[Wielka Brytania] Komunikacja miejska w Slough

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oki, no to czekamy teraz na fotki ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Macie i fotke :)

http://www.flickr.com/photos/texasdave2 ... otostream/

Volva powinny wejść do eksploatacji w połowie kwietnia. Całkiem fajnie wyglądają.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wow. Fajny, znając First obkleją te autobusy napisami o sławetnej "siódemce" ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Obklejają, obklejają - hale warsztatowe i myjnia zamknięte na cztery spusty, nic nie widziałem także nie wiem ile przyjechało. Możliwe że 1-2 tylko.

Wrażenia z jazdy w kwietniu zapewne, a zdjęcia dokładniejsze możliwe że całkiem niedługo - aktualnie rozpoczęło się szkolenie kierowców na tych Volvach, kiedyś w końcu muszą je wypróbować je na mieście :P
Ostatnio zmieniony 2013-03-23, 22:54 przez K4016td, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A co się stanie z Citaro II, które teraz obsługują linie 7x ? Bo rozumiem, że Volvo miałoby je zastąpić ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Niee, to idzie tak ;)

W Bracknell, czyli w drugim rejonie First Berkshire mają stadko 10, wiekowych już Wrightów z 1997/1998 roku. 10 naszych najstarszych Citar z 2002/2003/2004 roku pojedzie do Bracknell zastąpić ich najstarsze wozy, a Citaro II czyli autobusy z 2007 i 2008 roku zostaną jak są.

W sumie First Berkshire ma 30 Citar z czego
13 jest 2002-2004 z czego:
- 3 to polondyńczki po NB
- 10 to oryginalnie zakupione pod 7 series
17 jest 2007-2008
- wszystkie zakupione pod 7 series

Bardzo możliwe, a nawet pewne jest że 3 polondyńskie Citara z 2002 roku zostaną w Slough, bo niedawno przeszły NB i szkoda by się było ich pozbywać ;)

Wcześniej te 3 Citara, jedyne w standardowym malowaniu Firsta były używane do obsługi lini X74, ale po otrzymaniu 3 Scanii Wright Solarów, pozostałych Firstowi po obsłudze Madejski P&R w Readingu, Scanie są przypisane do X74 a te polondyńskie Ciatra za to pojawiają się na praktycznie wszystkich liniach w całej sieci w okolicach Slough.

Szczerze liczyłem że wytną Marshalle - no ale przecież nie wszędzie 12m Citaro wjedzie, także wymiana/podmiana krótkich wydaje się kwestią czasu albo i nie - zobaczymy ;)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Dziś po miesiącu wyjechały w końcu Volva 7900 Hybrid. Jak na razie z tego co mówił kierowca tylko dwa lecz po tym jak jeden zdefektował to wyjechały kolejne dwa.
Pierwszym który ogólnie wyjechał na linię był BV13 ZCJ z którego są zdjęcia. Został on wyposażony w wyświetlacze Hannover Displays jak jego starsi koledzy Citaro.
W środku mamy dwie klimatyzacje, jedna na przodzie a druga na tyle pojazdu. Jak dla mnie mogli by je bardziej schować w sufit bo nie za fajnie to wygląda.
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream
Do tego kolor poręczy do mnie nie przemawia, dalej uważam że jest dość pedalski. Z przodu pojazdu mamy stojak na bagaże i rzeźnie, lecz są one o wiele mniejsze od tych w Citaro.
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream
Do tego brak wyświetlacza stop za przednią klimatyzacją tylko coś białego za nią. To może powodować że ludzie nie będą wiedzieli czy jest przycisk wciśnięty czy nie
Okna są tylko 4 na cały pojazd i do tego uchylane, niby nic bo jest klimatyzacja lecz dziś było dość ciepło a okna były zablokowane, a klimatyzacja nie działała. Do tego skórzane fotele nie są dość wygodne gdyż gąbka jest dość twarda.
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream
Spasowanie tylnych siedzeń mogło by być lepsze, jak na razie wyglądają jakby były wciśnięte na chama a można by je było zrobić jak we Wrocławskich Volvach czyli wbudowane.
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream
Drzwi awaryjne to też totalna porażka, można by je było dać na koniec pojazdu jak to jest w Citarach. Za to mamy dziwne drzwi plus duży kawałek ściany obok nich.
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream

Reszta zdjęć oraz filmik z przejazdu (przepraszam za jakość zdjęć jak i dźwięk z jednego głośnika lecz telefon jak i aparat miały zły dzień)
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream
http://www.flickr.com/photos/94995050@N ... hotostream
Oraz filmik
http://youtu.be/jDYgq4ycKMk

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ładną tapicerkę mają te fotele, ale mam wrażenie, że szybko się to będzie brudziło - jest trochę za jasno ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie jest wcale taka jasna, a druga sprawa, że to jest skaj, więc jak ma się szybko brudzić :?: Będzie łatwo utrzymać czystość.

