Iveco Polska - plany, nowości

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marek dawnego Irisbusa...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Iveco Polska - plany, nowości

Post autor: Marcin_558 »

Echa TRANSEXPO 2012: Strategia Irisbus dla Polski

Na autobusowych targach w Kielcach o planach dotyczących polskiego rynku, najnowszej ofercie oraz współpracy z dilerami rozmawialiśmy z Marcinem Fica, brand managerem Irsbusa odpowiedzialnym za polski rynek.

W Kielcach włoski koncern bez większej oprawy i czerwonego dywanu po raz pierwszy pokazał w Polsce autobus miejski Crossway 10,8M LE, który zadebiutował w zeszłym roku w Kortrijk. Do tej pory sprzedano ok. 40 takich pojazdów –głównie w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. To ciekawe uzupełnienie oferty Irisbusa w zakresie autobusów miejskich i nasz kandydat do konkursu TOP10 TRANSEXPO 2012. Midibusowi towarzyszył kolejny debiutant - hybrydowy autobus Citelis 12 Hybrid, który dopiero w tym roku po raz pierwszy zawitał do Polski. Włoską ekspozycję uzupełniła oferta firmy Kapena –dilera Irisbus w Polsce –która zaprezentowała model Proxys (produkowany na zamówienie IVECO we Włynkówku) oraz doskonale znany w Polsce model Thesi, ale uwaga –przeznaczony dla Wenezueli. Na autobusowych tarach Kielcach o planach dotyczących polskiego rynku, najnowszej ofercie oraz współpracy z dilerami rozmawialiśmy z Marcinem Fica, brand managerem Irisbusa odpowiedzialnym za polski rynek.

InfoBus.pl: W tym roku przygotowaliście całkiem szeroką ekspozycję, ale głównie dedykowaną przewoźnikom miejskim. Dlaczego?

Marcin Fica: Nasz autobus turystyczny przeznaczony na polski rynek, czyli Irisbus Magelys PRO pokazaliśmy w zeszłym roku na targach w Kielcach, tym razem zdecydowaliśmy się na pokaz miejskiego autobusu hybrydowego. To jeden z najlepiej sprzedających się pojazdów tego typu w Europie i dlatego chcieliśmy, aby także polscy przewoźnicy zobaczyli ten produkt w na targach w Kielcach. Przypomnę, że IVECO wygrało z tym modelem jedno z największych w Europie zamówień na autobusy hybrydowe –w Dijon na łącznie 102 pojazdy, w tym 41 standardowych oraz 61 przegubowych. Dodatkowo od lutego 2011 r. pojazdy z napędem hybrydowym są eksploatowane w Poitiers, Tulonie, Monzie, Paryżu i na wyspie Reunion. W ostatnim czasie nasza firma otrzymała ponad 170 zamówień z innych miast –m.in. z Rouen, Annecy, Dijon i Bordeaux. Ten autobus to jeden z hybrydowych liderów w Europie. Dodatkowo pokazaliśmy nowość –niskowejściowy autobus Irisbus Crossway o długości 10,8-metra, który został opracowany z myślą o krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

InfoBus.pl: Jakie są wyniki zużycia paliwa dla autobusu hybrydowego?

Marcin Fica: Zużycia paliwa przez Citelis Hybrid jest o 29% niższe w porównaniu ze standardowym autobusem z silnikiem Diesla. W przypadku pojazdów przegubowych sięga ono aż 35%. Biorąc pod uwagę średni roczny przebieg dla autobusów miejskich wynoszący ok 50.000 km daje to razem mniejszą emisję CO2 do atmosfery aż o 25 ton. Tak dobre wyniki eksploatacyjne to m.in. efekt zastosowania sprawdzonego, szeregowego układu hybrydowego, który został opracowany przez giganta w branży napędów elektrycznych –amerykańską firmę BAE Systems. Nasze wspólne doświadczenie w zakresie napędów –Diesla i elektrycznych –zaczyna procentować.

InfoBus.pl: Na tegorocznych targach pokazaliście też po raz pierwszy w Polsce autobus Crossway 10,8M LE.

