Strona 2 z 2

: 2010-03-11, 19:35
autor: Przemek
Køemílek pisze:Z informacji, które posiadam jest to tramwaj zbudowany od podstaw, z nowych komponentów. Z Tatrą T3 ma on wspólne papiery, które po zezłomowaniu tamtego trafiają do nowych wozów i uznaje się je za rekonstrukcję poprzednika, jednak jest to pojazd całkowicie nowy.
Czyli w pewnym sensie jest to odpowiednik Moderusa Alpha, czy dobrze rozumiem?

PS. Witamy na forum ;)

: 2010-03-11, 21:57
autor: PAFAWAG
Witamy :)
Kędzior pisze:Czyli w pewnym sensie jest to odpowiednik Moderusa Alpha, czy dobrze rozumiem?
Prawie że odpowiednik, z tym, że Alfy mają konstalowskie ramy, więc nie są w pełni nowym pojazdem.
I tu jest rzecz ciekawa, bo:
Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?

: 2010-03-12, 14:42
autor: faja_k
Ram nie mają, tylko belkę grzbietową, a w wersji AC nawet tego nie mają. A jak się udaje? Ciężko byłoby ukraść tramwaj i użytkować go gdzie indziej, dlatego nikt tego nie kontroluje i wszyscy mają to gdzieś.

: 2010-03-14, 18:55
autor: Køemílek
Witam, witam :)
PAFAWAG pisze: Jak udaje się prawnie przenieść papiery skasowanego, starego wagonu do całkowicie nowego pojazdu (w sensie jak udało się przekonać urzędników, że jest to jednak rekonstrukcja, a nie w pełni nowy wagon)?
Jak do tego dochodzi, to nie wiem. Przytoczyłem tu "zezniania" pewnej osoby, która doskonale orientuje się w temacie ;-) Ale popytam się, co i jak odnośnie tego przechodzenia papierów z pojazdu na pojazd, bo mnie również wydaje się to dość dziwne ;-)

: 2010-04-20, 22:07
autor: KB

: 2010-04-21, 10:31
autor: J-31
Z opisu wynika, że to jest trajtek przeznaczony dla jednego z włoskich miast ;)

: 2010-04-21, 13:21
autor: Lopez
Akurat Ostrawa nie jest tu żadną niespodzianką. To w końcu jedno z niewielu w Czechach miast gdzie trochę solarisów się sprzedało.
BTW: Ostrawa ma swoją polską nazwę (do 1920 r. większość jej mieszkańców to byli Polacy), podobnie jak Karwina czy Bogumin ;)

: 2010-04-26, 22:18
autor: KB
Hm, chyba nie tylko Polska ostatnio testuje odległe marki autobusów. W Pradze testują coś takiego http://www.turancar.cz/isuzu-citimark.php. Został wypróbowany między innymi przez praskich przewoźników: Hrouda, Bosak Bus - Arriva, Martin Uher i Stenbus.

Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487

: 2010-04-26, 22:26
autor: Amalio
KB pisze:Hm, chyba nie tylko Polska ostatnio testuje odległe marki autobusów. W Pradze testują coś takiego http://www.turancar.cz/isuzu-citimark.php. Został wypróbowany między innymi przez praskich przewoźników: Hrouda, Bosak Bus - Arriva, Martin Uher i Stenbus.

Obszerniejsze info: http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... e&sid=7487
Nic nie stoi na przeszkodzie by zaczęto testować go u nas. Wowo jako, że oferuje autobusy Isuzu posiada w ofercie również Citimarka. Choć kariery w Czechach jak i u nas mu nie wróżę. To to nie ma w ogóle niskiej podłogi. Ten fakt rekompensuje tylko rampa która ustawia się w taki sposób by ze schodka zrobić pochylnię co widać z resztą na zdjęciach.

: 2010-04-26, 23:04
autor: ppln
No, taka rampa powinna była być standardem w starym wysokopodłogowym conecto

: 2010-04-26, 23:44
autor: KB
W sumie, lepsza taka rampa w tym modelu, niżeli miałby jej nie mieć.

: 2010-04-27, 23:51
autor: spex
Tylko że w takim pojeździ spokojnie powinna być zastosowana automatyczna rampa. A może to jest takowa?

Re: Czechy- komunikacja miejska u naszych sąsiadów

: 2015-08-19, 00:59
autor: Marcin_558
DP Praha idzie na zakupy. Planuje kupić 150 autobusów. Pewnie faworytami tego przetargu będą wyroby czeskie SOR i produkowane w Czechach IVECO. Na pewno Solaris będzie walczył o kontrakt i powiększeniem ilości Solarisów. W DP Praha jest 30 Solaris Alpino 8.9LE. Do tego sporo u podmiejskich przewoźników.

Re: [Czechy] komunikacja miejska u naszych sąsiadów

: 2018-07-13, 15:47
autor: J-31
No i oto mamy bardzo ciekawy przypadek - w Pradze czeskiej. Otóż właśnie do Pragi wróciły trolejbusy. Na razie obsługują jedną linię 58, łączącą dwie stacje metra Palmovka (linia B) i Letnany (linia C).

Jednakże DPP wpadły na dosyć ciekawy pomysł. Tylko część tej trasy (wg. Transportu Publicznego 15%) jest pod drutem. Resztę trolejbusy przejeżdżają na akumulatorach. Generalnie ta linia jest dosyć krótka - ok. 1km, więc nie stanowi ona problemu dla zasięgu akumulatorów w trolejbusach. Linia obsługiwana jest trolejbusami Skoda/SOR 30Tr. ;)

A kolejne plany to "elektryfikacja" linii 140. Ta linia w pełni pokrywa się z linią 58, ale jej autobusy wyruszając z dworca przy stacji Palmovka, tylko przejeżdżają obok stacji Letnany i jadą dalej, tj. do krańca Cakovice - to jest spory kawałek dalej ;)

Aż szkoda, że w Pradze byłem w czerwcu - linia 58 ruszyła na początku lipca. ;)

Tak sobie pomyślałem, że to rozwiązanie jest o tyle świetne, że spokojnie można by z niego skorzystać w Polsce. Szkoda, że np. w Warszawie nie chciano z tego pomysłu skorzystać - a były i takie plany, zanim MZA zaczęło kupować autobusy elektryczne.

Dzisiejsze trolejbusy - znane doskonale w Gdyni, Tychach i Lublinie - są w stanie przejechać na akumulatorach znaczny odcinek.

Póki co DPP testuje nowe rozwiązanie - a więcej szczegółów w linku poniżej
:strzałka: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59084.html