[Francja] Paryż, czyli RATP....
WillyNanRATPm, po pierwsze, czy mógłbym Cię prosić o kilka ogólnych informacji na temat linii autobusowych w Paryżu. Tj.
1. Ile jest linii autobusowych (RATP) ?
2. Jak długa jest najkrótsza linia ?
3. Jak długa jest najdłuższa linia w Paryżu i ile brygad ją obsługuje ?
No i przy okazji. Nie wiem, czy Wiesz, ale część R312 z RATP trafiło do Bułgarii. Te fotki wykonałem w 2004 roku w Varnie
http://jakub131.webd.pl/varna_GT9.JPG
http://jakub131.webd.pl/varna_GT10.JPG
http://jakub131.webd.pl/varna_GT11.JPG
Jak dużo R312 jeszcze kursuje po Paryżu ?
1. Ile jest linii autobusowych (RATP) ?
2. Jak długa jest najkrótsza linia ?
3. Jak długa jest najdłuższa linia w Paryżu i ile brygad ją obsługuje ?
No i przy okazji. Nie wiem, czy Wiesz, ale część R312 z RATP trafiło do Bułgarii. Te fotki wykonałem w 2004 roku w Varnie
http://jakub131.webd.pl/varna_GT9.JPG
http://jakub131.webd.pl/varna_GT10.JPG
http://jakub131.webd.pl/varna_GT11.JPG
Jak dużo R312 jeszcze kursuje po Paryżu ?
Linii jest ok. 400.
Najkrotsza linia jest linia 101 (1km800), majaca 2 Renault Agora Line.
Najdluzsza (poza linia 352 (Roissybus), linia lotniskowa, 45km) jest linia 297, ktora ma 16 Citaro'sow. Ale ta linia nie jest zbyt "slawana" zeby miec wiecej autobusow ....
R312 zostalo ok. 550.
Maja zniknac najdalej w 2011-stym.
Tak, i teraz rowniesz ok. 25 Agora L linii 352 (lotniskowej) pojechalo do Bulgarii, na liniach "autostradowych".
Najkrotsza linia jest linia 101 (1km800), majaca 2 Renault Agora Line.
Najdluzsza (poza linia 352 (Roissybus), linia lotniskowa, 45km) jest linia 297, ktora ma 16 Citaro'sow. Ale ta linia nie jest zbyt "slawana" zeby miec wiecej autobusow ....
R312 zostalo ok. 550.
Maja zniknac najdalej w 2011-stym.
Tak, i teraz rowniesz ok. 25 Agora L linii 352 (lotniskowej) pojechalo do Bulgarii, na liniach "autostradowych".
Tzn. nie wiem jak jest w innych bułgarskich miastach, ale w Varnie - w której ja byłem - nie ma czegoś takiego jak linia "autostradowa".WillyNanRATP pisze:Tak, i teraz rowniesz ok. 25 Agora L linii 352 (lotniskowej) pojechalo do Bulgarii, na liniach "autostradowych".
Linie nr. 9, 109, 209, 409. A także 8-mka. To są linie podmiejskie, które łączą miasto (Varnę, Centrum) z kurortami turystycznymi nad Morzem Czarnym.
I aby, dotrzeć do tych kurortów, trzeba faktycznie przejechać po szerokiej, drodze dwu pasmowej, przypominającej autostradę.
Przy czym ta dwu pasmowa droga, która łączy Varnę ze Złotymi Piaskami (Golden Sands), jest straszliwie wyboista. I rozpędzenie się na niej samochodem do prędkości 100 km/h jest samobójstwem
Ex RATP-owskie R312 pojawiały się na liniach 8 oraz 9. Obie linie dojeżdżają do Centrum Varny. 8 kończy w małym kurorcie St Konstantin & Elena (kiedyś "Drużba", czyli "przyjaźń"). Natomiast 9-ka dojeżdża do Złotych Piasków.
One już w 2004 roku były wytłuczone, ale mimo wszystko bardzo ładnie się prezentowały. Wnętrze jeszcze nie było zniszczone.
Czy RATP nadal zamawia zieloną tapicerkę do wnętrza nowych autobusów ?
Tak, pomijajac kilka malych szczegolow.
Zalezy jakie linie ...
