[Rosja] Komunikacja Miejska w St. Petersburgu
[Rosja] Komunikacja Miejska w St. Petersburgu
Witam!.
Jestem właśnie w Petersburgu. Chciałbym opisać wam tutejszą komunikację, czyli autobusy troleje, tramy, metro, marszrutki
Zacznijmy od tego najpopularniejszego.
AUTOBUSY.
Jedzi ich tu tużo, począwszy od tradycyjnych ruskich ВОЛЖАНИН - ów, przez GAZy, Scanie Omnicity, po Golden Dragony. Najpopularniejsze linie to 3, 7, 22, 41, 42 i 47. Bilety kupuje się u konduktora (zwykle miły i rozmowny) . Cena biletu 16 rubli (1 złoty 60 groszy).
TROLEJBUSY.
Też dużo, często nowe. Najczęściej spotykane są tu TROLZY i ТРАНС-АЛЬФА.
TRAMWAJE.
Jest ich bardzo dużo, jeżdżą u m.in. TATRY, lecz wspomniane TATRY są raczej rzadko spotykane. Ciekawostką jest, że Petersburg posiada największą linię tramwajową na świecie oraz że kursuje tu zabytkowy wagon udostępniony turystom.
METRO.
Nawet ładne. Składy - same Vagonmashe - seria EV, 81, i jeden zmodernizowany.
Do wagonu nie wchodzi się normalnie. Przez stację przy ścianach przechodzi tunel, z blaszanymi drzwiami. Skład na stacji zatrzymuje się, blaszane drzwi otwierają się, póżniej drzwi składu. Wszędzie kamery, wszędzie tajniacy.
MARSZRUTKI.
Tutaj jeżdzi tego tak tużo, że jeśli na ulicy w ciągu sekundy nie zobaczysz przynajmniej jednej to jesteś mistrzem. To są takie busy marki YUTONG i OTOYOL M29. Kierowcami są najczęściej emigranci z Uzbekistanu. Cena biletu - 22 ruble (2 złote 20 groszy - bo 10 rubli to jedna złotówka)).
To chyba wszystko.Właśnie pracuję nad rysunkiem TRANS-ALFY. Jak skończę to pokażę.
[/b]
Jestem właśnie w Petersburgu. Chciałbym opisać wam tutejszą komunikację, czyli autobusy troleje, tramy, metro, marszrutki
Zacznijmy od tego najpopularniejszego.
AUTOBUSY.
Jedzi ich tu tużo, począwszy od tradycyjnych ruskich ВОЛЖАНИН - ów, przez GAZy, Scanie Omnicity, po Golden Dragony. Najpopularniejsze linie to 3, 7, 22, 41, 42 i 47. Bilety kupuje się u konduktora (zwykle miły i rozmowny) . Cena biletu 16 rubli (1 złoty 60 groszy).
TROLEJBUSY.
Też dużo, często nowe. Najczęściej spotykane są tu TROLZY i ТРАНС-АЛЬФА.
TRAMWAJE.
Jest ich bardzo dużo, jeżdżą u m.in. TATRY, lecz wspomniane TATRY są raczej rzadko spotykane. Ciekawostką jest, że Petersburg posiada największą linię tramwajową na świecie oraz że kursuje tu zabytkowy wagon udostępniony turystom.
METRO.
Nawet ładne. Składy - same Vagonmashe - seria EV, 81, i jeden zmodernizowany.
Do wagonu nie wchodzi się normalnie. Przez stację przy ścianach przechodzi tunel, z blaszanymi drzwiami. Skład na stacji zatrzymuje się, blaszane drzwi otwierają się, póżniej drzwi składu. Wszędzie kamery, wszędzie tajniacy.
MARSZRUTKI.
Tutaj jeżdzi tego tak tużo, że jeśli na ulicy w ciągu sekundy nie zobaczysz przynajmniej jednej to jesteś mistrzem. To są takie busy marki YUTONG i OTOYOL M29. Kierowcami są najczęściej emigranci z Uzbekistanu. Cena biletu - 22 ruble (2 złote 20 groszy - bo 10 rubli to jedna złotówka)).
To chyba wszystko.Właśnie pracuję nad rysunkiem TRANS-ALFY. Jak skończę to pokażę.
[/b]
Ostatnio zmieniony 2008-07-05, 12:12 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Maciej pisze:TRAMWAJE.
Niedużo, generalnie stare TATRY. Rzadko spotykane
Toż to Sankt Petersburg posiada (albo już niestety posiadał) największą sieć tramwajową na świecie
I bynajmniej nie są to tylko stare Tatry - są tam nteż wytwory lokalnej zdaje się wytwórni tramwajów; niektóre modele przypominają nieco Ikarusy 280 - do dwuwózkowego tramwaju za pomocą przegubu dołączona jest jeszcze jednowózkowa naczepa.
Sankt Petersburg prowadzi także próby z napędem asynchronicznym, jednak pojazdy w niego wyposażone są... brzydkie
Niestety, obserwuje się ogromny regres tej sieci tramwajowej - duża część linii w samym centrum została zlikwidowana, tak, jak i połączenia części wysp znajdujących się w delcie Newy. Niestety
[ Dodano: 2008-07-03, 17:25 ]
Jeździłem takim w Chinach No cóż...Maciej pisze:YUTONG
Hałaśliwy diesel, silnik umieszczony za miejscem kierowcy, ale przed przedziałem dla pasażerów. Bagażniki umieszczone po bokach, dokładnie, jak w autokarach.
Re: Komunikacja Miejska w St. Petersburgu
Toż nie szło po Polsku napisać O Wołżanina Ci chodziMaciej pisze: ruskich ВОЛЖАНИН - ów,
A ty tam tak na wakacje czy w innych celach
Tak.Amalio pisze:Toż nie szło po Polsku napisać O Wołżanina Ci chodzi
Jest kiepska i stale się pogarsza (marszrutki nie potrzebują zbytnio jakiejś infrastruktury)Lopez pisze:A co możesz nam powiedzieć o infrastrukturze km?
Naprawdę autobusy, a nie marszrutki są najpopularniejsze?Maciej pisze:Zacznijmy od tego najpopularniejszego.
Nowe czy używane? Zapewne to drugie…Maciej pisze:Scanie Omnicity
O, nawet sporo jak na RosjęMaciej pisze:Cena biletu 16 rubli (1 złoty 60 groszy).
Jakaś normalna milicja czy ichni SOM, czy coś poważniejszego?Maciej pisze:wszędzie tajniacy.
Nie tylko, ogólnie „cziorni” (byłe ZSRR bez Rosji, Ukrainy, Białorusi i nadbałtyckich)Maciej pisze:Kierowcami są najczęściej emigranci z Uzbekistanu.
Podczepię się do tematu z moim pytaniem: czy to prawda, że Rosjanie kupują w Niemczech (i chyba nie tylko, ale nieważne) większość autobusów, które chcą im sprzedać? Spotkałem się niedawno z taką opinią. A jeśli tak, to czy to kupują państwowi przewoźnicy bądź jeżdżący na zlecenie państwa, czy to prywaciarnia?
Jest całkiem fajnie, w mieście są 4 takie autobusy. Dwa na zdjęciu (tego drugiego dobrze nie widać) i dwa gdzie indziej. Wchodzisz, płacisz klozetowej, ( 15 rubli) itd. Trzeba przyznać że czyste i zadbane. Ale niestety kokpit był zasłonięty grubą firanąLopez pisze:Jak to WC? taki szalet miejski na kółkach?