze względu na dość wysoką linię okien.
Szczegóły... Ja wolę jednak Siedmiotysięcznika niż Solarisa
Ja lubię oba autobusy ale Volvo jest cichsze i przede wszystkim ma mniejszą szafę, z tyłu na pewno ładniejsze (od SU III), ale siedzenia Stera są dużo gorsze niż w Solarisie. Wykończenie w obu autobusach jest na dośc wysokim poziomie, a wysoka linia okien... kogo to obchodzi.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

No to wg mnie (jeśli coś pominąłem, albo pomyliłem się napiszcie):

Solaris - zalety:
- nowoczesny i atrakcyjny wygląd (nie wszystkim musi się podobać, ale trzeba przyznać że nie ma nic wyraźnie rażącego w jego stylistyce)
-dośc dobra jakość wykonania (nie wiem o co Ci chodzi mówiąc o Solarisie jako o tandetnym autobusie, bo w porównaniu np. z MANem wykończenie jest podobne)
-w miarę wygodne siedzenia (nie mówię teraz o SU10 z Mobilisu oraz krakowskich SU12)

Solaris - wady:
-ogromna wieża silnikowa
-silnik dość głośny

Volvo - zalety:
-cichy silnik
-spokojny design, który może się podobać
-dobra jakośc wykończenia wnętrza
-mała "szafa"

Volvo - wady:
-słaby silnik, tylko 275KM
-twarde i niewygodne siedzenia

Polecam artykuł w dwumiesięczniku "Transport polski", gdzie znajduje się porównanie Volvo 7000A i SU18.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Ale w większości są Stery takie jak w katowickich. Co do wyświetlaczy to masz rację, nic na nich nie widać.

Damhan

Post autor: Damhan »

Panewniczanin pisze:Wg mnie jeszcze parę wkurzających pierdółek

- przyciemniana szybka przed wyświetlaczem przednim (co powoduje nie widoczność mozaik w słoneczne dni)
- okropny dzwonek
- za dużo siedzeń tyłem do kierunku jazdy
- wibracje pojazdu na postoju
- ...
Itd., itp.
Takie rzeczy jak przyciemniane szyby czy dzwonek to przewoźnik może raczej też sobi zażyczyć. Co złego jest w siedzeniach tyłem. Nawet fajne są.
A zresztą te rzeczy to detale, których nie warto brać oceniając autobus. Moim zdaniem jedyną wadą Solarisa jest ta wielka szafa i nic poza tym.
Ale sam przyznaj że Solaris ma najładniejszy design

PS. Co to jest to IMO? :)

[ Dodano: 2005-08-12, 20:17 ]
Trzeba było wziąć diodowe wyświetlacze jak Gdańsk to wtedy wszystko byłoby widać. ;)

DAB

Post autor: DAB »

voy pisze:1700 obrotów to to ma chyba jak stoi
co do tego to miałbym wątpliwości :D
voy pisze:Solaris jest lepiej wykonany niż Volvo, bo przynajmniej nie ma niedoróbek i nie poskrzypuje czasami.
Nie zgadzam się. Solaris bardziej skrzypi. Solarisa można porównac do powiedzmy gniota ( może nawet vecto ) a Volvo do DABa. Od razu wychodzi różnica.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

janzel pisze:P.S. Co to jest to IMO? :)
In My Opinion, czyli według mnie, w mojej opinii.

Damhan

Post autor: Damhan »

DAB pisze:Nie zgadzam się. Solaris bardziej skrzypi. Solarisa można porównac do powiedzmy gniota ( może nawet vecto ) a Volvo do DABa. Od razu wychodzi różnica.
Ja Solaisem jechałem w zeszłym roku, ale dokładnie to zapamiętałem: jechało się przyjemnie, w miarę cicho. Na pewno ładne jest wykończenie wnętrza. Dzwonek był normalny tzn. nie zagłośny i sygnał też nie był wkurzający.

Podsumowując to dobry i nowoczesny autobus. Jak widać też w porównaniu kol. Wiśni ma więcej zalet niż wad. A osoby na tym forum przeciwne Solarisowi da się policzyć na palcach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volvo”