[Wielka Brytania] Komunikacja miejska w Slough

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy »

Nie w Anglii. Przy takiej ilości miejskiego monitoringu to tylko jedynie głupcy by chcieli autobus zdewastować.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

Ok, dzięki i wszystko jasne :)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy »

http://www.firstgroup.com/berkshire-tha ... ges-slough
Od jutra (22 lutego) linie 75/76 nie będą się zatrzymywały na Bus Station w kierunku Maidenhead/Cippenham, w godzinach 15:00-19:00 ze względu na roboty drogowe przy rondzie które w ogóle nie jest po trasie. Za to będą się zatrzymywały po drugiej stronie ulicy przy CH Queensmere. Jedyne co może się przytrafić to korki. Jak dla mnie zmiana to debilizm roku bo albo zmieniamy trasę na ten przystanek dopóki nie skończą budowy ronda, albo zostawiamy linię na stałe na Bus Station.
Mapa podglądowa (żółta kreska to trasa w kierunku Heathrow, czerwona obecna stała w kierunku Maidenhead/Cippenham, niebieska obowiązująca w określonych godzinach):
Obrazek
Teraz wtrącę swoje 3 grosze. Wielokrotnie do nich pisałem aby obydwie linie na stałe nie zatrzymywały się na Bus Station w kierunku Maidenhead/Cippenham bo tracą czas. Bus Station nie jest po ich stronie drogi i lepiej aby jeździły od razu prosto. Wtedy można skierować autobus w stronę Heathrow na Bus Station bo na dzień dzisiejszy autobus zatrzymuje się przed nią. First oznajmił mi że to by było wielką pomyłką bo wprowadziło by to ludzi tylko w większe zakłopotanie. Dwa lata po tej wiadomości wprowadzają coś takiego i to jeszcze w określonych godzinach, co bardziej tylko miesza ludziom w głowach i jest ok. Hipokryzja i ułomność tej firmy z roku na rok przekracza kolejne poziomy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

Sorry, że tak może dziwnie zapytam, ale nie znam Slough - Napisałeś, że Bus Station "nie jest po ich stronie drogi". Co to znaczy ? Nie można tam skręcić z ulicy, tudzież jest za ciasno na autobusy ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: pmaster »

Że muszą skręcić w lewo.
Cippenham, hehehehehehehe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

Oki, to muszą skręcić w lewo, ale w sumie co to za problem skręcić w lewo. Co prawda pamiętam starych driverów, którzy potrafili skręcać tylko w prawo, ale nie wydaje mi się, aby w Slough mieli z tym problem :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: pmaster »

Czy tam w prawo, co za różnica.
Może nie ma wydzielonego prawoskrętu, a ruch jest duży

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy »

Chodzi o układ świateł, że przez jakiegoś mądrego inżyniera trzeba pokonać 5 par świateł na krótkim odcinku.
Obrazek
Gdzie mało kiedy trafi się na zieloną falę, do tego korki teraz się nie pojawiły tylko są od dawna.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Auper »

Myślę że nie ilość a system ich działania kaskadowego jest źle opracowany...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

No proszę, a ja myślałem, że niezsynchronizowana sygnalizacja świetlna to tylko w Polsce. A tu się okazuje, że w Wielkiej Brytanii też takie "kwiatki" się zdarzają. Mimo wszystko wydaje mi się, że tutaj problemem do rozwiązania jest nie zsynchronizowana sygnalizacja. To i czas przejazdu będzie szybszy ... tylko czy władze Slough zauważają tam jakikolwiek problem ? :mruga:

PS. Zajrzałem sobie na google i m.in. na street view. Bo z powyższego zdjęcia to niewiele widać. Tam jest jakiś bus pas (mam na myśli Wellington street, choć co prawda tylko w jedną stronę), a tak poza tym to na Wellington St jest strasznie ciasno, pomimo tego, że ulica jest dwupasmowa. Co więcej do dworca autobusowego poprowadzony jest "Bus Lane", tak więc autobusy nie powinny mieć większych problemów z dojazdem do Dworca. Sam dworzec ma bardzo ładną architekturę i z tego co wylookałem na SV to sporo tam autobusów dociera ;)

Swoją drogą to wg. mnie - przynajmniej na moje krzywe oko - jest sens z dojazdem autobusów do Bus Station, z dwóch powodów - Tesco, które z tego co zauważyłem jest sporym centrum handlowym, ale najważniejsze to dworzec kolejowy. To jest dobre miejsce przesiadkowe ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

Coś się stało z Volviakami, czy to jakieś ostatnie "niedobitki" Citaro na liniach "7series" ?

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/alanhughe ... otostream/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/alanhughe ... otostream/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/alanhughe ... otostream/

W sumie to są fotki trzech różnych pojazdów i jeśli data nie jest błędna, to wygląda na to, że zostały wykonane 5 marca. ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy »

Pozostałość po oddziale w Bracknell. Większość poszła do innych oddziałów Firsta (głównie roczniki 04) a te co zostały dogorywają u nas na liniach. Volva trzymają się dobrze i to jak na razie jedyne z nowych wozów które nie zostały gdzieś indziej przeniesione.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: K4016td »

No przecież Volv jest tylko 15, więc siłą rzeczy to nie są żadne niedobitki a normalne wozy liniowe ! :) Autobusów potrzebnych do obsługi 7 series jest o ile dobrze pamiętam 27.