Moja linia, 304, ma 29 autobusow typu Agora L, i w godzinach szczytu jest autobus co 4-6 minut, a reszta dnia co 10-15 minut.
Linia 1-367 (na niej tez pracuje czesto), mamy autobus co 10-20 minut.
Inny przyklad, 267, ktora jezdzi kylko w godzinach szczytu, na niektorych odcinakach linii, przejezdza co 30 minut.
Zalezy jakie linie ...
Moja linia, 304, ma 29 autobusow typu Agora L, i w godzinach szczytu jest autobus co 4-6 minut, a reszta dnia co 10-15 minut.
Linia 1-367 (na niej tez pracuje czesto), mamy autobus co 10-20 minut.
Inny przyklad, 267, ktora jezdzi kylko w godzinach szczytu, na niektorych odcinakach linii, przejezdza co 30 minut.
A propo reklam na autobusach. Niedawno szukałem starych zdjęć z Paryża. Interesował mnie autobus Renault TN4H (chciałem go narysować).
I zauważyłem, że w Paryżu od kilkudziesięciu już lat stosuje się zasadę - reklamy tylko w ramkach
http://www.imcdb.org/images/065/257.jpg
Tak jest też i obecnie - to już jedno ze zdjęć naszego paryskiego kolegi
http://u6550.direct.atpic.com/29239/0/1614157/1024.jpg
Chociaż są już odstępstwa. WillyNanRATP - dlaczego tak jest. Zwyczaj ? Czy ma to związek z przepisami.. ale jakimi: wewnętrznymi wprowadzony przez RATP, czy ogólnymi przepisami ruchu drogowego ?
I zauważyłem, że w Paryżu od kilkudziesięciu już lat stosuje się zasadę - reklamy tylko w ramkach
http://www.imcdb.org/images/065/257.jpg
Tak jest też i obecnie - to już jedno ze zdjęć naszego paryskiego kolegi
http://u6550.direct.atpic.com/29239/0/1614157/1024.jpg
Chociaż są już odstępstwa. WillyNanRATP - dlaczego tak jest. Zwyczaj ? Czy ma to związek z przepisami.. ale jakimi: wewnętrznymi wprowadzony przez RATP, czy ogólnymi przepisami ruchu drogowego ?
Mozna sie przyzwyczaic !!Gadzie pisze:Obserwując zdjęcia z TWB oraz w tym temacie zwróciłem uwagę na te reklamy z boku, z tyłu i na przodzie pojazdu. Ona tak skutecznie wprowadzają chaos i obrzydzają te autobusy, że aż mnie zaczęły wkurzać. Nie dość, że są małe, jest ich dużo - to jeszcze każda w innym kolorze
Aha, bo ty porownywujesz reklamy z Wa-wy tak ?... Ze reklamy sa "przyklejone" na calym autobusie .... ?J-31 pisze:A propo reklam na autobusach. Niedawno szukałem starych zdjęć z Paryża. Interesował mnie autobus Renault TN4H (chciałem go narysować).
I zauważyłem, że w Paryżu od kilkudziesięciu już lat stosuje się zasadę - reklamy tylko w ramkach
http://www.imcdb.org/images/065/257.jpg
Tak jest też i obecnie - to już jedno ze zdjęć naszego paryskiego kolegi
http://u6550.direct.atpic.com/29239/0/1614157/1024.jpg
Chociaż są już odstępstwa. WillyNanRATP - dlaczego tak jest. Zwyczaj ? Czy ma to związek z przepisami.. ale jakimi: wewnętrznymi wprowadzony przez RATP, czy ogólnymi przepisami ruchu drogowego ?
To tez cie robi w Paryzu, ale bardzo, bardzo rzadko, i tylko na wielkie okazie...
CopyRights: BusParisien ---> Nico318.
Ah jezeli chodzi o TN4H, to masz terazniejsze zdiecie
I rowniez TN6, tak dla jaj ...
Narka...
Tu specjalnie dla Lopeza kolejne zdjęcie Scani dla Paryża:
http://phototrans.eu/14,373834,0,Scania ... _9468.html
http://phototrans.eu/14,373834,0,Scania ... _9468.html
A propo polskich autobusów w Paryżu... Willy, jakie jest podejście RATP do Solarisów. Bo zdaje się SU18 Hybrid, RATP miał testować. Nie tylko, czy jest przed, czy po testach ?
