Strona 2 z 3

: 2012-10-17, 19:12
autor: pawel115
W Ontario z tego co sie orientuje jezdza tylko miejskie Van Hool ponizej link do fotek

http://www.flickr.com/photos/vb5215/col ... 030354177/

: 2012-10-17, 19:31
autor: TranslatorPS
Tera ja się spytam: czy Kanada ma jakieś prawo lub coś w ten deseń, że ileśtam procent autobusu (lub innego podobnego pojazdu) musi być wyprodukowane w Kanadzie (względnie w Stanach)? Mam na myśli to prawo, które jest w Stanach. Właśnie dlatego na przykład VanHool ma swoją fabrykę gdzieś tam w Stanach (nie jest mi dane wiedzieć, gdzie :P ).

: 2012-10-17, 20:11
autor: Amalio
Nie ma tam takiego prawa.

: 2012-10-17, 20:32
autor: ppln
TranslatorPS pisze:Tera ja się spytam: czy Kanada ma jakieś prawo lub coś w ten deseń, że ileśtam procent autobusu (lub innego podobnego pojazdu) musi być wyprodukowane w Kanadzie (względnie w Stanach)?
To się raczej nazywa zdrowy rozsądek. Wożenie autobusu statkiem z Europy raczej nie byłoby w żaden sposób opłacalne, poza tym trwałoby wieki

: 2012-10-17, 23:19
autor: faja_k
Zdrowy rozsądek? W przetargach na pewno byłby ujęty czas produkcji i cena, jakby wychodziło konkurencyjnie to może by kupili. Taki zapis to zapis protekcjonistyczny, USA broni swojego rynku.

: 2012-10-17, 23:50
autor: ppln
To na pewno znalazłby się jakiś lokalny producent, który mógłby u siebie wyprodukować autobus 3. generacji (zakładając, że jakiś przewoźnik chciałby normalny autobus europejskiej klasy) i to wszystko kosztowałoby taniej niż u firmy europejskiej.

: 2012-10-17, 23:58
autor: Amalio
ppln pisze:To na pewno znalazłby się jakiś lokalny producent, który mógłby u siebie wyprodukować autobus 3. generacji (zakładając, że jakiś przewoźnik chciałby normalny autobus europejskiej klasy) i to wszystko kosztowałoby taniej niż u firmy europejskiej.
Ale to działa wręcz na odwrót. Musiałby się znaleźć europejski producent który by chciał stworzyć pojazd w północno amerykańskiej specyfikacji. Nikt Ci nie kupi normalnej europejskiej konstrukcji. VH też robi te modele ekstra pod tamtejszy rynek.

: 2012-10-18, 00:33
autor: faja_k
ppln pisze:To na pewno znalazłby się jakiś lokalny producent, który mógłby u siebie wyprodukować autobus 3. generacji (zakładając, że jakiś przewoźnik chciałby normalny autobus europejskiej klasy) i to wszystko kosztowałoby taniej niż u firmy europejskiej.
Właśnie o tym piszę, dlatego Twój poprzedni post jest bez sensu.

: 2012-10-18, 04:36
autor: pawel115
W Kanadzie sa przetargi na autobusy podobnie chyba jak w Polsce nova bus, wczesniej orion I new flyer maja fabryki with kanadzie .

: 2012-10-23, 02:57
autor: spex
Amalio A w jaki niby sposób rynek Kanadyjski różni się od Europejskiego?

pawel115 Mógł byś mi zrobić kilka bardziej szczegółowych zdjęć tych wieszaków na rowery?

: 2012-10-23, 08:04
autor: pawel115
spex zrobie fotki (bike racks) wieszakow nastepnym razem jak bede w pracy one zostaly montowane do autobusow nie tak dawno temu i teraz prawie wszystkie busy je maja

: 2012-10-23, 09:12
autor: J-31
A czy te wieszaki często są wykorzystywane ? Czy dużo rowerów jest przewożonych ? ;)

: 2012-10-23, 16:50
autor: pawel115
Uzywane sa nie tak znowu czesto wczoraj pracowalem 8.5 godzin I 3 razy byl uzywany na kanadyjskim forum sympatykow komunikacji miejskiej wielu ludziom sie one nie podobaja bo uwazaja ze troche szpeca autobusy mi osobiscie nie przeskadzaja w Polsce sa uzywane?

: 2012-10-23, 17:37
autor: Formuła1
W Jaworznie taki sprzęt mają (w Solbusach), a czy korzystają? - nie wiem.

: 2012-10-23, 21:16
autor: J-31
pawel115 pisze:w Polsce sa uzywane?
Sporadycznie, się pojawiają na autobusach, ale bardzo sporadycznie ;)

: 2012-10-23, 22:11
autor: spex
Formuła 1 pisze:W Jaworznie taki sprzęt mają (w Solbusach), a czy korzystają? - nie wiem.
W Jaworznie mają? Ale chyba z tyłu pojazdu?

: 2012-10-23, 23:32
autor: Amalio
spex pisze:Amalio A w jaki niby sposób rynek Kanadyjski różni się od Europejskiego?
A co - może chcesz mi powiedzieć, że się nie różni :?:
spex pisze: W Jaworznie mają? Ale chyba z tyłu pojazdu?
A zauważyłeś żeby gdziekolwiek w Polsce czy w ogóle w Europie były bagażniki z przodu :?:
U nas przepisy są zbyt restrykcyjne na takie rzeczy.

@paweł115 u nas w gruncie rzeczy nie ma bagażników rowerowych. U nas rowery się przewozi wewnątrz autobusów.

: 2012-10-24, 09:01
autor: Wojciech
A mnie się wydaje, że coś takiego podobnego u nas było (względnie nadal jest?) na gniotach i M081MB jeżdżących do ZOO w Lasku Wolskim zpod dawnej Cracovii. Tyle, że zamontowane z tyłu.

Tu ilustracja:
Obrazek

: 2012-10-24, 12:00
autor: J-31
Warto dodać, że np. w Warszawie nie ma bagażników na rowery na zewnątrz autobusów, a jednocześnie zdarza się, że kierowcy nakazują opuszczenie pojazdu, osobom, które chcą przejechać z rowerem - parkując rower w środku. Tak więc jak Widzisz Pawle, Polska to taki trochę dziwny kraj, w Kanadzie stojaki to rzecz normalna, w Polsce raczej nie.

Aczkolwiek stojaki coraz częściej pojawiają się w pociągach, również w metrze - w Warszawie - nie ma problemów z przewożeniem rowerów (chociaż stojaków nie ma) ;)

: 2012-12-05, 02:52
autor: spex
Jeszcze chyba w Jaworznie są, tylko tam się rowery wiesza za pierwsze koło z tyłu autobusu (a nie stawia jak w Krakowie).