Pozbyliśmy się tak naprawdę tylko tych starszych, z roczników 2002 (3 ex. Londyńczyki w starych barwach Firsta), 2003 (rejestracje LT52 xxx i LK03 LNE w barwach Beeline, oprócz - LK03 LNF który wrócił do nas w nowym malowaniu i jest na rezerwie). Oba wozy z 2004 są u nas na linii, przeważnie 6A/7. A pozostałe najnowsze czyli roczniki 2007 i 2008 są raczej bez zmian, nie licząc bodajże 2 czy 3 wozów w Southampton.

Oceniam obecny ilostan Citaro na około 15-16 wozów, ale nie śledzę tego aż tak dokładnie jak dawniej. Może kiedyś skoczę na jakiś rekonesans.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

Oki. Dzięki za info :)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: K4016td »

Serio, teraz cieplej to muszę się wybrać na jakieś łowy.
Sporo zmian nastąpiło, ale taki sam bajzel w przydziałach jaki był tak i jest ;)

Dajmy na to na X74 coraz częściej pojawiają się wozy piętrowe, mimo zakupu dedykowanych nowych wozów solowych (4 x Wright Streetlite Max, 41 miejsc siedzących w tym 6 rozkładanych w rzeźniach) I nie tyle chodzi o wyczerpanie się pojemności, bo są w sam raz co o konieczność zapewnienia wszystkim pasażerom miejsc siedzących, podczas jazdy przez M40 bo według prawa, na autostradzie nie może być pasażerów stojących - coś się zmieniło widać w tej materii bo kierowcy teraz tego rygorystycznie pilnują ;) Przydziały piętrusów (stare Plaxtony Presidenty, odziedziczyliśmy bodajże 2 czy 3 sztuki bo zamknięciu zajezdni w Bracknell) są widoczne szczególnie na porannych brygadach, bo normalnie w międzyszczytach to wszystkie autobusy przeważnie wożą powietrze i znudzonych emerytów :P

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy »

Wieści niosą że First poszedł na wielkie zakupy i do Slough ma trafić 14 Enviro 200 MMC, czyli coś takiego: https://www.flickr.com/photos/glasgowbuses/25671430625/
Niby mają też zastąpić Citara z 07/08. Więc jeśli to prawda to ten przewoźnik się cofnie do epoki kamienia łupanego, wiem że te wozy mają powyżej 10 lat i według polityki Firsta są już złomami. Lecz trzymają się dwa razy lepiej od angielskich specyfików które są w tym samym wieku. Spokojnie by mogły przejeździć jeszcze z 5 lat a zamienić je można by było na Citaro C2, bo Mercedes je oferuje na rynek angielski.
Citaro z 07 jest dziesięć i i pięć z 08. Więc patrząc na ilość zakupionych sztuk to by raczej szły te 07 i I generacja która się jeszcze ostała.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

A propo - ponieważ osobiście nie znam produktów Dennisa, mam na myśli autobusy rodziny Enviro - od dawna, patrząc na zdjęcia w Flickrze zastanawiałem się jakie są te nowe Dennisy. Jaka jest jakość ich wykonania ? Czy rzeczywiście są dużo gorsze od Citaro ? ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy »

No i okazało się czemu Enviro 200MMC a nie żaden inny lepszy autobus. Od 24 września szykuje się rewolucja w liniach w Slough.
https://www.firstgroup.com/berkshire-th ... r-2016/new
Z takiej najważniejszej informacji to linie 7x (potocznie zwane 7-series) idą do piachu. Aktualne linie zostaną pocięte na pół i zamienione na linie które będą jeździć od Slough do danego miejsca.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 »

Aż się zdziwiłem, bo na Heathrow od dawna kursowały autobusy linii "7-series"... a teraz jakieś 7/N7, 8 i coś tam jeszcze. Fajnie, tylko po co ? ;)

Czemu aż takie zmiany ? Nie było popytu na "7-series" ? ;)

A propo. Greenline 702. Czemu taka wysoka numeracja ? Czy to jakiś wymóg London Transport ? ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: K4016td »

Zmiany dla zmian można powiedzieć. Po prostu uznali że lepiej dla punktualności będzie jak podzielą długalne linie na krótsze, żeby opóźnienie na jednym końcu nie wpływało na drugi koniec trasy.

Mam mieszane odczucia co do zmian - żeby dostać się ze wschodu na zachód miasta będzie niezbędna przesiadka w centrum, ale z drugiej strony linie mają kursować częściej więc sam nie wiem co o tym myśleć. Jeszcze gdyby za tym szła obniżka cen biletów to byłoby fajnie, a na to się niestety nie zanosi. A czemu usuwają 7series? Uznali że lepiej będzie puścić jedną linię co 10 minut obsługującą i Terminal 5 i Central Bus Station niż kontynuować to co jest że każda linia w inne miejsce. Aha, dodajmy jeszcze do tego wymianę Citar na coś nowszego (i mniejszego) i mamy pełen obraz zmian. Zapewne z 7 series zostanie komplet hybrydowych Volvo a z Citarami niestety trzeba będzie się pożegnać.

A co do 702 - zaszłość z przeszłości. Cała siatka GreenLine to tak jak nasze ichniejsze PKS, po prostu pewien zakres był przeznaczony pod te linie i w tym cała filozofia. Ogólnie większość numeracji ma tu znaczenie historyczne - patrz na linie 58, X74, dawne 191 i inne ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Europa / Świat”