I dlaczego RATP chciał testować Solarisa w wersji hybrydowej. Skoro konwencjonalne Solarisy też są naprawdę fajne i mogą być dużo lepsze niż hybryda
I dlaczego RATP chciał testować Solarisa w wersji hybrydowej. Skoro konwencjonalne Solarisy też są naprawdę fajne i mogą być dużo lepsze niż hybryda
Witam!
Mam pytanie do autora tematu. Jako, że co jakiś czas bywam w Paryżu i bardzo lubię tamtejszą komunikację, czy wiesz może czy są planowane na 2010 rok jakieś dni otwarte na zajezdniach, jakieś święta, wystawy poświęcone Komunikacji miejskiej? Jakbyś mógł to napisz co, gdzie i kiedy.
Po drugie, czy wiesz coś na temat muzeum transportu, które jest obecnie zamknięte, a jeszcze parę lat temu świetnie działało, z ogromną liczbą eksponatów. Wiesz co się dzieje z taborem, gdzie jest trzymany, kiedy reaktywacja muzeum?
I już ostatnie: w jakiej zajezdni pracujesz??
Mam pytanie do autora tematu. Jako, że co jakiś czas bywam w Paryżu i bardzo lubię tamtejszą komunikację, czy wiesz może czy są planowane na 2010 rok jakieś dni otwarte na zajezdniach, jakieś święta, wystawy poświęcone Komunikacji miejskiej? Jakbyś mógł to napisz co, gdzie i kiedy.
Po drugie, czy wiesz coś na temat muzeum transportu, które jest obecnie zamknięte, a jeszcze parę lat temu świetnie działało, z ogromną liczbą eksponatów. Wiesz co się dzieje z taborem, gdzie jest trzymany, kiedy reaktywacja muzeum?
I już ostatnie: w jakiej zajezdni pracujesz??
J-31 pisze:A propo polskich autobusów w Paryżu... Willy, jakie jest podejście RATP do Solarisów. Bo zdaje się SU18 Hybrid, RATP miał testować. Nie tylko, czy jest przed, czy po testach ?
I dlaczego RATP chciał testować Solarisa w wersji hybrydowej. Skoro konwencjonalne Solarisy też są naprawdę fajne i mogą być dużo lepsze niż hybryda
To juz napisalem kilka postow temu
Wlasnie nie pamietam czy Solaris juz jest po testach "hybridowych" (wiedzac ze jeszcze byl Man, Iveco, i Mercedes; wiec pogobilem sie ...)
RATP chce sie przezucic na ekologie !!
[ Dodano: 2009-12-08, 22:26 ]
laryzbyszko pisze:Witam!
Mam pytanie do autora tematu. Jako, że co jakiś czas bywam w Paryżu i bardzo lubię tamtejszą komunikację, czy wiesz może czy są planowane na 2010 rok jakieś dni otwarte na zajezdniach, jakieś święta, wystawy poświęcone Komunikacji miejskiej? Jakbyś mógł to napisz co, gdzie i kiedy.
Po drugie, czy wiesz coś na temat muzeum transportu, które jest obecnie zamknięte, a jeszcze parę lat temu świetnie działało, z ogromną liczbą eksponatów. Wiesz co się dzieje z taborem, gdzie jest trzymany, kiedy reaktywacja muzeum?
I już ostatnie: w jakiej zajezdni pracujesz??
Mozesz wyprobawac we wrzesniu 2010r., na "journées de patrimoines", ale moga byc jakies dni otwarte wczesniej .... Sprobuje sie dowiedziec ...
Muzeum, AMTUIR ciagle istniej (jestem jeden z wolontariuszy) przeprowadzilo sie z Colombes do Chelles, ale jak to dobrze powiedziales, jest na razie "closed" (i prawdopodobnie jeszcze na dlugo, bo miasto go nie chce na swoim terenie). Eksponaty sa w departamecie Oise, tu i tam, a jakies 50 autobusow i tramwajow sa przechowane w starym magazynie, w Chelles.
Ja pracuje w Centre Bus de Nanterre.
Nara