[Niemcy] VRR, NordRhein Westfalen
Czemu głupich? Zobacz:Amalio pisze:Tylko proszę bez takich głupich porównań
http://www.urbanrail.net/eu/vrr/do/dortmund.htm
Zwłaszcza zwróć uwagę na U43/U44
jeśli linia U-Bahn nie jedzie razem z jakąś tramwajową po tych samych torach, to Niemcy budują wysokie perony. (ale ograniczają się do tych najczęściej używanych przystanków). Dlatego wydaje mi się, że główną różnicą między U-Bahn a Strassenbahn może być - oprócz podziemnej części trasy - możliwość obsługi wysokich peronów.
W końcu znalazłem zdjęcie które pokazuje niemieckie "termometry":
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p54613547.html
Takie termometry, to świetna sprawa. Prosto i przejrzyście.
Nie wiem jak w dużych polskich miastach, ale ruhrgebicie przy zapowiadaniu jakiegoś ważnego przystanku jest również informacja o możliwych przesiadkach na przykład:
"Mengede Bahnhof. Zum Deutsche Bahn bitte umsteigen"
lub
"Castrop Münsterplatz. Zum andere buslinien bitte umsteigen"
lub
"Kirchlinde Post. Zum buslinien im richtung Huckerade, Lutgendortmund bitte umsteigen"
Jest gdzieś takie coś?
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p54613547.html
Takie termometry, to świetna sprawa. Prosto i przejrzyście.
Nie wiem jak w dużych polskich miastach, ale ruhrgebicie przy zapowiadaniu jakiegoś ważnego przystanku jest również informacja o możliwych przesiadkach na przykład:
"Mengede Bahnhof. Zum Deutsche Bahn bitte umsteigen"
lub
"Castrop Münsterplatz. Zum andere buslinien bitte umsteigen"
lub
"Kirchlinde Post. Zum buslinien im richtung Huckerade, Lutgendortmund bitte umsteigen"
Jest gdzieś takie coś?
W Poczdamie takie coś widziałem. Wbrew temu, co się wydaje, jest to wyświetlacz LCD, a nie dykta, chociaż nawet siedząc w autobusie na pierwszy rzut oka tego nie widać.
Co do przesiadek - w poznańskich Tatrach jest nawet do tego osobny wyświetlacz, ale nie działa - z tego, co wiem, problemem był brak pamięci w sterowniku. Teraz już nikt by takich problemów nie miał, ale nikt też o takich rzeczach chyba u nas nie myśli
Co do przesiadek - w poznańskich Tatrach jest nawet do tego osobny wyświetlacz, ale nie działa - z tego, co wiem, problemem był brak pamięci w sterowniku. Teraz już nikt by takich problemów nie miał, ale nikt też o takich rzeczach chyba u nas nie myśli
No to chyba logiczne jest. Przecież tu jestt zaledwie kilka przystanków. Te LCDki się aktualizują co przystanek. Z resztą oprócz termometru są wyświetlane również reklamy.KKS pisze: Wbrew temu, co się wydaje, jest to wyświetlacz LCD, a nie dykta, chociaż nawet siedząc w autobusie na pierwszy rzut oka tego nie widać.
Co do zapowiadania przystanków/przesiadek rzecz jasna chodziło mi o głosowe
Bo ta dodatkowa informacja wydłuża zapowiedź dwukrotnie.Amalio pisze:Jeżeli komuś nie przeszkadza zwykłe zapowiadanie, to dodatkowa informacja o możliwej przesiadce na pewno mu nie zaszkodzi.
Co nie zmienia faktu, że coś takiego mogłoby się pojawić przy węzłach przesiadkowych, np. "Przystanek: Dw. Łódź Kaliska; Węzeł przesiadkowy; kierunki: Maratońska, Kurczaki, Lotnisko, Zgierz Staffa" ale nie przed każdym przystankiem.
Może i przeszkadza mieszkańcom, którzy wiedzą gdzie się przesiąść, ale co jak będzie "przyjezdny". Przykładowo przyjeżdża do kolegi, który mieszka na osiedlu X, do którego dostać się z dworca można tylko z przesiadką. Wsiada i słyszy, że na następnym jest przesiadka do linii Y (nie jego) więc myśli, że jego linię też zapowiedzą, ale nie zapowiedzą, bo krzyżują się tylko 2 linie i ten "przyjezdny" przejedzie dalej.
No właśnie. Bo jeżeli km dla miejscowych, to w ogóle można by było zrezygnować z zapowiadania "no bo wszyscy wiedzą" Zapowiedzi mają wszystkim pomóc.
[ Dodano: 14 Mar 2009 16:31 ]
VRR zamierza przeznaczyć 10,5 miliona Euro na dofinansowanie zakupu 22 hybrydowych autobusów, które trafią do komunalnych oraz prywatnych przewoźników (podwykonawców) jeżdżących na liniach tego organizatora. Zamówienie obejmować będzie również autobusy solowe. Na razie wiadomo, że dwa przegubowe autobusy trafią do DSW21, jeden solowy do TRD-Reisen i jeden przegub do Verkehrsgesellschaft Breitenbach (VGB).
Autobusy zostaną zakupione by wypróbować nową technologię (badanie poziomu hałasu oraz ilości emitowanych zanieczyszczeń) i ją później wdrożyć.
Przypomnę, że w sieci VRR jeździ na razie jedna współczesna hybryda. Jest nią Urbino 18, a jej właścicielem jest Bogestra.
Oprócz tego w Vestische jeżdżą trzy Neoplany N4114DE i jedno Cito w VER.
[ Dodano: 14 Mar 2009 16:31 ]
VRR zamierza przeznaczyć 10,5 miliona Euro na dofinansowanie zakupu 22 hybrydowych autobusów, które trafią do komunalnych oraz prywatnych przewoźników (podwykonawców) jeżdżących na liniach tego organizatora. Zamówienie obejmować będzie również autobusy solowe. Na razie wiadomo, że dwa przegubowe autobusy trafią do DSW21, jeden solowy do TRD-Reisen i jeden przegub do Verkehrsgesellschaft Breitenbach (VGB).
Autobusy zostaną zakupione by wypróbować nową technologię (badanie poziomu hałasu oraz ilości emitowanych zanieczyszczeń) i ją później wdrożyć.
Przypomnę, że w sieci VRR jeździ na razie jedna współczesna hybryda. Jest nią Urbino 18, a jej właścicielem jest Bogestra.
Oprócz tego w Vestische jeżdżą trzy Neoplany N4114DE i jedno Cito w VER.