Marcin Fica: Dokładnie. Ten niskowejściowy midibus o długości 10,8-metra po raz pierwszy został pokazany w zeszłym roku na wystawie w Kortrijk. To dalsze rozwinięcie popularnej rodziny Crossway, a ten model doskonale pasuje do potrzeb m.in. polskich przewoźników. Aktualnie miejska seria Crossway dostępna jest w dwóch długościach: 10,8M i 12M. Pojemność zaprezentowanej na TRANSEXPO 3-drzwiowej wersji to ponad 90 pasażerów. Pojazd ten powstaje w czeskiej fabryce w Vysokim Mycie i dzięki kataforezie jest doskonale zabezpieczony przed korozją. Warto dodać, że niskowejściowe autobusy Irisbusa cieszą się coraz większą popularnością w Europie. W tym roku tylko firma Deutsche Bahn DB Fuhrpark Service GmbH zamówiła ich aż 150 szt. Dostawy dla tego niemieckiego przewoźnika rozpoczną się w 2013 roku. To jedna z najlepszych rekomendacji.

InfoBus.pl: Kiedy zobaczymy Crossway 10,8M na testach w Polsce?

Marcin Fica: Podobnie jak inne firmy zagraniczne mające w Polsce tylko przedstawicielstwo mamy dość spore problemy z testowaniem pojazdów na zagranicznych rejestracjach. Możemy oczywiście zakupić dany autobus przez krajowe przedstawicielstwo, co jednak niestety wiąże się ze sporym ryzykiem inwestycyjnym. Cały czas pracujemy nad tym jak obejść ten problem i móc testować w Polsce przynajmniej kilka pojazdów demonstracyjnych.

InfoBus.pl: Jednym z Waszych głównych odbiorców autobusów międzymiastowych w Polce jest firma Mobilis, która w ostatnim czasie sporo ciepłych słów poświęciła konkurencji, m.in. modelowi Scania-HigerA30. Czy to oznacza koniec współpracy z Irisbus?

Marcin Fica: Na pewno nie. Każdy klient ma prawo do wygłaszania rozmaitych opinii, które potem są weryfikowane przez bezpośrednie decyzje zakupowe. Jak na razie w Polsce Mobilis zakupił kilkadziesiąt naszych pojazdów i nie mam żadnych informacji, aby to się miało zmienić w przyszłości. Dodatkowo widząc rosnące zainteresowanie polskich przewoźników modelami międzymiastowymi o podwyższonym komforcie będziemy już niedługo chcieli im zaprezentować nasze kolejne propozycję w tym zakresie, czyli autokary Evadys H i Evadys HD. Bardzo dobrze sprzedają się one we Francji i być może znajdą także nabywców w naszym kraju

InfoBus.pl: A co z segmentem MINI? Czy to nie dziwne, że większość firm zabudowujących minibusy w Polsce tylko w śladowych ilościach używa podwozi IVECO Daily?

Marcin Fica: To niestety efekt zaszłości rynkowych. Aktualnie intensywnie pracujemy nad odbudowaniem popularności IVECO Daily w zakresie zabudów autobusowych, gdzie na pewno mamy kilka atutów. Jednym z nich jest możliwość zaoferowanie podwozi o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej nawet 7 ton i długości ponad 6-metrów. Dodając do tego atrakcyjny design i ogromne doświadczenie w zakresie zastosowania alternatywnych napędów otrzymujmy produkt, który powinien na nowo przyjąć się w komunikacji autobusowej. Wymaga to jednak czasu i naszej ciągłej pracy i to zarówno z klientami, jak i firmami zabudowującymi.

InfoBus.pl: Przed wakacjami straciliście jednego z Waszych dilerów w Polsce - firmę VBI. Jak to się stało?

Marcin Fica: Po prostu mieliśmy inne pomysły co do realizacji polityki Irisbus w Polsce i to był bezpośredni powód zakończenia naszej współpracy. Aktualnie w Polsce sprzedajemy autobusy bezpośrednio oraz poprzez sieć dilerską firmy Kapena.

InfoBus.pl: Na Waszym wspólnym stoisku w Kielcach mogliśmy m.in. zobaczyć dwa modele Kapeny Proxys i Thesi dla Wenezueli.