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Z zewnątrz pięknie wygląda to Volvo, ale na filmiku widać, że wewnątrz już nie jest tak pięknie. Co prawda silnik pracuje cichutko, ale wszystko w środku trzeszczy noi ten kolor poręczy :confused:

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

W środku mamy dwie klimatyzacje, jedna na przodzie a druga na tyle pojazdu. Jak dla mnie mogli by je bardziej schować w sufit bo nie za fajnie to wygląda.
Klimatyzacja taka jak w Optare Solo - żeby nie zabierała dodatkowego miejsca na dachu - wygląda kitowo ale jest bardzo wydajna. Jeden agregat przemienia Optare w lodówkę ;) Ale że Volvo dłuższe to dali dwa.
Rudy pisze:Okna są tylko 4 na cały pojazd i do tego uchylane, niby nic bo jest klimatyzacja lecz dziś było dość ciepło a okna były zablokowane, a klimatyzacja nie działała
Spokojnie, nie ma jeszcze aż takich upałów żeby klimatyzację włączać, będzie działać - nawet 19 stopni dziś nie było ;)

Aha: First oficjalnie poinformował że te najstarsze pójdą sobie w cholerkę do Bracknell
There should be two or three in service every day for the next week, and then they will replace all ten of the oldest 7-series Mercedes Citaros (purchased in 2003/4).
___________________________
Przed godzinką wróciłem z przejażdżki i potwierdzam - Citara są lepsze, i to o wiele. A te Volva to nic specjalnego takiego. Siedzenia twarde, rzeźnia mała, troszki trzeszczy. Właściwie ich jedyny plus to taki że są nowe :P Zobaczymy jak będzie to wyglądać w codziennej eksploatacji - póki co dwoje pasażerów nie można uznać za wyładowany po brzegi autobus.

Z tego co napisali to Volva będą się głównie pojawiać na 75 i 76 - decyzja słuszna, linia nie ma praktycznie żadnych zakrętów - jedzie się cały czas prosto z Maidenhead/Cippenham do Heathrow. Ale nie wątpię że i okazjonalnie zajrzą i w moje okolice (linia 78 ;) )
--------------------------------
[ Dodano: 2013-06-12, 14:35 ]
Nikt nie pisał toteż robi się długaśny post - ale trudno - Mały apdejt ze Slough ;)

http://farm4.staticflickr.com/3745/8989 ... b121_b.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5443/8989 ... d3c3_b.jpg

Volva już na stałe zadomowiły się w eksploatacji :) Od Poniedziałku do Soboty obsługują 75 oraz 76 a w Niedziele 75, 77 a czasem nawet i 71 ;)

W zamian za 10 Volv - tak jak już mówiłem wcześniej Brackenll dostanie 6 lub 10 starszych Citaro które będą pomalowane o tak ;)

http://farm8.staticflickr.com/7414/8986 ... 4a6a_b.jpg
http://farm6.staticflickr.com/5441/8986 ... 1071_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7460/8988 ... 04bb_b.jpg

Już wyjaśniam - Beeline to była nazwa przewoźnika którego First wykupił ponad 10 lat temu i przemianował na First Berkshire (chociaż w papierach jest to First Beeline) a to malowanie nawiązuje do tego sprzed 10 lat z tym że zamiast niebieskiego, użyto jasnego fioletowego - znanego z nowego malowania Firsta ;)

Póki co tak zostaną pomalowane Mercedesy dla Bracknell - aczkolwiek niewykluczone że kolejne autobusy dla First Berkshire będą również przychodzić w tych kolorach.

(zdjęcia autorstwa mojego)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z tego co zauważyłem, to Citaro nadal docierają na lotnisko, czy one będą obsługiwać jakąś specjalną linię z lotniska na Bracknell ? ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

J-31 pisze:Z tego co zauważyłem, to Citaro nadal docierają na lotnisko, czy one będą obsługiwać jakąś specjalną linię z lotniska na Bracknell ?
Nie ;) Po prostu wtedy kiedy robiłem to zdjęcie ich nie przekazano jeszcze do Bracknell, a że stały na zajezdni w Slough to dyspozytor je wystawił na linie heathrowowskie bo niebieskie Citara poszły na wszelkiego rodzaju promocje czyli Citaro na 7-ce, 60-ce i innych nie-citarowych liniach - a że u nas zbytnio nie przykłada się wagi co gdzie ma jeździć to inna kwestia ;)

