[Niemcy] VRR, NordRhein Westfalen

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
JaBaal
Posty: 84
Rejestracja: 2006-12-23, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: JaBaal »

Amalio pisze:Tylko proszę bez takich głupich porównań :]
Czemu głupich? Zobacz:
http://www.urbanrail.net/eu/vrr/do/dortmund.htm
Zwłaszcza zwróć uwagę na U43/U44

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tylko gdyby w Krakowie choćby ta naziemna infrastruktura wyglądała tak jak w Dortmundzie, to byśmy mieli o czym rozmawiać :]

Rittel

Post autor: Rittel »

jeśli linia U-Bahn nie jedzie razem z jakąś tramwajową po tych samych torach, to Niemcy budują wysokie perony. (ale ograniczają się do tych najczęściej używanych przystanków). Dlatego wydaje mi się, że główną różnicą między U-Bahn a Strassenbahn może być - oprócz podziemnej części trasy - możliwość obsługi wysokich peronów.

Lopez

Post autor: Lopez »

Panowie, będziecie nas teraz raczyć dyskusją nt. różnic między tymi pojęciami? IMO wystarczająca jest konstatacja, że granica jest dość płynna, szczególnie przy niemieckim nazewnictwie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

W końcu znalazłem zdjęcie które pokazuje niemieckie "termometry":
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p54613547.html
Takie termometry, to świetna sprawa. Prosto i przejrzyście.

Nie wiem jak w dużych polskich miastach, ale ruhrgebicie przy zapowiadaniu jakiegoś ważnego przystanku jest również informacja o możliwych przesiadkach na przykład:
"Mengede Bahnhof. Zum Deutsche Bahn bitte umsteigen"
lub
"Castrop Münsterplatz. Zum andere buslinien bitte umsteigen"
lub
"Kirchlinde Post. Zum buslinien im richtung Huckerade, Lutgendortmund bitte umsteigen"
Jest gdzieś takie coś?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

W Poczdamie takie coś widziałem. Wbrew temu, co się wydaje, jest to wyświetlacz LCD, a nie dykta, chociaż nawet siedząc w autobusie na pierwszy rzut oka tego nie widać.
Co do przesiadek - w poznańskich Tatrach jest nawet do tego osobny wyświetlacz, ale nie działa - z tego, co wiem, problemem był brak pamięci w sterowniku. Teraz już nikt by takich problemów nie miał, ale nikt też o takich rzeczach chyba u nas nie myśli :/

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KKS pisze: Wbrew temu, co się wydaje, jest to wyświetlacz LCD, a nie dykta, chociaż nawet siedząc w autobusie na pierwszy rzut oka tego nie widać.
No to chyba logiczne jest. Przecież tu jestt zaledwie kilka przystanków. Te LCDki się aktualizują co przystanek. Z resztą oprócz termometru są wyświetlane również reklamy.

Co do zapowiadania przystanków/przesiadek rzecz jasna chodziło mi o głosowe ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio pisze:No to chyba logiczne jest. Przecież tu jestt zaledwie kilka przystanków. Te LCDki się aktualizują co przystanek.
Wiem, że to logiczne, ale jak wchodzisz do autobusu, to dopiero po paru przystankach orientujesz się, że "to się rusza" :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Jest gdzieś takie coś?
A chociażby w Warszawie na bocznych tablicach elektronicznych ( oczywiście tylko tych środkowych), w tramwajach, jest informacja o możliwości przesiadki. Zresztą na dyktach też jest zawarta informacja o możliwości przesiadki i dojazdu w inny rejon Warszawy ;)

ppln

Post autor: ppln »

To w Łodzi wszystkie linie tramwajowe mają tablice z wypisanymi przystankami i wszystkimi możliwymi przesiadkami. W autobusach takich rzeczy nie ma (szkoda, że system R&G tego nie oferuje, miejsca by się znalazło na dwuwierszowej tablicy wewnętrznej)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale mi chodzi o głosowe zapowiadanie :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Ale mi chodzi o głosowe zapowiadanie :P
Jak mnie wynajmą - to będzie głosowe zapowiadanie w Warszawie... będę stał i gadał :diabeł:

ppln

Post autor: ppln »

Z głosowe się da zrealizować po prostu dogrywając informacje do istniejących zapowiedzi (np. "Przystanek: Dworzec Łódź Kaliska, możliwe przesiadki: 10, 12, 14, 6, 80, 86, 99") ale to mogłoby być nieco męczące dla zwykłych pasażerów.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ppln pisze: ale to mogłoby być nieco męczące dla zwykłych pasażerów.
Z jakiej racji :?: Jeżeli komuś nie przeszkadza zwykłe zapowiadanie, to dodatkowa informacja o możliwej przesiadce na pewno mu nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To może nieco wróćmy do tematu. Amalio, a czy Orientujesz się jak to zapowiadanie głosowe wygląda w Niemczech ? Czy to jest głos generowany elektronicznie, czy jest to nagranie - ale czyje ? Zawodowego lektora, czy pracownika ? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie mam pojęcia czyje są głosy, ale ze względu na ilość różnych głosów raczej można wykluczyć elektroniczny głos. W każdej firmie są inne i są obu płci ;)

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Z tego co ja zauważyłem w BVG, są mówione, przez lektorkę ( w metrze) i lektora (autobusach).

ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:Jeżeli komuś nie przeszkadza zwykłe zapowiadanie, to dodatkowa informacja o możliwej przesiadce na pewno mu nie zaszkodzi.
Bo ta dodatkowa informacja wydłuża zapowiedź dwukrotnie.
Co nie zmienia faktu, że coś takiego mogłoby się pojawić przy węzłach przesiadkowych, np. "Przystanek: Dw. Łódź Kaliska; Węzeł przesiadkowy; kierunki: Maratońska, Kurczaki, Lotnisko, Zgierz Staffa" ale nie przed każdym przystankiem.

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik »

Może i przeszkadza mieszkańcom, którzy wiedzą gdzie się przesiąść, ale co jak będzie "przyjezdny". Przykładowo przyjeżdża do kolegi, który mieszka na osiedlu X, do którego dostać się z dworca można tylko z przesiadką. Wsiada i słyszy, że na następnym jest przesiadka do linii Y (nie jego) więc myśli, że jego linię też zapowiedzą, ale nie zapowiedzą, bo krzyżują się tylko 2 linie i ten "przyjezdny" przejedzie dalej.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No właśnie. Bo jeżeli km dla miejscowych, to w ogóle można by było zrezygnować z zapowiadania "no bo wszyscy wiedzą" :] Zapowiedzi mają wszystkim pomóc.

[ Dodano: 14 Mar 2009 16:31 ]
VRR zamierza przeznaczyć 10,5 miliona Euro na dofinansowanie zakupu 22 hybrydowych autobusów, które trafią do komunalnych oraz prywatnych przewoźników (podwykonawców) jeżdżących na liniach tego organizatora. Zamówienie obejmować będzie również autobusy solowe. Na razie wiadomo, że dwa przegubowe autobusy trafią do DSW21, jeden solowy do TRD-Reisen i jeden przegub do Verkehrsgesellschaft Breitenbach (VGB).
Autobusy zostaną zakupione by wypróbować nową technologię (badanie poziomu hałasu oraz ilości emitowanych zanieczyszczeń) i ją później wdrożyć.
Przypomnę, że w sieci VRR jeździ na razie jedna współczesna hybryda. Jest nią Urbino 18, a jej właścicielem jest Bogestra.
Oprócz tego w Vestische jeżdżą trzy Neoplany N4114DE i jedno Cito w VER.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Europa / Świat”