Marcin Fica: To jest potwierdzenie mojej wcześniejszej opinii o zaletach Daily. Wenezuela zamówiła większą partię takich pojazdów do komunikacji podmiejskiej i to właśnie z ekonomicznym i ekologicznym zasilaniem gazowym. Pod podłogą tego pojazdu zostały zabudowane butle z CNG o łącznej pojemności 256 l, co zapewnia pojazdowi odpowiedni zasiąg, a przede wszystkim niskie koszty eksploatacyjne. Drugi pokazany przez Kapenę międzymiastowy autobus –Proxys to pojazd opracowany w całości przez Irisbus i zlecony do produkcji w Polsce. Model ten coraz lepiej sprzedaje się w Europie i aktualnie fabryka we Włynkówku jest w znacznym stopniu obłożna zamówieniami na ten pojazd. To dla bardzo dobra informacja.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=51240

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Iveco Polska - plany, nowości

Post autor: Marcin_558 »

Busportal.cz w fabryce Iveco w Vysokém Mýtě:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 72&secid=7

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Iveco Polska - plany, nowości

Post autor: Marcin_558 »

Kolejne odwiedziny w Vysokém Mýtě:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 44&secid=1

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Iveco Polska - plany, nowości

Post autor: Marcin_558 »

120 lat autobusowej fabryki w Vysokie Myto

W dniach 4-6 czerwca br. koncern IVECO obchodził 120-lecie powstania fabryki autobusów w Vysoke Myto. Uroczystościom towarzyszyła wystawa pojazdów produkowanych przez koncern obecnie, począwszy od traktorów, pojazdów budowlanych, samochodach dostawczych, ciężarowych a na autobusach skończywszy. Można było również podziwiać zabytkowe pojazdy. Aktualnie czeski zakład produkuje ponad 3000 autobusów rocznie i zatrudnia ponad 3100 pracowników. W 2014 rok bramy fabryki opuściło 3288 sztuk autobusów w tym 3222 modelu Crossway. Był to rekordowy rok w historii fabryki, pod względem ilości wyprodukowanych autobusów. Obecnie fabryka w Vysoke Myto odpowiada za produkcję modelu Crossway, Crossway LE oraz Urbanway, począwszy od najkrótszych obecnie oferowanych wariantów danego modelu do maksymalnie 15-metrowych 3-osiowych autobusów. Fabryka IVECO w Vysoke Myto wysyła na eksport ponad 90% całej swojej produkcji a produkowane w Czechach autobusy trafiają do klientów na całym świecie (w 2014 roku eksport wyniósł 94% całej produkcji). Na 1061 sztuk autobusów zarejestrowanych w Czechach w 2014 roku IVECO dostarczyło 305 sztuk co stanowiło 28,7% udziału w rynku. Nieco lepiej te statystyki wyglądają dla mniejszego rynku Słowackiego gdzie na 447 sztuk nowych autobusów IVECO udało się sprzedać 173 sztuki co stanowiło 38,7% rynku. Warto dodać, że Koncern IVECO w 2014 roku na całym świecie sprzedał 8502 autobusy. Największymi rynkami zbytu w Europie dla autobusów IVECO produkowanych w zakładach Vysoke Myto były Francja, Włochy, Litwa, Niemcy, Czechy i Słowacja. Podczas uroczystości w dniu 4 czerwca br. nastąpiło symboliczne przekazanie kluczyków do 120.000 egzemplarza Iveco Crossway dla Voyages Inglard.


W chwili obecnej fabryka realizuje duży kontrakt na gazowe autobusy miejskie IVECO Urbanway dla Stolicy Azerbejdżanu – Baku, kontrakt na Iveco Crossway 13 i Crossway 12LE dla Keolis oraz kolejne egzemplarze Iveco Crossway 12LE dla Deutsche Bahn.


W dniu 4 czerwca br. swoją uroczystą inaugurację miało Bus Design Center mieszczące się przy biurowcu zakładów IVECO w Vysoke Myto. Jest to miejsce w którym klienci będą mogli poznać bardzo szczegółowo wszystkie dostępne warianty wyposażenia i wykończenia autobusów produkowanych w zakładzie i wybrać ten, najbardziej odpowiadający swoim potrzebom.

http://www.infobus.pl/120-lat-fabryki-w ... 74120.html


Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Iveco Polska - plany, nowości

Post autor: Przemek »

Cały czas żywię nadzieją, choć złudną, że włosi opamiętają się i zaczną projektować swe autobusy z polotem równym, jakim się wykazują przy projektowaniu nowych modeli ciężarówek i pojazdów dostawczych.
Iveco Stralis - bardzo ładny, nowe Eurocargo - także. Nowe Daily - już w ogóle kosmos. A autobusy? Nie dorównują tym wymienionym wcześniej.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Iveco Polska - plany, nowości

Post autor: Auper »

Rzecz gustu, na moje nowe Iveco to jedne z lepiej wyglądających ówczesnych autobusów ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Iveco Polska - plany, nowości

Post autor: Marcin_558 »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Iveco/Irisbus/Karosa/Renault”