Zawsze to lepiej dla pasażerów i kierowców wyjechać wygodnym, komfortowym i cichym Mercedesem niż trzęsącym się złomem pokroju Marshallów ;)

A w Bracknell to one będą obsługiwać 3 linie - 171, 172 i 155, wszytskie wewnątrzmiejskie :)

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Zastanawiałem się czy to dodać. Otóż oficjalny dokument państwowy mówi że First Berkshire wygrał kolejną rundę Green Bus Fund
https://www.gov.uk/government/uploads/s ... g-bids.pdf
Choć z informacji które podał mi K4016td to First niby temu zaprzecza. Lecz wchodząc na stronę Courtney Buses (która też tam widnieje) zobaczyłem że złożyli zamówienia na 2 hybrydowe Enviro 400. Zobaczymy jak to będzie, jeszcze napisze emaila do Firsta.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Wygrać wygrali - ale zamówić nie chcą bo swoje też trzeba dołożyć ;)

Tym bardziej że za te 250k to jeden autobus można kupić albo wlaśnie współfinansować 5 bo ten program ma na celu przeskoczenie różnicy w cenie autobusu na diesel a hybrydą. I wtedy 50k na wóz wydaje się realne - ale swoje też trzeba włożyć.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

No i proszę państwa mamy potwierdzenie. Zostało dokupionych 5 hybryd które mają dotrzeć w 2014.
The order for 5 additional hybrid single deckers has been confirmed for further Volvo 7900 to become 69930-4 in 2014
Dostaną przedział numeracyjny 69930-4.

Do tego w tym miesiącu mają dotrzeć do nas Dennisy Enviro 200 które będą posiadały numerację 44560-70.
The new E200s for Slough are due later this month
Dwa Volva B9R/Plaxton Panther 2 dla RailAir mają dojść do Readingu w grudniu.
whilst the two Panthers are due in December and will be numbered 20810/11
Na koniec możemy się spodziewać nowych wozów na 701/702 czyli trzech Volvo B9TL/Wright Gemini 2 w październiku.
Three Volvo B9TL / Wright Gemini 2s are on order for October and will be numbered 37997-9

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Update ze Slough ;)

Dziś po raz pierwszy do eksploatacji weszło 4 ze spodziewanych 11 Enviro 200.

:strzałka: Ta i 6 kolejnych fotek: http://www.flickr.com/photos/k4016td/10103439105

Powiem tak: Dennis jak to Dennis, taki odpowiednik naszego Autosana/Jelcza. Troszkę wibruje na postoju, ale nie aż tak jak jego kilkanaście lat starsi koledzy ALX200. Wnętrze nie skrzypi,telepie się tylko pleksi na kabinie kierowcy bo ma za mało wsporników. Silnik normalnie w sumie cicho chodzi, tylko przy wyższych prędkościach niemiłosiernie hałasuje. Siedzenia wygodne, skórzane - nareszcie jest więcej miejsca na nogi. Dwie rzeźnie, ale co chyba jest minusem ze składanymi siedzeniami. Wyświetlacze diodowe, monitoring... no i tyle chyba ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

K4016td, czy Możesz mi jeszcze napisać, co oznacza na przednim wyświetlaczu ten znaczek pomiędzy kierunkiem jazdy a numerem linii. Wygląda, to niczym podwójna strzałka - co to oznacza ? ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

J-31 pisze:K4016td, czy Możesz mi jeszcze napisać, co oznacza na przednim wyświetlaczu ten znaczek pomiędzy kierunkiem jazdy a numerem linii. Wygląda, to niczym podwójna strzałka - co to oznacza ?
To jest logo National Rail, zarządzającej dworcami kolejowymi - czyli tak jakby u nas używać piktogramu ciuchci po kierunku żeby oznaczyć dworzec kolejowy ;)
Inne symbole w użyciu na naszych wyświetlaczach (diodowych)
Stacja londyńskiego metra :strzałka: http://www.flickr.com/photos/k4016td/9216798357/
Lotnisko :strzałka: http://www.flickr.com/photos/k4016td/9170231134/

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Mają duży minus ze względu braku klimy. Dziś może nie było zbyt ciepło jak słońce przygrzało ale dało się odczuć duchotę. W Redlinowych Enviro było o niebo lepiej.
Choć te z Redline są o 3 lata starsze to widać różnicę pomiędzy wykonaniem, Redline przegrywa na całej szerokości.
http://www.flickr.com/photos/rudy1993/10138581444/
http://www.flickr.com/photos/rudy1993/10138576893/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Europa / Świat”